Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Moet de overheid billijke prijzen opleggen aan festivalstandjes
ja 10 37,04%
nee 17 62,96%
Aantal stemmers: 27. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juni 2007, 07:45   #1
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard Rock Werchter, verkoop van eten en drinken: monopolie?

Vanochtend op Radio 1: 160€ voor de muziek, 8€ voor kebab, pinten te duur,...

Uit eigen ervaring op andere festivals weet ik dat het waar is: men profiteert dat enkel de organisatoren de prijs kunnen bepalen van voedsel en drank.

Dat gaat dan nog gepaard met pesterijen als je je eigen gerei meeneemt: blikjes en sluitbare flessen (zelfs plastic) mogen niet, zogezegd uit veiligheidsoverwegingen.

Nu, ik ben een liberaal en dus voor zo weinig mogelijk overheidsbemoeinissen, maar hier kan de vrije markt niet spelen door de organisatoren en dus vind ik billijke prijszettingen best wel aangewezen.

Wat vindt u?
Oud 29 juni 2007, 07:54   #2
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Amusement kost geld he, ...

en de schuur moet die pipo`s op zijn affiche betalen en daar liefst nog nen € aan overhouden ook...

ik denk van elke kebap die ge eet er met zo`n prijs 2 a 3 € naar de organisatie gaat, en dan nog wa extra voor dien uitbater, die staat daar ook in weer in wind gedurende een heel weekend, ...

en uiteindelijk moete toch eten he, ...

Nu vind ik mijn ticketekes voor sjorende sjors (beste plaatsen) nog spotgoeiekoop, ... natuurlijk voor die 160 euro moogde wel heel het weekend in de modder, gietende regen of blaker van de zon staan zeker ,... ?

Nu ja ge moet er iets voor over hebben , alhoewel het zeker voor studenten nie goeiekoop is.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2007, 08:03   #3
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Iets is waard wat de gek ervoor geeft.

Als niemand nog gaat stopt deze waanzin vanzelve.

Maar voorlopig kunnen de organisatoren er een leuke boterham aan verdienen. Dat er zelfs halve zolen zijn die het gras kussen en de lokatie als heilig bestempelen....
Oud 29 juni 2007, 08:25   #4
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

het is allemaal juist dat het duur is, maar blijkbaar komen ze er mee weg, want er komen meer en meer mensen naar het steeds aangroeiende aantal van festivals.
ik weet dat ik me niet kan veroorloven om naar meer dan 2 festivals te gaan, ik vraag me af hoe studenten dat doen, met een studentenjobke alleen kom je er volgens mij niet, zeker niet als je een gsm hebt, elke week uitgaat, enz.
er moeten bijzonder veel rijke ouders rondlopen in ons land.
Oud 29 juni 2007, 08:47   #5
araneus
Gouverneur

Standaard

Ik vind dat het absoluut niet kan dat eigen drank en voedsel wordt geweigerd. Glas en blik, daar kan ik nog inkomen, die veranderen binnen de kortste keren in wapens. Een fles plat water daarentegen ? Je kan die trouwens ook perfect controleren of ze zijn opengeweest of niet.

De ticketten zijn te duur. Ik denk dat een groot aantal ouders elk jaar weer hoog oplopende ruzies hebben met hun tieners omdat ze de ticketten niet willen/kunnen betalen.
Zelf ga ik enkel naar gratis festivals, of kleine evenementen die in de zomer her en der worden ingericht. Dan hoef je in ieder geval niet mee te lopen met wat de media ons wil doen geloven dat goed is.
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2007, 08:52   #6
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Vanochtend op Radio 1: 160€ voor de muziek, 8€ voor kebab, pinten te duur,...

Uit eigen ervaring op andere festivals weet ik dat het waar is: men profiteert dat enkel de organisatoren de prijs kunnen bepalen van voedsel en drank.

Dat gaat dan nog gepaard met pesterijen als je je eigen gerei meeneemt: blikjes en sluitbare flessen (zelfs plastic) mogen niet, zogezegd uit veiligheidsoverwegingen.

Nu, ik ben een liberaal en dus voor zo weinig mogelijk overheidsbemoeinissen, maar hier kan de vrije markt niet spelen door de organisatoren en dus vind ik billijke prijszettingen best wel aangewezen.

Wat vindt u?
Vrije markt der festivals? Als je Werchter te duur vind, ga dan naar een ander.

Prijswetten zijn al helemaal uit den boze. Tenzij je gans de organisatie wil ontwrichten natuurlijk.

Blijkbaar ben jij slechts liberaal wanneer het jezelf past. Op korte termijn dan nog.

Laatst gewijzigd door Heftruck : 29 juni 2007 om 08:54.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2007, 09:02   #7
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Ik vind dat het absoluut niet kan dat eigen drank en voedsel wordt geweigerd. Glas en blik, daar kan ik nog inkomen, die veranderen binnen de kortste keren in wapens. Een fles plat water daarentegen ? Je kan die trouwens ook perfect controleren of ze zijn opengeweest of niet.

De ticketten zijn te duur. Ik denk dat een groot aantal ouders elk jaar weer hoog oplopende ruzies hebben met hun tieners omdat ze de ticketten niet willen/kunnen betalen.
Zelf ga ik enkel naar gratis festivals, of kleine evenementen die in de zomer her en der worden ingericht. Dan hoef je in ieder geval niet mee te lopen met wat de media ons wil doen geloven dat goed is.
Als je naar een concert gaat van 1 artiest, dan betaal je 50 euro. Op werchter staan er 50. Dan vind ik 160 euro een schappelijke prijs.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2007, 10:05   #8
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik ben de leeftijd van Rockfestivals allang ontgroeid, maar 2€ voor een "kermispint" in een plastic beker vind ik overdreven.
160€ voor 4 dagen het kruim vd hedendaagse rock te zien en te horen is "acceptabel" (voor de Rolling Stones alleen was het al 80€, en die "oude mannetjes" vroegen dan nog een gage van 1,5Miljoen €), maar daar nog 20€/dag bij voor eventuele camping.....
Als je de ruimte hebt om 80.000 man te ontvangen vind ik wel dat de prijs wat zou mogen gedrukt worden.
Maar wat doe je eraan ?? De vier dagen Rock Werchter zijn "zo goed als" volledig uitverkocht. De tarieven liggen "niet te hoog" zullen de organisatoren wel zeggen, dus.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2007, 10:13   #9
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Ik ben de leeftijd van Rockfestivals allang ontgroeid, maar 2€ voor een "kermispint" in een plastic beker vind ik overdreven.
160€ voor 4 dagen het kruim vd hedendaagse rock te zien en te horen is "acceptabel" (voor de Rolling Stones alleen was het al 80€, en die "oude mannetjes" vroegen dan nog een gage van 1,5Miljoen €), maar daar nog 20€/dag bij voor eventuele camping.....
Als je de ruimte hebt om 80.000 man te ontvangen vind ik wel dat de prijs wat zou mogen gedrukt worden.
Maar wat doe je eraan ?? De vier dagen Rock Werchter zijn "zo goed als" volledig uitverkocht. De tarieven liggen "niet te hoog" zullen de organisatoren wel zeggen, dus.
Hier kan ik inkomen. Ik snap dat de organisatoren uit de kosten moeten geraken en liefst nog wat winst mogen overhouden.

Persoonlijk ben ik niet zo een festivalganger, maar de prijzen van de comsumpties zijn in mijn ogen inderdaad erg duur. Ik zou daar geen problemen mee hebben, moesten mensen de kans hebben om eigen voedsel mee te brengen.
Oud 29 juni 2007, 12:08   #10
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Vrije markt der festivals? Als je Werchter te duur vind, ga dan naar een ander.
Ik ga niet, nog goedkoper!

Citaat:
Blijkbaar ben jij slechts liberaal wanneer het jezelf past.
Een liberaal is voor de vrije markt, hier is geen vrije markt.

Citaat:

Op korte termijn dan nog.
Wat bedoel je daar nu mee?
Oud 29 juni 2007, 12:10   #11
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Persoonlijk ben ik niet zo een festivalganger, maar de prijzen van de comsumpties zijn in mijn ogen inderdaad erg duur. Ik zou daar geen problemen mee hebben, moesten mensen de kans hebben om eigen voedsel mee te brengen.
Daar heb ik dus ook problemen mee.
Oud 29 juni 2007, 12:11   #12
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Iets is waard wat de gek ervoor geeft.

Als niemand nog gaat stopt deze waanzin vanzelve.
Ik denk dat je hiermee nagel op de kop slaat. Dit lijkt me een goede conclusie.
Oud 29 juni 2007, 12:22   #14
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Daar heb ik dus ook problemen mee.
De mensen die op de camping staan hebben heus wel hun eigen eten mee.
Mijn zoon is al voor de derde keer gaan kamperen om al zijn favoriete bands te zien en met zijn kameraden heerlijk vies en moe te worden, en die smikkelen elke dag bij hun tentje. Hij heeft zelfs één rugzak met kleren en spullen en één helemaal vol met eten en drinken (jawel, fruitsapjes!).

Ik vind die 160 euri en die 20 voor de camping dus niet zo enorm wanneer je ziet hoeveel topbands er spelen en hoe leuk ze het hebben.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2007, 12:28   #15
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
De mensen die op de camping staan hebben heus wel hun eigen eten mee.
Mijn zoon is al voor de derde keer gaan kamperen om al zijn favoriete bands te zien en met zijn kameraden heerlijk vies en moe te worden, en die smikkelen elke dag bij hun tentje. Hij heeft zelfs één rugzak met kleren en spullen en één helemaal vol met eten en drinken (jawel, fruitsapjes!).

Ik vind die 160 euri en die 20 voor de camping dus niet zo enorm wanneer je ziet hoeveel topbands er spelen en hoe leuk ze het hebben.
Op de camping(s) kan je misschien je eigen eten nuttigen, maar zeker niet op de festivalweide zelf. Met de ticketprijzen kan ik mij nog enigzins verzoenen, maar de woekerprijzen van de "catering" (zowel eten als drinken) zijn echt wel exhuberant.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2007, 12:29   #16
Sfax
Banneling

Standaard

Ach, als je dat allemaal te duur vindt, dan ga je toch gewoon niet?

Werchter is gedurende 4 dagen een resem aan groepen, en de gemiddelde puber roept al moord en brand wanneer er op elk van die dagen niet minstens een topper of drie geprogrammeerd staan. Als je weet wat die kerels vragen (dat gaat met de tienduizenden euro per keer, enkel en alleen al voor de subtoppers), dan zijn de prijzen (zowel de inkomprijzen als de prijzen voor eten en drinken) een logisch en verdiend gevolg. Wil je dat niet, stel je dan tevreden met minder bekende groepen of ga gewoon niet (of versier jezelf een vip-ticket)
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2007, 12:44   #17
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Ach, als je dat allemaal te duur vindt, dan ga je toch gewoon niet?
Dat is de reden dat ik nooit gegaan ben...
Oud 29 juni 2007, 12:44   #18
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
het is allemaal juist dat het duur is, maar blijkbaar komen ze er mee weg, want er komen meer en meer mensen naar het steeds aangroeiende aantal van festivals.
ik weet dat ik me niet kan veroorloven om naar meer dan 2 festivals te gaan, ik vraag me af hoe studenten dat doen, met een studentenjobke alleen kom je er volgens mij niet, zeker niet als je een gsm hebt, elke week uitgaat, enz.
er moeten bijzonder veel rijke ouders rondlopen in ons land.
bijzonder veel arme als ze al dat geld uitgegeven hebben...

ik had me da in mijn studententijd nie kunnen permiteren,... 2000 ballen was al veel geld, we mochten elk weekend weg , maar moesten het met minder doen, ... aan sponsorgeld, ... wij waren wel inventief natuurlijk , handel in computeronderdelen en `s avonds pc kes herstellen bracht goe op, ... , zorgen dat ge met 5 man aan de deur van de ckomilfoo stond met een speciale kaart en gratis zuipen, enz...

dus ik neem aan dat ook hier heel wat inventieve toekomstige grootkapitalisten tussen zitten,
Oud 29 juni 2007, 12:48   #19
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Als je naar een concert gaat van 1 artiest, dan betaal je 50 euro. Op werchter staan er 50. Dan vind ik 160 euro een schappelijke prijs.

Zo kunde het ook bekijken, natuurlijk,...

sommige artiesten of events zijn gewoon stekeduur, zeker als je dan extra wil betalen voor een goei plaats, ... ja alles kost geld he.
Oud 29 juni 2007, 12:58   #20
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Ik weet nie meer wat ik voor sjorende sjors betaald heb, maar het was ook effe zien, 4 ticketen op mijne VISA , how, ... ja zie, ik drink ook nie meer uit plastiek bekerkes, ik wil een deftige pint, zelf al kost mij dat dan
10 € ik ben er trouwens zeker van als ze volgend jaar 200 € vragen dat ze dat ook betalen, vanaf dan wordt het misschien wa moeilijk, ... maar toch.

Nu als student wordt het wel moeilijk natuurlijk, stel u maar voor dat ge zo 2 of 3 kotters hebt die me hun lief naar ginder trekken, ... Pa trekt uwe portefeuille ma open, ... een paar briefkes van 100 zullen wel volstaan zeker,... als zakgeld,... ? alle ik denk toch dat dat voor heel wat mensen toch problematische vormen begint aan te nemen,...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be