![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De blokkers durven het eigenlijk niet zeggen, maar ze vrezen allemaal dat hun tante nonneke Coolen hen zal ekskommuniseren uit het katolieke geloof, als iemand zou huwen of zelfs maar simpatiseren met een niet-kaloot.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat Blokkertjes ook gebonden zijn, via tante nonneke ekstremista Koolen, aan een oeroude versie van het kaloten-geloof, een waardeloze opmerking zou zijn ...???
Dat uit de echt gescheiden blokkertjes niet onder haar ogen zouden mogen komen; dat hun kinderen verplicht zijn hun eerste en hun laatste kommunie in het openbaar te belijden; dat tante nonneke, mocht ze ooit minister worden, liefst ambtenaren zou rekruteren via Latijn-prevelende pastoors ... een waardeloze opmerking zou zijn ...??? Die opmerking plaatste ik natuurlijk ook om een beetje te pikken ... dan dat pikt blijkbaar ... Maar die opmerking wil vooral de vingen op de wonde leggen van het eigenlijke karakter van ekstremistisch-rechts, tegelijk karakter van alle ekstremistische strekkingen: ze dulden geen tegenspraak; lang leve het dogma; maatschappelijke organisatie bij oekaze ... ... en al die dingen, mijn waarde vriend, zijn toch zo onverenigbaar met ons volkskarakter, toch zo on-Vlaams.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die stemmen alletwee BUB zeker?
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() En wat houdt dat vlaming onder de vlamingen worden dan juist in, lucske?
![]() |
#47 |
|
![]() Dat ze graag frieten met stoofvlees eten uiteraard!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat is inderdaad ook wat ik uitmaak uit de tekst van BDW. Ook is vind dit wenselijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Het is dus helemaal niet complex: integratie wordt gezien als de oplossing van de huidige cultuur-crash. Zowel Franstaligen als allochtonen dienen zich te integreren met de Vlamingen in één maatschappij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
Dat is sociologie, en de politiek kan daar nu eenmaal niets aan doen. Alhoewel: door vreemdelingen te discrimineren kan dit wel een hinderpaal zijn, door zoals bepaalde partijen vreemdelingenhaat te blijven zaaien zal er een invloed zijn. Het is belangrijk om er op te wijzen dat de angsthazen zouden moeten weten dat minderheden altijd opgaan in de grote hoop. Vlaanderen is de grootste "melting pot" in de geschiedenis der mensheid, het is de streek waar alles uit allerlei culturen en volkeren is opgebouwd. Dat zal gezien onze ligging en onze politieke rol (Europa-centrum) steeds blijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
Eén van de redenen van de afstraffing van SPA 2) zoals de vlaamse minderheid in Brussel opgaat in de grote hoop... Arabieren, Turken, Marokkanen, Russen, Roemenen, Iraniërs enz enz. voor de rest heeft erisf wel gelijk. Laatst gewijzigd door luc broes : 29 juni 2007 om 14:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
Ik beweer niet dat de inburgering niet lukt. Ik stel vast dat die lang duurt. Dat is geen verwijt, aan niemand: het is een eeuwenlang gekend fenomeen. Ik zie enkel dat het verbroederen en verzusteren, het in het huwelijksbootje stappen met mekaar enkel bemoeilijkt wordt door schoonmoeders die kwaad spreken van de toekomstige of potentiële partners. Ook relativeerde ik dit omdat de liefde alle grenzen overwint, n' est-ce pas? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
In Brussel is de werkloosheid onder allochtonen torenhoog en men kan er ook niet integreren want men woont veelal in getto's. Zeer goede scholen moesten sluiten omwille van onhandelbare jongeren. Zeer veel allochtone schoolverlaters hebben geen diploma. Men stelt ook vast dat de problemen met tweede en derde generatie doorgaans groter worden. Gelukkig zijn er ook een heel aantal allochtonen die het goed stellen. Maar als jij het totaal beschouwt als een goede inburgering, dan vraag ik me af wat volgens jou een slechte inburgering is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
De grote overrompeling door vier procent mensen: geen hond gelooft het nog. In de migrantenwijken is men bezig om te ijveren naar betere redenen om zich te integreren. Enkel een serieuze aanpak, die jullie in de wegstaan ("pamperen " ![]() Je bent aan een achterlijk achterhoede gevecht bezig schat, en daardoor verloor je nu al een tweehonderdduizend stemmen, en volgende keer nog meer. Volhouden, we lachen ons krom. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() Citaat:
Vind je het niet lichtjes verontrustend dat jou vier procent mensen zorgen voor meer dan 50% van de gevangenispopulatie? En dat dan nog bij een geslaagde integratie!? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Burger
|
![]() En wat als allochtonen niet willen integreren?
Wat als je hoort: Ik ga mij niet aanpassen hoor! ? En er is wel degelijk een Vlaamse cultuur. Laatst gewijzigd door Flame : 29 juni 2007 om 15:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Wellicht gaat ericf nu beweren dat 46% onterecht in de gevangenis zit. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
4 procent, meer procent of minder procent: ik lach niet met één miljoen kiezers, die in plaats van NVA te stemmen, op het Blok stemmen. Daar heeft het geloof van de hond niets mee te maken. Ik ben wel redelijk tevreden dat jij nog kunt lachen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als hij of zij werkt (en dus niet teert op ..), niet gaat beginnen eisen dat hij of zij in 't Frans bediend wordt in 't gemeentehuis, niet gaat eisen dat de winkeljuffrouw bij de bakker hem moet bedienen in het Frans .... kortom: zich een beetje behoorlijk gedraagt ... zo veracht ik ook van de moslim dat hij zijn schaapje niet slacht in de goot voor zijn huis, zijn dochters behandelt als mensen .... enfin, nu weinig tijd om het uit te leggen, maar ... we zijn niet veeleisend, maar een minimum aan respekt, dat is toch echt wel nodig, en meer moet dat niet zijn.
|
![]() |
![]() |