Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Moeten werkonwillige jongeren naar een heropvoedkamp?
Ja 14 35,00%
Neen 23 57,50%
Ja, maar ... 1 2,50%
Neen, maar ... 1 2,50%
Geen idee, ik weet het (voorlopig) niet ... 1 2,50%
Aantal stemmers: 40. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juni 2007, 23:37   #61
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Totaal geen vergelijking.
Heropvoedingskampen, zwaardere straffen, herinvoering doodstraf, meer gevangenen op 1 cel, minimum straffen, 3 strikes: out, zero-tolerantie... moet ik doorgaan?
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 00:08   #62
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Totaal geen vergelijking.
toch wel ...
want jij denkt al onmiddelllijk in termen van 'cultuurverrijking'-jongeren
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 00:18   #63
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
toch wel ...
want jij denkt al onmiddelllijk in termen van 'cultuurverrijking'-jongeren
GEEN doodstraf.
En doe niet zo schijnheilig, het probleem bestaat uit generaties van wilde importen.
Oud 28 juni 2007, 07:10   #64
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik kan da goeiekoper als 40 000 per kop per jaar, bij mij gaan die geld opbrengen, ...

Waar kan ik zo`n kamp opendoen voor weerspannige snotneuzen, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 07:12   #65
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Geil?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 07:22   #66
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Geil?
Goesting om kampcommandant te spelen,...

ik kan me voorstellen dat iemand die het wel leuk vind om nen hond zijn eigen kots te zien opvreten, ook daar wel voor te vinden is...
Oud 28 juni 2007, 07:30   #67
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Neen ik toch niet.
Ik heb geen laarslikkerige neiging om dat op te kuisen, bvb...

Laatst gewijzigd door Bhairav : 28 juni 2007 om 07:31.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 09:10   #68
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zal hoe dan ook iets ondernomen moeten worden tegen de voortschrijdende verloedering (pardon: cultuurverrijking) van het overvolle Nederlandje.
In ieder geval niet door het opsluiten van onschuldigen. Wij mensen hebben bepaalde rechten. Één van die rechten is dat je alleen gestraft mag worden als er voldoende bewezen word geacht dat jij een bepaalde misdaad hebt begaan. Geert Wilders wilde daar al overheen door mensen op te sluiten zonder aanklacht (en met scherp te schieten bij rellen), maar nu wil het kabinet het dus ook. Het Europees verdrag van de rechten van de mens moet er zelfs voor gewijzigd worden. Ik vind dit hele enge maatregelen.

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 28 juni 2007 om 09:15.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 12:17   #69
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik kan da goeiekoper als 40 000 per kop per jaar, bij mij gaan die geld opbrengen, ...

Waar kan ik zo`n kamp opendoen voor weerspannige snotneuzen, ...
Ik heb nog niet gelezen dat die kampen noodzakelijkerwijs op Nederlands grondgebied hoeven te worden bedreven, of zelfs binnen de EU. Dit kan betekenen dat de race gewoon open is.
Oud 28 juni 2007, 12:26   #70
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
In ieder geval niet door het opsluiten van onschuldigen. Wij mensen hebben bepaalde rechten. Één van die rechten is dat je alleen gestraft mag worden als er voldoende bewezen word geacht dat jij een bepaalde misdaad hebt begaan. Geert Wilders wilde daar al overheen door mensen op te sluiten zonder aanklacht (en met scherp te schieten bij rellen), maar nu wil het kabinet het dus ook. Het Europees verdrag van de rechten van de mens moet er zelfs voor gewijzigd worden. Ik vind dit hele enge maatregelen.
Parasitisme kan wel degelijk als een misdrijf worden geclassificeerd, dat wisten en practiseerden reeds de Sovjets dus het zou de hier onmiskenbaar aanwezige linksen minstens bekend moeten voorkomen.

Straatterreur, verkeershindering, ordeverstoring, mensen uitschelden en bespuwen, taartgooien, diefstal in supermarkten, woningkraken, huisvesting aan terroristen, brandstichting, bommenleggen, stalking en bedreiging ..... ...... het hóórt nu eenmaal niet en iedereen weet dat wel.
Oud 28 juni 2007, 12:29   #71
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb nog niet gelezen dat die kampen noodzakelijkerwijs op Nederlands grondgebied hoeven te worden bedreven, of zelfs binnen de EU. Dit kan betekenen dat de race gewoon open is.
Rap een stukske grond kopen op Nova Zembla zie, ze zullen daar wel rap afgekoelt zijn,...

Als ze hout willen voor een vuurke , kunnen ze het zelf gaan hakken, ... wa vinde ervan ?
Oud 28 juni 2007, 12:38   #72
Palladium
Burger

Palladium's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Heropvoedingskampen, zwaardere straffen, herinvoering doodstraf, meer gevangenen op 1 cel, minimum straffen, 3 strikes: out, zero-tolerantie... moet ik doorgaan?
En dan ????
Wie is hier bang voor ?
Enkel de misdadigers zelf...
Palladium is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 12:46   #73
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Ik zag ooit een documentaire over het aanwerven van "gastarbeiders" in zuiderse landen, waaruit bleek dat de minste neiging tot integratie in het "gastland" eigelijk ontraad werdt. Men ging er nl. destijds van uit dat hoe minder integratie, hoe groter de kans was dat de "gastarbeider" na gedane arbeid mooi terug naar zijn "thuisland" zou keren. Voor een deel oogsten we hier wat we gezaaid hebben. Idem dito wat betreft het idee dat men kinderen in scholen kan opvoeden. De hoofmoot van de opvoeding gebeurd thuis en in de onmiddelijke omgeving.

Wat we nu zien is het resultaat van een "onmiddelijke omgeving" die vijandig is. In wijken en gebieden waar er minder vijandigheid is zal men een minder agressieve jeugd aantreffen. "Multicultuur" als grote boosdoener aanduiden lijkt me onjuist en wel omdat men hetzelfde fenomeen van een misdadige jongerencultuur aantreft ook in grote steden met veel recente inwijkelingen uit een ruraal milieu die in een grote stad door economische omstandigheden in de verdrukking geraken.

Ook ouders van "probleemjongeren" hebben problemen, die allicht mede via "zelfhulpgroepen" opgelost kunnen worden. Het ontwikkelen van verdraagzaamheid is overigens iets dat in diverse richtingen moet beoefend worden - indienmen vanuit een misplaatste religieuze overtuiging "de anderen" en "de wereld" als een groot kwaad aanziet en dit overent op de volgende generatie is men "niet goed bezig".

De overgrote meerderheid van moslims, orthodoxe-joden, orthodoxe oosteuropeanen, katholieken, getuigen van jehova, mormonen .. zijn hardwerkende voorbeeldige burgers die zich ver houden van criminele aktiviteiten en ook alle belang hebben bij een verdraagzame vreedzame, goed functionerende maatschappij (als je me niet gelooft spreek met de pakistaan uit de dichtstbijgelegen nachtwinkel).

We mogen inmiddels gerust grenzen trekken tussen "kattekwaad" en "misdaad"
er zijn helaas veel mensen die wat de "eigen volkskinderen" uitvreten definieëren als "kattekwaad" terwijl een manifest "niet eigenvolks kind"
nooit "kaatekwaad" uitvreet, maar altijd een "kleine misdadiger" is.

Kleine kinderen die door 12jarigen geterroriszeert worden moeten intussen op een adekwate mnier tegen dergelijk geweld beschermd worden. Dergelijke pesterijen hebben weliswaar altijd bestaan : maar een polarisatie volgens etnische lijnen en een steeds frequenter voorkomen van dergelijk gedrag moet een signaal zijn om in overleg met de ouders serieus in te grijpen.
Oud 28 juni 2007, 16:06   #74
Vox Populi
Vreemdeling

Standaard

Erg goed idee! Jongeren voor wie school of werk geen evidentie is hebben simpelweg geen toekomst in de maatschappij en zullen vroeg of laat onherroepelijk voor problemen zorgen. Het is zowel in het voordeel van deze jongeren zelf als voor de samenleving in haar geheel om deze jongeren van de straat te plukken en ze opnieuw op te voeden, zodat zij wél kunnen aarden in onze samenleving. Werken is essentieel voor IEDEREEN, wie dat niet begrijpt is radicaal verkeerd opgevoed. En waarom dan wachten voor het met deze jongeren fout gaat, in plaats van in te grijpen vóór de feiten zich voordoen? Voorkomen is beter dan genezen. Bovendien weten jongeren als dit erdoor komt ook dat naar school gaan gewoon iets is dat MOET, als ze die 'kampen' willen vermijden. Ik vind het een schitterend idee en hoop echt dat het erdoor komt, al zullen de supranationale instanties hier waarschijnlijk moord en brand schreeuwen en alles doen om dit zeer doordrachte plan alsnog te dwarsbomen.
Vox Populi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 19:05   #75
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Dat er mensen zijn die zoiets zelfs kunnen bedenken, dat gaat mijn petje te boven...
Oud 28 juni 2007, 21:49   #76
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Palladium Bekijk bericht
En dan ????
Wie is hier bang voor ?
Ik.
En ik ben geen misdadiger.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2007, 23:34   #77
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Parasitisme kan wel degelijk als een misdrijf worden geclassificeerd, dat wisten en practiseerden reeds de Sovjets dus het zou de hier onmiskenbaar aanwezige linksen minstens bekend moeten voorkomen.

Straatterreur, verkeershindering, ordeverstoring, mensen uitschelden en bespuwen, taartgooien, diefstal in supermarkten, woningkraken, huisvesting aan terroristen, brandstichting, bommenleggen, stalking en bedreiging ..... ...... het hóórt nu eenmaal niet en iedereen weet dat wel.
Goed. Dit betekent niet dat je mensen die niets verkeerd hebben gedaan, behalve niets doen en niets te hebben gepresteerd, moet beginnen opsluiten.

Zoals ik elders heb gelezen. Je hebt het recht om niets te doen. De overheid heeft ook eveneens het recht je niet te belonen voor niet geleverde prestaties. Punt is dat wie niets te verliezen heeft een potentieel gevaar kan zijn voor de omgeving.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2007, 23:35   #78
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Palladium Bekijk bericht
En dan ????
Wie is hier bang voor ?
In het oog van de wet zijn wij allemaal misdadigers.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2007, 00:45   #79
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Goed. Dit betekent niet dat je mensen die niets verkeerd hebben gedaan, behalve niets doen en niets te hebben gepresteerd, moet beginnen opsluiten.

Zoals ik elders heb gelezen. Je hebt het recht om niets te doen. De overheid heeft ook eveneens het recht je niet te belonen voor niet geleverde prestaties. Punt is dat wie niets te verliezen heeft een potentieel gevaar kan zijn voor de omgeving.
Probeer dat vooral eens te verkondigen in een linkse arbeidersparadijsstaat.
Oud 30 juni 2007, 05:25   #80
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Probeer dat vooral eens te verkondigen in een linkse arbeidersparadijsstaat.
Naar mijn weten is Nederland geen "linkse arbeidersparadijsstaat". Je vergelijking slaat als een tang op een varken.

Citaat:
Het gaat hier om jongeren die geen enkel misdrijf hebben gepleegd, laat staan degene die jij hier opsomt. Ongetwijfeld is jouw glazen bol enorm krachtig om dit allemaal te kunnen voorspellen...

Reactionaire onzin.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 30 juni 2007 om 05:31.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be