![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Edina vindt er nog een messteek of drie bij uit, maar die heb ik niet gevonden en ze geeft me geen bron van haar gratuite bewering.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
moord] (de ~, ~en) 1 het opzettelijk en met voorbedachten rade een ander van het leven beroven => eliminatie, manslag dood·slag (de ~ (m.)) 1 het opzettelijk, zonder voorbedachten rade een ander van het leven beroven ![]() Stel, jij komt een café binnen met een paar vrienden, en begint er amok te maken. Ik kom tussenbeide en por jullie aan tot kalmte waarna jij, opgehitst, mij een paar rake klappen verkoopt en ik neerzijg. Dood. Ik mag dan al dood zijn, maar dat maakt van jou nog geen moordenaar.
Laatst gewijzigd door Pietje : 28 juni 2007 om 11:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
edit: blijkbaar was de veroordeling zelfs niet enkel voor de opzettelijke aanval op de Slovaakse jongen, maar ook voor verschillende eerdere aanslagen. Allemaal met racistisch motief dat ze bovendien ook nog eens zelf toe hebben gegeven. Ik hoop dan ook dat het de laatste keer is je dergelijke belachelijke vergelijkingen maakt. Laatst gewijzigd door Edina : 28 juni 2007 om 12:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Nederland is dat in elk geval al aan de orde, blijkbaar hebben sommige (niet alle) allochtonen namelijk een aangeboren vorm van agressie die ze middels het aanleren van gevechtssporten zoals kickboksen beter onder controle kunnen leren houden; (dit is ERNSTIG!).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hoor net op de radio Jef Vermassen:
In geval van uitlokking moet er een fout zijn vastgesteld bij DeMoor. In geval van DeMoor werd GEEN ENKELE FOUT VASTGESTELD. Waar de kranten dan die "uitlokking" vandaan halen blijft me een raadsel! Toch niet om Edina voor "Raf lul" te laten staan zeker?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 28 juni 2007 om 12:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Gouverneur
|
![]() Rechtskundig weekblad uit de jaren vijftig ga je dat zeker vinden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() art. 611 Strafwetboek: "Doodslag, verwondingen en slagen zijn verschoonbaar, indien zij onmiddellijk uitgelokt worden door zware gewelddaden tegen personen" Wat wel zou kunnen in uw voorbeeld, zijn verzachtende omstandigheden of zelfs, in zeer extreme gevallen, onweerstaanbare macht.
![]() |
![]() |
#90 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iemand bij de keel grijpen (al dan niet verdiend) is een FOUT.
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 28 juni 2007 om 12:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zoals ik al zei de manier waarop die "jongere" getrapt heeft, (is geen accidentje meer he, ) had hij hem nu gewoon geslagen en hij was met zijn hoofd tegen een hard voorwerp gevlogen, akkoord dat is er niet om gedaan dat is onvrijwillige doodslag iemand met uw volle force op zijn hoofd trappen met uw voeten, dat is opzettelijke doodslag, iemand op zo`n manier een trap verkopen, dat weet ge dat kan verkeerd aflopen. ik ben ne grote sterke kerel, ik weet dat als ik iemand een vuistslag bovenop zijn hoofd geef, ik hem daarmee kan doodslaan, als ik op dergelijke manier op iemand klop zal de juge zijn conclusies daar wel uit trekken wees daar maar zeker van. Als morgen ne straf gebouwde skinhead op den bus gepest wordt door een bende jongeren, zichzelf afzet met behulp van de steunen in de bus om een van de "jongeren" een trap tegen zijn smoelwerk te geven met zijn combatshoes, ... wees maar zeker dat die gast lange tijd gaat brommen, ... het voorbeeld werd hier al gegeven,... overigens, ... En net dat is hetgeen het zo erg maakt, Demoor was al van de moment dat hij doodgeklopt werd door dat krapuul veroordeeld ,... De media maakten direct van de daders slachtoffertjes, ... Mombaerts de hersens ingeslagen, ... met een wapen dan nog wel, ... accident de parcours, ... Weet je wat ze met u doen als ge als belg zo`n accident de parcours tegenkomt, ... ? ge kunt dan voor onbebaalde tijd in afwachting van uw proces de muren van den bak langs den binnekant gaan bekijken, ... en dan lappen ze er na uw process nog een decenia of 2 bij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoelang was het strafblad van deze "jongere" ? Dealen ? Slagen en verwondingen ? Sjakosentrekken ? of had hij tot hiertoe altijd al sjans gehad en hadden ze hem nog nie gepakt of waren ze vergeten dat ze een PV moesten opstellen ? Hebben ze hen nie uit het "fotoboek" gehaald ? ... Wel de foto`s van brave mensen staan niet in het "fotoboek" ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan zal er veel afhangen van de aanleiding van dat incident en wat de gevolgen ervan zijn.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U vergeet er wel mooi bij te vermelden dat daar 2,5 jaar van voorwaardelijk is. Dus 2,5 jaar effectief voor poging tot moord met voorbedachte rade vind ik wel degelijk in verhouding staan met 2 jaar voor slagen en verwondingen met de dood tot gevolg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Kleine opmerkling. het moet gaan om zware gewelddaden tegen personen. Het is evenwel niet vereist dat deze zware gewelddaden een onrechtmatige aanval zouden inhouden. Het hoeft ook niet te gaan om fysiek geweld, moreel geweld volstaat. Het doorslaggevende criterium is niet de materiële hevigheid van de uitlokkingsdaad, maar de hevigheid van de reactie die zijnheeft veroorzaakt. (Cass. 9 maart 1896) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ha en wat was de aanleiding hier dan, ... Hij was al terug los he vergeet dat niet, ... hij had dus geen reden meer om te trappen uit zelfverdedeging,... Ge weet zelf goed genoeg dat die skinhead ook al trapte hij om hem te verdedigen gaat gepakt worden voor racisme omdat zijn haar nogal kort is ,... dat op zich is al racisme van de rechtbank, ... Uw idool Yousouf de Witte zal er ook rap staan om klacht in te dienen... Gelijkheidsbeginsel, .... dat ze dat maar eens rap terug van onder het stof halen, want dat is hier en in veel andere zaken ver te zoeken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verschil tussen moord en doodslag is een kwestie van INTENTIE. Sla je iemand met de intentie om hem te doden of niet? In het eerste geval gaat het om moord In het tweede geval gaat het om doodslag. Dus is de vraag: had die jongen de INTENTIE om Demoor te doden of niet? Ik ben er zeker van dat je het dossier zodanig goed kent, dat je hierop kan antwoorden. I.i.g. heeft de rechter, die het dossier gelezen heeft, geoordeeld dat er geen intentie was om de doden, wel om te slaan, dus "opzettelijke slagen en verwondingen zonder oogmerk om te doden, maar wel met de dood als gevolg".
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus de een die iemand volop tegen zijn hoofd schopt dat is : slagen en verwondingen met de dood tot gevolg... Een skinhead die een allochtoon wat klop geeft dat wordt poging tot moord met voorbedachte raden, ... Dat moet ge nu eens aan mij en de rest van de goegemeente proberen te verkopen en bewijzen zie, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Burger
|
![]() In het VTM nieuws van 13 uur werd vermeld dat de brave jongen 2 jaar kreeg, maar slechts enkele maanden met de electronische enkelband zal moeten lopen...
My God Voor zij die zich niet isoleren tot enkel Vlaanderen, vertel dit eens in andere landen, waar ze wel een goed rechtsysteem hebben, en ze vallen achterover van verbazing... Het is waanzinnig. |
![]() |
![]() |