Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juli 2007, 10:25   #181
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Werk jij in de toeristische sector? Ik wel, al 2 jaar.
Ik 8 jaar ondertussen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2007, 10:27   #182
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
In deze discussie heb je zelf gezegd dat je alleen Brussel als hoofdstad van Europa beschouwt.

Nog een link:
http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=46
Kan jij dan ècht niet lezen?

Daar staat dat toeristen naar België komen om de hoofdstad van Europa te bezoeken; daar staat NIET dat IK Brussel als de hoofdstad van Europa beschouw en daar ZEKER NIET dat IK Brussel als de enige hoofdstad van Europa beschouw.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 9 juli 2007, 10:33   #183
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Kan jij dan ècht niet lezen?

Daar staat dat toeristen naar België komen om de hoofdstad van Europa te bezoeken; daar staat NIET dat IK Brussel als de hoofdstad van Europa beschouw en daar ZEKER NIET dat IK Brussel als de enige hoofdstad van Europa beschouw.
Iedereen die deze discussie nog eens volledig doorneemt, weet wat jij oorspronkelijk bedoelde: Jij beschouwt alleen Brussel als hoofdstad van Europa.

Wie zegt er trouwens dat de toeristen Brussel als hoofdstad van Europa beschouwen?
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2007, 10:35   #184
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik 8 jaar ondertussen.
Dan zou je toch moeten weten toeristen 'Flanders' wel degelijk kennen, en dat de bezoekersaantallen elk jaar stijgen!

Kijk Raf, ik vind het echt spijtig dat je uit -terechte!!- afkeer van extreem-rechtse Vlaams-nationalisten, heel Vlaanderen 'bashed'. Vlaanderen is voor jou een synoniem geworden van extremisme, haat en intolerantie - terwijl Belgie staat voor al het goeds in deze wereld. Zo'n simplisme is toch te belachelijk voor woorden, niet?

Het kan best zijn dat je tegen een zelfstandig Vlaanderen bent (is je goed recht) maar daarom moet je toch niet constant denigrerend doen over Vlaanderen, dat tot nader order, toch nog steeds deel uitmaakt van je geliefde en onfeilbare Belgie!?
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2007, 10:38   #185
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iedereen die deze discussie nog eens volledig doorneemt, weet wat jij oorspronkelijk bedoelde: Jij beschouwt alleen Brussel als hoofdstad van Europa.
Nee, dat doe ik niet. Dat heb ik nergens gezegd en nergens geïmpliceerd.

Citaat:
Oud 9 juli 2007, 10:47   #186
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nee, dat doe ik niet. Dat heb ik nergens gezegd en nergens geïmpliceerd.
Toch wel. De persoon die in deze discussie als eerste over de hoofdstad van Europa begon, was jij.
Daarna zei je tegen Jaani Dushman dat je niet begreep waarom hij over Straatsburg, Luxemburg en Frankfurt begon.
Oud 9 juli 2007, 10:50   #187
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan zou je toch moeten weten toeristen 'Flanders' wel degelijk kennen, en dat de bezoekersaantallen elk jaar stijgen!

Kijk Raf, ik vind het echt spijtig dat je uit -terechte!!- afkeer van extreem-rechtse Vlaams-nationalisten, heel Vlaanderen 'bashed'. Vlaanderen is voor jou een synoniem geworden van extremisme, haat en intolerantie - terwijl Belgie staat voor al het goeds in deze wereld. Zo'n simplisme is toch te belachelijk voor woorden, niet?

Het kan best zijn dat je tegen een zelfstandig Vlaanderen bent (is je goed recht) maar daarom moet je toch niet constant denigrerend doen over Vlaanderen, dat tot nader order, toch nog steeds deel uitmaakt van je geliefde en onfeilbare Belgie!?
Ik heb toch nergens (in dit topic) denigrerend gedaan over Vlaanderen?

De opmerking van Doki, waar ik me volmondig bij aansloot, draaide erom dat het te zot is om los te lopen dat elke instantie een eigen toeristisch kantoor moet hebben in Brussel, terwijl de toerist geen boodschap heeft de politieke beslommeringen die daar aanleiding toe geven. De toerist moet in één, kantoor terecht kunnen voor ALLE informatie over Brussel en Vlaanderen. Dat is toch niet zo onlogisch?

Citaat:
Oud 9 juli 2007, 10:52   #188
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Sinds kort heeft de Vlaamse gemeenschap in Brussel, op een steenworp van het infokantoor voor toerisme op de Grote Markt, een nieuw ... infokantoor voor toerisme geopend. En niet vergeten dat er op de Grasmarkt ook nog een infokantoor van de franstaligen is.

Even een korte handleiding voor toeristen die zich -je weet het maar nooit- in verwarring zouden weten bij zo'n overvloed aan informatie :
  • Voor info over Brussel en brusselse bezienswaardigheden : zie kantoor Grote Markt
  • Voor info over vlaamse steden en de aldaar gelegen bezienswaardigheden : zie het nieuwe vlaamse kantoor op de Grasmarkt
  • Voor info over bezienswaardigheden in het franstalige deel van het land : zie ook de Grasmarkt, maar ander kantoor.
Oh, en moest u er ook nog heen willen met het openbaar vervoer (op eigen risico), gelieve u dan te wenden tot het kantoor van de MIVB naast de IBM toren, of anders aan de infobalie van het Centraal station.

Dat we dit soort zottigheid (ik heb er geen andere term voor) binnenshuis cultiveren, tot daar aan toe, dat zal wel bij de lokale folklore behoren, maar zullen we toeristen toch maar op een normale manier behandelen, kwestie van niet teveel mensen weg te jagen?
De plezieren van de federalistiche egotripperij.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2007, 11:04   #189
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik heb toch nergens (in dit topic) denigrerend gedaan over Vlaanderen?
Al goed dat je "(in dit topic)" erbij zet. Dus je weet zelf dat je het wel doet in andere topics. O.a. in het topic over 11 juli waar je het hebt over de "Vlaemsche feeschtdag"...

Ik vind dat spijtig maar wie ben ik...

Citaat:
De opmerking van Doki, waar ik me volmondig bij aansloot, draaide erom dat het te zot is om los te lopen dat elke instantie een eigen toeristisch kantoor moet hebben in Brussel, terwijl de toerist geen boodschap heeft de politieke beslommeringen die daar aanleiding toe geven. De toerist moet in één, kantoor terecht kunnen voor ALLE informatie over Brussel en Vlaanderen. Dat is toch niet zo onlogisch?
De toerist heeft inderdaad geen enkele boodschap aan politieke beslommeringen. De toerist wil een overzichtelijk infopunt waar hij informatie kan vinden over de stad. Maar dat wil niet zeggen dat het beleid (achter de schermen) niet anders georganiseerd kan/mag zijn. Daar heeft de toerist geen last van. Als je dan toch 'in de sector' zit zal je wel weten dat aan de Grasmarkt (tot voor kort) zowel Toerisme Vlaanderen als het OPT (Office de Promotion du Tourisme Wallonie-Bruxelles) samen zaten. Zo was er ook één groot infokantoor van zowel TV als OPT. Uitendelijk is het OPT verhuisd. En dat was al na dat even verderop in de straat het 'Espace Wallonie' openging, een infokantoor over Wallonie, en enkel Wallonie.

Maar wanneer Vlaanderen dan aan de Grasmarkt een eigen (gerenoveerd) infokantoor opent (dat er dus altijd geweest is) schreeuwt men moord en brand en is "Vlaanderen" weer de boeman...

Laatst gewijzigd door Zeno! : 9 juli 2007 om 11:16.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2007, 11:18   #190
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch wel. De persoon die in deze discussie als eerste over de hoofdstad van Europa begon, was jij.
Juist. En dat was in de context van toeristen die de hoofdstad van Europa bezoeken. Op geen enkel moment heb ik te kennen gegeven welke stad IKZELF als hoofdstad van Europa beschouw.

Citaat:
Daarna zei je tegen Jaani Dushman dat je niet begreep waarom hij over Straatsburg, Luxemburg en Frankfurt begon.
Inderdaad. Het ging immers over toeristen in Brussel, niet in Straatsburg, Luxemburg en Frankfurt. Er was dus ook geen enkele reden om daarover te beginnen.

Citaat:
Oud 9 juli 2007, 11:24   #191
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Al goed dat je "(in dit topic)" erbij zet. Dus je weet zelf dat je het wel doet in andere topics. O.a. in het topic over 11 juli waar je het hebt over de "Vlaemsche feeschtdag"...

Ik vind dat spijtig maar wie ben ik...
Als zelfs jij me dat kleine pleziertje al niet meer gunt...

Citaat:
De toerist heeft inderdaad geen enkele boodschap aan politieke beslommeringen. De toerist wil een overzichtelijk infopunt waar hij informatie kan vinden over de stad. Maar dat wil niet zeggen dat het beleid (achter de schermen) niet anders georganiseerd kan/mag zijn. Daar heeft de toerist geen last van. Als je dan toch 'in de sector' zit zal je wel weten dat aan de Grasmarkt (tot voor kort) zowel Toerisme Vlaanderen als het OPT (Office de Promotion du Tourisme Wallonie-Bruxelles) samen zaten. Zo was er ook één groot infokantoor van zowel TV als OPT. Uitendelijk is het OPT verhuisd. En dat was al na dat even verderop in de straat het 'Espace Wallonie' openging, een infokantoor over Wallonie, en enkel Wallonie.

Maar wanneer Vlaanderen dan aan de Grasmarkt een eigen (gerenoveerd) infokantoor opent (dat er dus altijd geweest is) schreeuwt men moord en brand en is "Vlaanderen" weer de boeman...
Zolang er maar één kantoor is waar de toerist terecht kan met AL zijn vragen over toerisme, is er niets aan de hand.

Citaat:
Oud 9 juli 2007, 11:27   #192
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Juist. En dat was in de context van toeristen die de hoofdstad van Europa bezoeken. Op geen enkel moment heb ik te kennen gegeven welke stad IKZELF als hoofdstad van Europa beschouw.
En wie zegt er dat die toeristen Brussel als hoofdstad van Europa beschouwen? Welke stad is voor jou dan de hoofdstad van Europa?

Citaat:
Inderdaad. Het ging immers over toeristen in Brussel, niet in Straatsburg, Luxemburg en Frankfurt. Er was dus ook geen enkele reden om daarover te beginnen
De toeristen mogen toch ook weten dat de Europese instellingen zich in meerdere steden bevinden.

Laatst gewijzigd door stropdrager : 9 juli 2007 om 11:28.
Oud 9 juli 2007, 11:34   #193
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wie zegt er dat die toeristen Brussel als hoofdstad van Europa beschouwen?
http://en.wikipedia.org/wiki/Brussel...European_Union

Citaat:
De toeristen mogen toch ook weten dat de Europese instellingen zich in meerdere steden bevinden.
Heb ik dan gezegd dat dat niet mag?

Citaat:
Oud 9 juli 2007, 11:45   #194
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Brussel...European_Union

Heb ik dan gezegd dat dat niet mag?
Wat heeft een artikel in wikipedia met toeristen te maken?

-Jij bent als eerste begonnen over de hoofdstad van Europa.
-Daarna begon jaani over het feit dat de Europese instellingen in verschillende steden zetelen en dat Frankrijk Brussel niet erkent als hoofdstad van Europa.
-Daarna doe jij er alles aan om de rol van Frankrijk op mondiaal vlak te minimaliseren om toch maar aan te tonen dat Brussel de onbetwiste hoofdstad van Europa is.
-Vervolgens spreek je jezelf tegen zeg je dat je Brussel niet meer als enige Europes hoofdstad ziet, maar dat toeristen dat wel doen.
Oud 9 juli 2007, 11:46   #195
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat heeft een artikel in wikipedia met toeristen te maken?

-Jij bent als eerste begonnen over de hoofdstad van Europa.
-Daarna begon jaani over het feit dat de Europese instellingen in verschillende steden zetelen en dat Frankrijk Brussel niet erkent als hoofdstad van Europa.
-Daarna doe jij er alles aan om de rol van Frankrijk op mondiaal vlak te minimaliseren om toch maar aan te tonen dat Brussel de onbetwiste hoofdstad van Europa is.
-Vervolgens spreek je jezelf tegen zeg je dat je Brussel niet meer als enige Europes hoofdstad ziet, maar dat toeristen dat wel doen.
Kijk, ik heb je uitgelegd hoe het in elkaar zit. Dat jij niet kan lezen, of niet kan begrijpen wat je leest, is niet mijn probleem.

Citaat:
Oud 9 juli 2007, 11:49   #196
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik 8 jaar ondertussen.
Op Toerisme Vlaanderen?
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2007, 11:51   #197
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Op Toerisme Vlaanderen?
Nee.

Citaat:
Oud 9 juli 2007, 11:52   #198
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Kijk, ik heb je uitgelegd hoe het in elkaar zit. Dat jij niet kan lezen, of niet kan begrijpen wat je leest, is niet mijn probleem.
Hoe zit het dan in elkaar?
Oud 9 juli 2007, 11:53   #199
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe zit het dan in elkaar?
Zoals ik op de voorgaande bladzijden beschreven heb. Lees alles nog eens rustig (en vooral onbevooroordeeld) na. Veel succes.

Citaat:
Oud 9 juli 2007, 11:54   #200
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik moet het wel uitproesten van het lachen: de toerist zou in één plaats al de info moeten vinden die hij/zij wenst.

Dat marcheert zo dus niet hé.

Een toeristisch infokantoor geeft de info door van wie het kantoor betaald wordt. Zo'n infokantoor in Gent, betaald door de Genstse stad en de Gentse horeka, zal niet veel info verschaffen over Antwerpen.

Een Europees infokantoor, al dan niet op hun website alleen, .. zal natuurlijk naar zijn broodheer handelen.

Voor de rest zal ik hier ook een beslissing nemen, die dan iedereen verondersteld wordt spontaan aan te nemen: Brussel is de hoofdstad van Vlaanderen en van Europa (en van misschien nog iets, maar dat zult ge mij niet horen zeggen). De Fransen kunnen op hun kop staan als ze willen.
Vwoil�*, dat geregeld zijnde, kunt ge nu verder diskuteren over het onderwerp van den draad.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be