![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Wie vind dat levenslang "levenslang" moet zijn ? | |||
JA |
![]() ![]() ![]() |
57 | 64,77% |
NEE |
![]() ![]() ![]() |
31 | 35,23% |
Aantal stemmers: 88. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar van alle geld naar de gevangenis gaat er amper een euro of 2 naar de gedetineerde zelf. De rest, zitten ze te verslapen meestal ergens. Wat hebben we daar nu aan?
![]() |
![]() |
#182 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als een gevangenis zo overvol zit dat de chefs dreigen met staking kan dit betekenen dat u morgenvroeg naar ergens anders vertrekt. Ik herinner mij iemand die dinsdag moest worden vrijgelaten in Antwerpen, die vertrok maandagmorgen toch nog naar Merksplas. Soms alleen al om te koeieneren. Wie in voorarrest zit en veroordeeld wordt vertrekt vanuit een huis van bewaring zoals de Begijnenstraat naar bevoorbeeld Merksplas. Daar aan gekomen tekent u misschien beroep aan wat wil zeggen dat u bevoorbeeld 3 dagen later naar Antwerpen of Gent vertrekt. Ziet u, het zijn niet allemaal gevangenissen, een huis van bewaring is geen gevangenis. Er heerst ook een ander regime dan in een gevangenis. Zo bevoorbeeld in Leuven, daar doen de chefs smorgens uw celdeur open. Daar kunnen die gevangenen gewoon een andere cel binnen stappen - op dezelfde gang uiteraard, niet op andere vleugels of verdiepen. daar kun je met andere mensen een kaartje spelen of een tas koffie drinken en een babbeltje doen. Tussen 8 en 9 savonds doen ze die dan weer dicht. In Antwerpen, een huis van bewaring, daar blijft uw deur op slot en zit u opgesloten voor 23 uur per dag, soms met 5 man op 7 vierkante meter. Wie in wortel zit en een tandarts nodig heeft moet vertrekken naar Merksplas, soms dan 3 maand later. Al is drie maanden een stekende tandpijn gehad? Wie in Wortel een straf uitzit van 4 jaar en in een andere zaak krijgt hij 2 jaar bij die vertrekt, waarschijnlijk naar Merksplas tenzij dat overvol zit, dan gaat hij naar ergens anders, eenders waar in het land waar maar plaats is of een plaats waar de chefs nog niet op staken staan. En als hij dan beroep aan tekend tegen dit nieuwe vonnis vertrekt hij terug, naar Gent waarschijnlijk. Gevangenen worden soms op eigen verzoek verplaatst. Stel u moet geoppereerd worden en 6 weken later als er een plaats is daar en u leeft nog dan vertrekt u naar Brugge. Wie in Leuven zit, de lang gestraften enzo, en hij moet voorkomen in Antwerpen die vertrekt naar Antwerpen en blijft daar tot er binnen 6 a 9 maanden weer een plaats vrijkomt in Leuven. Als de direkteur uw gezicht niet kan zien vertrek je de volgende morgen. Dat is gewoon hoe het werkt in het Belgische gevangeniswezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
|
![]() Ik zou nog een derde straf willen toevoegen, telefoneren is ook een gunst, wordt ook regelmatig afgenomen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sorry, een stukje vergeten: ik sprak over de zware straffen in de ogen van de gedetineerden.
![]() |
#185 |
Minister-President
|
![]() Ik neem aan dat die straffen die men aan gevangenen kan opleggen nergens omschreven zijn? Of bestaat er zoiets als een gevangenisreglement voor bewakers dat gevangenen kunnen inzien?
mvg, Andy
![]() |
#186 |
|
![]() Bij mijn weten niet, in mijn ervaring doet de directeur zowat zijn goesting.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
|
![]() Wat hebben we aan criminelen?
![]() |
#188 |
Burger
|
![]() Voila.
Punt andere lijn. IF YOU CAN'T DO THE TIME DON'T DO THE CRIME Laatst gewijzigd door Palladium : 1 juli 2007 om 21:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
|
![]() Citaat:
Al die mensen die drugs gebruiken die doen toch allemaal aan handel en bezit wat strafbaar is. Al de belastings en andere fraudes, de maatschappij bestaat in grote delen uit misdadigers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
|
![]() Citaat:
![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Minister-President
|
![]() Onjuist. Een parlement beslist om mensen die de wet overtreden op te sluiten. Als zij haar definities van misdaad (waarop celstraffen staan) te ruim maakt, of als zij te weinig celcapaciteit voorziet dan is het geen teken dat er 'teveel' criminaliteit is (de criminaliteit werd gedefinieerd in het parlement - dit kan dus nooit teveel zijn), maar juist dat de overheid te weinig celcapaciteit voorziet. Het is aan de overheid om ofwel haar celstraffen te beperken, ofwel haar celcapaciteit uit te breiden.
![]() |
#192 |
Minister-President
|
![]() 1. Als je ze opsluit kosten ze de staat idd erg veel geld. Er zijn m.i. goedkopere en efficiëntere manieren om veel delinquenten aan te pakken dan celstraffen. Over de personen in voorhechtenis spreek ik mij niet uit.
2. Als je van iedereen die niet (voldoende) belastingen betaalt de rechten ontneemt komen we terecht in een klassenjustitie. In sommige gevallen zal zo'n systeem zelfs leiden tot schendingen van de mensenrechten (zoals nu bij gevangenen reeds het geval is). Maar dat stoort je wellicht niet.
![]() |
#193 |
Minister-President
|
![]() En als een overheid haar wetten niet kan afdwingen zonder zelfs de meest essentiële onderdelen van haar eigen wetgeving (mensenrechten bvb) te overtreden, dan hoeft ze voor mij die wetsovertredingen niet langer te vervolgen.
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 1 juli 2007 om 23:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#195 |
|
![]() Doe niet zo dramatisch; wij leven hier in redelijk beschaafde landen en "buitenlandse" criminelen lachen zich krom om de straffen hier.
![]() |
#196 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Buiten dat er wrslk wel een paar individuele gevallen zijn die dat zullen beamen?.
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
|
![]() Ben je echt helemaal wereldvreemd? Veel "nieuwe europeanen" komen uit landen waar ze een hand en/of voet wordt afgesneden voor vergrijpen waarvoor ze hier sneller terug op alle 4 hun handjes op straat staan dan de benadeelde die het waagt om nog aangifte te doen.
![]() |
#198 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet bij mijn weten alvast, maar mogelijks bestaat het wel.
![]() |
#199 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan wel zijn maar ik vind bv 5,30€ voor een pakje sigaretten ook al crimineel. Of de veel te hoge verkeersboetes.
Om nog maar te zwijgen van de prijzen voor huizen tegenwoordig. Het komt er op neer dat je per definitie geen crimineel bent als je geregistreerde handel doet en wel één bent als je u niet registreert. Het verschil tussen de twee is de taksen die je schenkt.
![]() |
#200 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor tucht is er een omzendbrief over de procedure. Over de straffen zelf is er momenteel niet veel (behalve over de duur van plaatsing op strafcel). In de nieuwe basiswet is alles wel duidelijker omschreven, maar het deel over tucht is nog niet in werking.
![]() |