Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juni 2007, 14:43   #501
Bokkerijder
Provinciaal Gedeputeerde

Bokkerijder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Geef dan de anarchistjes die amok maken aan. Maar dat zie ik de mensen die er zich zogezegd van distantieren nooit doen. Dat noem ik niet verantwoordelijkheid nemen. En als je die mensen niet aangeeft dan ben je medeplichtig.

Ik beschuldig idd mensen en nee die zijn niet onschuldig. Ben jij de mensen gaan aangeven die verf gegooid hebben tegen de gebouwen van opus dei? Of vond je dat niet nodig aangezien je andere medestanders waarschijnlijk staan aan te schuiven aan het politiekantoor om dat te doen?

Laster en eerroof, laat mij niet lachen. Ik denk dat jij nog eerder zal veroordeeld worden voor medeplichtigheid dan ik voor laster.
een beetje ziekelijk bent u wel, nietwaar?

het is door lui als gij dat deze wereld kapot gaat aan zijn eigen verzuring
Bokkerijder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 14:44   #502
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door franke fritz Bekijk bericht
Ik ken die mannen niet persoonlijk. ik ken zelfs hun naam niet. Wat moet ik dan gaan aangeven? Voor een gesprek met de politie was om dat moment geen tijd en ik zag het eerlijk gezegd niet echt zitten om een matrak in mijn kruis te krijgen.
Aan wat heb ik mij dan schuldig gemaakt? Aan niks denk ik zo. mijn vrienden hebben niet met stenen of verf gegooid, dus wat zou ik hen dan gaan aangeven???
Uw verantwoordelijkheid naar laster is uw persoonlijk misdrijf. excuses zouden al op z'n plaats zijn.
Als u zich aangesproken voelt als ik het heb over marginale links gespuis dat het leuk vindt om auto's in brand te steken en om muren te bekladden, dan is dat uw zaak, niet de mijne. Als u dit laster vindt dan is dat uw zaak.

Feit is dat marginaal links gespuis dit op de kerfstok heeft.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 14:48   #503
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
En als je die mensen niet aangeeft dan ben je medeplichtig.

wat ben ik dan graag medeplichtig.

Ik ben alles behalve anarchist, al heb ik wel begrip voor hun aan de kaak stellen van de huisvestingsituatie die idd soms de spuigaten uitloopt.
Het zijn voor mij ook niet meer dan naieve en niet zelden kleinburgerlijke pubers, maar het politie-optreden was niet in verhouding. En vooral die al even kleinburgerlijke reacties van de geschokte goegemeente zijn hilarisch

PS: voor al degene die aan het afgeven zijn op "extreem-links" dat rel schopt, anarchisten zijn tegen elke "archie" (macht), of die nu links of rechts is ingekleurd.

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 25 juni 2007 om 14:50.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 14:48   #504
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkerijder Bekijk bericht
een beetje ziekelijk bent u wel, nietwaar?

het is door lui als gij dat deze wereld kapot gaat aan zijn eigen verzuring

Wel, deze week vond het gespuis het nodig om grafitti op mijn koetswerk te spuiten en 2 ruiten in te slaan. Ook zijn al mijn CD's vernield.Waarschijnlijk omdat het niet echt een merk was dat ze apprecieerden en omdat de muziek waarschijnlijk te commercieel van aard was.

Wie is er dan verzuurd? De aggressor of de persoon die deze zaken aanklaagt?
Oud 25 juni 2007, 14:48   #505
franke fritz
Schepen

franke fritz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als u zich aangesproken voelt als ik het heb over marginale links gespuis dat het leuk vindt om auto's in brand te steken en om muren te bekladden, dan is dat uw zaak, niet de mijne. Als u dit laster vindt dan is dat uw zaak.

De veralgemening mijn beste. alsof iedereen die in leuven op straat liep, marginaal gespuis was... zet bij mij kwaadbloed. want daar hoor ik NIET bij, nochtans was ik aanwezig in leuven.
En als u mij, zonder enige vorm van nuance, in dit vakje probeert te stoppen mag ik dat toch zien als een belediging? neem verantwoordelijkheid op voor je daden ipv dat aan anderen op te leggen.
Oud 25 juni 2007, 14:49   #506
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht

wat ben ik dan graag medeplichtig.

Ik ben alles behalve anarchist, al heb ik wel begrip voor hun aan de kaak stellen van de huisvestingsituatie die idd soms de spuigaten uitloopt.
Het zijn voor mij ook niet meer dan naieve en niet zelden kleinburgerlijke pubers, maar het politie-optreden was niet in verhouding. En vooral die al even kleinburgerlijke reacties van de geschokte goegemeente zijn hilarisch
Dus mensen moeten begrijpen dat u de huisvestingssituatie aanklaagt door autos en gebouwen te vandaliseren?
Oud 25 juni 2007, 14:49   #507
guerin
Minister

Standaard

Citaat:

Zei een zwart kijkend verwijtend marionet soldaatje
Oud 25 juni 2007, 14:51   #508
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Dus mensen moeten begrijpen dat u de huisvestingssituatie aanklaagt door autos en gebouwen te vandaliseren?
dat keur ik niet goed. Ik heb nergens gezegd dat ik akkoord ga met het beschadigen van willekeurige eigendommen.. of wel?
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 14:53   #509
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De veralgemening mijn beste. alsof iedereen die in leuven op straat liep, marginaal gespuis was... zet bij mij kwaadbloed. want daar hoor ik NIET bij, nochtans was ik aanwezig in leuven.
En als u mij, zonder enige vorm van nuance, in dit vakje probeert te stoppen mag ik dat toch zien als een belediging? neem verantwoordelijkheid op voor je daden ipv dat aan anderen op te leggen.

Een aantal pagina's terug heb ik iemand gelijk gegeven dat het merendeel van de krakers er niet akkoord mee is, maar dat sommigen onder hen dat wel zijn. Dat is idd het marginaal gespuis.

Nogmaals, als u zichzelf daarbij aangesproken voelt dan is dat mijn probleem niet.
Oud 25 juni 2007, 14:53   #510
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
Iedereen leest hoe u bent namelijk een zwart kijkend verwijtend marionet soldaatje
Dank u.Ik zie dat als een compliment.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 14:55   #511
guerin
Minister

Standaard

Nog meer links gespuis

Oud 25 juni 2007, 14:57   #512
Bokkerijder
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Wel, deze week vond het gespuis het nodig om grafitti op mijn koetswerk te spuiten en 2 ruiten in te slaan. Ook zijn al mijn CD's vernield.Waarschijnlijk omdat het niet echt een merk was dat ze apprecieerden en omdat de muziek waarschijnlijk te commercieel van aard was.

Wie is er dan verzuurd? De aggressor of de persoon die deze zaken aanklaagt?
de verzuring zal aan twee kanten zitten denk ik

ik praat niet alles goed en schaar me eerder aan de zijde van An Arkos in deze discussie

maar ik vind dat veel van die extreem-rechtse gevallen hier nogal schromelijk overdrijven

zo vind ik niet dat iedereen neergeknuppeld moet worden die voor zijn/haar mening opkomt en evenmin dat iedereen schuldig is totdat hij/zij zelf zijn onschuld bewezen heeft

dat zijn een paar stelregels die vooral door democraten aangehangen worden, maar de democratie is tegenwoordig ver te zoeken, en niet alleen bij de VRT
Oud 25 juni 2007, 14:57   #513
guerin
Minister

Standaard

Volgende keer beter
Oud 25 juni 2007, 14:58   #514
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
dat keur ik niet goed. Ik heb nergens gezegd dat ik akkoord ga met het beschadigen van willekeurige eigendommen.. of wel?
Ok, u keurt ze niet goed, u tollereert ze. Wat mijns inziens al even erg is.
Oud 25 juni 2007, 14:59   #515
guerin
Minister

Standaard

Links gespuis noemt men die mensen dan....

Oud 25 juni 2007, 14:59   #516
Bokkerijder
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
goed gesproken franke fritz...meer van dat

er zijn nogal wat anars die wel sympathie hebben voor de CAP hoor, enkelen hebben er zelfs voor gestemd, bij grote uitzondering

en anderen, die niet zijn gaan stemmen hebben gezegd dat ze wel op CAP zouden stemmen ALS ze zouden gaan...maar ja, dat is natuurlijk gemakkelijk
Oud 25 juni 2007, 15:00   #517
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de verzuring zal aan twee kanten zitten denk ik

ik praat niet alles goed en schaar me eerder aan de zijde van An Arkos in deze discussie

maar ik vind dat veel van die extreem-rechtse gevallen hier nogal schromelijk overdrijven

zo vind ik niet dat iedereen neergeknuppeld moet worden die voor zijn/haar mening opkomt en evenmin dat iedereen schuldig is totdat hij/zij zelf zijn onschuld bewezen heeft

dat zijn een paar stelregels die vooral door democraten aangehangen worden, maar de democratie is tegenwoordig ver te zoeken, en niet alleen bij de VRT

Ik ben niet extreem rechts. Extreem is lachwekkend. Of dit nu langs links of langs rechts is. Ik ben ook niet tegen vrijheid van meningsuiting maar extreem links (net zoals extreem rechts) heeft al genoeg bewezen in het verleden dat ze hun manieren niet kunnen houden.
Oud 25 juni 2007, 15:05   #518
Bokkerijder
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Ik ben niet extreem rechts. Extreem is lachwekkend. Of dit nu langs links of langs rechts is. Ik ben ook niet tegen vrijheid van meningsuiting maar extreem links (net zoals extreem rechts) heeft al genoeg bewezen in het verleden dat ze hun manieren niet kunnen houden.
hmmm, en de nieuwste tendens is dat ze zich vermommen als democraten om opnieuw op 'jodenjacht' te gaan

alleen zijn het vandaag niet de joden, maar de werklozen, de moslims, de armen en de linksen die hen verdedigen die geviseerd worden

de democratie is uitgehold...totaal
Oud 25 juni 2007, 15:06   #519
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door adaveke Bekijk bericht
Wel,

ik heb persoonlijk iemand (waarvan ik weet dat hij bij het NSV zit) stenen weten gooien naar de orde diensten op een andere linkse betoging die ook in Leuven plaatsvond.

Ik zeg niet dat het nu ook zo gegaan is, en ik spreek ook niet over aannemelijkheid, maar als er een kans is -hoe klein ook- moet men daar wel rekening mee houden.
Toch krijg ik op de ene of andere manier het rare gevoel dat jij méér en beter weet, alleen maar de "randjes" van de rechtspleging wilt uitbuiten.
Oud 25 juni 2007, 15:09   #520
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hmmm, en de nieuwste tendens is dat ze zich vermommen als democraten om opnieuw op 'jodenjacht' te gaan

alleen zijn het vandaag niet de joden, maar de werklozen, de moslims, de armen en de linksen die hen verdedigen die geviseerd worden

de democratie is uitgehold...totaal
Denk ervan wat je wil. Extreem rechtsen zien in alles complottheorieen, maar extreem links is al niet veel beter. Het is te zielig voor woorden. Zich altijd maar afzetten tegen de maatschappij maar er toch maar altijd mooi de vruchten van plukken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be