![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Indien ja, dan ben je een geboren indoctrinatieslachtoffer, maar ik denk niet dat iedereen zo is.
![]() |
![]() |
#123 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Helemaal niet. Ik stel enkel dat er in elke instelling een maatschappijvisie wordt naar voren gebracht.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door lomeanor : 4 juli 2007 om 18:38. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat de K wegvalt dat je niet meer katholiek kunt zijn. Je bent alleen geen lid meer van de club rond het Vaticaan En waarom valt de K weg denk je. Omdat het Vaticaan het dus nu al niet meer als katholiek beschouwt. En als zij dat zo beoordelen, is dat dan van de ene dag op de andere? Plots is de katholieke visie verdwenen, omwille van een fertiliteitscentrum???
![]() |
![]() |
#126 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Krijgt men daarvoor subsidies uit rome om de naam katholiek te dragen ?
If not, weg met de K. Een andere optie is natuurlijk er de CUL van te maken, die zich meer spiegelt aan de christelijke waarden dan aan dat hoopje elende dat in rome zit en zich katholiek noemt. Laatst gewijzigd door Voodoo Child : 4 juli 2007 om 18:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Eindelijk kun je nuanceren t.o.v. indoctrinatie. Goed zo. Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#128 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Hoeveel studeren er jaarlijks af aan de KUL. En toch kalft de katholieke groep verder af en verminderen de 'roepingen' jaar na jaar. Citaat:
This is your leader He's good for you. worship the leader enz.. Citaat:
![]() |
![]() |
#131 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En van waar komen die wetten? Wie bepaalt er wat goed is en wat niet? Wat is ethiek?
Allemaal het resultaat van de indoctrinatie die een hele maatschappij uitoefent op haar leden. Van kindsbeen af leer je dat doden slecht is. Zo zal je dat zelf ook verder uitdragen. Je bent geïndoctrineerd dat doden slecht is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Binnen iedere faculteit zal je zeer tegenstrijdige visies tegenkomen. Uiteraard zullen ze wel een gemene deler kennen, maar om al van indoctrinatie te spreken zodra er gelijklopende meningen zijn, vind ik een beetje extreem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Neen, het is zuivere onzin omdat je het onderscheid niet onderkent tussen indoctrinatie (dwang) en het opdoen van invloeden (vrije wil).
![]() |
#134 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#135 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik stelde: "Wie denkt dat hij ongevoelig is voor indoctrinatie is een makkelijker slachtoffer van indoctrinatie." Dat is het waar u het niet mee eens was, dat is het dus wat u hoort te weerleggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nu zijn we er!
Soms is het een menselijke impuls om te willen moorden. Bijvoorbeeld als iemand je geliefden pijn doet. De maatschappelijke indoctrinatie leert ons echter dat moorden slecht is. Het feit dat er toch moorden gebeuren, en dat de mensen dat afschuwelijk vinden, bewijst dat het gebod "Gij zult niet doden" niet normaal is en niet is ingesloten in de menselijke natuur, maar wel een resultaat is van indoctrinatie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dus kom niet af met een plots losgekoppelde filosofische stelling die eventjes moet weerlegd worden. Zelfde probleem als met racisme. Mensen kennen de strikte grenzen van woordbetekenissen niet meer. Waardoor begrippen denatureren en inhoudsloze buzzwoorden worden. Ik heb het gevoel dat jij kandidaat premier bent.
'T Laatst gewijzigd door Morduk : 4 juli 2007 om 18:59. Reden: belangrijk woordje vergeten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Daarnet zei je nochtans het tegendeel:
Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Je denkt dat mensen zich onthouden van elkaar massaal uit te moorden omwille van maatschappelijke indoctrinatie? Tja. Ik vraag mij af of het wel katholiek is dergelijke cynische visie op de 'condition humaine' te hebben.
![]() |
![]() |
#140 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Wel, ik had het wel degelijk over de KUL. Algemene filosofische principes interesseren me enkel in concrete toepassingsgevallen. eventjes algemeen: Mijn grootste probleem is de denaturering van begrippen. Men lult maar raak over b.v. indoctrinatie door de media. Je hebt in onze maatschappij alle mogelijkheden om je te informeren, zolang je maar kritisch ingesteld bent. Je hebt dus wel degelijk mogelijkheden om indoctrinatie te counteren. En juist omdat je die dwang kunt afwenden, is het geen indoctrinatie meer. Dan wordt het gecontroleerde beïnvloeding.
'T Laatst gewijzigd door Morduk : 4 juli 2007 om 19:07. |
|
![]() |
![]() |