Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juli 2007, 14:24   #181
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Die staan er beter voor dan

Tsjetsenië... een Russisch volk naar de haaien...
hmm, ik mis de link denk ik..
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2007, 14:58   #182
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Die staan er beter voor dan

Tsjetsenië... een Russisch volk naar de haaien...

inderdaad, dankzij de rechtse kapitalistische imperialisten van Rusland.
Oud 10 juli 2007, 15:20   #183
Ambiorix

Standaard

trouwens Chipie, de Tsjetsjenen zijn moslims, past dat wel in uw kraampke?

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 10 juli 2007 om 15:20.
Oud 10 juli 2007, 15:23   #184
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
inderdaad, dankzij de rechtse kapitalistische imperialisten van Rusland.

Onder de communistische sovjets zouden ze de opstand gewoon niet aangedurfd hebben.. Overigens zijn Tsjetsjenen geen Russen.. de lijst van Russische federale republieken waar diverse volkeren hun beperkte zelfstandigheid uitoefenen is lang.. door het invoeren van het "russian type capitalism" zijn die allemaal cultureel wat mondiger geworden dan tijdens het vorige russificerende regime...
Oud 10 juli 2007, 15:27   #185
Ambiorix

Standaard

ik denk niet dat Pelgrim de USSR goedpraat.. (of heb ik het mis ?)
Oud 10 juli 2007, 16:02   #186
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Of imperialisme nu onder naam van de sovjets of in naam van het kapitalisme gebeurt, het blijft imperialisme en dient dus bestreden te worden.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2007, 16:20   #187
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
trouwens Chipie, de Tsjetsjenen zijn moslims, past dat wel in uw kraampke?
Zo islamitisch zijn die niet hoor.
Dit is miss Tsjetsjenië.
Oud 10 juli 2007, 17:24   #188
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of imperialisme nu onder naam van de sovjets of in naam van het kapitalisme gebeurt, het blijft imperialisme en dient dus bestreden te worden.
Ja.... Als de commies de commies gaan bestrijden, dan wort het leuk...

Dat wordt commieneuken..

Laatst gewijzigd door Chipie : 10 juli 2007 om 17:25.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2007, 22:51   #189
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Dit is miss Tsjetsjenië.
die kan even islamitisch zijn als een Christen die de bijbel niet meer letterlijk interpreteert christen is.
Oud 10 juli 2007, 22:56   #190
evilbu

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
die kan even islamitisch zijn als een Christen die de bijbel niet meer letterlijk interpreteert christen is.
En dus even sympathiek/ongevaarlijk.
Oud 11 juli 2007, 01:26   #191
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Pelgrim

Citaat:
Gij woont zogezegd in Brussel??? Er is helemaal geen absolute tweetaligheid.
Absolute tweetaligheid, officieel toch. In de praktijk kun je meestal wel terecht in het Nederlands. Toch vrij straf als je weet dat Vlamingen slechts 10% van de bevolking uitmaken.

Citaat:
En dat de Vlamingen in Brussel een vertegenwoordiging hebben is niet meer dan normaal, Brussel was en is een stad in de Vlaamse sociaal-economische sfeer.
Ah ja, wat bedoel je daar juist mee? Ik denk dat Brussel vooral een franstalige stad is, inderdaad economisch verweven met Vlaanderen, maar dat geldt evenzeer voor Wallonië. Mij moet je niet overtuigen, copain, ik ben dan ook geen voorstander dan de afsplitsing van Vlaanderen van Brussel en Wallonië.

Citaat:
Op nationaal vlak hebben de Franstaligen een grotere vertegenwoordiging, dus moeten ze niet zagen.
Daar zagen ze ook niet over, het zijn de Vlamingen die erover zagen.

Citaat:
Waarom is dat een goede zaak?
Omdat op die manier Catalonië niet afgesloten wordt van de rest van Spanje en de spaanstalige wereld. Spaans is in Catalonië, net als Frans in delen van Vlaanderen, een historische taal die door delen van de bevolking gesproken wordt. De rechten van het Catalaans als taal van de Catalanen mogen niet miskend worden, maar het emanciperend nationalisme mag niet omslaan in een repressief exclusief nationalisme, en net dat is in Vlaanderen gebeurd.

Citaat:
Een beetje minder schijnheiligheid zou u geen kwaad doen. Meeheulen met culturele imperialisten, en ondertussen wat lmet de hamer en sikkel zwaaien?
De Sovjet-Unie en China zijn volgens uw criteria ook "culturele imperialisten", ondanks het feit dat de Sovjet-Unie de eerste federale staat in Europa was.

Citaat:
Als je een multi etnische staat als Spanje verdedigt, wees dan consequent en maak dat meertalige karakter officieel, of je bent niet meer dan een verdediger van een burgerlijke racistische staat.
Onzin, een multietnische staat wil niet zeggen dat alle inwoners alle talen van het land moet kunnen spreken, de taal van de regio moet in deze regio officieel zijn, elders moet men met elkaar kunnen communiceren via een lingua franca, die meestal de meest gesproken taal is van het land, dat is zo in Spanje en in Rusland. Enkel extreme nationalisten gaan daar niet mee akkoord, jullie willen gewoon alle multi-etnische staten splitsen, vanuit een achterhaald 19de eeuws principe "een volk, een bloed, een land, een bodem". (en dan nog beweren links te zijn!)

Citaat:
inderdaad, daarom zou het beter zijn elke taalgroep politieke onafhankelijkheid te geven en meertalige staten op te doeken.
Waarom? Er is helemaal geen spraakverwarring nodig als er een lingua franca is. Jullie pleiten voor een Europa met 100'en staten, wie zegt dat kleine staten beter voor hun belangen kunnen zorgen dan grote, en beter georganiseerd zijn? In het geval van Rusland ben ik er vrij zeker van dat Kabardino-Balkarië of Tsjoektsjenië etc. minder gewicht in de schaal zullen leggen dan Rusland. En in alle andere gevallen ook, inclusief Vlaanderen.

Citaat:
allee, kom, vertel het eens. Gij, die wellicht nog nooit een Batasuna militant in het echt is tegengekomen, moogt het hier eens komen uitleggen.
Nee, en ik heb er ook geen zin in. Wat ik met zekerheid weet is dat Batasuna alle acties van de ETA tot dusver heeft goedgekeurd, en dat er een redelijke twijfel is dat batasuna de politieke arm is van ETA.(een terroristische organisatie die onschuldigen vermoordt en niet eens de steun heeft van de meerderheid der Basken)

Citaat:
zelden zo'n burgerlijke nonsens gelezen van iemand die de pretentie heeft revolutionaire symbolen te ettaleren. Graag bewijzen aub voor uw beschuldigingen.
Komaan, ik ben ook al eens in Baskenland geweest, en verhalen gehoord over industriëlen die worden afgeperst om een bedrag aan de ETA te geven, maar als je me niet gelooft:
http://www.adnmundo.com/contenidos/p...esto-revo.html

Citaat:
nu ze verboden zijn halen ze op sommige plaatsen zelfs de absolute meerderheid.
bewijzen graag...
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2007, 01:43   #192
evilbu

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht

Daar zagen ze ook niet over, het zijn de Vlamingen die erover zagen.
Franstaligen zagen wel genoeg over de oververtegenwoordiging in het Brussels Parlement van de Vlamingen.
Iedereen zaagt, tomm.

Citaat:
Omdat op die manier Catalonië niet afgesloten wordt van de rest van Spanje en de spaanstalige wereld. Spaans is in Catalonië, net als Frans in delen van Vlaanderen, een historische taal die door delen van de bevolking gesproken wordt. De rechten van het Catalaans als taal van de Catalanen mogen niet miskend worden, maar het emanciperend nationalisme mag niet omslaan in een repressief exclusief nationalisme, en net dat is in Vlaanderen gebeurd.
Ontgaat het u even dat de eentaligheid van regio's er op vraag van Wallonië is gekomen?

Citaat:
De Sovjet-Unie en China zijn volgens uw criteria ook "culturele imperialisten", ondanks het feit dat de Sovjet-Unie de eerste federale staat in Europa was.
U hanteert vreemde normen? Wat is de definitie van een federatie volgens jou eigenlijk?

Citaat:
Onzin, een multietnische staat wil niet zeggen dat alle inwoners alle talen van het land moet kunnen spreken, de taal van de regio moet in deze regio officieel zijn, elders moet men met elkaar kunnen communiceren via een lingua franca, die meestal de meest gesproken taal is van het land, dat is zo in Spanje en in Rusland. Enkel extreme nationalisten gaan daar niet mee akkoord, jullie willen gewoon alle multi-etnische staten splitsen, vanuit een achterhaald 19de eeuws principe "een volk, een bloed, een land, een bodem". (en dan nog beweren links te zijn!)
Mooi, laat ons een referendum in België houden over die lingua franca in dit land?

Laatst gewijzigd door evilbu : 11 juli 2007 om 01:43.
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2007, 01:46   #193
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Pelgrim

Citaat:
Dan ben je gewoon een hypocriet, je wil Waals wel een officiele taal maken, maar in de praktijk hou je dus vast aan de francofonie. Wees consequent: ofwel maak je die taal officieel in theorie én praktijk, ofwel kom je er gewoon voor uit dat je liever de onderdrukking van een taal steunt dan aan echte democratisering te werken.
In de realiteit spreekt een groot deel van de Walen geen Waals meer, daarom zei ik "EEN officiële taal", niet DE officiële taal. Nog een bewijs van het complete gebrek aan realiteitszin van nationalisten. Is het democratisch het Waals op te leggen aan de Brusselaars en de vele Walen die nooit een woord Waals gesproken hebben?

Citaat:
Of, derde optie, die van ons: maak Wallonië onafhankelijk, zodat zij zelf hun eigen taalbeleid kunnen voeren, zonder Vlaamse bemoeienissen.
Waarom moet Wallonië daarom onafhankelijk worden? Weer een flutexcuus om die splitsing toch maar door de strot van de onwillige Belgen te rammen.

Citaat:
Bewijs het tegendeel eens?
Ik ben GEEN bourgeois en niet anti-Vlaams, en wat gij ervan vindt interesseert me geen #^*

Citaat:
door het op te heffen.
Dus in plaats van Rusland 120 staatjes die de olieinkomsten eerlijk onder elkaar moeten verdelen en die het maar onder elkaar moeten uitvechten wie wat krijgt... Ik denk dat uw idee zeer goed ontvangen zal worden in de verschillende Washington denktanks...

Citaat:
Etnisch gemengd is niet eens een probleem, als dat democratisch wordt aangepakt. Trouwens, de Russen moeten geen eisen stellen, zij hebben honderden jaren lang volkeren onderdrukt, het wordt tijd om deze cultuurfascisten eens op hun plaats te zetten.
Ik kan het mij al volledig voorstellen... we hebben een mooi staaltje gehad toen Tsjetsjenië onafhankelijk was... in realiteit komt dat 100% zeker neer op etnische zuiveringen en bloedige oorlogen over land, controle en oliebronnen. Trouwens in de praktijk zouden de Russische nationalisten vlug de overhand krijgen, het federalisme afgeschaft en wat er dan met de overige volkeren zal gebeuren zou niet zo fraai zijn.

Citaat:
80 procent is geen 100 procent. Die andere twintig procent moeten niet buigen voor reactionair fascistisch imperialisme.
Die overige 20 % leeft volledig samen met de Russen en voelt zich Russisch staatsburger, en behalve de Tsjetsjenen en sommige bergvolkeren in Dagestan is er geen enkel volk dat onafhankelijkheid vraagt. In tegendeel er zijn enkele Georgische volkeren zoals Abchazen en Yugo-Osseten die aansluiting bij Rusland vragen.

Citaat:
Russisch is ook geïmporteerd, het is zelfs te vuur en te zwaard geïmporteerd. Maar jij vindt dat ok, wat wijst op een fundamenteel reactionair fascistische houding.
Het was de politiek van Lenin om van het Russisch een lingua franca te maken, en terzelfdertijd de nationale talen een officiële status te geven, een alfabet (wat veel talen geeneens hadden) en te onderwijzen op school. Lenin een reactionaire fascist? Ieder z'n eigen opinie...
Oud 11 juli 2007, 01:54   #194
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
die ook.

De VSA moeten dus met hun poten van Cuba, Venezuela, Bolivia, gans Latijns Amerika eigenlijk afblijven. En van de Indianen.

Een soeverein Amerikaans volk

Moeten de Indianenstammen in Venezuela ook onafhankelijk worden? Venezuela is een multi-etnische staat...
Oud 11 juli 2007, 01:56   #195
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Onder de communistische sovjets zouden ze de opstand gewoon niet aangedurfd hebben.. Overigens zijn Tsjetsjenen geen Russen.. de lijst van Russische federale republieken waar diverse volkeren hun beperkte zelfstandigheid uitoefenen is lang.. door het invoeren van het "russian type capitalism" zijn die allemaal cultureel wat mondiger geworden dan tijdens het vorige russificerende regime...
Ik neem aan dat je het over het tsarisme hebt? Het vorige regime voerde federalisme in.
Oud 11 juli 2007, 01:57   #196
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Dit is miss Tsjetsjenië.
Zo mooi vind ik die eigenlijk niet...
Oud 11 juli 2007, 02:01   #197
evilbu

Standaard

Citaat:

Die overige 20 % leeft volledig samen met de Russen en voelt zich Russisch staatsburger, en behalve de Tsjetsjenen en sommige bergvolkeren in Dagestan is er geen enkel volk dat onafhankelijkheid vraagt. In tegendeel er zijn enkele Georgische volkeren zoals Abchazen en Yugo-Osseten die aansluiting bij Rusland vragen.
Volgens mij enkel de Zuidosseten. Ik vind nergens iets over serieuze plannen om Abkhazië bij Rusland te voegen.
En die Zuid-osseten zijn met zielig weinig, en ik denk dat ze vooral zich willen aansluiten bij de andere Osseten hoor.

Citaat:
Zo mooi vind ik die eigenlijk niet...
Oei? Tja, ik heb onlangs op Canvas gezien hoe Kadyrov (Junior) zelf betrokken was bij die verkiezing. En voor zover ik die man bezig gezien heb...

Laatst gewijzigd door evilbu : 11 juli 2007 om 02:02.
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2007, 02:04   #198
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

evilbu

Citaat:
Franstaligen zagen wel genoeg over de oververtegenwoordiging in het Brussels Parlement van de Vlamingen.
Iedereen zaagt, tomm.
Dat klopt, iedereen zaagt, zeker in België (Vlaanderen inbegrepen).

Citaat:
Ontgaat het u even dat de eentaligheid van regio's er op vraag van Wallonië is gekomen?
Nee, maar ik ben daar persoonlijk tegen, omdat het niet met de realiteit overeenkomt.

Citaat:
U hanteert vreemde normen? Wat is de definitie van een federatie volgens jou eigenlijk?
Een federatie van autonome regio's of republieken met een overkoepelend centraal gezag.

Citaat:
Mooi, laat ons een referendum in België houden over die lingua franca in dit land?
Zoals ik al zei is België een uitzondering omdat er niet echt een taalgroep met kop en schouders bovensteekt. In België zijn er 2 grote talen en die moeten we aanleren, het is niet anders.
Oud 11 juli 2007, 02:09   #199
evilbu

Standaard

Citaat:
Nee, maar ik ben daar persoonlijk tegen, omdat het niet met de realiteit overeenkomt.
Maar dus volgens u is dat "exclusief nationalisme" etc.. ook in Wallonië aanwezig dan?
Of krijgt enkel Vlaanderen een veeg uit de pan?
Trouwens, wil u heel België tweetalig maken? Is dat uw voorstel? Oke dan, EVEN tweetalig als Brussel?

Citaat:
Een federatie van autonome regio's of republieken met een overkoepelend centraal gezag.
Komen daar ook verkiezingen aan te pas?
Of vind je dat voor mietjes?

Citaat:
Zoals ik al zei is België een uitzondering omdat er niet echt een taalgroep met kop en schouders bovensteekt. In België zijn er 2 grote talen en die moeten we aanleren, het is niet anders.
Tuttut, als in Rusland en Frankrijk en Spanje de sterkste taal mag overheersen, moet er hier ook geen uitzondering zijn.
Oud 11 juli 2007, 02:13   #200
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

evilbu

Citaat:
Volgens mij enkel de Zuidosseten. Ik vind nergens iets over serieuze plannen om Abkhazië bij Rusland te voegen.
En die Zuid-osseten zijn met zielig weinig, en ik denk dat ze vooral zich willen aansluiten bij de andere Osseten hoor.
In Zuid-Ossetië ben ik ook geweest, de Russische vlag wappert boven het zelfverklaarde parlement, ze hebben hun klok gelijk gezet met het uur van Moskou, je kunt er enkel in roebels betalen en de foto van Putin staat ostentatief langs de invalswegen. Bovendien is alles in het Russische aangeduid en wordt er meer Russisch dan Ossetisch gesproken, reeds meer dan de helft is Russisch staatsburger, Russische troepen patrouilleren op de hoofdwegen (en persen naar goede Russische gewoonte de reizigers af), ze laten er weinig twijfel over bestaan. Over Abchazië weet ik minder, ik weet wel dat er nu een nieuwe spoorweg in gebruik is genomen naar Sochi, waartegen Georgië protest heeft aangetekend.

Citaat:
Oei? Tja, ik heb onlangs op Canvas gezien hoe Kadyrov (Junior) zelf betrokken was bij die verkiezing. En voor zover ik die man bezig gezien heb...
Na voldoende liters vodka zijn alle meisjes mooi.
Wat betreft die Kadyrov dat ziet er een zware jongen uit, de Russen hebben daar het einde nog niet van gezien. Anderzijds kan een beetje stabiliteit in Tsjetsjenië geen kwaad, ten gepaste tijde zullen ze Kadyrov wel opruimen als hij het centrale gezag begint uit te dagen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be