Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juli 2007, 15:19   #761
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Als eerste is een smart helemaal niet milieuvriendelijk, ze beschikken zelfs over een 1.9cc motor als je wil en zijn zelfs vrij zwaar voor hun grote.
Verder is smart eigenlijk een mercedes, dus moet de technische ervaring komt van mercedes. Het zou mij dus verwonderen als je dezelfde technische problemen dan ook niet in een grote mercedes zou hebben.
En het succes van de smart is tegen gehouden geweest door zijn kostprijs.
En de meeste wagens worden enkel gebruikt om 1 persoon zich te kunnen verplaatsen.
De Smart heeft maar een 600 cc motor, maar verbruikt in verhouding inderdaad veel.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2007, 15:24   #762
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB Bekijk bericht
Ik denk dat jij vooral een verwrongen beeld hebt over wat een autoliefhebber is.

Ik ben een autoliefhebber, en ik heb totaal geen nood om aan snelheidsbeleving te doen op de openbare weg. Ik sleep een 69 Camaro met intussen ~800pk naar de dragstrip, ga jaarlijks ten minste naar drie shows, en kan op machine work na alle werk aan een wagen in mijn eigen garage thuis doen.
Ik heb vrienden die verslaafd zijn aan auto's. Zij hebben zelfs auto's in hun garages staan die gewoon NOOIT op een openbare weg mogen komen van hen.
Daar zitten wagens tussen die zelfs nog geen 50km per uur kunnen rijden.
En andere die ze enkel op een gesloten omloop laten rijden, sommige van die wagens halen zelfs meer dan 300km/uur.
Maar de meeste van hen rijden voor dagelijkse transporten wel met kleinere zuinige en milieuvriendelijke auto's.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2007, 15:40   #763
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat jij vooral een verwrongen beeld hebt over wat een autoliefhebber is.

Ik ben een autoliefhebber, en ik heb totaal geen nood om aan snelheidsbeleving te doen op de openbare weg. Ik sleep een 69 Camaro met intussen ~800pk naar de dragstrip, ga jaarlijks ten minste naar drie shows, en kan op machine work na alle werk aan een wagen in mijn eigen garage thuis doen.
Goed voor u dat u de centen heeft om een dragster te onderhouden; u woont trouwens dacht ik in de VS waar er dragstrips genoeg zijn en een custom car nog het nodige respect afdwingt. Hier ben je al het equivalent van een nazibeul als je met een dieseltje buitenkomt en dat ben ik kotsbeu. En ik ben eerlijk gezegd een beetje in mij q gebeten door uw opmerking.

Laatst gewijzigd door Libro : 8 juli 2007 om 15:41.
Oud 8 juli 2007, 15:48   #764
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Goed voor u dat u de centen heeft om een dragster te onderhouden; u woont trouwens dacht ik in de VS waar er dragstrips genoeg zijn en een custom car nog het nodige respect afdwingt. Hier ben je al het equivalent van een nazibeul als je met een dieseltje buitenkomt en dat ben ik kotsbeu. En ik ben eerlijk gezegd een beetje in mij q gebeten door uw opmerking.
Ook hier heb je bijna wekelijks wedstrijden met monstermachines.
Alleen zien ze er bij ons wat anders uit en telt hun trekkracht en niet hun snelheid. En deze wedstrijden worden dan zelfs gehouden met soms 10 jarige achter het stuur van de kleine monsters.
Oud 8 juli 2007, 16:10   #765
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

De meesten hebben wsl het onderstaand artikel niet gelezen, dat op 30/6 in DS stond.

Speciaal voor de jantjes van deze wereld en de smart liefhebbers zal ik dat hier eens plakken...

Auto op perslucht is geen luchtkasteel

Besturen we binnenkort auto's die rijden op samengeperste lucht in plaats van benzine? Als het van Guy Negre en Jan Peetermans afhangt, wel.

Tot 1991 is het absoluut Guy Negre's grootste zorg niet om een zuinige of goedkope motor te bouwen. Integendeel, de man is actief in de Formule1 waar op een liter benzine meer of minder niet echt gekeken wordt. In dat jaar echter richt hij MDI op, Moteur Developpement International.

Het doel van het bedrijf is om een motor te bouwen die niet op conventionele brandstof rijdt, maar op samengeperste lucht. De voordelen daarvan zijn legio: lucht is een onuitputtelijke 'brandstof' en, omdat er geen verbranding is, stoot de auto geen CO2 of andere schadelijke stoffen uit.

Het idee van de persluchtmotor is niet nieuw. In de achttiende eeuw werd dat soort motoren al gebruikt om mijnlocomotieven aan te drijven en de marine gebruikte ze om de eerste torpedo's door het water te laten klieven.

Negre echter wil een motor bouwen die qua prestaties en actieradius niet hoeft onder te doen voor conventionele motoren. Pas nu, zestien jaar later, zijn de eerste prototypes stilaan klaar om in massaproductie te gaan.

Voor die massaproductie staat Negre niet zelf in. Hij verkoopt enkel de licenties op zijn wagens. In India bijvoorbeeld zag de magnaat Ratan Tata wel iets in het idee.

In ons land ging de licentie naar Jan Peetermans. Peetermans was ooit betrokken bij de oprichting van energieleverancier Wattplus en ging daarna in de telecomindustrie. Nu probeert hij de MDI op de Belgische markt te krijgen.

'Zowat alles aan de MDI is anders dan bij een gewone wagen', zegt hij. 'Het concept heeft de mosterd gehaald in de vliegtuigindustrie. Zo gebruiken we geen staal maar aluminium voor het onderstel en polyester voor de carrosserie, wat veel lichter is. We lassen ook niet, maar kleven onderdelen aan mekaar, wat minstens zo sterk is.'

Niet alleen de wagen zelf, maar ook de manier van produceren is radicaal anders bij MDI. 'Het idee van één gigantische fabriek die naar tientallen landen exporteert, is eigenlijk krankzinnig. Je hebt gigantische logistieke kosten en het transport van al die wagens blaast tonnen CO2 in de lucht. Bij MDI is het de bedoeling dat elke regio haar eigen, kleine fabriek heeft. Zo vermijden we transportkosten en moeten we geen invoerrechten betalen.'

Peetermans wil minstens één (en waarschijnlijk twee) van die minifabriekjes optrekken in België. Tegen eind volgend jaar moeten daar jaarlijks 3.500 MDI's gebouwd worden door 150 mensen. Die zullen rechtstreek af fabriek verkocht worden. 'Het zal om verschillende modellen gaan', zegt hij.

'De motoren zijn beschikbaar als pure persluchtmotor of als hybride. Met een pure persluchtmotor krijg je een maximumsnelheid van 110km per uur en een actieradius van 200km. Zo'n auto heeft geen startmotor, geen koelradiator en als je stopt, aan een rood licht bijvoorbeeld, slaat de motor af. Wil je hogere prestaties, dan kan je een conventionele motor bijplaatsen.'

Die hulpmotor, op biodiesel of op ethanol, dient vooral om de perslucht bijkomend te verwarmen. Op die manier kan de snelheid en de actieradius flink verhoogd worden. De energiekosten zouden zowat vijfmaal lager zijn dan bij een conventionele auto, schat Peetermans.

Het voltanken van de MDI kan aan speciale tankstations (die nog opgericht moeten worden) of gebeurt thuis aan het stopcontact. De wagen heeft immers een kleine ingebouwde compressor aan boord.

'Ontploffen kan de tank niet', zegt Peetermans. 'Ze is gemaakt van carbonvezel en ontworpen door het bedrijf achter Airbus. Als er een ongeval gebeurt, zal ze wel scheuren, maar dan komt alleen maar lucht vrij.'

De prijs waar Peetermans op mikt, moet van de MDI een echte 'volks-wagen' maken.

Het goedkoopste model mag voor minder dan 4.000 euro de deur uit.

Laatst gewijzigd door Chipie : 8 juli 2007 om 16:12.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2007, 16:40   #766
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
De meesten hebben wsl het onderstaand artikel niet gelezen, dat op 30/6 in DS stond.

Speciaal voor de jantjes van deze wereld en de smart liefhebbers zal ik dat hier eens plakken...

Auto op perslucht is geen luchtkasteel
Besturen we binnenkort auto's die rijden op samengeperste lucht in plaats van benzine? Als het van Guy Negre en Jan Peetermans afhangt, wel.
Tot 1991 is het absoluut Guy Negre's grootste zorg niet om een zuinige of goedkope motor te bouwen. Integendeel, de man is actief in de Formule1 waar op een liter benzine meer of minder niet echt gekeken wordt. In dat jaar echter richt hij MDI op, Moteur Developpement International.
Het doel van het bedrijf is om een motor te bouwen die niet op conventionele brandstof rijdt, maar op samengeperste lucht. De voordelen daarvan zijn legio: lucht is een onuitputtelijke 'brandstof' en, omdat er geen verbranding is, stoot de auto geen CO2 of andere schadelijke stoffen uit.

Het idee van de persluchtmotor is niet nieuw. In de achttiende eeuw werd dat soort motoren al gebruikt om mijnlocomotieven aan te drijven en de marine gebruikte ze om de eerste torpedo's door het water te laten klieven.
Negre echter wil een motor bouwen die qua prestaties en actieradius niet hoeft onder te doen voor conventionele motoren. Pas nu, zestien jaar later, zijn de eerste prototypes stilaan klaar om in massaproductie te gaan.
Voor die massaproductie staat Negre niet zelf in. Hij verkoopt enkel de licenties op zijn wagens. In India bijvoorbeeld zag de magnaat Ratan Tata wel iets in het idee.
In ons land ging de licentie naar Jan Peetermans. Peetermans was ooit betrokken bij de oprichting van energieleverancier Wattplus en ging daarna in de telecomindustrie. Nu probeert hij de MDI op de Belgische markt te krijgen.
'Zowat alles aan de MDI is anders dan bij een gewone wagen', zegt hij. 'Het concept heeft de mosterd gehaald in de vliegtuigindustrie. Zo gebruiken we geen staal maar aluminium voor het onderstel en polyester voor de carrosserie, wat veel lichter is. We lassen ook niet, maar kleven onderdelen aan mekaar, wat minstens zo sterk is.'
Niet alleen de wagen zelf, maar ook de manier van produceren is radicaal anders bij MDI. 'Het idee van één gigantische fabriek die naar tientallen landen exporteert, is eigenlijk krankzinnig. Je hebt gigantische logistieke kosten en het transport van al die wagens blaast tonnen CO2 in de lucht. Bij MDI is het de bedoeling dat elke regio haar eigen, kleine fabriek heeft. Zo vermijden we transportkosten en moeten we geen invoerrechten betalen.'
Peetermans wil minstens één (en waarschijnlijk twee) van die minifabriekjes optrekken in België. Tegen eind volgend jaar moeten daar jaarlijks 3.500 MDI's gebouwd worden door 150 mensen. Die zullen rechtstreek af fabriek verkocht worden. 'Het zal om verschillende modellen gaan', zegt hij.
'De motoren zijn beschikbaar als pure persluchtmotor of als hybride. Met een pure persluchtmotor krijg je een maximumsnelheid van 110km per uur en een actieradius van 200km. Zo'n auto heeft geen startmotor, geen koelradiator en als je stopt, aan een rood licht bijvoorbeeld, slaat de motor af. Wil je hogere prestaties, dan kan je een conventionele motor bijplaatsen.'
Die hulpmotor, op biodiesel of op ethanol, dient vooral om de perslucht bijkomend te verwarmen. Op die manier kan de snelheid en de actieradius flink verhoogd worden. De energiekosten zouden zowat vijfmaal lager zijn dan bij een conventionele auto, schat Peetermans.
Het voltanken van de MDI kan aan speciale tankstations (die nog opgericht moeten worden) of gebeurt thuis aan het stopcontact. De wagen heeft immers een kleine ingebouwde compressor aan boord.
'Ontploffen kan de tank niet', zegt Peetermans. 'Ze is gemaakt van carbonvezel en ontworpen door het bedrijf achter Airbus. Als er een ongeval gebeurt, zal ze wel scheuren, maar dan komt alleen maar lucht vrij.'
De prijs waar Peetermans op mikt, moet van de MDI een echte 'volks-wagen' maken.
Het goedkoopste model mag voor minder dan 4.000 euro de deur uit.
Die auto dat je voor mij gekozen hebt is wel erg groot hoor.
Ik rijd liever met een kleine 1zitter.
Alleen willen mij kids er ook in kunnen als ik ergens heen rij, ze willen niet in de hondenaanhanger.
Oud 8 juli 2007, 16:46   #767
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Vorige maand nog een idioot met een sportwagen achter in mijn tuffer gekregen. zware kosten voor de sportwagen, terwijl ik voldoende verf in mijn koffer had liggen om de schade te herstellen.

Maar als die zelfde seat tegen een smart was gereden, hadden beide waarschijnlijk ook enkel verfschade gehad.
De grote schade aan die seat in jou ongeluk, is juist veroorzaakt door het zware gewicht van je bmw.
Maar laat dat nu eens niet echt mijn probleem zijn...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2007, 16:48   #768
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leuven is een policy experiment (zoals brugge), met wering van de auto uit de binnenstad.

Men mag daar voor mijn part gerust aan gewaarwording doen bij de fietsers.

Dit verandert niets aan de nood van een maximumsnelheid.
Het Leuvense beleid is vooral een farce. Als er van één categorie kadaverdiscipline wordt geëist in het verkeer, dan van allemaal. Verkeersveiligheid is een zaak van iedereen. Verder dekt Tobback zijn vriendjes in (de zatte commissaris, remember) en kan de politie nog geen dronken geboeide man tegenhouden, maar rijd eens sneller dan 50km/u op de ring!
Oud 8 juli 2007, 16:49   #769
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
U kan niet ontkennen dat de klap harder is aan 160 als aan 120, en dat ook het ontwijken van die klap moeilijker. Zonder uniformiteit zou de verzekering trouwens onbetaalbaar zijn, wat ook ongewenst is.
Het onwtijken zal niet echt moeilijker zijn; de klap zal wel degelijk harder zijn, maar laat dat nu eens weinig uitmaken wanneer je al ergens op de eeuwige jachtvelden rondzweeft...

Citaat:
Ik wens niet te bepalen hoeveel een ander zijn tijd waard is, ik wens te argumenteren dat de tijdswinst van hoge snelheid in de auto marginaal is tov. het hogere risico voor jezelf en de andere weggebruikers.
Een hoger risico dat je niet formeel aantoont, en een marginale tijdwinst dat je calculeert op korte afstanden.

Citaat:
Het is iets dat we samen gebruiken, en dan hebben we daar ook beiden inspraak in. Het individuele vrijheidsargument is dan ook void in deze discussie.
Niet dus.
Oud 8 juli 2007, 17:04   #770
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Maar laat dat nu eens niet echt mijn probleem zijn...
Ik had de westerse mentaliteit niet beter kunnen verwoorden.
Maar de dag dat jou BMW de lichtste van de twee botsende voertuigen is, zal het wel jou probleem zijn en ook niet dat van de bestuurder van het zwaardere voertuig, of wel soms?????
Oud 8 juli 2007, 17:39   #771
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik had de westerse mentaliteit niet beter kunnen verwoorden.
Maar de dag dat jou BMW de lichtste van de twee botsende voertuigen is, zal het wel jou probleem zijn en ook niet dat van de bestuurder van het zwaardere voertuig, of wel soms?????
Nope, evenmin...
Dat zou immers een non-discussie zijn, net zoals ze dat vandaag ook is... (maar als je het een plezier kan doen: de gewichten van beide wagens zijn vergelijkbaar)
Oud 9 juli 2007, 11:47   #772
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Ik heb een vraagje voor de voorstanders van het verbod. Hoever willen jullie eigenlijk gaan met snelheid beperken en in hoeverre zijn jullie bereid een beperking te aanvaarden? Toen er enige tijd terug in Leuven een kind door lijnbus werd geraakt, sprong er meteen één of andere slimme van het BIVV of de BBL op de kar om te zeggen dat de zone 30 moest veralgemeend worden. Tot men hem erop wees dat de bus maar 28 km/u reed en het kind onverwacht van achter een bestelwagen opdook. Zelfs onder de dertig per uur kunnen er nog ongevallen voorkomen met ernstig letsel of de dood tot gevolg (het kind was gelukkig maar lichtgewond maar stel dat het onder de wielen was terechtgekomen) en zou het eigenlijk beter zijn het gemotoriseerd vervoer te verbieden (zelfs het openbaar vervoer: het was een lijnbus, remember).
Oud 9 juli 2007, 12:01   #773
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb een vraagje voor de voorstanders van het verbod. Hoever willen jullie eigenlijk gaan met snelheid beperken en in hoeverre zijn jullie bereid een beperking te aanvaarden? Toen er enige tijd terug in Leuven een kind door lijnbus werd geraakt, sprong er meteen één of andere slimme van het BIVV of de BBL op de kar om te zeggen dat de zone 30 moest veralgemeend worden. Tot men hem erop wees dat de bus maar 28 km/u reed en het kind onverwacht van achter een bestelwagen opdook. Zelfs onder de dertig per uur kunnen er nog ongevallen voorkomen met ernstig letsel of de dood tot gevolg (het kind was gelukkig maar lichtgewond maar stel dat het onder de wielen was terechtgekomen) en zou het eigenlijk beter zijn het gemotoriseerd vervoer te verbieden (zelfs het openbaar vervoer: het was een lijnbus, remember).
Verbod van gemotoriseerde voertuigen binnen steden en dorpskommen en op andere wegen waar fietsers en voetgangers mogen komen 30km/uur en op snelwegen 90 km per uur.

Ik heb met zo'n wet en regeling helemaal geen problemen hoor.
Ik leef namelijk niet tegen de tijd, maar geniet van de tijd die ik heb.
Oud 9 juli 2007, 12:03   #774
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verbod van gemotoriseerde voertuigen binnen steden en dorpskommen en op andere wegen waar fietsers en voetgangers mogen komen 30km/uur en op snelwegen 90 km per uur.

Ik heb met zo'n wet en regeling helemaal geen problemen hoor.
Ik leef namelijk niet tegen de tijd, maar geniet van de tijd die ik heb.
Zou u ook stoppen voor een rood licht in de woestijn?
Ik geniet van mijn tijd aan het stuur.

Laatst gewijzigd door Libro : 9 juli 2007 om 12:05.
Oud 9 juli 2007, 12:22   #775
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zou u ook stoppen voor een rood licht in de woestijn?
Ik geniet van mijn tijd aan het stuur.
Ja, ik stop ook voor een rood licht in de woestijn, ik zet mij zelfs zonder rood licht aan de zijkant op sommige wegen om te genieten van het uitzicht of om een dier dat er loopt/kruipt te bewonderen.

Als je snel rijd kan je zelfs niet genieten van je tijd achter het stuur, want je hebt dan je volle concentratie nodig om baas te blijven over je machine en je machine niet baas te laten worden over jou.

Ter titel van inlichting, Jantje rijd nu reeds zonder wet niet sneller dan 90/100 op de snelwegen en 50 op de andere wegen. En ik kom rustig en ontspannen op alle plaatsen waar ik moet zijn en heb vaak dingen gezien waar de andere zelf geen weet van hebben dat ze bestaan.

Zo is het rooien van het witte kinderbos op de E19 een zuivere aanslag op mijn genot om via die snelweg te rijden. Je kan er nu zelfs heel zeldzame roofvogels zien, die dus opnieuw zullen verdwijnen dankzij de nmbs en groen!.
Oud 9 juli 2007, 14:59   #776
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, ik stop ook voor een rood licht in de woestijn, ik zet mij zelfs zonder rood licht aan de zijkant op sommige wegen om te genieten van het uitzicht of om een dier dat er loopt/kruipt te bewonderen.

Als je snel rijd kan je zelfs niet genieten van je tijd achter het stuur, want je hebt dan je volle concentratie nodig om baas te blijven over je machine en je machine niet baas te laten worden over jou.

Ter titel van inlichting, Jantje rijd nu reeds zonder wet niet sneller dan 90/100 op de snelwegen en 50 op de andere wegen. En ik kom rustig en ontspannen op alle plaatsen waar ik moet zijn en heb vaak dingen gezien waar de andere zelf geen weet van hebben dat ze bestaan.

Zo is het rooien van het witte kinderbos op de E19 een zuivere aanslag op mijn genot om via die snelweg te rijden. Je kan er nu zelfs heel zeldzame roofvogels zien, die dus opnieuw zullen verdwijnen dankzij de nmbs en groen!.
Kafkaiaanse regels lap ik liever aan mijn laars. Dat u trager rijdt, is uw goede recht (bent u toevallig Frank De Boosere?). Ik pas mijn snelheid liever aan aan de omstandigheden. Wat dat genieten betreft: u moet nu eenmaal aanvaarden dat er mensen zijn die van het rijden zelf genieten, ook al kunt u zich dat niet voorstellen. Als het u een troost mag wezen: ik vind het zéér plezierig om zo goed mogelijk vooruit te geraken en toch zo weinig mogelijk te verbruiken. Ik hou wel van een economy run.

Laatst gewijzigd door Libro : 9 juli 2007 om 15:00.
Oud 9 juli 2007, 15:34   #777
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kafkaiaanse regels lap ik liever aan mijn laars. Dat u trager rijdt, is uw goede recht (bent u toevallig Frank De Boosere?). Ik pas mijn snelheid liever aan aan de omstandigheden. Wat dat genieten betreft: u moet nu eenmaal aanvaarden dat er mensen zijn die van het rijden zelf genieten, ook al kunt u zich dat niet voorstellen. Als het u een troost mag wezen: ik vind het zéér plezierig om zo goed mogelijk vooruit te geraken en toch zo weinig mogelijk te verbruiken. Ik hou wel van een economy run.
Kafkaiaans zou ik een roodlicht in de woestijn niet echt noemen hoor.
In sommige woestijnen is er zelfs heel veel verkeer en zijn verkeerslichten gewoon een noodzaak.

Verder kan ik mij wel inbeelden welk gevoel jij krijgt als je tegen overdreven snelheid over de wegen raast.
Ik ben ook jong geweest hoor en heb waarschijnlijk zelfs met snellere wagens gereden dan de meeste forumgangers hier.
Mijn vader was een autotechnicus en echt niet bang om een auto op te tune.
En veel van mijn vrienden reden met sportwagens, zoals ferrari en maserati. Ik kon mij die niet veroorloven hoor, maar hun ouders wel.

Ik ken de kik van snelheid dus wel degelijk, maar vind het slechts een kik en niet genieten van het leven en je omgeving.
Als ik de kik van snelheid wil beleven, dan ga ik wel even naar het vliegveld en vraag ik daar aan iemand om eens snel en laag te mogen vliegen met zijn toestel. Maar als +40 heb ik die behoefte aan de snelheidskik niet meer hoor.
Het verstand kom immers met de jaren bij mij.
Oud 9 juli 2007, 16:26   #778
Chipie
Banneling

Standaard

Louis Tobback, één van de laatste stalinistische socialisten , verklaarde vroeger ook dat hij, zelfs al zag hij dat er kilometers in de omtrek geen verkeer was, voor elk rood licht in de woestijn zou stoppen...

Men moet het maar geloven dat iemand met dictatoriale neigingen dat zou doen...
Eisen dat het plebs dat doet,ja dat wel..

Laatst gewijzigd door Chipie : 9 juli 2007 om 16:27.
Oud 9 juli 2007, 16:42   #779
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Louis Tobback, één van de laatste stalinistische socialisten , verklaarde vroeger ook dat hij, zelfs al zag hij dat er kilometers in de omtrek geen verkeer was, voor elk rood licht in de woestijn zou stoppen...

Men moet het maar geloven dat iemand met dictatoriale neigingen dat zou doen...
Eisen dat het plebs dat doet,ja dat wel..
He, ik kan je toch beter aanraden om voor een rood licht in de woestijn te stoppen hoor.
De landen waar ze woestijnen hebben, hebben namelijk ook zeer zware wetten en straffen bij het negeren van een rood licht.

Zelfs in de USA moet je daarvoor uitkijken, als buitenlander kan je er snel voor als terrorist bestempeld worden en een tijdje gratis vakantie op Cuba voor krijgen.
Kost en woonst wel gratis, en als toemaatje af en toe een reisje met het vliegtuig naar een martelkamer in andere landen.

Dus ja, ik stop voor dat rood licht.
Oud 9 juli 2007, 17:14   #780
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
He, ik kan je toch beter aanraden om voor een rood licht in de woestijn te stoppen hoor.
De landen waar ze woestijnen hebben, hebben namelijk ook zeer zware wetten en straffen bij het negeren van een rood licht.

Zelfs in de USA moet je daarvoor uitkijken, als buitenlander kan je er snel voor als terrorist bestempeld worden en een tijdje gratis vakantie op Cuba voor krijgen.
Kost en woonst wel gratis, en als toemaatje af en toe een reisje met het vliegtuig naar een martelkamer in andere landen.

Dus ja, ik stop voor dat rood licht.
En als dat licht nu eens drie dagen aan een stuk blijfft branden en U hebt maar een watervoorraad voor 1 dag (en terug is ook niet meer haalbaar)...
Wat dan?

Als ik kan zien dat niets in kilometers in de omtrek beweegt... Ikke door dat rood licht... Gegarandeerd...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be