Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juni 2007, 15:55   #21
Voodoo Child
Parlementsvoorzitter

Voodoo Child's schermafbeelding

Standaard

Gewoon een flinke werkstraf voor dat gespuis.

Das wat anders dan hier de drama queen uit te hangen.
Voodoo Child is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 15:56   #22
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
In dit laatste moet ik U wel teleurstellen. Want de gevangenissen zitten overvol. Denk dat het 100* schrijven zal worden "Ik mag geen auto's bekrassen".
Hoe?

Onkelinckx heeft de achterstand toch weggewerkt bij justitie. In een wip en een gauw.

de bron is nog komende.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 16:56   #23
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Dat is dan ook de enige mediawaarde die dit soort berichten hebben. Er worden dagelijks honderden auto's, bussen of brommers bekrast in het hele land. Geen van deze gevallen haalt de pers. "Plots" is er wel één dat de pers haalt. Dat op zich is al verdacht. Wanneer je nu ziet dat marginaal-links het feit meteen wil misbruiken om er de oorlog tegen het VB mee te voeden snap je waarom dit plots in de gazet staat.
Het staat in de gazet omdat het om een bv gaat, net zoals natalia haar auto-ongeluk in de gazet stond.
An Arkos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 17:22   #24
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Jij begint mij ferm de spuigaten uit te lopen dwazerik.

Toon eerst eens aan waar het vb daar iets mee te maken heeft,zoniet,dan laat ik deze topic sluiten.
Als iedereen zo steeds afkomt met wat ben je dan bezig?
Dus toon het aan,zoniet,sluiten die handel.
Racisme is verwerpelijk. Maar het is inderdaad even verwerpelijk om iedere racistische daad te liëren aan een politieke partij. Precies alsof er geen racistische communisten of zwarten zouden bestaan.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 18:14   #25
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Het racisme en de xenofobie, op kosten van de belastingbetaler gepromoot door het Vlaams Blok, begint meer en meer de spuigaten uit te lopen... Hopelijk wordt dat uitschot snel opgepakt en voor lange tijd achter de tralies gestoken.
En hoeveel wagens van vb mandatarissen zijn al beschadigd door dat links gespuis opgefokt door de "traditionele partijen"?
*knip*
Btw er zitten bij links ook racisten.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 25 juni 2007 om 18:14.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 18:16   #26
Hoomer

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik zeg dat het een extreem rechtse marginaal is. Als jij hieruit wil afleiden dat ik zeg dat het een VB stemmer is en dat dit de schuld is van het VB, dan doe je maar
Heu marginalen bevinden zich meestal aan de linse kant, rechts staat voor normen en waarden.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 19:07   #27
frituur oswald
Partijlid

Standaard

Citaat:
Het racisme en de xenofobie, op kosten van de belastingbetaler gepromoot door het Vlaams Blok, begint meer en meer de spuigaten uit te lopen... Hopelijk wordt dat uitschot snel opgepakt en voor lange tijd achter de tralies gestoken.
[FONT=Verdana]Het is niet zinvol om vooruit te lopen op het onderzoek naar de dader. Ik permiteer mij dan ook niet meer dan de hoop dat het onderzoek succesvol mag zijn. Succesvol en snel. Enige terughoudendheid lijkt mij gepast, kwestie van geen individu –laat staan een groep- te stigmatiseren. Maar die terughoudendheid kan niet iedereen opbrengen. Raf, bijvoorbeeld, heeft de dader ei zo na bij de lurven: het betreft een man die door de Vlaamse belastingbetaler gefinancierd is en door het VB gepromoot, of diens kozijn, maar ’t kan ook diens nonkel zijn. Als Raf uitgehijgd is na de wilde achtervolging door de straten van Tienen, zal hij uitsluitsel brengen in deze onverkwikkelijke familiekwestie. En Raf, de onverdroten detective, zou ook graag hebben dat we de mogelijkheid niet overwegen om de dader in een Arabisch of Turks midden te situeren. [/FONT]
[FONT=Verdana][/FONT]
[FONT=Verdana]Als Raf stelt dat er zich racistisch crapuul ophoudt onder de Vlamingen, heeft hij gelijk. Helaas. Maar Raf’s onverdroten onderzoek kan niet verhelen dat zwarte mensen ook racisme moeten verduren van lieden van Arabische of Turkse komaf. Ter illustratie: [/FONT][FONT=Verdana]als ouders klagen over de aanwezigheid van zwarte kinderen op de school, dan zijn de klagers in meerderheid van Turkse of Arabische origine. Althans zo ervoeren de leerkrachten van het stedelijk onderwijs te Gent. Hierover werd gerapporteerd door diverse Gentse scholen.[/FONT][FONT=Verdana] [/FONT]
[FONT=Verdana][/FONT]
[FONT=Verdana]Nog iets, Raf, krassen aanbrengen op de auto van en zwarte atlete is een daad van racisme en vandalisme maar het is geen xenofobie. Akkoord het is een soort vandalisme dat ook krassen op de ziel laat, maar xenofobie is nog wat anders. Het strekt tot aanbeveling om het gewicht van de woorden in acht nemen, anders blijven er geen termen over om de Pollen Pot en de Adolfen Hitler te typeren. [/FONT]
[FONT=Verdana][/FONT]
[FONT=Verdana]En nog iets, Raf. Het is goed mogelijk dat de dader een autochtone Vlaming is. Erger, het is waarschijnlijk. Maar het is evengoed mogelijk dat de dader van Arabische of Turkse komaf is. Zul je dan consequent vasthouden aan je dure uitlating dat ze “dat uitschot voor lang achter tralies mogen steken”? Waarom geldt dit dan niet voor het uitschot dat zich ten buitengaat aan het vandalisme van alle dag? Waarbij ongetwijfeld ook auto’s van zwarte mensen het mikpunt zijn. Waarom geldt dat dan niet voor het uitschot dat zijn dochters tiranniseert, waarom geldt dat dan niet voor het uitschot dat zijn vrouw bedreigt met verminking of simpelweg met moord als ze de eer van de familie onvoldoende eerbiedigt? Omdat ze de vierhonderd meter niet in weet –ik-veel-hoeveel seconden kan lopen?[/FONT]
frituur oswald is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 19:36   #28
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Racisme is verwerpelijk. Maar het is inderdaad even verwerpelijk om iedere racistische daad te liëren aan een politieke partij. Precies alsof er geen racistische communisten of zwarten zouden bestaan.
Racisme is er altijd geweest en zal er waarschijnlijk ook altijd zijn. Voor de slechte verstaanders: ik heb nergens beweerd dat een Vlaams Blokker verantwoordelijk is voor deze racistische daad (hoewel de kans toch wel èrg groot is). Waar ik me wèl over uitgesproken heb, is het feit dat racisme en xenofobie door het Vlaams Blok aangewakkerd en in stand gehouden worden. En dat is minstens even verwerpelijk, zo niet verwerpelijker dan sporadische individuele uitingen van racisme.

De persoonlijke aanvallen aan mijn adres werden op gepaste wijze aan de moderatie gerapporteerd.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 19:45   #29
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Racisme is er altijd geweest en zal er waarschijnlijk ook altijd zijn. Voor de slechte verstaanders: ik heb nergens beweerd dat een Vlaams Blokker verantwoordelijk is voor deze racistische daad (hoewel de kans toch wel èrg groot is). Waar ik me wèl over uitgesproken heb, is het feit dat racisme en xenofobie door het Vlaams Blok aangewakkerd en in stand gehouden worden. En dat is minstens even verwerpelijk, zo niet verwerpelijker dan sporadische individuele uitingen van racisme.

De persoonlijke aanvallen aan mijn adres werden op gepaste wijze aan de moderatie gerapporteerd.
Raf. Ik hoop dat je mij niet verkeerd inschat of begrijpt. In mijn reactie op je post had ik geschreven "inderdaad". Gelijk heb je volgens mij dus wel.
Oud 25 juni 2007, 19:48   #30
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Raf. Ik hoop dat je mij niet verkeerd inschat of begrijpt. In mijn reactie op je post had ik geschreven "inderdaad". Gelijk heb je volgens mij dus wel.
Ow, dat had ik dan inderdaad even verkeerd begrepen. Mijn reactie was overigens niet alleen naar aanleiding van jouw post, maar omdat de jouwe zowat de enige deftige reactie was in deze thread, heb ik die dus gekwoot...

No harm, no foul.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 25 juni 2007, 19:55   #31
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wtf heeft het VB daar nu mee te maken?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 19:56   #32
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
wtf heeft het VB daar nu mee te maken?
http://forum.politics.be/showpost.ph...4&postcount=28

Citaat:
Oud 25 juni 2007, 19:57   #33
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Soit, ze hebben dus geen zak te maken met het vandalisme op die auto.
Oud 25 juni 2007, 19:58   #34
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Soit, ze hebben dus geen zak te maken met het vandalisme op die auto.
Toch wel: http://forum.politics.be/showpost.ph...4&postcount=28

Citaat:
Oud 25 juni 2007, 20:00   #35
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw mening over het al dan niet instandhouden van "racisme/xenofobie" heeft daar weinig mee te maken. Feit is dat het VB niets met dat vandalisme op die auto te maken heeft.
Oud 25 juni 2007, 20:01   #36
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw mening over het al dan niet instandhouden van "racisme/xenofobie" heeft daar weinig mee te maken. Feit is dat het VB niets met dat vandalisme op die auto te maken heeft.
Toch wel.

Citaat:
Oud 25 juni 2007, 20:10   #37
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sorry. Onrechtstreeks wel. De instandhouding van fobische gevoelens tegenover minderheden is overduidelijk.

Laatst gewijzigd door Rudy : 25 juni 2007 om 20:17.
Oud 25 juni 2007, 20:10   #38
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Seg Raf, als een allochtone homohater jouw auto zou beschadigen, is het VB daar dan ook verantwoordelijk voor?
Oud 25 juni 2007, 20:13   #39
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sorry. Onrechtstreeks wel. De instandhouding van fobische gevoelens tegen minderheden is overduidelijk.
Dat klopt. De haat van moslims en andere vreemdelingen tegenover Vlamingen en homo's maakt dat de auto beschadigd werd.

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 20:13   #40
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sorry. Onrechtstreeks wel. De instandhouding van fobische gevoelens tegen minderheden is overduidelijk.
Wekken sommige minderheden ook geen fobische gevoelens op tegenover zichzelf?

Als het dikwijls mensen van een bepaalde minderheidsgroep zijn, die meer opduiken in de gewelddadige criminaliteit, zoals overvallen en verkrachtingen, is dat dan ook de fout van het VB?

Het ene lokt het andere uit. Daarnaast roept het VB op voor een correcte rechtsstaat en een degelijk migrantenbeleid, dat koren van kaf scheidt. In mijn ogen kunnen deze maatregelen eerder positief werken, om mensen van fobieën af te helpen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be