![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
|
![]() Nee, ik vind dat onze samenleving hoe langer hoe meer verkrampt reageert.
Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 |
Vreemdeling
|
![]() Een taart gooien is nu geen ramp, maar ik vind het toch maar smakeloos. Ik ga zeker niet doen alsof ik het erg vind dat iemand hiervoor gestraft kan worden. Integendeel, door van deze man een voorbeeld te maken worden anderen die het politieke proces op een dusdanige manier willen verstoren op andere gedachten worden gebracht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#285 |
|
![]() Jij hebt een eng wereldbeeld. In meer dan één opzicht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#287 |
Vreemdeling
|
![]() Ik ben allesbehalve wereldvreemd en naïef, denk dat ik dat wel kan zeggen van mezelf. Maar sorry, een taart gooien naar een politieker (of naar Bill Gates zoals indertijd, kan me al niet schelen wie), is naast een verstoring van de orde ook volstrekt belachelijk en echt ronduit kinderachtig. Ik heb eigenlijk meer medelijden met de mensen die zoiets doen dan met diegenen die de taart 'opvangen', want zoiets is gewoon zielig...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#289 | |
|
![]() Citaat:
Los daarvan heb je duidelijk ook geen idee over de mensen die taarten gooien. Die gaan zich door zo'n uitspraak echt niet laten afschrikken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 |
|
![]() Het gaat dan ook niet alleen over mensen die taartengooiers steunen. Uit andere topics is het me al langer duidelijk dat jij met nogal veel mensen problemen hebt. Je vurige aanbidding van de heropvoedingskampen zegt voldoende.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 |
|
![]() Trouwens de motivatie van de rechtbank was ook een lachertje: ze vond dat "de feiten van een agressieve ingesteldheid en een gebrek aan respect getuigden". Misschien had ze beter de aanleiding voor het taartgooien eens bekeken, want dan had ze vast en zeker begrepen van de bomenkap van een veel agressievere ingesteldheid en gebrek aan respect getuigde. En niet alleen daarvan trouwens.
Laatst gewijzigd door Edina : 28 juni 2007 om 15:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
Minister
|
![]() Citaat:
U heeft enkel vertrouwen in de rechtspraak als de uitspraak naar uw verwachting is?
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 |
|
![]() Neen, ik heb er vertrouwen in dat de rechtbank zich op feiten baseert voor haar uitspraken. In dit geval zijn de feiten trouwens bekend. De "dader" gooide een bosbessentaart naar Peeters. Dat trekt niemand in twijfel. Ik vind niet dat dit hoort bestraft te worden met celstraffen. Dat is immers niet in verhouding tot de daad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | ||
|
![]() Citaat:
Het zijn echter doorgaans mensen met een anarchistische ingesteldheid en die trekken zich nu eenmaal niet veel aan van politie of rechtbank. Citaat:
En verstoren van het politieke proces (hoe een taart dat kan doen, ontgaat me trouwens enigszins) of de openbare orde zijn nu niet echt van die aard dat daar een celstraf mee in verhouding staat. De aanklacht is trouwens "belediging van een minister". |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#296 |
Vreemdeling
|
![]() Ik weet wat de aanklacht is, ik geef enkel argumenten bij die in mijn ogen van tel zijn. Nu ja, of een celstraf nu in verhouding staat met de daad kan je inderdaad in twijfel trekken. Dat hoeft voor mij nu ook weer niet per se. Maar een straf voor zoiets mag zeker wel, vind ik.
En tja, anarchisten, dat zijn niet bepaald mijn beste vrienden. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#297 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ik blijf toch pleiten om taartengooien in het lessenpakket op te nemen want hoe er hier gereageerd is slaat alle redelijkheid.
![]() |
#298 |
|
![]() Toch nog even melden dat de taartengooier vorige week in beroep is vrijgesproken. Gelukkig zijn er rechters die één en ander in het juiste perspectief kunnen plaatsen. Wat het Antwerps parket en de andere rechter heeft bezield om hier een rechtzaak van te maken blijft onduidelijk, aangezien Kris Peeters zelf nooit een klacht heeft ingediend.
De Morgen |
![]() |
![]() |
![]() |
#299 |
Gouverneur
|
![]() Ik vind het wel van weinig smaak dat het een bedorven taart was.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#300 |
|
![]() |
![]() |
![]() |