![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Gewoon een flinke werkstraf voor dat gespuis.
Das wat anders dan hier de drama queen uit te hangen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Onkelinckx heeft de achterstand toch weggewerkt bij justitie. In een wip en een gauw. de bron is nog komende. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
*knip* Btw er zitten bij links ook racisten. Laatst gewijzigd door Hoomer : 25 juni 2007 om 18:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() Heu marginalen bevinden zich meestal aan de linse kant, rechts staat voor normen en waarden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
[FONT=Verdana][/FONT] [FONT=Verdana]Als Raf stelt dat er zich racistisch crapuul ophoudt onder de Vlamingen, heeft hij gelijk. Helaas. Maar Raf’s onverdroten onderzoek kan niet verhelen dat zwarte mensen ook racisme moeten verduren van lieden van Arabische of Turkse komaf. Ter illustratie: [/FONT][FONT=Verdana]als ouders klagen over de aanwezigheid van zwarte kinderen op de school, dan zijn de klagers in meerderheid van Turkse of Arabische origine. Althans zo ervoeren de leerkrachten van het stedelijk onderwijs te Gent. Hierover werd gerapporteerd door diverse Gentse scholen.[/FONT][FONT=Verdana] [/FONT] [FONT=Verdana][/FONT] [FONT=Verdana]Nog iets, Raf, krassen aanbrengen op de auto van en zwarte atlete is een daad van racisme en vandalisme maar het is geen xenofobie. Akkoord het is een soort vandalisme dat ook krassen op de ziel laat, maar xenofobie is nog wat anders. Het strekt tot aanbeveling om het gewicht van de woorden in acht nemen, anders blijven er geen termen over om de Pollen Pot en de Adolfen Hitler te typeren. [/FONT] [FONT=Verdana][/FONT] [FONT=Verdana]En nog iets, Raf. Het is goed mogelijk dat de dader een autochtone Vlaming is. Erger, het is waarschijnlijk. Maar het is evengoed mogelijk dat de dader van Arabische of Turkse komaf is. Zul je dan consequent vasthouden aan je dure uitlating dat ze “dat uitschot voor lang achter tralies mogen steken”? Waarom geldt dit dan niet voor het uitschot dat zich ten buitengaat aan het vandalisme van alle dag? Waarbij ongetwijfeld ook auto’s van zwarte mensen het mikpunt zijn. Waarom geldt dat dan niet voor het uitschot dat zijn dochters tiranniseert, waarom geldt dat dan niet voor het uitschot dat zijn vrouw bedreigt met verminking of simpelweg met moord als ze de eer van de familie onvoldoende eerbiedigt? Omdat ze de vierhonderd meter niet in weet –ik-veel-hoeveel seconden kan lopen?[/FONT] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De persoonlijke aanvallen aan mijn adres werden op gepaste wijze aan de moderatie gerapporteerd.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
No harm, no foul. ![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch wel.
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sorry. Onrechtstreeks wel. De instandhouding van fobische gevoelens tegenover minderheden is overduidelijk.
Laatst gewijzigd door Rudy : 25 juni 2007 om 20:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() Seg Raf, als een allochtone homohater jouw auto zou beschadigen, is het VB daar dan ook verantwoordelijk voor?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Minister
|
![]() Dat klopt. De haat van moslims en andere vreemdelingen tegenover Vlamingen en homo's maakt dat de auto beschadigd werd.
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
Als het dikwijls mensen van een bepaalde minderheidsgroep zijn, die meer opduiken in de gewelddadige criminaliteit, zoals overvallen en verkrachtingen, is dat dan ook de fout van het VB? Het ene lokt het andere uit. Daarnaast roept het VB op voor een correcte rechtsstaat en een degelijk migrantenbeleid, dat koren van kaf scheidt. In mijn ogen kunnen deze maatregelen eerder positief werken, om mensen van fobieën af te helpen. |
|
![]() |
![]() |