Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juni 2007, 18:58   #41
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

De blokkers durven het eigenlijk niet zeggen, maar ze vrezen allemaal dat hun tante nonneke Coolen hen zal ekskommuniseren uit het katolieke geloof, als iemand zou huwen of zelfs maar simpatiseren met een niet-kaloot.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 20:49   #42
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De blokkers durven het eigenlijk niet zeggen, maar ze vrezen allemaal dat hun tante nonneke Coolen hen zal ekskommuniseren uit het katolieke geloof, als iemand zou huwen of zelfs maar simpatiseren met een niet-kaloot.
Waardeloze opmerking
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 20:59   #43
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2007, 10:49   #44
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Waardeloze opmerking
Dat Blokkertjes ook gebonden zijn, via tante nonneke ekstremista Koolen, aan een oeroude versie van het kaloten-geloof, een waardeloze opmerking zou zijn ...???

Dat uit de echt gescheiden blokkertjes niet onder haar ogen zouden mogen komen; dat hun kinderen verplicht zijn hun eerste en hun laatste kommunie in het openbaar te belijden; dat tante nonneke, mocht ze ooit minister worden, liefst ambtenaren zou rekruteren via Latijn-prevelende pastoors ... een waardeloze opmerking zou zijn ...???

Die opmerking plaatste ik natuurlijk ook om een beetje te pikken ... dan dat pikt blijkbaar ...

Maar die opmerking wil vooral de vingen op de wonde leggen van het eigenlijke karakter van ekstremistisch-rechts, tegelijk karakter van alle ekstremistische strekkingen: ze dulden geen tegenspraak; lang leve het dogma; maatschappelijke organisatie bij oekaze ...

... en al die dingen, mijn waarde vriend, zijn toch zo onverenigbaar met ons volkskarakter, toch zo on-Vlaams.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 29 juni 2007, 11:51   #45
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Pure compensatie voor zijn manifest taalracisme. Freudiaans complex en uiteraard ook slimme politieke zet. Alleen kunnen mensen die een beetje nadenken daar niet intrappen.
Die stemmen alletwee BUB zeker?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2007, 11:53   #46
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maar vreemdelingen die vlaming onder de vlaming willen worden zijn welkom.
En wat houdt dat vlaming onder de vlamingen worden dan juist in, lucske?
Oud 29 juni 2007, 12:01   #47
luc broes

Standaard

Dat ze graag frieten met stoofvlees eten uiteraard!
Oud 29 juni 2007, 12:11   #48
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik de tekst goed begrijp stelt BDW dat vreemdelingen beter geen getto's vormen en zich eerder moeten integreren in de maatschappij
bij ons dus Vlaming worden onder de Vlamingen.
Lijkt me wenselijk.
Dat is inderdaad ook wat ik uitmaak uit de tekst van BDW. Ook is vind dit wenselijk.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2007, 12:12   #49
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Pure compensatie voor zijn manifest taalracisme. Freudiaans complex en uiteraard ook slimme politieke zet. Alleen kunnen mensen die een beetje nadenken daar niet intrappen.
Indien Franstaligen zich integreren in Vlaanderen, sic Vlaams leren, dan zijn ze ook meer dan welkom hoor.

Het is dus helemaal niet complex: integratie wordt gezien als de oplossing van de huidige cultuur-crash. Zowel Franstaligen als allochtonen dienen zich te integreren met de Vlamingen in één maatschappij.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2007, 12:39   #50
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een belachelijke opmerking.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2007, 13:17   #51
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst Bekijk bericht
De vraag is: wat heeft de schrijver op het oog met dat "...interculturele huwelijksbed"? Ik begrijp dit zo (maar ik ben van die interpretatie lang niet zeker) dat BDW hoopt op 'interculturele' huwelijken om zijn 'inclusieve gemeenschap' te realiseren. Hetzelfde idee dus van het Grootoosten, die bij monde van hun grootmeester de métissage van Europa wensen. Indien dit effectief de bedoeling is, vind ik de uitspraak bepaald onthutsend, want dat zou erop neerkomen dat BDW staatsinterventie ('beleid') nastreeft op het vlak van de huwelijkskeuze. Helemaal onlogisch is dat natuurlijk niet, want zo'n partnerkeuze is in principe een daad van 'discriminatie' en volgens de politiek-correcte geloofsleer is 'discriminatie' slecht. Evengoed zou dit een ongehoorde stap zijn in de richting van het pc-totalitarisme.
Bart Dewever stampt open deuren in. Via huwelijken met de meerderheid (meest waarschijnlijke huwelijken) verdwijnt een minderheid zoetjesaan.
Dat is sociologie, en de politiek kan daar nu eenmaal niets aan doen. Alhoewel: door vreemdelingen te discrimineren kan dit wel een hinderpaal zijn, door zoals bepaalde partijen vreemdelingenhaat te blijven zaaien zal er een invloed zijn.
Het is belangrijk om er op te wijzen dat de angsthazen zouden moeten weten dat minderheden altijd opgaan in de grote hoop. Vlaanderen is de grootste "melting pot" in de geschiedenis der mensheid, het is de streek waar alles uit allerlei culturen en volkeren is opgebouwd. Dat zal gezien onze ligging en onze politieke rol (Europa-centrum) steeds blijven.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2007, 14:12   #52
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
1) Bart Dewever stampt open deuren in. Via huwelijken met de meerderheid (meest waarschijnlijke huwelijken) verdwijnt een minderheid zoetjesaan.
Dat is sociologie, en de politiek kan daar nu eenmaal niets aan doen. Alhoewel: door vreemdelingen te discrimineren kan dit wel een hinderpaal zijn, door zoals bepaalde partijen vreemdelingenhaat te blijven zaaien zal er een invloed zijn.

2) Het is belangrijk om er op te wijzen dat de angsthazen zouden moeten weten dat minderheden altijd opgaan in de grote hoop. Vlaanderen is de grootste "melting pot" in de geschiedenis der mensheid, het is de streek waar alles uit allerlei culturen en volkeren is opgebouwd. Dat zal gezien onze ligging en onze politieke rol (Europa-centrum) steeds blijven.
1) zoals we het van onze progressieve broeders gewend zijn ligt de schuld van mislukte integratie enkel en alleen bij de autochtonen.
Eén van de redenen van de afstraffing van SPA
2) zoals de vlaamse minderheid in Brussel opgaat in de grote hoop... Arabieren, Turken, Marokkanen, Russen, Roemenen, Iraniërs enz enz.

voor de rest heeft erisf wel gelijk.

Laatst gewijzigd door luc broes : 29 juni 2007 om 14:16.
Oud 29 juni 2007, 14:18   #53
ericferemans

Standaard

Citaat:
1) zoals we het van onze progressieve broeders gewend zijn ligt de schuld van mislukte integratie enkel en alleen bij de autochtonen.
Jij leest graag wat er niet staat.
Ik beweer niet dat de inburgering niet lukt. Ik stel vast dat die lang duurt.
Dat is geen verwijt, aan niemand: het is een eeuwenlang gekend fenomeen.
Ik zie enkel dat het verbroederen en verzusteren, het in het huwelijksbootje stappen met mekaar enkel bemoeilijkt wordt door schoonmoeders die kwaad spreken van de toekomstige of potentiële partners. Ook relativeerde ik dit omdat de liefde alle grenzen overwint, n' est-ce pas?
Oud 29 juni 2007, 14:42   #54
luc broes

Standaard

Citaat:
Jij leest graag wat er niet staat.
Ik beweer niet dat de inburgering niet lukt. Ik stel vast dat die lang duurt.
Dat is geen verwijt, aan niemand: het is een eeuwenlang gekend fenomeen.
Volgens je geestesgenoot (dus niet 'extreemrechts') Wouter Bos is de volksverhuizing die we nu meemaken groter dan wat we sinds 1500 jaar meemaakten. Dus hebben we geen kennis van dat fenomeen.
In Brussel is de werkloosheid onder allochtonen torenhoog en men kan er ook niet integreren want men woont veelal in getto's. Zeer goede scholen moesten sluiten omwille van onhandelbare jongeren. Zeer veel allochtone schoolverlaters hebben geen diploma.
Men stelt ook vast dat de problemen met tweede en derde generatie doorgaans groter worden.
Gelukkig zijn er ook een heel aantal allochtonen die het goed stellen.
Maar als jij het totaal beschouwt als een goede inburgering, dan vraag ik me af wat volgens jou een slechte inburgering is.
Oud 29 juni 2007, 14:55   #55
ericferemans

Standaard

Citaat:
Volgens je geestesgenoot (dus niet 'extreemrechts') Wouter Bos is de volksverhuizing die we nu meemaken groter dan wat we sinds 1500 jaar meemaakten. Dus hebben we geen kennis van dat fenomeen.
In Brussel is de werkloosheid onder allochtonen torenhoog en men kan er ook niet integreren want men woont veelal in getto's. Zeer goede scholen moesten sluiten omwille van onhandelbare jongeren. Zeer veel allochtone schoolverlaters hebben geen diploma.
Men stelt ook vast dat de problemen met tweede en derde generatie doorgaans groter worden.
Gelukkig zijn er ook een heel aantal allochtonen die het goed stellen.
Maar als jij het totaal beschouwt als een goede inburgering, dan vraag ik me af wat volgens jou een slechte inburgering is.
Los van het feit dat in Nederland het er heel anders aan toe gaat dan hier, waar de regering al jarenlang de integratie in de gaten houdt, ben je weer aan het zoeken naar "la petite bête. Op de duur zal het VB beweren dat de integratie mislukt is omdat in de laatste "marokkanen buurt" van Sint-Niklaas er in 2212 nog een oude marokkaan nooit varkensvlees koopt bij de Charel van op de hoek.
De grote overrompeling door vier procent mensen: geen hond gelooft het nog. In de migrantenwijken is men bezig om te ijveren naar betere redenen om zich te integreren. Enkel een serieuze aanpak, die jullie in de wegstaan ("pamperen " ) zal op lange termijn het hele gedoe laten in het niet verdwijnen, zoals dit indertijd gebeurde met de Italianen en de migranten uit de mijnen.
Je bent aan een achterlijk achterhoede gevecht bezig schat, en daardoor verloor je nu al een tweehonderdduizend stemmen, en volgende keer nog meer.
Volhouden, we lachen ons krom.
Oud 29 juni 2007, 15:23   #56
luc broes

Standaard

Citaat:
Los van het feit dat in Nederland het er heel anders aan toe gaat dan hier, waar de regering al jarenlang de integratie in de gaten houdt, ben je weer aan het zoeken naar "la petite bête. Op de duur zal het VB beweren dat de integratie mislukt is omdat in de laatste "marokkanen buurt" van Sint-Niklaas er in 2212 nog een oude marokkaan nooit varkensvlees koopt bij de Charel van op de hoek.
De grote overrompeling door vier procent mensen: geen hond gelooft het nog. In de migrantenwijken is men bezig om te ijveren naar betere redenen om zich te integreren. .
Beste ericf ik doe nog een poging:
Vind je het niet lichtjes verontrustend dat jou vier procent mensen zorgen voor meer dan 50% van de gevangenispopulatie?
En dat dan nog bij een geslaagde integratie!?
Oud 29 juni 2007, 15:41   #57
Flame
Burger

Flame's schermafbeelding

Standaard

En wat als allochtonen niet willen integreren?
Wat als je hoort: Ik ga mij niet aanpassen hoor! ?

En er is wel degelijk een Vlaamse cultuur.

Laatst gewijzigd door Flame : 29 juni 2007 om 15:50.
Flame is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2007, 16:24   #58
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste ericf ik doe nog een poging:
Vind je het niet lichtjes verontrustend dat jou vier procent mensen zorgen voor meer dan 50% van de gevangenispopulatie?
En dat dan nog bij een geslaagde integratie!?
Die zit.

Wellicht gaat ericf nu beweren dat 46% onterecht in de gevangenis zit.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2007, 16:34   #59
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...
. Op de duur zal het VB beweren dat de integratie mislukt is omdat in de laatste "marokkanen buurt" van Sint-Niklaas er in 2212 nog een oude marokkaan nooit varkensvlees koopt bij de Charel van op de hoek.
De grote overrompeling door vier procent mensen: geen hond gelooft het nog. In de migrantenwijken is men bezig om te ijveren naar betere redenen om zich te integreren.
...
Volhouden, we lachen ons krom.
Allez, dan denk jij dat "het probleem" opgelost zal zijn in 2212.

4 procent, meer procent of minder procent: ik lach niet met één miljoen kiezers, die in plaats van NVA te stemmen, op het Blok stemmen. Daar heeft het geloof van de hond niets mee te maken.

Ik ben wel redelijk tevreden dat jij nog kunt lachen.

Oud 29 juni 2007, 16:39   #60
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Indien Franstaligen zich integreren in Vlaanderen, sic Vlaams leren, dan zijn ze ook meer dan welkom hoor.

Het is dus helemaal niet complex: integratie wordt gezien als de oplossing van de huidige cultuur-crash. Zowel Franstaligen als allochtonen dienen zich te integreren met de Vlamingen in één maatschappij.
Voor mij moet hij of zij zelfs geen Vlaams te leren.
Als hij of zij werkt (en dus niet teert op ..), niet gaat beginnen eisen dat hij of zij in 't Frans bediend wordt in 't gemeentehuis, niet gaat eisen dat de winkeljuffrouw bij de bakker hem moet bedienen in het Frans .... kortom: zich een beetje behoorlijk gedraagt ...

zo veracht ik ook van de moslim dat hij zijn schaapje niet slacht in de goot voor zijn huis, zijn dochters behandelt als mensen ....

enfin, nu weinig tijd om het uit te leggen, maar ... we zijn niet veeleisend, maar een minimum aan respekt, dat is toch echt wel nodig, en meer moet dat niet zijn.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be