![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Kent U het Vlaams volkslied? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
40 | 58,82% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
28 | 41,18% |
Aantal stemmers: 68. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Neen. Ik vind dit veel mooier;
Sinte Mette van de ruggenuchte, Ha me zane grazen baad Juffrake wilde me kabaske is vulle En leut ons ni lang ne mie staan Want he hust a ei en valling Geft em a pastilleke en ‘t zal overgaan Sinte Mette oep de kruk Geeft nen appel of a stuk Geeft een peir, of een smeir Sinte Mette den beideleir Hij hè zenne mantel deurgesneeje Oem an den erreme te geeve E beloofde an z’n vraa datem koekebakke zou Ivo, Ivo datem koekebakke zou |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
|
![]() neeee
![]() Ik bedoel, de natuurlijke heraldische vormgeving. Gewoon, zoals mijn afbeeldingske dat ik daarstrak had gepost dus. Minder "gestyleerd" wil ik zeggen. Laatst gewijzigd door Ambiorix : 7 juli 2007 om 21:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
de sterr'n goan mee noar Gent en als ons moeder waffelkes bakt ton zyn widder mee content moak vier stoak vier Sinte Moarten komt alier me zyne blwote ormes. Warme warme liere 't es morg'n Sinte liere 't es overmorg'n Sinte lap 'k ete myn buuk vul zoete pap 'k ete myn buuk vul toarte ter jire va Sinte Moarten Laatst gewijzigd door Essevee_VL : 7 juli 2007 om 22:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Is het Limburgs volkslied ook goed ![]() Limburgia Waar in ’t bronsgroen eikenhout, ’t nachtegaaltje zingt: Over ’t malse korenveld, ’t lied des leeuweriks klinkt: Waar de hoorn des herders schalt, langs des beekjes boord. (refrein) Daar is mijn vaderland, Limburgs dierbaar oord! Daar is mijn vaderland, Limburgs dierbaar oord! Waar de brede stroom der Maas, statig zeewaarts vloeit: Weeldrig sappig veldgewas, kostelijk groeit en bloeit: Bloemengaard en beemd en bos, overheerlijk gloort Waar der vaadren schone taal, klinkt met heldre kracht: Waar men kloek en fier van aard, vreemde praal veracht: Eigen zeden, eigen schoon, 't hart des volks bekoort. Waar aan ’t oud Oranjehuis, ’t volk blijft hou en trouw: Met ons roemrijk Nederland, één in vreugd en trouw: Trouw aan plicht en trouw aan Geus(*), heerst van Zuid tot Noord ![]() ![]() ![]() ![]()
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 7 juli 2007 om 22:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Minister-President
|
![]() Ik heb het Sint-Maartenslied trachten te "vertalen" naar het AN. Nu hoop ik dat U het nu verstaat.
Sint Maartens avond De sterren gaan mee naar Gent En als ons moeder waffels bakt Dan zijn wij er mee tevreden Maak vuur staakvuur Sint Maarten komt naar hier Met zijn blote armen. Warme warme liere Het is morgen Sinte liere Het is overmorgen Sinte lap Ik eet mijn buik vol zoete pap Ik ete mijn buik vol taart ter ere van Sint Maarten Laatst gewijzigd door Essevee_VL : 7 juli 2007 om 22:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=91886&page=7 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt; Over 't malsche korenveld 't lied des leeuwriks klinkt; Waar de hoorn des herders schalt langs der beekjes boord: Daar is mijn Vaderland, Limburgs dierbaar oord! Waar de breede stroom der Maas, statig zeewaarts vloeit; Weeldrig sappig veldgewas kostelijk groeit en bloeit; Bloemengaard en beemd en bosch, overheerlijk gloort: Daar is mijn Vaderland, Limburgs dierbaar oord! Waar der vad'ren schoone taal klinkt met held're kracht; Waar men kloek en fier van aard vreemde praal veracht; Eigen zeden, eigen schoon, 't hart des volks bekoort: Daar is mijn Vaderland, Limburgs dierbaar oord! Waar aan 't oud Oranjehuis, 't volk blijft hou en trouw; Met ons roemrijk Nederland, één in vreugd en rouw; Trouw aan plicht en trouw aan God, heerscht van Zuid tot Noord: Daar is mijn Vaderland, Limburgs dierbaar oord! of onofficieel, met vele lokale verschillen: Es de klanke van de aovendklok weer juub'lend es muziek euver os Limburgs lendje goan dan veule veer os riek En door de aovendzon besjtroald kniele keenjer veur 't kruus dat-ste allein in Limburg nog langs eed're Zandjweg zuus: Wie sjoen os Limburg is begrip toch neemes allein de zuuderling dae Limburg leef is want do'or de jaore heen blif Limburg onbetwis 't stjokske Nederland dat 't sjoensten is Es ein zilv'rig lintje-n-is de Maas door berg en bosj omzuimp woo eed're zuuderling dae in de vraemde-n-is van druimp Want velt 't laave soms nest met en zeuks-ste nog get gelok blief aeven in gedachte sjtoan en dink aan Limburg trok: Wie sjoen os Limburg is begrip toch neemes allein de zuuderling dae Limburg leef is want do'or de jaore heen blif Limburg onbetwis 't stjokske Nederland dat 't sjoenste-n-is
![]() Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 7 juli 2007 om 22:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Sint-Maartenslied uit Ardooie Sinte - Moartens avond de torre goa mee noar Gent de boerkens bak'n de wafels, ze zit'n zoa geern' omtrent Stookt vier, moakt vier Sinte -Moart'ns komt olier Al in zijnen blot'n arme Hie kroop al in 't hoekske Hie kreeg 'n beuterkoekske Hie kroap al onder de zoldertrap en hie kreeg ne skip in z'n gat. Buys, buys buys Is Sinte-Moart'ns thuis. Nèj, hie zit in 't achterhuys Sint-Maartensliederen uit o.a. de Denderstreek, de as Menen-Roeselare, Venlo, Wervik, Waasland,... http://nl.wikipedia.org/wiki/Sint-Maarten_%28feest%29 Meer inlichtingen over Sint-Maarten raadpleeg de volgende verwijzingen http://www.meertens.knaw.nl/meertens....php?sel=80033 http://www.sint-maartensschool-loppe...ed_copy(1).htm Een Sint-Maartenslied uit Noord-Nederland Ik loop hier met mijn lantaarn, Lantaarn loop met mij, Daar boven stralen de sterren, Beneden stralen wij! Mijn licht is aan, Ik loop vooraan, La bimme la bamme la bom Mijn licht is aan, Ik loop vooraan, La bimme la bamme la bom Ik loop hier met mijn lantaarn, Lantaarn loop met mij, Daar boven stralen de sterren, Beneden stralen wij! Mijn licht gaat uit, Ik ga naar huis, La bimme la bamme la bom Mijn licht gaat uit, Ik ga naar huis, La bimme la bamme la bom Laatst gewijzigd door Essevee_VL : 7 juli 2007 om 22:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het vlaamse volkslied en vlag kunnen me absoluut niet bekoren. Iemand interesse om van Vlaanderen gewoon groot Limburg te maken ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |