Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 26 juni 2007, 16:16   #261
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
op 6.5 milliard mensen...

En hoeveel stierven er van honger in dezelfde periode?
Bedoel je in islamitische landen of westerse?

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 26 juni 2007, 16:34   #262
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Bedoel je in islamitische landen of westerse?

Paulus.
in de wereld bvb
filosoof is offline  
Oud 26 juni 2007, 18:25   #263
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
in de wereld bvb
In de wereld zien we het, het meest in de islamitische delen.

Maar dat is het punt niet.

Jij vroeg hoeveel islamitische zelfmoordaanslagen er waren gepleegd in Europa deze week en daar heb je ook antwoord op gekregen.

Je probeert het nu te verleggen, naar hongerige kinderen op wereldschaal, maar daar ging het niet over.

Je hebt je antwoord gehad op de door jou gekozen vraag. Wees dan ook consequent met dat antwoord dat je gekregen hebt en erken dat er bij de islam inderdaad één of meerdere ronduit gevaarlijke kernen zijn. En dat meer dan bij het christendom.

Anders mag jij eens zeggen hoeveel christelijke zelfmoordaanslagen er waren deze week. Niet in een bepaald werelddeel, maar over gans de wereld bvb.

Erg benieuwd of je met dezelfde weegschaal ook je eigen antwoord op die vraag zult wegen als argument pro of contra je stelling, als het antwoord dat je vroeg van circe, in plaats van te proberen de discussie te verleggen.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 26 juni 2007, 18:55   #264
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
In de wereld zien we het, het meest in de islamitische delen.

Maar dat is het punt niet.

Jij vroeg hoeveel islamitische zelfmoordaanslagen er waren gepleegd in Europa deze week en daar heb je ook antwoord op gekregen.

Je probeert het nu te verleggen, naar hongerige kinderen op wereldschaal, maar daar ging het niet over.

Je hebt je antwoord gehad op de door jou gekozen vraag. Wees dan ook consequent met dat antwoord dat je gekregen hebt en erken dat er bij de islam inderdaad één of meerdere ronduit gevaarlijke kernen zijn. En dat meer dan bij het christendom.

Anders mag jij eens zeggen hoeveel christelijke zelfmoordaanslagen er waren deze week. Niet in een bepaald werelddeel, maar over gans de wereld bvb.

Erg benieuwd of je met dezelfde weegschaal ook je eigen antwoord op die vraag zult wegen als argument pro of contra je stelling, als het antwoord dat je vroeg van circe, in plaats van te proberen de discussie te verleggen.

Paulus.
Ik wacht nog altijd op een cijfer voor Europa over die drie maand.
het cijfer van Circes' bron is wel degelijk het cijfer in de ganse wereld, niet in Europa:
het uithongeren van kinderen door een kapitalistische wereldorde is in de wereld duidelijk veel moorddadiger dan de islam, of niet?

Laatst gewijzigd door filosoof : 26 juni 2007 om 18:59.
filosoof is offline  
Oud 26 juni 2007, 19:19   #265
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
in de wereld bvb

seeeeeeeeg, Filosoof, je had het over "europa"

dacht ik toch

Als er in zwevezele 30 mensen worden vermoord dan vind jij dat geen probleem omdat er in de hele wereld mensen honger hebben.

mooie filosoof ben jij. Van welk jaar?

Laatst gewijzigd door born2bewild : 26 juni 2007 om 19:21.
born2bewild is offline  
Oud 26 juni 2007, 21:21   #266
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik wacht nog altijd op een cijfer voor Europa over die drie maand.
het cijfer van Circes' bron is wel degelijk het cijfer in de ganse wereld, niet in Europa:
het uithongeren van kinderen door een kapitalistische wereldorde is in de wereld duidelijk veel moorddadiger dan de islam, of niet?
Heb jij dan een cijfer voor Europa voor islamaanslagen?

Anders is dat wel een beetje arrogant om dat van een ander te eisen, vindt je niet?

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 26 juni 2007, 21:22   #267
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht

dacht ik toch

Als er in zwevezele 30 mensen worden vermoord dan vind jij dat geen probleem omdat er in de hele wereld mensen honger hebben.

Inderdaad! Precies!

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 26 juni 2007, 22:29   #268
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Heb jij dan een cijfer voor Europa voor islamaanslagen?

Anders is dat wel een beetje arrogant om dat van een ander te eisen, vindt je niet?

Paulus.
Ik bracht het onderwerp"islamaanslagen" niet ter sprake, zodus... Ik stel enkel dat moslims in België aanpakken op wat elders gebeurt een moedwillige?)denkfout is: zij liggen niet aan de basis en profiteren er ook niet van.
filosoof is offline  
Oud 26 juni 2007, 22:33   #269
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht

dacht ik toch

Er werden in Zwevezele geen 30 mensen vermoord dus is dat idd geen probleem (buiten jouw geest uiteraard).
filosoof is offline  
Oud 26 juni 2007, 22:38   #270
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Er werden in Zwevezele geen 30 mensen vermoord .

toch wel, maar het werd uit het nieuws gehouden omdat er hongersnood is in Afrika.

check your facts dude
born2bewild is offline  
Oud 26 juni 2007, 22:43   #271
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik bracht het onderwerp"islamaanslagen" niet ter sprake, zodus... Ik stel enkel dat moslims in België aanpakken op wat elders gebeurt een moedwillige?)denkfout is: zij liggen niet aan de basis en profiteren er ook niet van.
Het gebeurt ook in België. Nog niet zo heel lang geleden zijn moslimfundamentalisten opgepakt en veroordeelt, omdat ze een aanslag beraamden op de Belgische luchtmachtbasis Kleine Brögel. Je weet wel, daar waar er elk jaar geprotesteerd wordt omdat daar Amerikaanse kernwapens zouden zijn opgeslagen. Iets wat trouwens nooit ontkent is geweest.

Het gaat om bewezen feiten.
Hier bij ons.

Bovendien pleit hier niemand voor het aanpakken van moslims in het algemeen. Er wordt enkel gepleit voor een aanpassen van de moslims aan onze cultuur. Te beginnen met het volledig aanvaarden van de scheiding tussen kerk en staat en de gelijkheid van man en vrouw. De eisen die de koran aan haar gelovigen stelt moeten ondergeschikt zijn en blijven aan onze democratisch tot stand gekomen wetten. Wie dat niet wil aanvaarden, gaat beter elders wonen waar hij/zij, zijn/haar geloof volledig kan beleven zoals zij dat wensen.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 26 juni 2007 om 22:44.
Paulus is offline  
Oud 26 juni 2007, 23:28   #272
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reinaert68 Bekijk bericht
Daar gaat het wel om. Het immigratiebeleid dat u aanklaagt vind ik ook schrijnend. Niet omdat ik schrik heb dat Moslims ons zouden 'overheersen' maar omdat ik denk dat het een slecht integratieklimaat schept. Schrijnender vind ik echter dat iemand die voor een 'blank Europa' ijvert een openbare functie zou vervullen.
Als we zo doorgaan dan zullen de moslims hier de meerderheid zijn. Het zou niet rechtvaardig en niet democratisch zijn indien de meerderheid van de bevolking geen macht en zeggenschap had. Wanneer de Vlamingen in de minderheid zijn, is het maar normaal dat ze hun macht verliezen denk ik. Of gelooft gij niet in democratie?

Laatst gewijzigd door Stefanie : 26 juni 2007 om 23:30.
Stefanie is offline  
Oud 27 juni 2007, 14:28   #273
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet terzakedoende problemen?
In Irak stierven volgens UNICEF 500.000 kinderen tgv de door het westen (onder valse voorwendsels -de MDW-) geëiste en bekomen UNO blokkade...

Denk je écht dat d�*t géén invloed heeft gehad in de moslimwereld?
Hoe kun je zo naief zijn!
Citaat:
Children as young as six are being used by the Taliban in increasingly desperate suicide missions, coalition forces in Afghanistan claimed yesterday.
The International Security Assistance Force (ISAF), to which Britain contributes 5,000 troops in southern Afghanistan, revealed that soldiers defused an explosive vest which had been placed on a six-year-old who had been told to attack Afghan army forces in the east of the country. ...
The boy had been ordered to target a check point in Miri, in the Andar district of Ghazni province.
“They placed explosives on a six-year-old boy and told him to walk up to the Afghan police or army and push the button,” said Captain Michael Cormier, the company commander who intercepted the child, in a statement. “Fortunately, the boy did not understand and asked patrolling officers why he had this vest on.”
Lieutenant Colonel David Accetta, ISAF eastern regional command spokesman, told the Guardian: “In the past we have not seen the Taliban sink that low, to use children as suicide bombers. The personnel secured the vest to make sure the child was safe.”
Lt Col Accetta said the procedure for dealing with an armed minor had so far been untested in Afghanistan. “It would have been difficult to know what to do considering it was a six-year-old boy and he was presumably going to push the button himself or someone was going to detonate it for him remotely,” Lt Col Accetta said.
The rules of military engagement are easily muddied when a child poses a direct threat, he explained. “What we do if we identify the fact that an adult is wearing a suicide vest is we use whatever force we deem necessary to protect the lives of our soldiers and any civilians. Of course it makes it more difficult - it’s a six year-old child.”
http://littlegreenfootballs.com/webl...25968&only&rss

Ze zijn er toch wel hard van aangedaan hoor, van die verhongerende kinderen.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes

Laatst gewijzigd door Distel : 27 juni 2007 om 14:34.
Distel is offline  
Oud 27 juni 2007, 14:35   #274
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

@ distel: volgens mij zit filo nog altijd te geloven dat die couveusekes niet konden verwarmd worden omdat WIJ geen olie meer afnamen....

Allez filo: konden die kinderkes dan geen geld verdienen aan het bouwen van de paleizen van de Saddam? of hunne pa of zo?

Of heb je het nu nog steeds over die moeras-sjieten die geen eten meer konden vinden omdat Saddam hun moerassen had laten droogleggen?

Wat vindt ge nu van volgende fatwa? (weer geen eten voor de kinderkes hoor):

Fatwa tegen vis uit Tigris

Islamitische religieuze leiders in Bagdad hebben een fatwa uitgevaardigd tegen het eten van vis uit de rivier de Tigris die dwars door de stad stroomt, zo heeft de site KatholiekNederland.nl op gezag van de Britse kwaliteitskrant The Times gemeld.

Onethisch
Het religieuze decreet is het gevolg van het sektarische geweld in de stad waarbij veel lijken in het water worden gedumpt. Volgens de geestelijken is het onethisch en antireligieus om vissen te consumeren die temidden van rottende lijken hebben gezwommen. Steeds vaker komt het voor dat lijken of lichaamsdelen in de netten van vissers verstrikt zitten. Maandelijks worden tientallen lijken, vaak onherkenbaar verminkt, uit het water gevist.
Karper
De Tigris was voor de Amerikaanse invasie in Irak één van de properste rivieren ter wereld en zat vol met vis. Vooral karper werd veel gevangen. In betere tijden zaten hele gezinnen langs de oever 'masgouf', geroosterde karper met brood en salades, te eten. (belga/hln)

uit: HLN
---------------------

och ja: het zijn de amerikanen die de lijken met massa's in de Tigris droppen natuurlijk! dom van me!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 27 juni 2007 om 14:37.
circe is offline  
Oud 27 juni 2007, 17:14   #275
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
@ distel: volgens mij zit filo nog altijd te geloven dat die couveusekes niet konden verwarmd worden omdat WIJ geen olie meer afnamen....

Allez filo: konden die kinderkes dan geen geld verdienen aan het bouwen van de paleizen van de Saddam? of hunne pa of zo?

Of heb je het nu nog steeds over die moeras-sjieten die geen eten meer konden vinden omdat Saddam hun moerassen had laten droogleggen?

Wat vindt ge nu van volgende fatwa? (weer geen eten voor de kinderkes hoor):

Fatwa tegen vis uit Tigris

Islamitische religieuze leiders in Bagdad hebben een fatwa uitgevaardigd tegen het eten van vis uit de rivier de Tigris die dwars door de stad stroomt, zo heeft de site KatholiekNederland.nl op gezag van de Britse kwaliteitskrant The Times gemeld.

Onethisch
Het religieuze decreet is het gevolg van het sektarische geweld in de stad waarbij veel lijken in het water worden gedumpt. Volgens de geestelijken is het onethisch en antireligieus om vissen te consumeren die temidden van rottende lijken hebben gezwommen. Steeds vaker komt het voor dat lijken of lichaamsdelen in de netten van vissers verstrikt zitten. Maandelijks worden tientallen lijken, vaak onherkenbaar verminkt, uit het water gevist.
Karper
De Tigris was voor de Amerikaanse invasie in Irak één van de properste rivieren ter wereld en zat vol met vis. Vooral karper werd veel gevangen. In betere tijden zaten hele gezinnen langs de oever 'masgouf', geroosterde karper met brood en salades, te eten. (belga/hln)

uit: HLN
---------------------

och ja: het zijn de amerikanen die de lijken met massa's in de Tigris droppen natuurlijk! dom van me!

Verhip: nu valt mijne frank...nu wordt mij eindelijk duidelijk waarom de groenen zo geächarneerd ijveren voor Eurabië...zij spreken een fatwa uit tegen de Maas en de Schelde en hopsakee...alle vervuiling is ten einde...dat ik dat niet eerder heb gezien...
Oud 28 juni 2007, 02:58   #276
reinaert68
Gouverneur

reinaert68's schermafbeelding

Standaard

2000? Lijkt een beetje op het maandelijks aantal doden in Irak!
Cijfers van Europa, laat staan België gaan mij absoluut niet overtuigen van het feit dat in de jaren 60 en 70 hier moslims naar hier zijn vertrokken om een Jihad te voeren. Het moslimprobleem is een socio economisch probleem in combinatie met een schandalig slecht inburgeringsbeleid. Maar ga gerust verder met jullie uiterst interessante analyses...
reinaert68 is offline  
Oud 28 juni 2007, 06:03   #277
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
2000? Lijkt een beetje op het maandelijks aantal doden in Irak!
Cijfers van Europa, laat staan België gaan mij absoluut niet overtuigen van het feit dat in de jaren 60 en 70 hier moslims naar hier zijn vertrokken om een Jihad te voeren. Het moslimprobleem is een socio economisch probleem in combinatie met een schandalig slecht inburgeringsbeleid. Maar ga gerust verder met jullie uiterst interessante analyses...
Er is ook niemand die je daarvan tracht te overuigen. Trouwens, de jaren 60 en 70 komen meer de Italianen en Spanjaarden toe wat immigratie betreft.

Feit blijft wel dat de moslims hun geloof willen verspreiden, door het innemen van grondgebied. De uitbreiding van heilige gond.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 28 juni 2007 om 06:06.
Paulus is offline  
Oud 29 juni 2007, 20:41   #278
Stefanie
Minister-President

Standaard

VRT manipulatie? Wat te denken van VTM? In hun nieuws van 17.45 was dat bericht over die verijdelde aanslag in Londen kort samengevat en helemaal achteraan in het nieuws. Ik zat met open mond te kijken van verbazing. Helemaal achteraan?! O.K. 't Is buitenland, maar toch...
Stefanie is offline  
Oud 2 juli 2007, 15:57   #279
reinaert68
Gouverneur

reinaert68's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Als we zo doorgaan dan zullen de moslims hier de meerderheid zijn.
Over hoeveel eeuwen spreken we hier? Laten we geen problemen zoeken waar er geen zijn. 400.000 moslims op 10.000.000 in België is nog steeds een uitgesproken minderheid. Denkt u echt dat de demografische groeiverhoudingen in de volgende eeuwen exact dezelfde gaan blijven als nu? Hadden ze 100 jaar geleden de huidige demografische situatie kunnen voorspellen? Een beetje meer realisme en een beetje minder 'buikgevoel' alstublieft.
Citaat:
Het zou niet rechtvaardig en niet democratisch zijn indien de meerderheid van de bevolking geen macht en zeggenschap had.
Ik begrijp niet goed waarom u dit hier aanhaalt maar dat is inderdaad zo!
Citaat:
Wanneer de Vlamingen in de minderheid zijn, is het maar normaal dat ze hun macht verliezen denk ik. Of gelooft gij niet in democratie?
Volgens mij bent u wat paranoïde. Ik geloof absoluut in democratie. Xenofobie daarentegen, is voor bange mensen die maatschappelijke problemen willen vereenvoudigen tot een 'us and them'-gevoel. Hierdoor gaat alle rationaliteit verloren en wordt een debat onmogelijk. Niet bepaald bevorderend voor het democratisch proces als je het mij vraagt.

Laatst gewijzigd door reinaert68 : 2 juli 2007 om 15:58.
reinaert68 is offline  
Oud 3 juli 2007, 13:45   #280
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Volgens mij bent u wat paranoïde. Ik geloof absoluut in democratie. Xenofobie daarentegen, is voor bange mensen die maatschappelijke problemen willen vereenvoudigen tot een 'us and them'-gevoel. Hierdoor gaat alle rationaliteit verloren en wordt een debat onmogelijk. Niet bepaald bevorderend voor het democratisch proces als je het mij vraagt.
Hopelijk worden mensen met uw politiek correct, kritiekloos gedachtengoed een kleine minderheid, en liefst zonder macht willen we onze samenleving nog leefbaar houden.
Misschien beseft u het zelf niet, zo meen ik ook uit uw postings op te maken.
rik47 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be