Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juni 2007, 22:19   #181
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Het zegt veel over de krakers dat ze zich zo gemakkelijk laten ophitsen en diskrediteren. De moderne spektakelmaatschappij heeft altijd een (fictieve) "externe vijand" nodig om de meerderheid van domme, brave, hard werkende burgers onder de knoet te houden. Degenen van extreem-links of -rechts die zich tot geweld laten verleiden, spelen het spelletje van de heersende kliek PERFECT mee.

"Fascisten", "anarchisten", "islamisten", "Al Quaeda", enz. zijn stuk voor stuk meer spektakel dan een werkelijke bedreiging of anti-systeemkracht. Wie wint en wie verliest bij hun geweld?
Zo kunnen de anarchistische NARren na een korte administratieve aanhouding alweer schuimbekkend uitkijken naar de volgende demo, nadat de media het anarchisme, antiglobalisme, enz. weer eens ferm belachelijk hebben gemaakt bij Jan Modaal... De NARren liggen er blijkbaar niet wakker van.
de media is zowiezo een verlengstuk van het liberaal regiem, wat dat betreft denk ik niet dat iemand zich zorgen moet maken over het "belachelijk maken", want dat gebeurt zowiezo.
Ge kunt natuurlijk ook binnen blijven zitten en naast "geen dreiging" ook "geen spektakel" zijn.. vraag is natuurlijk in hoeverre dat dit nuttiger is.

Persoonlijk denk ik dat de beste methode voor non-conformisten bestaat uit het overnemen van een essentiele taak die normaal door een conformistisch maatschappijdeel gedragen wordt. Maar dat zie ik gewoonweg niet snel gebeuren.

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 23 juni 2007 om 22:21.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2007, 22:28   #182
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
Persoonlijk denk ik dat de beste methode voor non-conformisten bestaat uit het overnemen van een essentiele taak die normaal door een conformistisch maatschappijdeel gedragen wordt. Maar dat zie ik gewoonweg niet snel gebeuren.
Inderdaad, maar buiten die ranzige "volxkeuken" zie ik niet in wat de krakers voor sociale huisvesting of buurtverfraaiing doen. Het zijn communards met een nihilistische ingesteldheid die zich terugtrekken uit de maatschappij. Ik verwacht er niets van.
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2007, 22:39   #183
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Directe actie werkt veel beter: dan hoef je tenminste niet maanden in de kou te slapen tot de overheid je een onderkomen toewijst.
't Zou natuurlijk veel leuker zijn, mochten de huurprijzen zo niet de hoogte ingejaagd worden door idiote ruimtelijke planning van overheidswege.

't Zou natuurlijk veel leuker zijn, mochten mensen naar eigen goeddunk huizen (en gemeenschappen) kunnen bouwen op hun eigendom zonder toelating te moeten hebben van de overheid.

't Zou natuurlijk veel leuker zijn, mocht mensen nog echt vrijwillig kunnen delen, in plaats van arm gehouden te worden door waanzinnig hoge belastingen.

etc.

Al keur ik 't kraken van een pand zeker niet goed op rechtsgebied, ik kan er wel begrip op brengen, mocht het om arme stakkers gaan. Maar daar ben je natuurlijk niet veel mee. Bovendien waren deze krakers niet echt arm te noemen..
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2007, 22:42   #184
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Als een extreemrechtse, ronduit fascistoide groepering als het nsv in vol ornaat de straten van Leuven gaat opeisen, is het logisch dat er reactie volgt.
Dus niet komen bleiten als wij reageren op jullie reactie.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2007, 22:50   #185
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als een extreemrechtse, ronduit fascistoide groepering als het nsv in vol ornaat de straten van Leuven gaat opeisen, is het logisch dat er reactie volgt.
Jaja, willen maar niet kunnen hé.
Oud 23 juni 2007, 22:58   #186
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken Bekijk bericht
Jaja, willen maar niet kunnen hé.
Pas op, de volgende keer gaat de spontante volksmassa tegen de NSV! nog groter zijn! Binnenkort zitten ze minstens aan een miljoen tegenbetogers.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2007, 23:32   #187
Jéhan
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Het is verbluffend om te zien hoe zelfs bij forumgebruikers hier nu al de echt fascistische techniek is doorgedrongen om iedereen die zich niet conformeert een "terrorist" te noemen.

Werkelijk verbluffend. Vele intellectuelen hadden hiervoor gewaarschuwd, voor dit nieuwe fascisme. En het werkt inderdaad. Jan met de pet bijt, zoals verwacht.

I'm disgusted.

Vanaf nu moet iedereen die op zo'n gratuite wijze het terrorisme-discours bezigt onmiddellijk zelf een terrorist genoemd worden. Want dit soort intellectueel bedrog is de ware voedingsbodem van het hedendaagse terrorisme.
euhm, die krakers hebben afgelopen week een aantal luxewagens in brand gestoken evenals een bulldozer toegetakeld met een zelfgemaakte bom ... dat vind ik daden die redelijk dicht bij terrorisme aanleunen.

Terrorisme bevat niet enkel zelfmoordmissies waar 100den slachtoffers moeten bij vallen.
Jéhan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2007, 23:38   #188
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jéhan Bekijk bericht
euhm, die krakers hebben afgelopen week een aantal luxewagens in brand gestoken evenals een bulldozer toegetakeld met een zelfgemaakte bom ... dat vind ik daden die redelijk dicht bij terrorisme aanleunen.

Terrorisme bevat niet enkel zelfmoordmissies waar 100den slachtoffers moeten bij vallen.
Correctie.
Bepaalde mensen - mss zelfs groepen - die naar alle waarschijnlijkheid sympathie hebben voor Squattus Dei hebben deze zaken gedaan. Deze zaken horen niet getollereerd te worden en het is logisch dat die ook gepakt worden.

(Ik weet dat er zaken zijn gebeurd, die bulldozer is echter nieuw.)

Maar dat betekent niet dat elke kraker een terrorist is, noch dat ze dat allemaal goedkeuren.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2007, 23:46   #189
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Maar dat betekent niet dat elke kraker een terrorist is, noch dat ze dat allemaal goedkeuren.
Ik denk niet dat er 1 kraker tussenzit die dat niet goedkeurt.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2007, 00:10   #190
Daedalos
Vreemdeling

Standaard

Ik heb wel een zekere sympathie voor krakers, gebouwen gewoon laten leegstaan, terwijl er 'zoveel' daklozen zijn, is ongehoord.
Trouwens, de reactie van't stad was echt overdreven. En deels was hun woede terecht, die krakers woonden idd in een gebouw dat het hunne niet was, maar de politie heeft alles ontruimd en hun spullen vernietigd. Ik vermoed dat de vb'ers daar niks op tegen hebben dat men dan kwaad is? Zij zijn het immers die vinden dan men zijn eigendom met geweld mag verdedigen.
Daedalos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2007, 00:13   #191
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daedalos Bekijk bericht
Zij zijn het immers die vinden dan men zijn eigendom met geweld mag verdedigen.
Voor zover het hun eigendom betreft.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2007, 00:20   #192
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
matrakken zijn projecties van de penis.
waterkanonnen en rubberkogels zijn projecties van de ejaculatie.

typisch voor sexueel gefrustreerde mannetjes om te kicken op matrakken en waterkanonnen/kogels.
dat zal wel vol matrakken liggen in uw kamerke bij moekke zeker?
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2007, 00:22   #193
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
dat zal wel vol matrakken liggen in uw kamerke bij moekke zeker?

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2007, 00:27   #194
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Opus Dei is een extremistische religieuze sekte. Logisch mikpunt dus.
ik geef u gelijk deze keer.Opus Dei is de fanatieke kern binnen de RKK, en leegstaande huizen die aan deze sekte toebehoren kraken , zie ik geen graten in.Maar logisch blijven: ook genouwen toebehorend aan islamietische organisaties moeten ten dienste der daklozen gesteld worden, gekraakt worden.Al die moskee's zijn beter benut om daklozen te huisvesten, Belgische daklozen uiteraard...
Oud 24 juni 2007, 00:35   #195
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Leuk. En heeft de "gekraakte" dan recht op een vergoeding, omdat zijn pand gekraakt is wegens "het in gebreke blijven van de overheid ?".
als ge uw huizen tien jaar laat leegstaan moet ge er niet van verschieten dat er een dakloze zich installeert.Daar waar de Staat zou kunnen tussenkomen is op de huurprijzen: eindelijk eens reglementeren daarop.Moest het niet zo peperduur zijn om zich in de stad te logeren zouden er minder krakers zijn...400 euros en meer voor een konijnekot onder de pannen! Schande is dat!
Oud 24 juni 2007, 00:39   #196
born2bewild
Banneling

Standaard

moest de staat zich wat minder moeien en als een verhuurder minder hindernissen zou opgelegd krijgen om wanbetalers eruit te schoppen, dan zouden meer mensen hun eigendom willen verhuren. 't Zou heel wat goedkoper worden.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 24 juni 2007 om 00:40.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2007, 00:56   #197
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkerijder Bekijk bericht
wat je zegt mitgard

is trouwens een grote verspilling van middelen en belastinggeld om helicopters en robocops in te zetten tegen een handjevol studenten en een handjevol krakers
ja, inderdaad! Ze zouden beter wat beter op de bendes kriminele allochtonen letten, inplaats van op eigen (dakloos) volk te kloppen...Maar daar hebben ze waarschijnlijk schrik voor...Die hebben échte verboden wapens (AK47 en dergelijke) en geen onnozele pennemeskes, of vlaggestokken.Belachelijk gedoe...echt om u te schamen...
Oud 24 juni 2007, 01:05   #198
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkerijder Bekijk bericht
het geweld wordt meestal uitgelokt door 'stillen' in de betoging. de protesten tegen de G8 in Heiligendamm zijn er een goed voorbeeld van hoe provocateurs de boel doen ontsporen om daarna de schuld op de manifestanten te steken
da's inderdaad een ouwe truuk.En hier spelen die maskers de betogers soms parten: de polies is ook onherkenbaar zo...
Oud 24 juni 2007, 01:11   #199
Bokkerijder
Provinciaal Gedeputeerde

Bokkerijder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Volgens mij bent u nog zeer jong want ik kan niet echt zeggen dat er nu alom repressie is. Der was nochtans een tijd dat de veiliheidsdienst vergelijkbaar was met de stasi. Vele mensen zullen de opvallende geheime beige renaultkes nog wel herinneren? Gewoon ergens voor betogen was al genoeg om een lijvig dossier te krijgen. Dan vergeten we nog de tijd dat op elke hoek van de straat ne rijkswachter met nen uzi stond. Ik zie ze daar nog rijden in hun taunuskes met zo'n jeanettensnor onder hun kepi.

De almotegenwoordige camera's geven ons meer bewegingsvrijheid. Want wees nu eerlijk als ge niks misdoet wat doet het er dan toe of er ne camera u ziet? En het belangrijkste is dat ze ook nog eens nuttig zijn om de ordediensten op hun plaats te kunnen zetten.

Overlaatst een discussie over een rood licht gehad met ne flik die beweerde ogen op zijne rug te hebben. Moesten er geen camera's hebben gestaan had ik een boete aan mijn been gehad.
hmmm, mijn leeftijd ga ik niet verraden hè

maar ge kunt wel ergens gelijk hebben, de middelen van repressie veranderen wel, maar het feit dat er repressie is op zichzelf niet.

ik kan me best voorstellen dat de flikken vroeger ook flauw deden, net als vandaag, en dat ze soms gewelddadig waren, net als in onze dagen.

toch vind ik dat de mensen nogal licht heengaan over al die camera's en RFID-toestanden

Big Brother is watching you...maar ze denken vandaag allemaal dat ze zelf naar Big Brother kijken...op de televisie.
Bokkerijder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2007, 01:13   #200
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
moest de staat zich wat minder moeien en als een verhuurder minder hindernissen zou opgelegd krijgen om wanbetalers eruit te schoppen, dan zouden meer mensen hun eigendom willen verhuren. 't Zou heel wat goedkoper worden.
de staat zou een garantie moeten geven aan de verhuurder, dat hij de huur betaalt, als de huurder niet meer in staat is die te betalen.De staat heeft de middelen om na te gaan of gij nog inkomsten hebt. Indien dat niet het geval is, en vermits iedereen recht op een dak boven zijn hoofd heeft, kunnen ze op dat moment bijspringen. Voor echte moedwillige wanbetalers, die geld hebben maar niet willen betalen, is er een andere oplossing: zware boetes.Dan hebt ge de belastingen aan uw zak hangen, en die lossen nooit.Men moet het voor de verhuurder onmogelijk maken om te spekuleren, en voor de wanbetaler on-interressant om niet te betalen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be