Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 juni 2007, 13:55   #121
Amaj
Burgemeester

Amaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Lees nog eens mijn originele post en let op het volgende zinnetje

Als je dit zinnetje in de context plaatst zie dat ik bedoel enkele jaartjes na 1996.
Zeg araneus, .... je begint met te zeggen dat in 1996 er reeds "moderne" auto's bestonden... maar het voorbeeld zelf dateert uit 2000+......

Da's om verwarringen vragen he...

Enfin los daarvan, mocht men de co2 uitstoot beperken per persoon het landschap zou er anders uitzien.

Nu leeft men met een mentaliteit van : ik rij veel , dus ik mag in comfort reizen, en voor dit comfort heb ik een zware wagen nodig.... (Zie verhofstad toen hem gevraagd werd wat hij doet om c02 in te perken)
De gucht doet niet onder met zijn Porsche Cayenne....

Waar is de voorbeeldfunctie??????

En juist dit stoot de mensen tegen de borst.....

ps: heb je het rood autootje gezien van Pieter decrem..... die gaat men alleszins niks kunnen verwijten.

Laatst gewijzigd door Amaj : 21 juni 2007 om 13:59.
Amaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2007, 14:11   #122
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amaj Bekijk bericht
Enfin los daarvan, mocht men de co2 uitstoot beperken per persoon het landschap zou er anders uitzien.
Pleit je nu voor CO²-quota?
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2007, 14:30   #123
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar ben jij naar school geweest Sfax? Of liever gezegd, ben je wel naar school geweest?

Vraagje voor 10 punten::
Wat kost het meeste recyclageenergie na 20 jaar?
a) 4 auto's recycleren om de 5 jaar
b) 1 auto recycleren na 20 jaar

Jij bent burgerlijk ingenieur toch he?

Djeezes, die mannen gaan ons l(ij)den
He kijk, daar hebben we je weer, even nietszeggend als altijd.

Vraagje: wie spreekt er van een auto te recycleren om de 5 jaar?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2007, 14:31   #124
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat mag je van Sfax ook gerust zeggen hoor Edina.
Die puber voelt zich geroepen om de top van de consumptiemaatschappij te verdedigen.
Ach kijk; je leert ook niet bij eh jij. Geraak je nu nog steeds niet verder dan wat idioot op de man spelen en uit je nek kletsen?
Oud 21 juni 2007, 14:46   #125
Amaj
Burgemeester

Amaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Pleit je nu voor CO²-quota?
Ik pleit ervoor om de mensen gerust te laten....
En maatregelen moeten genomen worden met inachtneming van een overgangsperiode. Geen paniekvoetbal dus!!!

Mensen moeten hun wapens inleveren, mensen moeten hun autos inleveren.... (van ons inkomen dan nog maar gezwegen)
Wat nog allemaal....?????

Dit is de consumptiemaatschappij ten top gedreven!
Wie zou zoiets nu NIET beu worden?

Ik heb er ondertussen een sport van gemaakt om een minimum, via onrechtstreekse heffingen, uit mijn zakken te laten kloppen....

Mocht iedereen hier reageren zoals ik, die multinationals zouden al wat minder hoog van de toren blazen.
Inbev, electrabel, en kabeldistributie, banken..... verdienen aan mij al niets meer...
Heb ik daarvoor ingeboet aan comfort? Integendeel!!!!
Met het overtollige geld dat op mijn spaarrekening stond aan 2% interest heb ik mij gewoon een stuk bouwgrond gekocht, volgeplant met fruitbomen.
Bovendien is mijn investering meer waard over 20 jaar dan de interesten mij ooit hadden kunnen geven.

Laatst gewijzigd door Amaj : 21 juni 2007 om 14:57.
Oud 21 juni 2007, 15:08   #126
Tegendradigaard

Standaard

Ik stel gewoon voor om politici volledig te verbieden......
dat zou pas een gevoelige verbetering van het milieu met zich meebrengen......
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2007, 15:18   #127
Isabella
Burgemeester

Isabella's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht

Sommige mensen zijn eigenlijk toch vrij onwetend inverband met de huidige technische evolutie.
Er is geen schande in onwetend zijn, enkel schande in niets aan de onwetendheid te doen
Isabella is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2007, 15:19   #128
Isabella
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
effe off-toppic

Stel dat iedereen zijn eigen elektriciteit produceerd dan moet je niet meer aankloppen bij een leverancier, maar dat wil ook zeggen dat de overheid en pak geld misloopt, nl. 21%btw, je zal dan wel belast worden op uw eigen produktie, wanneer uw zonnecellen dan afgeschreven zijn dan komen de sossen met en mottenballentaks op uw investering want ze is afgeschreven, laat ons vooral niet naïf zijn op dat gebied.
je hebt gelijk

Al zou het niet mogen, men betaald bij de aanschaf ervan al BTW.
Oud 21 juni 2007, 15:21   #129
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter

Aurora_Borealis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
He kijk, daar hebben we je weer, even nietszeggend als altijd.

Vraagje: wie spreekt er van een auto te recycleren om de 5 jaar?
Kijk, om het met wat cijfers te illustreren: Volkswagen heeft dergelijke (LCA) studies vrijgegeven omtrent de Golf generatie 4.

Hierbij heeft men gekeken naar de vervuiling die ontstaat bij productie, gebruik (met inbegrip van vervuiling ten gevolge van olieontginning en -raffinage) en ontmanteling. En wat bleek ? Voor een Golf TDi 1.9L, komt maar liefst 25% van de totale CO2-productie vrij bij productie en ontmanteling, voor fijn stof is dat 57% en voor NOx ligt dat op 55%. Er werd een gebruiksfase van 150000 km in acht genomen over 10 jaar.

Dus, zelfs al zouden er significante reducties kunnen gerealiseerd worden in emissies aan CO2, NOx of PM met nieuwe modellen, deze worden overschaduwd door de inherente pollutie verbonden aan de productie en ontmanteling.

Een verplichte uitfasering van oudere wagens lijkt me, vanuit mileustandpunt, niet zo'n zinvolle maatregel...
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2007, 15:23   #130
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Raar dat degene die met een lease wagen van de regering of van hun werkgever rijden moeten beslissen over wat er met persoonlijke zure aankopen van burgers moet gebeuren. Is dit niet ongeloofelijk hypocriet?
Oud 21 juni 2007, 15:31   #131
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Een verplichte uitfasering van oudere wagens lijkt me, vanuit mileustandpunt, niet zo'n zinvolle maatregel...
Waarom? Omdat productievervuiling later niet zo erg is als productievervuiling nu?
Hoe je het ook draait of keert, die productievervuiling komt er whatsoever en hetgeen je tot nutoe al in de lucht geblazen hebt, daar verandert niemand nog wat aan. Waarom dan alsnog nog wat extra vervuiling de lucht in blazen?
Oud 21 juni 2007, 15:32   #132
Sfax
Banneling

Standaard

-

Laatst gewijzigd door Sfax : 21 juni 2007 om 15:33.
Oud 21 juni 2007, 15:41   #133
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Isabella Bekijk bericht
Er is geen schande in onwetend zijn, enkel schande in niets aan de onwetendheid te doen
Het ging nu net niet over jou hoor.

De persoon die over die 120km per uur sprak met een electrische auto, is technisch geen lompe uil.

Hij had dit zelf moeten weten.

Of was het een uidaging van hem?
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2007, 15:52   #134
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Kijk, om het met wat cijfers te illustreren: Volkswagen heeft dergelijke (LCA) studies vrijgegeven omtrent de Golf generatie 4.

Hierbij heeft men gekeken naar de vervuiling die ontstaat bij productie, gebruik (met inbegrip van vervuiling ten gevolge van olieontginning en -raffinage) en ontmanteling. En wat bleek ? Voor een Golf TDi 1.9L, komt maar liefst 25% van de totale CO2-productie vrij bij productie en ontmanteling, voor fijn stof is dat 57% en voor NOx ligt dat op 55%. Er werd een gebruiksfase van 150000 km in acht genomen over 10 jaar.

Dus, zelfs al zouden er significante reducties kunnen gerealiseerd worden in emissies aan CO2, NOx of PM met nieuwe modellen, deze worden overschaduwd door de inherente pollutie verbonden aan de productie en ontmanteling.

Hoe kom je tot die conclusie? Het volstaat dat een golf die 10 jaar geleden gebouwd werd, 26% meer CO2 uitstoot om het productie-effect teniet te doen. En gezien de uitrusting van nieuwe modellen met katalysatoren en roetfilters, lijken me die percentages gemakkelijk haalbaar. Meer nog, de policy van de EU spreekt zelfs over een 25% cut in CO2 emissies over een periode van 5 jaar...

Citaat:
The European Commission today proposed a comprehensive new strategy to reduce carbon dioxide (CO2) emissions from new cars and vans sold in the European Union. The new strategy, together with a revision of EU fuel quality standards proposed last week, further underline the Commission's determination to ensure the EU meets its greenhouse gas emission targets under the Kyoto Protocol and beyond. The strategy will enable the EU to reach its long-established objective of limiting average CO2 emissions to 120 grams per km[1] by 2012 - a reduction of around 25% from current levels (nvdr: current = 2007). By improving fuel efficiency, the revised strategy will deliver substantial fuel savings for drivers. To encourage the car industry to compete on the basis of fuel efficiency instead of size and power, the Commission is also inviting manufacturers to sign an EU code of good practice on car marketing and advertising.
http://europa.eu/rapid/pressReleases...ence=IP/07/155
Oud 21 juni 2007, 15:59   #135
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Nee, dat is nu net het punt. Hoe sneller je wagens vervangt, hoe hoger het aandeel van de vervuiling (en dan heb ik het niet alleen over CO2-uitstoot) voor productie/recyclage per km. Er is ongetwijfeld een omslagpunt, maar dat ligt niet op 10 jaar. En is ook niet louter afhankelijk van de leeftijd.
Bewijsmateriaal voorhanden?
Oud 21 juni 2007, 16:02   #136
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar ben jij naar school geweest Sfax? Of liever gezegd, ben je wel naar school geweest?

Vraagje voor 10 punten::
Wat kost het meeste recyclageenergie na 20 jaar?
a) 4 auto's recycleren om de 5 jaar
b) 1 auto recycleren na 20 jaar

Jij bent burgerlijk ingenieur toch he?

Djeezes, die mannen gaan ons l(ij)den
Welk diploma mag jij dan wel hebben want éénzijdige benaderingen vormen blijkbaar jouw specialiteit ...
Oud 21 juni 2007, 16:02   #137
Amaj
Burgemeester

Amaj's schermafbeelding

Standaard

Kijk, het is poepsimpel wat de achterliggende bedoelingen zijn:
Er is sprake van een slooppremie:.... maar die krijg je enkel en alleen als je een nieuwe wagen aanschaft....

Vertaald luidt dit: wie er voor kiest om niet meer te vervuilen wordt gestraft.... degene die terug vervuilt wordt beloond....
Wie wil er nog een tekeningetje?
Om van te kotsen
Oud 21 juni 2007, 16:07   #138
Isabella
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Het ging nu net niet over jou hoor.

De persoon die over die 120km per uur sprak met een electrische auto, is technisch geen lompe uil.

Hij had dit zelf moeten weten.

Of was het een uidaging van hem?
ok
Ik denk dat hij een beetje aan het uitdagen was
Oud 21 juni 2007, 16:07   #139
Amaj
Burgemeester

Amaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Welk diploma mag jij dan wel hebben want éénzijdige benaderingen vormen blijkbaar jouw specialiteit ...
Als je mij kunt aantonen dat mijn antwoord op jouw vraag een bijdrage levert tot het topic, dan zal ik je antwoorden.
Oud 21 juni 2007, 16:09   #140
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk, het is poepsimpel wat de achterliggende bedoelingen zijn:
Er is sprake van een slooppremie:.... maar die krijg je enkel en alleen als je een nieuwe wagen aanschaft....

Vertaald luidt dit: wie er voor kiest om niet meer te vervuilen wordt gestraft.... degene die terug vervuilt wordt beloond....
Wie wil er nog een tekeningetje?
Om van te kotsen
Alweer éénzijdig bekeken, er bestaan vandaag al maatregelen voor mensen die hun nummerplaat inleveren en er een beloning voor krijgen, jij wil dus dubbel of trippel belonen?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be