Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juni 2007, 18:43   #14881
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Zo is dat, exodus.

Mij stoort het ook dat men hier stellingnamen van mensen als Rosie O'Donnell of Charlie Sheen over 9/11 als belangrijk nieuws post.

Zoiets zou jij toch niet doen, hé, je verlagen tot de methoden van de verfoeilijke "mainstream pers"!

Neen, zeker weten!
Er zijn belangrijke verschillen. Rosie O'Donnel en Charlie Sheen weten dat ze hun nek uitsteken, ze gaan in tegen de mainstream visie. Ze weten wat ze riskeren maar toch doen ze het. Kijk maar naar O'Donnel die haar programma heeft verlaten door omstandigheden op gang gebracht door haar uitlatingen over 9/11. Ze moedigen mensen aan om de feiten te checken.

Zo'n berichtje als van hierboven is echter van zo'n riooljournalistiek allooi dat het belachelijk wordt. Direkt smijten ze alle clichés tesamen in een dom autoriteitsargument. Als een "expert" in UFO's van mening verandert zegt dat ze niet bestaan dan zal het wel waar zijn zeker!
Oud 26 juni 2007, 18:46   #14882
exodus

Standaard

Zo'n berichtje horen we wel en wordt door vele media in de Benelux overgenomen. Maar over bijvoorbeeld de excellente award winnende documentaire "out of the blue" die de feiten kritisch bekijkt en getuigen aan het woord laat tot piloten en astronauten toe, daar horen we niets over. Ik zeg het, als je een beetje je wereldbeeld wil vervolledigen en echt dingen wil weten mag je de mainstream in de vuilbak smijten, die toch als een soort bewustzijnsbepaling voor de massa werkt.
Oud 26 juni 2007, 18:47   #14883
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Er zijn belangrijke verschillen. Rosie O'Donnel en Charlie Sheen weten dat ze hun nek uitsteken, ze gaan in tegen de mainstream visie. Ze weten wat ze riskeren maar toch doen ze het. Kijk maar naar O'Donnel die haar programma heeft verlaten door omstandigheden op gang gebracht door haar uitlatingen over 9/11. Ze moedigen mensen aan om de feiten te checken.

Zo'n berichtje als van hierboven is echter van zo'n riooljournalistiek allooi dat het belachelijk wordt. Direkt smijten ze alle clichés tesamen in een dom autoriteitsargument. Als een "expert" in UFO's van mening verandert zegt dat ze niet bestaan dan zal het wel waar zijn zeker!
Ik begrijp het.

Autoriteitsargumenten zijn OK als ze in jouw kraam passen.
Ze zijn verfoeilijk als ze jouw fantasieën tegenspreken.

Charlie Sheen en Rosie O'Donnell hebben gewoon de klassieke mantra's van de "Truth Movement" herkauwd. Sheen had het zelfs over de levende kapers!
Niks onderzoek. De "Truth Movement" probeert gewoon celebrities voor zijn pathetische kar te spannen, bij gebrek aan echte overtuigende argumenten.
Zielig.
En jij vind het nog normaal ook.

Laatst gewijzigd door Firestone : 26 juni 2007 om 18:48.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2007, 18:47   #14884
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Dit is de kwaliteit van de mainstream pers als het over deze zaken gaat.... In plaats van een objectieve maar kritische berichtgeving over het UFO fenomeen krijgen we een bericht over de nobele onbekende Marc Broux, die een UFO kenner zou blijken te zijn die plots niet meer in UFO's gelooft! Wat een nieuws!

Dit is een soort dom autoriteitsargument die de mainstream visie bekrachtigd. Merk ook op het subtiele zinnetje dat ik in het zwart heb gezet.

Bron HLN
Dat is toch datzelfde genie dat voor de natie had ontdekt dat tuinslangen niet giftig zijn?
Oud 26 juni 2007, 18:50   #14885
exodus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Ik begrijp het.

Autoriteitsargumenten zijn OK als ze in jouw kraam passen.
Ze zijn verfoeilijk als ze jouw fantasieën tegenspreken.
Dus Sheen en O'Donnel zijn voor jou een autoriteit?

Het punt is vooral dat het publieke figuren zijn die het durven openbreken, natuurlijk moet je het niet geloven omdat ze een bekende kop hebben.
Oud 26 juni 2007, 18:52   #14886
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus Sheen en O'Donnel zijn voor jou een autoriteit?
Neen, voor jou. JIJ bracht hun idiote verklaringen hier als "argument", niet ik.
Oud 26 juni 2007, 18:53   #14887
exodus

Standaard

Om nog eens in herhaling te vallen. Hier een link naar out of the blue.

http://video.google.com/videoplay?do...44703753734741
Oud 26 juni 2007, 21:38   #14888
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is de kwaliteit van de mainstream pers als het over deze zaken gaat.... In plaats van een objectieve maar kritische berichtgeving over het UFO fenomeen krijgen we een bericht over de nobele onbekende Marc Broux, die een UFO kenner zou blijken te zijn die plots niet meer in UFO's gelooft! Wat een nieuws!

Dit is een soort dom autoriteitsargument die de mainstream visie bekrachtigd. Merk ook op het subtiele zinnetje dat ik in het zwart heb gezet.

Bron HLN
Het Belang had er zelfs een ganse pagina aan gewijd. Ik me al nee-knikkend aan't afvragen wat dit nu nog met nieuws te maken had. Vraag me af hoeveel andere kranten dit zinloos en objectiefloos bericht hebben geplaatst. Zou Von Braun gelijk hebben? Is het bijna zo ver?
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2007, 21:53   #14889
willem1940NLD

Standaard

Ik vind UFOs maar knudde; het laatste tochtje met zo een heb ik afgewimpeld omdat er zelfs geen ruimte aan boord was voor mijn brommer.
Oud 26 juni 2007, 21:58   #14890
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om nog eens in herhaling te vallen. Hier een link naar out of the blue.

http://video.google.com/videoplay?do...44703753734741

Uit het nieuwsblad :

Citaat:
Wie hem tegenwoordig bezig hoort, zou het niet zeggen, maar Marc Broux was zelf jarenlang een van de meest fervente ufologen van het land. Misschien zelfs de allerferventste. 'Ik ben erin gerold', legt hij uit. 'Het begon met de landing op de maan, waardoor ik als tiener enorm gefascineerd was. Daarna werd ik gebeten door sterrenkunde. En toen was er in 1974 plots dat rare lichtverschijnsel terwijl ik naar een komeet stond te kijken. Een klein sterretje dat plots een grote lichtbol werd, dat was het. Via mijn verrekijker zag ik een schijfvormig iets, dat in beweging kwam en een eindje verderop plots uitdoofde. Er waren nog meer mensen die het gezien hadden, en die noemden het een ufo-verschijning. Ik geloofde dat. En hoe meer sensationele, Amerikaanse boeken ik daarna las, hoe overtuigder ik werd. Het heeft vele jaren van studie gekost, vooraleer ik eindelijk begon te twijfelen. Maar nu ben ik helemaal overtuigd van de onzin van al die ufo-verhalen. Het grootste mirakel is misschien wel dat ik zoveel jaren in die onzin geloofd heb. Als je even logisch nadenkt, dan weet je toch dat al die honderdduizenden ufo-verhalen absurd zijn. Zeker als die getuigen beweren dat ze echt contact hebben gehad met bleke aliens met grote ogen. Die buitenaardse wezens zouden dus vele lichtjaren overbruggen om onze planeet te bezoeken. En als ze hier dan eindelijk zijn, dan zouden ze zich alleen vertonen aan vreemdsoortige Eddy Wally-figuren. Dan vraag je je toch af waarom geen van die buitenaardse bezoekers ooit op de idee is gekomen contact op te nemen met onze wereldleiders.'
Er is dus blijkbaar nog hoop.
Misschien zelfs voor fervente believers als Pindar en Exodus.
Ze zijn gewoon nog niet ver genoeg gevorderd in hun 'onderzoek'.

Het komt wel.
Kijk maar naar die Marc Broux
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2007, 22:07   #14891
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Uit het nieuwsblad :

Het komt wel.

Parcifal,

Wát is een UFO?
Oud 26 juni 2007, 22:12   #14892
Pindar
Banneling

Pindar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uit het nieuwsblad :

Het komt wel.
Hmmm zou het mischien kunnen zijn dat ze achter de schermen aangestuurd worden?

De huidige mainstream is bedoeld om zaken te verhullen!!!
Dus ben ik dan eerder geneigd als er zo iets staat, dat het omgekeerde waar is!.
Verder even dit over de meenstriem:
De mainstream geeft ons vijf-zintuigelijke informatie om ons bewusrzijn daarbinnen gevangen te houden. Heeft U wel eens een krant gelezen die U overtuigd heeft van uw eigen Liefde en Grootsheid?
Welnee , het is kommer en kwel, en angst.
en aangezien we onze wereld zelf creeren via onze geest, en onze geest
gevuld wordt met kommer en kwel en angst, ervaren we kommer en kwel en angst.
Maar ik denk dat voor velen hier het idee dat we zelf onze wereld creeren
een brug te ver zal zijn, want het stond vanochtend toch niet in de krant!

Nuff Said

Pin d'Ar

Laatst gewijzigd door Pindar : 26 juni 2007 om 22:14.
Pindar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2007, 22:59   #14893
blabylonia
Partijlid

blabylonia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Parcifal
Uit het nieuwsblad :

Citaat:
Wie hem tegenwoordig bezig hoort, zou het niet zeggen, maar Marc Broux was zelf jarenlang een van de meest fervente ufologen van het land. Misschien zelfs de allerferventste. 'Ik ben erin gerold', legt hij uit. 'Het begon met de landing op de maan, waardoor ik als tiener enorm gefascineerd was. Daarna werd ik gebeten door sterrenkunde. En toen was er in 1974 plots dat rare lichtverschijnsel terwijl ik naar een komeet stond te kijken. Een klein sterretje dat plots een grote lichtbol werd, dat was het. Via mijn verrekijker zag ik een schijfvormig iets, dat in beweging kwam en een eindje verderop plots uitdoofde. Er waren nog meer mensen die het gezien hadden, en die noemden het een ufo-verschijning. Ik geloofde dat. En hoe meer sensationele, Amerikaanse boeken ik daarna las, hoe overtuigder ik werd. Het heeft vele jaren van studie gekost, vooraleer ik eindelijk begon te twijfelen. Maar nu ben ik helemaal overtuigd van de onzin van al die ufo-verhalen. Het grootste mirakel is misschien wel dat ik zoveel jaren in die onzin geloofd heb. Als je even logisch nadenkt, dan weet je toch dat al die honderdduizenden ufo-verhalen absurd zijn. Zeker als die getuigen beweren dat ze echt contact hebben gehad met bleke aliens met grote ogen. Die buitenaardse wezens zouden dus vele lichtjaren overbruggen om onze planeet te bezoeken. En als ze hier dan eindelijk zijn, dan zouden ze zich alleen vertonen aan vreemdsoortige Eddy Wally-figuren. Dan vraag je je toch af waarom geen van die buitenaardse bezoekers ooit op de idee is gekomen contact op te nemen met onze wereldleiders.'

Het komt wel.
Wat zou ZIJN PRIJS dan wel niet geweest zijn??

.
blabylonia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2007, 23:14   #14894
willem1940NLD

Standaard

Misschien zijn Bush en Bilderdijk en de New Order wel allemaal vervalsingen, overgenomen door buitenaardse body-snatchers ...
Oud 26 juni 2007, 23:19   #14895
Pindar
Banneling

Pindar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Misschien zijn Bush en Bilderdijk en de New Order wel allemaal vervalsingen, overgenomen door buitenaardse body-snatchers ...

jemig, U zit er niet ver naast! en, neem dit is geen grap!
Maar zo te zien heeft U nog niet veel gelezen van de NWO thread?

Pin d'Ar
Pindar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2007, 23:30   #14896
willem1940NLD

Standaard

Kijk hier, er is all?*ng een oude film van The Invasion Of The Body Snatchers, dus het moet dan wel echt waar zijn:

http://www.moviemeter.nl/film/4280
Oud 27 juni 2007, 07:44   #14897
exodus

Standaard

Citaat:
Uit het nieuwsblad :

Het komt wel.
Tja, wauw, van de honderduizenden ufologen die de feiten bekeken hebben is Marc Broux de uitzondering. Wat een nieuws. Hij is trouwens nu voorzitter van een skeptische organisatie tegenover ufo's. En hij is al sinds minden de jaren 90 UFO sceptiscus, voor het laatste niuews is dit natuurlijk "nieuws"

Als de de feiten nuchter en rationeel bekijkt (wat jullie niet doen, enfin, je bekijkt ze zelfs niet), dan kan je niet anders dan concluderen dat het UFO fenomeen echt is (in de zin van technologie die onze huidige gekende technologie ver lijkt te overstijgen).

Laatst gewijzigd door exodus : 27 juni 2007 om 08:13.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2007, 08:33   #14898
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht

Parcifal,

Wát is een UFO?
Gun, ik weet best wat een UFO is.
Ik heb er zelf één gezien 25 jaar geleden.
Het was ook niet meer dan dat : een waarneming van een verschijnsel dat niet op het eerste zicht verklaard kon worden.

Het zijn de alien-verhalen en verhalen van bezoekers uit een andere dimensie waar alleen maar gegrinnik bij past, aangezien daar totnogtoe geen enkel argument voor bestaat.

De waarnemingen zijn in elk geval een feit.
De objectiviteit van de waarnemer is iets anders.

Ik zou zeggen @Pindar en @Exodus : Marc Broux looft 125 000 Euro uit voor een bewijs dat buitenaardse intelligenties de aarde bezoeken.
Deze som moet jullie toch ook wel interesseren?
Breng dus uw ontegensprekelijke bewijsstukken naar voor en kaap het geld weg.
Een kleine commissie van 1000 Euro voor mij lijkt me wel billijk vanwege het aanbrengen van deze uitdaging.

Deal?

http://www.sufon.be/125000.htm
Het reglement :

Citaat:
Hieronder vind je een intern reglement om aanspraak te maken op deze geldsom.
1) De uitdaging is eenvoudig: toon aan dat buitenaardse intelligenties onze aarde bezoeken.
2) Met buitenaardsen bedoel ik een bepaalde intelligentie die van buiten ons zonnestelsel komt en met hun ruimtetuigen onze aarde met een bezoek vereren.
3) Natuurlijk is het niet voldoende dit te beweren. Je moet mij een materialistisch, tasbaar bewijs voorleggen. Het beste bewijs is natuurlijk hun ruimteschip. Dit vaartuig mag natuurlijk niet gemaakt zijn door (aardse) mensenhanden.
4) Ook mij in contact brengen met deze buitenaardsen is voldoende om de prijs in ontvangst te nemen. Maar niet via telepathische, hypnotische, psychologische of paranormale weg. Puur visueel dus met de mogelijkheid tot een intelligent gesprek.
5) Foto’s en filmmateriaal zijn geen bewijs.
6) Mocht het je toch lukken dan is de laatste stap, de mogelijkheid te hebben het tastbaar bewijs wetenschappelijk te onderzoeken. Het resultaat van dit onderzoek moet positief zijn.
7) Op basis van bovenste regels + de reglementering ‘aanvrager’, kan iedereen de uitdaging aangaan.

Citaat:
Het waarom van deze uitdaging
Wel in de afgelopen halve eeuw beweren miljoen mensen UFO’s (*) gezien te hebben. Honderdduizenden beweren deze tuigen ook daadwerkelijk te hebben zien landen. Tienduizenden beweren in oogcontact te zijn geweest met de bestuurders van deze niet aardse tuigen. En duizenden aardse mensen beweren ontvoerd en onderzocht te zijn geweest door deze niet aards uitziende wezens.
Wel als dat zo is, dan moet het toch een kleine moeite zijn om één fysisch, materialistisch, tasbaar of visueel bewijs te geven….. Maar niets is minder waar. Daarom beweer ik ook dat UFO’s ? aan buitenaardse ruimtetuigen.

* = in deze uitdrukking heeft men het over buitenaardse (buiten ons zonnestelsel) intelligente wezens die een ruimtevaartuig besturen en hier op aarde landen of rondvliegen.

Laatst gewijzigd door parcifal : 27 juni 2007 om 08:36.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2007, 08:43   #14899
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Het bewijs van buitenaards leven is dagelijks te zien op Ketnet...
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  3rdRock_Final.jpg‎
Bekeken: 106
Grootte:  146,6 KB
ID: 22448  

Laatst gewijzigd door La Chunga : 27 juni 2007 om 08:43.
La Chunga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2007, 08:43   #14900
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Waar moet ik mijn beloning ophalen?

Laatst gewijzigd door La Chunga : 27 juni 2007 om 08:44.
La Chunga is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be