![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je bent Janssens nog vergeten. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Eerst moet Vlaanderen nog onafhankelijk worden ,dus het is nog niet aan de orde.Wel kunnen we door intensievere samenwerking de verschillen verkleinen en meer naar elkaar toegroeien. Hierbij denk ik aan: * meer belangstelling kweken voor onze taal ,lid worden van de http://www.algemeennederlandsverbond.org/frameset.html * meer samenwerking en uitwissling van de media (elkaars kranten/tijdschriften kopen en elkaars TV programma's bekijken) * meer samenwerking tussen de politieke partijen. (tussen Letterme en Balkende zal dit zeker lukken.) * stimuleren van wederzijds toerisme en culturele uitwisseling. (zo heb ik bijvoorbeld veel waardering voor de samenwerking van Waterland met Vlaamse designers.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Juist ja. En Van Hool.
Hoeveel Nederlanders zouden beseffen dat ze in Vlaamse bussen rijden? ![]() (www.vanhool.be) |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zeno zit wel raak, hoe kan hij nu een oordeel uitspreken over de Vlaamse televisie als hij waarschijnlijk maar twee Vlaamse zenders kan ontvangen.
![]()
![]() |
#106 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Over commerciële tv gesproken... toch spijtig dat Nederlanders niet kunnen meegenieten van Vlaanderen's meest marginale programma
![]() Gelukkig is er nog het internet natuurlijk... http://jim.be/v6/tvManiacs.php?catid...=2791&offset=0 |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#108 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Bovendien moet je ook rekening houden met de doelen die gesteld worden. Zo wordt in Vlaanderen meer waarde gehecht aan feitenkennis en het reproduceren van wat de leraar onderwijst. In Nederland ligt het accent meer op creativiteit en zelfstandig nadenken. Ik vond een recente vergelijking van het wiskundeonderwijs heel interessant. Op het eerste gezicht leken Vlaamse scholieren het iets beter te doen. Maar bij nadere beschouwing bleek dat Vlaamse scholieren goed scoorden op die sommen die uitdrukkelijk waren behandeld tijdens de les. De Nederlandse scholieren deden het weer beter bij het oplossen van sommen die niet direct waren behandeld door de docent. Dus welk onderwijsstelsel je beter vindt hangt erg af van waar je belang aan hecht. Veel ouders die hun kinderen naar Vlaamse scholen sturen, hechten erg aan de tucht, orde en feitenkennis die in Vlaanderen wordt bijgebracht. Ik daarentegen, zou er meer aan hechten dat mijn kinderen zelfstandig leren nadenken, en creatief leren zijn. Uit internationale IQ-tests blijkt bijvoorbeeld dat Nederlanders een stuk intelligenter zijn dan Vlamingen. Ook de wetenschappelijke prestaties van Nederland zijn beter. Dus kennelijk doet het Nederlandse onderwijs toch iets goed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
|
![]() Hmmm. Maar volgens dit onderzoek:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
|
![]() Trek daar de Walen af en...
![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
|
![]() Je zou ertoe geneigd zijn hé?
Maar hoewel dit onderzoek vleiend is voor Nederlanders hecht ik er toch weinig geloof aan. De verschillen zijn te groot. Ik heb eerdere studies gezien over het europees gemiddelde waarbij de bandbreedte tussen 97 en 103 lag. Ook in die studie kwamen we er niet verkeerd uit (103) maar hij lijkt me toch wat realistischer dan deze. |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | ||
|
![]() Met die allochtonen heb je wel een punt, maar
Citaat:
In wiskunde valt er niet te onderhandelen of te debatteren of te discussiëren ... met je lesgever. En hoe scherp is het onderscheid tussen kennis en vaardigheid? Als ik hoor hoe vaak de rekenmachine mag (en moet) bovengehaald worden in Nederland, dan vraag ik me af : zie je kennis van het afleidingsproces van functies ook al als "kennis"? Citaat:
![]() En voorlopig teken ik toch voor het Vlaamse hoor. ![]() Trouwens, wat raar dat jij over "sommen" spreekt. Ik heb in heel mijn leven in Vlaanderen nog maar een keer over sommen voor middelbare scholieren gehoord, en dat was dan nog van een Zuid-Afrikaanse.
![]() |
![]() |
#119 | |||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Vooralsnog brand dus toch nog het licht in Vlaanderen. ![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dus inderdaad, we rijden onder andere in Vlaamse bussen. Maar niet voor lang meer. Tenminste niet in Breda en omstreken. ![]() |
|
![]() |
![]() |