![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Wel, ik ben alleszins tevreden dat de SP/ps daarop afgestraft is. Mensen die tot hun 18de naar school geweest zijn en die allemaal toegang hebben tot neutrale informatie via forums op internet laten zich nu eenmaal moeilijker blaaskes wijsmaken. Dus poesje, blijf maar wild om je heen trappen, mijn sympathie in deze materie heb je zeker niet. Jij ruikt naar dictatuur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik herhaal mijn vraag aan 'De Kat' die het allemaal zo goed schijnt te weten, maar toch op mijn eenvoudige vraag het antwoord schuldig blijft: beboeten? Voor welk misdrijf of welke overtreding? De staat verdient een megaboete voor het bestelen (= inleveren van wapens zonder billijke vergoeding) van tienduizenden (te) brave burgers. In Straatsburg zouden die zeker hun gelijk halen. Zelfs voorstanders van de nieuwe wapenwet, zoals Stijn Bex, vonden dat er een vergoeding verschuldigd was aan hen die wapens verplicht moeten inleveren. Maar de regering vond dat 'onhaalbaar'. Natuurlijk, het geld is er niet voor. Maar het blijft wel georganiseerde diefstal. Met de steun van mensen zoals u, die dus een misdrijf toejuichen.
Try al little tenderness (Otis Redding zaliger) Laatst gewijzigd door Jukes : 2 juli 2007 om 22:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
En zo kunnen we nog duizenden voorbeelden geven. Maar ik stel voor om deze discussie te laten voor wat ze is. Of zoals Marc Neels ooit zei: er zal wel altijd een dove Rus zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Een wapen in huis is wat mij betreft, alle studies ten spijt, ook een stuk veiligheid dat de overheid niet kan of wil invullen. Concreet wil dit zeggen dat, (op aanraden van een agent zelve!!) ik een wapen in huis heb en dat in geval van, met kwaad opzet ongewenst "bezoek", de mogelijkheid bestaat dat die het huis uit gaat in een plastiek zak... met al het gespuis dat heden ten dage rondloopt neem ik voor mij en mijn gezin geen risico, legaal en als dat niet kan, illegaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Voor de rest loop ik tussen de lijnen, ook in deze trouwens ben ik met alles in regel, dus zoveel schrik moeten ze van mij niet hebben, zo een subversief element ben ik niet. Ze moeten eerder van alle illegale wapens bang zijn. Wie minder eerbare praktijken indachtig is, zal voor zijn/haar wapen geen vergunning aanvragen, laat staan het inleveren. Hoeveel honderdduizenden wapens zijn er nog ondergronds denk je? Of hoe moeilijk is het om aan een wapen te geraken? Even naar het ex-Oostblok en uw koffer zit vol , met de open grenzen cultuur liggen ze in geen tijd in uw garage..desnoods zelfs handgranaten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Stel dat wapenbezit strafbaar wordt. Is dit ook niet overeenstemmend met de wet. Volg je nog? Wapens die illegaal zijn en niet geregistreerd zijn zijn dus illegaal en dus strafbaar. Mijn mening is dat men thuis geen vuurwapens mag houden. Maar dat deze achter slot en grendel op de schietvereeniging gehouden worden. Wat veiligheid betreft, Helaas is in het verleden hier een cowboy landje ontstaan waarbij iedereen de mening heeft aangenomen "recht" in eigenhand te nemen. Een vuurwapen lost niets hiebij op, maar verslechterd de zaak meer. Daarbij getuigd je laatse opmerking van grote inteligentie, Proficiat ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door de kat : 3 juli 2007 om 13:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Over dictatuur gesproken...... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
brandverzekering. indentiteitskaart. kan wel een dag gaan schrijven, om een lijst te maken aan geld dat je uitgeeft, zonder dat je er zelf voor kiest. En als een van die dingen veranderd, tja dan moet je toch ook nieuw gaan aanschaffen of gaan aanpassen ? Laatst gewijzigd door de kat : 3 juli 2007 om 14:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door jurgen79 : 3 juli 2007 om 14:39. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Het eerste: Mischien wel, mischien niet Het tweede: slaat meer op diegene die het schreef. (lijkt me meer een projectie) Bij mij past het taoïsme meer. (iets dat niet te vereenigen is met je opmerking) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Als je jouw argumentatie ombuigt naar uw fantasiewereld dan heb je uiteraard altijd gelijk. Is dit je levensdoel soms? Altijd je gelijk halen? We zijn, dacht ik, toch nog altijd over voorbeelden bezig zoals het vrijelijk aangekocht wapen dat ons afgenomen wordt zonder vergoeding he. - (Een identiteitskaart wordt ons opgedrongen) - Een brandverzekering is NIET verplicht. Dat de verhuurder dit eist is zijn zaak. De eigenaar van een afbetaalde woning heeft die verplichting niet. - Een verplichte autoverzekering is het gevolg van een vrije aankoop van een wagen. Niemand verplicht je een wagen te kopen. Laat je voorbeelden maar komen. Maar wel liefst die van de aankoop van een roerend goed zoals een wapen. Ik zal morgen eens uw tv, microgolf, radio, tv, en al uwen electrische brol laten ophalen.... stralingen zijn namelijk ongezond voor het milieu..... 'K zou uw face wel eens willen zien als je zo 's avonds in een leeg huis toekomt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Zelfs Stijn Bex (Spirit), één van de bezielers van de nieuwe wapenwet, erkent dit. Als u medeburgers wilt laten straffen voor door de Staat geoorloofd en vergund wapenbezit (want daar gaat het hier over) dan vertoont u fascistische trekjes. Onder zulke regimes kan ook eender wat worden aangeslagen zonder vergoeding en kan je ook in de gevangenis belanden voor daden, die in een gewone samenleving perfect oirbaar zijn. Zoals legaal wapenbezit. Mensen als u doen me huiveren, veel meer dan wapens. Terloops: ik heb hier nog een verse doos met 'T's staan. Mag u gratis hebben. Kwestie van intelligentie.
![]() |
![]() |
#138 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Toch hebben ze in 2004 een vuurwapen gekocht, "om te laten zien hoe eenvoudig het was - ze zouden het onmiddellijk terug inleveren". En toch zijn ze het wapen pas op de laatste dag van de amnestieperiode (29 juni 2007) gaan inleveren in Leuven. Ze verbieden dus voor iedereen wapenbezit, maar dit stelletje hypocrieten heeft wel 3 jaar zelf een wapen en munitie thuis gehad. Serieuze wapenbezitters bewaren zoiets in een wapenkluis met een trekkerslot. Beide Spiritisten hebben hier natuurlijk nog nooit van gehoord, ze hadden zelfs geen wapentas toen ze het wapen kwamen binnenleveren. Het is bij dit soort idioot gedrag om wapens en munitie onbeschermd thuis te stockeren dat de ongelukken gebeuren. PS : wapens op de schietvereniging bewaren ? In onze club zijn bijna 400 leden, die samen waarschijnlijk rond de 2.000 vuurwapens bezitten. Hoe ga je die veilig op een schietvereniging bewaren ? Met er 100 politieagenten voor te plaatsen, om te beletten dat criminelen zich er komen bevoorraden ? Zo maak je het wel gemakkelijk voor dieven om te vinden waar zich wapens bevinden nietwaar ? Zelfs bij de politie wordt er 1 vuurwapen per dag ontvreemd (volgens onze mnister van Binnenlandse zaken toch ...) --------------------------------------------- Vrijdag 29 juni 15:30 STIJN BEX LEVERT VERBODEN WAPEN IN De wapeninleveringsactie loopt op zijn einde. Zaterdag is het de laatste dag waarop je vuurwapens kunt binnenbrengen of het bezit ervan kan laten goedkeuren. Dat brengt heel wat late inleveraars op de been, waaronder Leuvenaar Stijn Bex van Spirit. Samen met partijgenoot Geert Lambert bracht hij een geweer en kogels binnen bij de Brusselse politie. Drie jaar geleden kochten de twee politici het vuurwapen uit protest tegen de toenmalige wapenwetgeving. Laatst gewijzigd door ynneb : 3 juli 2007 om 20:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
|
![]() Citaat:
We zijn hier geen cowboy landje, omdat er eens 1 gek op meer dan 10 miljoen de pedalen verliest met een vuurwapen in zijn handen. Over vuurwapens valt te discussiëren en ik ga akkoord dat men ze niet zomaar in ieders handen duwt, maar iets plots illegaal maken en dan zeggen: het is de wet, is een domme redenering om staatsdiefstal goed te praten. Stel dat men morgen katten zou verbieden, omdat er men beweerd dat ze een gevaarlijke ziekte zouden verspreiden. Dat al deze dieren moeten uitgeroeid worden. Dat is de wet. Zou jij dan, gezien je avatar zomaar alle katten mee helpen laten inslapen? Zou jij dan zomaar je eigen huisdieren de dood injagen, omdat het de wet is? Zwak argument dus. Een wet is niet moreel en heeft niet bepaald gelijk. Het is gewoon een regel opgelegd aan een bevolking en deze wordt verondersteld deze te slikken zonder protest of er volgt een sanctie. Dus, als jij dan volgens mijn voorbeeld je katten niet wil wegdoen, vlieg je de gevangenis in. Dat is dan de wet. Zou jij je er dan zomaar bij neerleggen? |
|
![]() |
![]() |