![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Raven is geen groentje (net zo min als hij moslim is), maar wel een provocateur.
Laatst gewijzigd door Edina : 21 juni 2007 om 12:14. |
|
|
|
|
|
#102 |
|
|
Ik stel voor om ministers van voor 1996 ook weg te halen.....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
|
|
|
|
#103 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#104 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dit lost in één keer een hele hoop problemen op. Minder vervuiling, minder snelheidsdoden, minder parkeerruimte nodig, minder brede baanvakken nodig, minder benzine verbruik, minder diesel verbruik, minder hoge wegentaksen, minder hoge verzekeringspremie's, minder lang aanschuiven bij de technische controle wegens minder voertuigen te kontroleren, minder verkoop en productie van vervangingsonderdelen, minder onderhoud en herstellingen in de garages, minder jongeren die tijdens hun studietijd een autootje kunnen kopen, minder oudere die wat langer met hun laatste wagen blijven rijden. Ja, goed maatregel om alle voertuigen die ouder zijn dan 10 jaar van de baan te halen. Men zal er echt mee kunnen lachen in de transportwereld en bij de lijn. |
|
|
|
|
|
|
#105 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Want de technische verbeteringen blijven evolueren en binnen 10 jaar zijn de huidige voertuigen ook meer vervuilend dan deze die dan nieuw van de fabriek komen. |
|
|
|
|
|
|
#106 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Neem een wagen uit 1990 en neem een levensduur van 20jaar. Stel dat die wagen een vervuiling van 100 heeft, en dat ene nieuwe een vervuiling 60 heeft (verbruikspatroon hetzelfde aangezien het over dezelfde bestuurder gaat). Stel dat een vervuiling 1000 afkomstig is van de productie van een nieuwe + recyclage van een oude. Zonder die maatregel rijdt die oude wagen nog 3 jaar, wordt vervangen en dan rijdt die nieuwe opnieuw 20 jaar. In het nieuwe scenario wordt die dadelijk vervangen door een nieuwe wagen. In het eindplaatje heb je de komende jaren dus extra vervuiling door die oude wagen... |
|
|
|
|
|
|
#107 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#108 |
|
Gouverneur
|
Leeftijd is sowieso een slecht criterium. In 1996 waren er auto's op de markt die zeer modern waren en relatief weinig vervuilden er waren er echter ook op de markt die met oude vervuilende technologie werkten. Ik geef een voorbeeld van nog enkele jaartjes later. Bij mijn toenmalige werkgever kreeg ik een firmawagen. Ik bestelde de toen nieuwe 100 pk Golf diesel. Als aanloopwagen (overbrugging van de levertijd) kreeg ik een huurwagen, een corrolla 1.9D. De golf verbruikte gemiddeld 5,3 l, wat ik zeer keurig vond. Die corrolla van slechts 68 pk had ongeveer 6,5 l diesel nodig. Deze laatste had een ouderwetse atmosferische diesel, technologie van jaren terug. Een soortgelijk verhaal zal ook opgaan voor de auto's die nu 10 jaar oud zijn.
Om de km te beperken die gereden worden is er maar één optie, betalen per km. Men kan dit met allerlei ingewikkelde systemen en rekeningrijden. Het eenvoudigste is echter de brandstofprijs. Daarom pleit ik voor het afschaffen van de verkeerstax en deze te vervangen door een extra accijns op de brandstof. Men kan perfect berekenen hoeveel deze extra accijns moet kosten om de verkeerstax te compenseren. Op deze wijze wordt autobezit niet belast, maar autogebruik, wat mij correcter lijkt. Vanzelfsprekend werkt dit systeem het beste op europese schaal. Slimmerikken zullen in een dergelijk systeem een zuinige auto kopen en betalen minder. Als er iemand toch met een Hummer wil rondrijden, wel dan betaalt hij dik. Zoals ik hiervoor stelde moet men natuurlijk ook eens naar de firmawagens kijken. Deze dienen zeer ontraden te worden. Fiscaal kan dit niet zo moeilijk zijn. Voor de woon-werk verplaatsingen kan men streven aan een kleinere aftrek op de inkomstenbelastingen. Bijvoorbeeld een laag max. aantal km per dag (50 heen en terug ?). Men kan bovendien het fietsen naar het werk nog verder aanmoedigen met een hogere fietspremie. |
|
|
|
|
|
#109 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
Vraagje voor 10 punten:: Wat kost het meeste recyclageenergie na 20 jaar? a) 4 auto's recycleren om de 5 jaar b) 1 auto recycleren na 20 jaar Jij bent burgerlijk ingenieur toch he? Djeezes, die mannen gaan ons l(ij)den |
|
|
|
|
|
|
#110 |
|
Burgemeester
|
|
|
|
|
|
|
#111 |
|
Burgemeester
|
[quote=araneus;2746734]Leeftijd is sowieso een slecht criterium. In 1996 waren er auto's op de markt die zeer modern waren en relatief weinig vervuilden er waren er echter ook op de markt die met oude vervuilende technologie werkten. Ik geef een voorbeeld van nog enkele jaartjes later. Bij mijn toenmalige werkgever kreeg ik een firmawagen. Ik bestelde de toen nieuwe 100 pk Golf diesel. Als aanloopwagen (overbrugging van de levertijd) kreeg ik een huurwagen, een corrolla 1.9D. De golf verbruikte gemiddeld 5,3 l, wat ik zeer keurig vond. Die corrolla van slechts 68 pk had ongeveer 6,5 l diesel nodig. Deze laatste had een ouderwetse atmosferische diesel, technologie van jaren terug. Een soortgelijk verhaal zal ook opgaan voor de auto's die nu 10 jaar oud zijn.
quote] A) die corolla had minder pk's omdat hij toen reeds een gecontroleerde emissieuitstoot had. b) het verbruik was gemiddeld 5.5 l (ik kan het weten) c) en dit voor een 2.0 liter en geen 1.9 zoals jij zegt. 'k wil maar hebben dat het geen welles-nietes topic is. Er zijn teveel factoren die een rol spelen. Ik heb het reeds eerder aangehaald.... die mensen straffen, die met oude wagens maar 2000 km per jaar rijden tov van mensen die met recente Audi's 8 rijden (waarvan de uitstoot het dubbele is van de oude wagen) en die hiermee 250.000km rijden, is er VER over. Nu is er bovendien een nieuw fenomeen: "Global dimming" Het besluit van deze wetenschappelijke benadering is dat het zelfs af te raden is om met propere wagens te rijden. Reden: Door de luchtvervuiling en de partikels ervan in de atmosfeer wordt een deel van het zonlicht weerkaatst. Indien dit niet het geval was zou er 10% meer zonlicht de aarde bereiken met een nog grotere opwarming tot gevolg........ Laatst gewijzigd door Amaj : 21 juni 2007 om 13:11. |
|
|
|
|
|
#112 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Het verbruik dat in die advertie wordt aangehaald zit trouwens verdacht dicht bij wat ik had opgegeven en niet wat jij hier aanhaalt. Deze auto's hadden een gewone ouderwetse atmosferische diesel. Het vermogen was dus niet verminderd omdat hij een gecontroleerde emmissie had. Als ik dit vergelijk met mijn oude Peugeot 405 van 1988, deze had ook een 1.9 D met ongeveer 70 pk, perfect vergelijkbaar dus. De corolla werd toen als zeer goedkope wagen gepromoot en er was veelvuldig reclame voor op tv. Het was een onding, niet vooruit te krijgen, niet zuinig en vervuilend. Gelukkig zijn de huidige Toyota zowat het tegengestelde hiervan. |
|
|
|
|
|
|
#113 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
Het jaar 2000 is een ander verhaal. |
|
|
|
|
|
|
#114 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#115 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Volledige lulkoek. Bijkomende economische groei is al enkele jaren niet meer gecorreleerd met bijkomende ecologische vervuiling.
|
|
|
#116 |
|
Burgemeester
|
|
|
|
|
|
|
#117 | ||
|
Gouverneur
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#118 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#119 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
#120 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Het was dus antwoord c), zoals wel meer het geval is als de groene doctrine het woord neemt
|
|