Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juni 2007, 15:33   #241
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Dus je kan je ook voorstellen dat iemand zo moegetergd is dat hij iemand fysiek aanvalt, ... ?

in dit geval telt dit voor mij ook als uitlokking, het is niet Demoor die uitgelokt heeft, het zijn de "jongeren" dus...
Nee, dat kan ik eerlijk gezegd niet. Maar ik kan wel enigszins begrijpen dat het gebeurd, maar dat is geen reden om het niet als uitlokking voor die stamp te zien. Want die stamp was er waarschijnlijk niet gekomen als Demoor hem niet eerst had vastgegrepen. En daar gaat het hier om.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 15:37   #242
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Nog steeds jouw interpretatie, niet die van de rechter (die het dossier beter dan jou zal kennen)

Eens de feiten bepaald, heeft hij een straf opgelegd binnen de wettelijke grenzen, zoals het hoort.

moraal van het verhaal voor Bad Attila : "Herr Flick heeft er niks van begrepen..."

Nog niet neen, 2009 is nog ver weg...
U kan zeggen dat ik er niks van begrepen heb, ik had het al veel langer begrepen wat ze er van zouden maken, na de eerste berichten zag ik al hoe ze het gingen "regelen" ...

ik lig er niet meer wakker van hoor, we zullen nog eens lachen wanner deze snotneus zijn volgende feiten pleegt, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 15:37   #243
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
moraal van het verhaal voor veel mensen , " zelf als ge u verdedigt door ingevoerd alochtoon krapuul, mogen die u met een minimum aan straf dood kloppen... "
1) Demoor verdedigde zich niet door de dader vast te grijpen, want hij werd op dat moment niet fysiek bedreigd.

2) Het is niet toegestaan daarom iemand dood de trappen, want hij is daarvoor veroordeeld tot 2 jaar cel en mag ongeveer 200000 EUR schadevergoeding betalen!

Citaat:
u weet vast en zeker al welk bolleke te kleuren in 2009 ?
Ik weet alvast dat de zaak Demoor zal uitgemolken worden door de partij waarvoor jij hoogstwaarschijnlijk een bolletje zal kleuren in 2009. Lijkenpikkerij heet dat. Vooral omdat de waarheid alvast geen hinderpaal zal zijn.
Oud 28 juni 2007, 15:42   #244
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Nee, dat kan ik eerlijk gezegd niet. Maar ik kan wel enigszins begrijpen dat het gebeurd, maar dat is geen reden om het niet als uitlokking voor die stamp te zien. Want die stamp was er waarschijnlijk niet gekomen als Demoor hem niet eerst had vastgegrepen. En daar gaat het hier om.
Dan had onze vriend maar met zijn fikken van Demoor zijn pols moeten blijven ,...

en we staan weer bij het begin, ...
Oud 28 juni 2007, 15:43   #245
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U kan zeggen dat ik er niks van begrepen heb, ik had het al veel langer begrepen wat ze er van zouden maken, na de eerste berichten zag ik al hoe ze het gingen "regelen" ...
Zeker dat dit het werk niet is van de NWO?

Citaat:
ik lig er niet meer wakker van hoor, we zullen nog eens lachen wanner deze snotneus zijn volgende feiten pleegt, ...
Zelfs indien hij morgen iemand in mekaar klopt (of nog erger), dan nog zou dit niet betekenen dat het oordeel van de rechter juridisch niet zou kloppen...
Men straft iemand voor wat hij gedaan heeft, niet voor wat hij zou kunnen doen in de toekomst.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 28 juni 2007 om 15:44.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 15:54   #246
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kunt het je niet voorstellen, maar je kunt het wel begrijpen?

Intussen is volgens VT4 teletekst er wel sprake van uitlokking door Demoor, volgens VTM teletekst geen sprake van uitlokking, en heeft de VRT het uberhaupt niet over wel of niet uitlokking. Ik vind dat het centrum euh justitie toch wel iets duidelijker mogen communiceren naar de pers toe.

De getuigen van het eerste uur spraken overigens niet over Demoors wurggreep. Pas daags nadien, nadat de daders al gevat waren, kwamen getuigen opdagen die beweerden dat Demoor Redouan naar de keel vloog (ben wel vergeten of de jongeren toen al zelf over die wurggreep hadden gesproken, maar veronderstel van wel). Nog steeds weet ik niet of die getuigen allochtoon zijn. Wel weet ik dat vanaf dat moment alle registers werden open getrokken, zowel binnen als buiten dit forum, en Demoor in Humo werd afgeschilderd als neo-nazi, waar dus niks van waar blijkt te zijn, en op dit forum door plaatselijke nar Feremans werd gekreet dat de nazi-schoft Demoor eigenlijk gewoon was doodgevallen van haat, en dit dus eigenlijk de schuld van het VB was. Want ja, toendertijd was het algemeen geweten dat de dood van Demoor aan de opwinding en niet aan de stamp te wijten was. We weten intussen wel beter... Ook deze nonsens pasten in een bepaalde strategie waarvan het nut en het waarom van zoveel verspilde energie me nog altijd vrij onduidelijk is...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 28 juni 2007 om 16:01.
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 15:57   #247
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zeker dat dit het werk niet is van de NWO?

Zelfs indien hij morgen iemand in mekaar klopt (of nog erger), dan nog zou dit niet betekenen dat het oordeel van de rechter juridisch niet zou kloppen...
Men straft iemand voor wat hij gedaan heeft, niet voor wat hij zou kunnen doen in de toekomst.
ik ben geen NWO`r maar ge kunt wel al van veraf ruiken hoe ze het gaan doen als je bepaalde gekleurde berichtgeving hoort, ...
Oud 28 juni 2007, 16:00   #248
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Je kunt het je niet voorstellen, maar je kunt het wel begrijpen?
Ik kan het mij niet voorstellen, omdat ik het mezelf niet snel zie doen. Maar ik kan wel enigszins begrijpen dat het gebeurt, omdat er nu eenmaal mensen rondlopen die lichter ontvlambaar zijn. Nu, iets begrijpen, betekent nog niet dat je het daarmee goedkeurt of dat het geen reden kan zijn om van uitlokking te spreken.

Laatst gewijzigd door Edina : 28 juni 2007 om 16:11.
Oud 28 juni 2007, 16:02   #249
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Politieke correctheid? Een variante van Godwin's Law misschien?

Neen neen, zeg mij eens waar je gelezen hebt dat Redouan "zich enkel verdedigde" (behalve in uw eigen citaten dan) ... Ik ben benieuwd.
Maar NERGENS natuurlijk! Sinds wanneer moet je FEITEN aandragen als je politiek correct wil zijn?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 16:08   #250
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
1) Demoor verdedigde zich niet door de dader vast te grijpen, want hij werd op dat moment niet fysiek bedreigd.

2) Het is niet toegestaan daarom iemand dood de trappen, want hij is daarvoor veroordeeld tot 2 jaar cel en mag ongeveer 200000 EUR schadevergoeding betalen!

Ik weet alvast dat de zaak Demoor zal uitgemolken worden door de partij waarvoor jij hoogstwaarschijnlijk een bolletje zal kleuren in 2009. Lijkenpikkerij heet dat. Vooral omdat de waarheid alvast geen hinderpaal zal zijn.
Mij stoort het niet zozeer. Hij is veroordeeld, de zever die in de humo verscheen wordt dixit DS door de onderzoekers in de zaak als onbewezen gesteld en de door Feremans uitgemolken dooddoener dat Demoors dood niks van doen had met die stamp, maar eerder aan de opwinding lag, is ook naar het rijk der fabelen verwezen.

Bovendien blijkt uit de getuigenissen alvast dat Demoor absoluut niet de bruut en racist was waarvoor men hem aanvankelijk versleet. Hij vroeg drie maal vriendelijk om het rustiger aan te doen, vooraleer hij zo dom was om de leuning vast te nemen van de zetel vóór Redouan en zijn vriendjes, waarna meteen het eerste aggresieve fysieke contact in de hele zaak plaatsvond, duidelijk van de kant van Redouan.

De rest is peanuts voor de poco's.
Er valt niks meer uit te melken voor hen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Oud 28 juni 2007, 16:15   #251
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zo'n uitspraken zijn gewoon zielig. Maar dit was perfect wat ik voorspeld had. De uitspraak van de rechtbank deed er eigenlijk al lang niet meer toe. Ze zou toch nooit aanvaard worden. Het proces van de 6 jongeren werd gemaakt op de dag dat het incident gebeurd is. Feiten deden daarna niet langer ter zake.

Alle rechters zijn immers politiek correcte figuren die permanent allochtonen de hand boven het hoofd houden. Waarom ze dat dan wel zouden doen, heeft nog nooit iemand redelijk kunnen uitleggen.
Leg jij me eens uit Edina, waar dat Humo-verhaaltje vandaan kwam en wie er belang bij had om deze totaal uit de lucht gegrepen fabels de wereld in te sturen?
Leg me ook eens uit waarom er op dit forum net na de feiten zovelen euforisch liepen te verkondigen dat de dood van Demoor niet lag aan de trap, maar aan 's mans opwinding? Het werd zo zonneklaar en bewezen geacht toendertijd, dat Feremans in zijn gekende ietwat overdreven stijl gerust kon poneren dat Demoor gewoon dood was gevallen van de haat, en dat het VB dus eindelijk bewezen had mensen te kunnen laten doodvallen van de haat. Eric houdt niet van het VB, dat is geweten, en met de informatie die er toen de ronde deed, kon je gerust Erics stelling volgen. Alleen...ze was voledig gebaseerd op gebakken lucht. Eric had zich vergaloppeerd door de schuld van tonnen valse informatie verschaft door mensen wiens belangen ik niet kan vatten.
Waarom ze dat dan wel allemaal doen, heeft me ook nog nooit iemand redelijk kunnen uitleggen!

Oud 28 juni 2007, 16:18   #252
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
vind ervan wat ge wilt die gasten zouden beter eens af en toe met hun 2 voetekes op de grond gezet worden als ze recht willen spreken, ...
Ik denk vooral dat jij niet weet waarover je praat.

Citaat:
Allemaal rechterlijke dwalingen, of gevallen waar rechters ronduit geflipte uitspraken doen,... ik mag u dus ontvoeren, Edina, en u meevoeren naar een donker bos, en in de koffer van mijn auto slagersmessen hebben en vuilzakken als ik gesnapt wordt krijg ik wat voorwaardelijk... tof he.... en als ze mij dan toch veroordelen krijg ik na ene tijke conge uit den bak en kan ik opnieuw aan de slag, ... goe bezig nietwaar, ... Maar ja wij leven in de perfect multiculturele samenleving waar alles peis en vree is, alles mag en niets moet, ...

En waarom ze dat doen, dat is toch duidelijk de zeepbel van uw perfecte multiculturele maatschappij mag niet uiteen spatten, ... dat is de reden.
Ik doe geen uitspraken over zaken waarvan ik het fijne niet ken. Natuurlijk maken rechters wel eens fouten. Als jij gelooft dat in een rechtssysteem waarin dit nooit zal gebeuren, dan leef je in een fantasiewereld. Los daarvan, vraag ik me ook af wat dit met de multiculturele samenleving te maken heeft. Itt wat jij schijnt te denken bestaat er even goed criminaliteit onder autochtonen. En zij moeten voor dezelfde rechtbanken verschijnen.

Leg mij nu eens uit welk voordeel een rechter zou hebben om allochtonen systematisch de hand boven het hoofd te houden? Waarom zou hij dat in hemelsnaam doen?
Oud 28 juni 2007, 16:18   #253
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat zou kunnen, maar blijkbaar heeft de rechter moeten oordelen dat het wegslagen niet van die aard was om de reactie van Demoor te rechtvaardigen, of toch iets in diene aard ...
Meer zullen we momenteel niet te weten komen (wat is precies de geste geweest van Radouan?), en is het dus moeilijk om op dit specifiek punt conclusies te trekken...
Het blijft hoe dan ook een feit dat de eerste fysieke actie dus niet van de kant van Demoor kwam. Iemand die op dat moment al redelijk getergd werd, zou natuurlijk...

Maar een rechter is er niet om zich in te leven in een situatie, een rechter is er om de letter van de wet te volgen...

Oud 28 juni 2007, 16:22   #254
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Leg mij nu eens uit welk voordeel een rechter zou hebben om allochtonen systematisch de hand boven het hoofd te houden? Waarom zou hij dat in hemelsnaam doen?
Geizen de oververtegenwoordiging van allochtonen en genaturaliseerden in de gevangenissen en gezien de weigerachtigheid van de de poco's om precieze informatie te verschaffen over het juiste aantal, zou ik zeggen, waarom zouden ze het niet doen?

Stel je voor dat de autochtone mens een degout zou beginnen krijgen van al die allochtone niksnutten en zich zou afvragen wat de nutige bijdrage van deze mensen aan onze samenleving is, bezijdens vegeteren op onze sociale staat?

Oud 28 juni 2007, 16:23   #255
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mij stoort het niet zozeer.
Wat? De uitspraak?

Citaat:
Hij is veroordeeld, de zever die in de humo verscheen wordt dixit DS door de onderzoekers in de zaak als onbewezen gesteld en de door Feremans uitgemolken dooddoener dat Demoors dood niks van doen had met die stamp, maar eerder aan de opwinding lag, is ook naar het rijk der fabelen verwezen.

Bovendien blijkt uit de getuigenissen alvast dat Demoor absoluut niet de bruut en racist was waarvoor men hem aanvankelijk versleet. Hij vroeg drie maal vriendelijk om het rustiger aan te doen, vooraleer hij zo dom was om de leuning vast te nemen van de zetel vóór Redouan en zijn vriendjes, waarna meteen het eerste aggresieve fysieke contact in de hele zaak plaatsvond, duidelijk van de kant van Redouan.

De rest is peanuts voor de poco's.
Er valt niks meer uit te melken voor hen.
Ik vrees dat je je lelijk vergist. Wat in Humo verscheen is namelijk grotendeels waarheid gebleken in de rechtbank (waarmee ik niet zeg dat er geen fouten in het artikel stonden). De jongeren waren geen amok aan het maken of andere passagiers aan het lastig vallen, maar waren enkel luidruchtig plezier aan het maken. Slechts 2 van de 6 oorspronkelijke verdachten bleken Demoor te hebben geslagen of geschopt. Het ging niet over slagen en schoppen tot hij niet meer bewoog, maar over welgeteld 1 slag en 1 schop. En Demoor bleek wel degelijk eerst één van de verdachten te hebben vastgegrepen. Dat is dus een heel ander verhaal dan hetgeen oorspronkelijk breed werd uitgesmeerd in de pers en dan hetgeen velen nog steeds voor waar aannemen.
Oud 28 juni 2007, 16:30   #256
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leg jij me eens uit Edina, waar dat Humo-verhaaltje vandaan kwam en wie er belang bij had om deze totaal uit de lucht gegrepen fabels de wereld in te sturen?
Zoals ik in mijn vorige post schreef, was dat HUMO-artikel alles behalve volledig uit de lucht gegrepen.

Citaat:
Leg me ook eens uit waarom er op dit forum net na de feiten zovelen euforisch liepen te verkondigen dat de dood van Demoor niet lag aan de trap, maar aan 's mans opwinding? Het werd zo zonneklaar en bewezen geacht toendertijd, dat Feremans in zijn gekende ietwat overdreven stijl gerust kon poneren dat Demoor gewoon dood was gevallen van de haat, en dat het VB dus eindelijk bewezen had mensen te kunnen laten doodvallen van de haat. Eric houdt niet van het VB, dat is geweten, en met de informatie die er toen de ronde deed, kon je gerust Erics stelling volgen. Alleen...ze was voledig gebaseerd op gebakken lucht.
Ik voel mij niet geroepen om mij te verantwoorden voor de uitspraken van anderen. Ga maar eens lezen wat ik over deze zaak heb geschreven en je zal zien dat ik nooit iemand heb veroordeeld voor om het even wat. Ik heb altijd gezegd dat ik de uitspraak van de rechtbank wel zou afwachten.

Citaat:
Eric had zich vergaloppeerd door de schuld van tonnen valse informatie verschaft door mensen wiens belangen ik niet kan vatten.
Waarom ze dat dan wel allemaal doen, heeft me ook nog nooit iemand redelijk kunnen uitleggen!
Het is ondertussen duidelijk dat het HUMO-artikel gebaseerd was op verklaringen van de oorspronkelijke 6 verdachten en diens advocaten. Hun motief lijkt mij vanzelfsprekend. En de journalist is in de fout gegaan door dat niet zo te verkondigen. Dom, want daarmee bewijst hij niemand een dienst. Los daarvan, was het wel nodig dat er ook eens de andere kant van het verhaal aan bod kwam, want in de massahysterie die na het incident ontstond, was er een heel ander verhaal naar buiten gekomen dan het uiteindelijk bleek te zijn.

Laatst gewijzigd door Edina : 28 juni 2007 om 16:31.
Oud 28 juni 2007, 16:34   #257
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jeetje, wat een zware straf...2jaar misschien de cel in om iemand kapot te maken.
Ik heb ook nog wel wat mensen die ik liever kwijt heb...valt goed te overwegen als er zulke lichte straffen worden uitgesproken.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 16:38   #258
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geizen de oververtegenwoordiging van allochtonen en genaturaliseerden in de gevangenissen en gezien de weigerachtigheid van de de poco's om precieze informatie te verschaffen over het juiste aantal, zou ik zeggen, waarom zouden ze het niet doen?

Stel je voor dat de autochtone mens een degout zou beginnen krijgen van al die allochtone niksnutten en zich zou afvragen wat de nutige bijdrage van deze mensen aan onze samenleving is, bezijdens vegeteren op onze sociale staat?
Als dat de reden zou zijn, dan zouden ze precies het omgekeerde resultaat verkrijgen. Dat lijkt me dus weinig waarschijnlijk. Probeer eens wat anders.

En versta mij vooral niet verkeerd, sommige kritieken op het gerecht zijn ongetwijfeld terecht. Maar de kritiek als zou er een samenzwering bestaan om criminele allochtonen uit de gevangenissen te houden, is ronduit absurd.
Oud 28 juni 2007, 16:39   #259
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het proces van de 6 jongeren werd gemaakt op de dag dat het incident gebeurd is. Feiten deden daarna niet langer ter zake.

Ben je daar weer met dat geminimaliseer?
Het was een criminele misdaad!!!!!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 16:42   #260
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frituur oswald Bekijk bericht
Uitlokking kan slechts als het slachtoffer “een fout” kan aangewreven worden. De rechtbank oordeelde dat De Moor geen (geen!) fout beging (dixit Jef Vermassen die daarmee het standpunt van de rechtbank vertolkte). De rechtbank verwerpt dus de uitlokkingthese. Deze informatie werd meegegeven in het middagjournaal (op radio en TV). Tot dusver de enige kanalen waarlangs de jongste ontwikkelingen over de zaak De Moor wereldkundig gemaakt werden. Dus niemand (niemand!) in dit forum heeft info via andere kanalen, maw: iedereen (iedereen!) in dit forum heeft kennisgenomen van het verwerpen van de uitlokking (behalve zij die reacties prepareren zonder zich te informeren). Desondanks volharden Edina en Bad Atilla (wie nog?) in de uitlokkingsthese.
Dus tegen beter weten in volhardt Edina in leugens. Fraai, zeer fraai, zeker als het over een incident gaat waarbij iemand het leven inschoot en waarbij diens nazaten meeluisteren. Anders nog iets te melden aan familie De Moor, Edina?
Ik heb Vermassen ook gehoord Frituur!
Alleen is het zo dat �*lle kranten beweren dat de rechtbank de "uitlokkingspiste" wilden volgen.
Ik begrijp het ook niet meer hoor.

Indien ze de "uitlokking" volgen, dan is de boodschap die gegeven wordt wel héél erg serieus, ik vrees dat er dan nog veel zal "uitgelokt" worden de volgende dagen. De mensen zijn het namelijk BEU!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be