Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juli 2007, 10:31   #721
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zyp Bekijk bericht
neen dat is geen afgunst van mijn kant, dat is niet consequent denken, spreken en handelen van die persoon zijn kant.... een typische gedachtengang van :"het moet veranderen, zolang IK maar niets hoef te veranderen"... en de hoofd reden om zo te denken is niets functioneel of nuttig, meestal gewoonweg 'DE man' met de dikke bak willen zijn...

Er zijn mensen die zovele kilometers doen die zulks zware wagens nodig hebben, en er zijn er minstens evenveel die dat absoluuut niet nodig hebben.

Typisch "not me", of "not in my backyard" attitude... En de enige 'deftige' argument is dan "ge zijt afgunstig".... nu lig ik echt op de vloer van't lachen...
1.Andermans keuze van vervoersmiddelen, functioneel of emotioneel, is andermans zaak, niet de uwe. Maar ik ben al blij dat u enige nuancering aanvaardt over kilometervreters.
2.NIMOBY? Ik ben net tegen de Kyotohype, ik denk helemaal niet "er moet iets veranderen maar niet bij mij".
3.Ik geef grif toe dat mijn "afgunstige" reactie zeer flauw is, maar ik weet mij eerlijk gezegd geen raad met uw woede en bemoeizucht.
Support the country you live in or live in the country you support.

Laatst gewijzigd door Libro : 5 juli 2007 om 10:33.
Libro is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2007, 10:34   #722
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
neen dat is geen afgunst van mijn kant, dat is niet consequent denken, spreken en handelen van die persoon zijn kant.... een typische gedachtengang van :"het moet veranderen, zolang IK maar niets hoef te veranderen"... en de hoofd reden om zo te denken is niets functioneel of nuttig, meestal gewoonweg 'DE man' met de dikke bak willen zijn...

Er zijn mensen die zovele kilometers doen die zulks zware wagens nodig hebben, en er zijn er minstens evenveel die dat absoluuut niet nodig hebben.

Typisch "not me", of "not in my backyard" attitude... En de enige 'deftige' argument is dan "ge zijt afgunstig".... nu lig ik echt op de vloer van't lachen...
Veel mensen krijgen het zelfs op hun zenuwe als er iemand voor hen rijd die tragere rijd dan zij.
Maar vele lachen andere ook uit omdat deze met een kleinere auto rijd.

De gemiddelde westering rijd zelfs met meer dan 600kg meer rond dan hij echt nodige heeft om zijn verplaatsingen te doen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2007, 11:08   #723
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
1.Andermans keuze van vervoersmiddelen, functioneel of emotioneel, is andermans zaak, niet de uwe. Maar ik ben al blij dat u enige nuancering aanvaardt over kilometervreters.
Hetgeen de mens in de lucht duwt qua vervuiling, de verkeersveiligheid, en alle andere argumenten vallen niet onder 'enkel MIJN zaak'... Naar mijn gevoel is die weer een NIMOBY piste.

Citaat:
2.NIMOBY? Ik ben net tegen de Kyotohype, ik denk helemaal niet "er moet iets veranderen maar niet bij mij".
Bent eerder van het gedacht :"over 30-40-50 jaar ben ik weg, dat de rest de problemen maar opruimt"?

Citaat:
3.Ik geef grif toe dat mijn "afgunstige" reactie zeer flauw is, maar ik weet mij eerlijk gezegd geen raad met uw woede en bemoeizucht.
Dit is geen woede, en geen afgunst, het is wijzen naar de torenhoge verschil in denken, spreken, verkondigen en handelen...
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2007, 11:16   #724
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Toch spijtig dat het algemeen fenomeen is dat de wagens niet zuiniger worden maar net MEER verbruiken dan de eerste die er waren... maar die werden dan ook gebruikt voor wat ze dienden, om zichzelf of goederen te verplaatsten... en dat waren geen rijdende salons met mer luxe dan de gemiddelde 5 sterren hotel kamer...
Tiens; de wagen die ik nu heb, is zwaarder, heeft meer PK en meer luxe dan de wagen die ik nieuw kocht 3 jaar terug, en toch verbruikt die minder
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2007, 11:19   #725
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Tiens; de wagen die ik nu heb, is zwaarder, heeft meer PK en meer luxe dan de wagen die ik nieuw kocht 3 jaar terug, en toch verbruikt die minder
sja, als ik u nog moet uitleggen dat het over wat langer dan 3 jaar gaat...
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2007, 11:21   #726
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Veel mensen krijgen het zelfs op hun zenuwe als er iemand voor hen rijd die tragere rijd dan zij.
Maar vele lachen andere ook uit omdat deze met een kleinere auto rijd.

De gemiddelde westering rijd zelfs met meer dan 600kg meer rond dan hij echt nodige heeft om zijn verplaatsingen te doen.
De mijne weegt 1650kg droog...kan er 80liter diesel inproppen...en heb een kleine 150pk onder mijn poepke.
Verbruik is een goei 7,2liter/100km als ik hem op automaat laat staan, als ik met tiptronic lig te spelen stijgt mijn verbruik wel...maar dat heeft met mijn rijstijl te maken.
Het liefst rij ik s'nachts met weinig of geen verkeer zodat ik mijn eigen ritme kan aanhouden zonder gestoord te worden door het gepeupel.
Geef mij maar weelde en luxe op de baan ipv een klein koekedoos.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2007, 12:49   #727
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
De mijne weegt 1650kg droog...kan er 80liter diesel inproppen...en heb een kleine 150pk onder mijn poepke.
Verbruik is een goei 7,2liter/100km als ik hem op automaat laat staan, als ik met tiptronic lig te spelen stijgt mijn verbruik wel...maar dat heeft met mijn rijstijl te maken.
Het liefst rij ik s'nachts met weinig of geen verkeer zodat ik mijn eigen ritme kan aanhouden zonder gestoord te worden door het gepeupel.
Geef mij maar weelde en luxe op de baan ipv een klein koekedoos.
Een auto van 500kg bied je dezelfde luxe.

Maar veel mensen hier weten niets eens meer wat luxe is.
Zij noemen prestige tentoon stellen ook al luxe, terwijl ze dus zelf verder niet de luxe hebben om te beseffen wat luxe is.
Oud 5 juli 2007, 12:59   #728
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zij noemen prestige tentoon stellen ook al luxe, terwijl ze dus zelf verder niet de luxe hebben om te beseffen wat luxe is.
De middenklasser 1400 diesel van mijn vrouw weegt al 1300 kg en biedt nog niet hetzelfde comfort als een pakweg een E-klasse dus...
Oud 5 juli 2007, 13:01   #729
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hetgeen de mens in de lucht duwt qua vervuiling, de verkeersveiligheid, en alle andere argumenten vallen niet onder 'enkel MIJN zaak'... Naar mijn gevoel is die weer een NIMOBY piste.

Bent eerder van het gedacht :"over 30-40-50 jaar ben ik weg, dat de rest de problemen maar opruimt"?

Dit is geen woede, en geen afgunst, het is wijzen naar de torenhoge verschil in denken, spreken, verkondigen en handelen...
1.Denkt u te kunnen leven zonder vervuilen? Zelfs dood vervuilt de mens nog.
2.Neen, ik geloof gewoon niet in de klimaathype. Mag ik er nog het mijne van denken?
3.Sorry, maar de toon van uw posts getuigt van een grote woede. Ik ga hier echter verder niet op in, omdat dit een te persoonlijke discussie is die hier niet op haar plaats is.
Oud 5 juli 2007, 13:05   #730
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Zijn we weer aan het verbieden geslagen se....

het enige wat verboden moet worden is het verbieden.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2007, 14:54   #731
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
sja, als ik u nog moet uitleggen dat het over wat langer dan 3 jaar gaat...
Leg het dan eens uit
Oud 5 juli 2007, 19:23   #732
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

U hebt geen idee waarover u spreekt. Nooit verder geraakt dan een fiat500 ofzo?
Ga eens een proefrit doen met een mercedes E-klasse, 5serie, enz... Je zal het verschil wel voelen tov gepeupel auto'kes.
En prestige of luxe...als je jaarlijks +40.000km doet dan ben je blij dat je met een E-klasse die kilometers kan doen ipv met een corsa'ke bijvoorbeeld.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2007, 10:50   #733
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ga eens een proefrit doen met een mercedes E-klasse, 5serie, enz... Je zal het verschil wel voelen tov gepeupel auto'kes.
En prestige of luxe...als je jaarlijks +40.000km doet dan ben je blij dat je met een E-klasse die kilometers kan doen ipv met een corsa'ke bijvoorbeeld.
Drie dagen met zo eentje proefgereden. Zalig gewoon, die kar past als een maatpak:
Bijgevoegde afbeelding(e)

Laatst gewijzigd door Libro : 6 juli 2007 om 10:50.
Oud 6 juli 2007, 11:27   #734
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat kan ik bijtreden, mijn 1.6l Celica van 87 is ook qua rijcomfort niet te vergelijken met onze 2.5 V6 Stratus. Rij ik daarom te snel? Zeer zeker niet, ook al kan die auto al snel +200, dat is geen reden om dat ook te doen. Zelfs met de motor, die ongeveer 240 haalt hou ik me 95% van de tijd aan de snelheid, ook waar die maar 50km/h is. Een wet om snellere auto's te verbieden is dus absurd, de bestuurder is de schuldige. 160 in zone 30 of 50 is ook misdadig.

Laatst gewijzigd door lantjes : 6 juli 2007 om 11:28.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2007, 12:33   #735
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mazda MPV, Mercedes SEC 500, Volvo S80, Porche Targa, BMW 5 en 7serie voldoende als ervaring met luxe auto. En 40.000km per jaar is slechts 110km per dag, echt niet veel hoor. Dit is slechts 2 uur per dag in een auto zitten, in sommige gevallen zelfs nog geen uur per dag.

Ga eens een hele dag (12 uur) met een bulldozer of vorklift rijden.
Oud 6 juli 2007, 12:36   #736
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Gaan we dat voorstel tot verbod ook ee communautair tintje geven want snelheid lijkt in Wallonië niet zo'n probleem te zijn.
Zie de "Flitspalengids" voor België
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  flitspalen in België.jpg‎
Bekeken: 64
Grootte:  120,1 KB
ID: 22801  

lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2007, 13:28   #737
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Verbod op snelle auto's

Nee, gewoon vierkante wielen onder zetten.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2007, 17:42   #738
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Drie dagen met zo eentje proefgereden. Zalig gewoon, die kar past als een maatpak:
Beetje sloom naar mijn zin; maar verder wel een prima kar
Oud 6 juli 2007, 18:28   #739
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Beetje sloom naar mijn zin; maar verder wel een prima kar
't Was een E 220 cdi 163 PK. "Sloom" zou ik niet durven zeggen. Alleen de tiptronic was nogal eigenzinnig. Inderdaad een prima kar.
Oud 6 juli 2007, 20:39   #740
Sfax
Banneling

Standaard

Mja, ik vind de meeste Mercedes-modellen net niet "snedig" genoeg
Ik verkies ze iets directer.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be