![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
dit gebeurde dus wel door de rebellen die de Janjaweed bestrijden: Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 7 april 2007 om 00:46. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Banneling
|
![]() Iran wordt beheerst door de clerus.Een land waar geen totale scheiding van kerk en staat bestaat zal ik met alle middelen bestrijden.Godsdienst kan hoogstens getolereerd worden als hij niet gevaarlijk is wat bij de islam niet het geval is.Ook in die regio zou ik de islam met harde hand onderdrukken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
De Islam is maar een cultureel gevaar in de mate waarop ze in Europa binnendringt, wat in de eerste plaats ligt aan een gebrek aan verantwoordelijkheid bij de lokale politici. Ook in het geval van China kan het gevaar grotendeels afgewend worden door onze verantwoordelijkheid te nemen en eens drastisch na te denken over ons economisch model. Helaas is dat vooral niet was de plutocratie wil. Citaat:
Ook het Christendom en het jodendom hebben elementen van onverdraagzaamheid, die in het verleden tot bloedvergieten hebben geleid. Waarom kom je niet even hard op tegen deze religies? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het heeft hoedanook niets te maken met een genocide die reeds jaren aan de gang is en die gepleegd wordt door de Arabieren op de zwarte autochtone bevolking, en waartegen de wereld maar heel erg zachtjes reageerd. De Arabieren hebben reeds 200 �* 300 duizend zwarte burgers uitgemoord, straks zijn het er miljoenen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Behalve de Islam.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de genocide die ze tegen de zwarte autochtone bevolking van Darfoer plegen moet ten alle prijze worden gestopt! Laatst gewijzigd door Antoon : 11 juli 2007 om 08:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
die zogenaamde "autochtone bevolking" in Darfoer zijn ook moslims en die zogenaamde "arabieren" leven er al honderden jaren en zijn even autochtoon en zwart als de anderen (en even "arabisch" als jij) Informeer je beter aub. Dat maakt uiteraard het drama niet minder erg! ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 11 juli 2007 om 09:59. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Banneling
|
![]() Mooi zo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het "arabisch" zijn is niet enkel een vraag van "bloed", maar ook (vooral?) van "cultuur". De "Arabieren" in Soedan zullen misschien een beetje bedoeinenbloed in zich dragen, maar ze zien zich als Arabier omdat zij Arabisch spreken, althans een bepaalde vorm daarvan. Zij voelen zich ook de wettige erfgenamen van de Arabische veroveraars en gedragen zich in Soedan als het Herrenvolk. Verder beschouwen de Soedanese "Arabieren" zich ook als betere moslims dan die zwarten.
![]() |
![]() |
#175 | |
Banneling
|
![]() Een bron? Hier:
http://en.wikipedia.org/wiki/Janjaweed En "vreemd" of arabisch versus "autochtoon"? Die zgn "arabieren" leven daar al sinds de 14de eeuw!! Die zijn even zwart, en even autochtoon als de anderen, die even moslim zijn! "arabs" is "a blanket term", ttz een gebruikswoord, en niet meer dan d�*t!: Citaat:
Heel de zaak heeft m.i. méér te maken met rebellen die gesteund worden om een petroleumrijk gebied vh land af te scheuren en onder westerse invloedsfeer te brengen (met een dubieuze rol van de US en China achter de schermen) En de "cultuur" waar je het over hebt is dezelfde: het verschil is het bezitten van een kalashnikov of niet... Wie er in dergelijke situatie een heeft voelt zich idd "beter" dan wie er géén heeft ![]() Ja, het is een bloedige slachting daar voor zover ik de pers kan betrouwen, maar de partijen in de zaak zijn niet wie hier voorgesteld wordt. Laatst gewijzigd door filosoof : 11 juli 2007 om 10:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Olie? dit is nieuw voor me.
Ik meende dat een tijd geleden nog door de VN werd gesteld dat het een waterprobleem was. De arabische veehandelaars verdrijven de afrikaanse boeren van hun gronden om meer water te kunnen krijgen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Zeg me dat het niet waar is dat je zo naïef bent aub! Laatst gewijzigd door filosoof : 11 juli 2007 om 10:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Indien je niet akkoord gaat met mijn tekst, dan zou je er argumenten tegen kunnen inbrengen. "Straw men" zijn geen argumenten. Ik had het dan ook niet over de janjaweed (ook al zijn zij part of the problem), noch over "autochtonen". Ik had het alleen over de "Arabieren" en de "zwarten". Om u het reageren gemakkelijk te maken herhaal ik hieronder mijn tekstje: Het zal het drama niet minder erg maken inderdaad, maar het klopt inderdaad dat de "Arabieren" de "zwarten" al decennia lang aan het uitmoorden zijn.
Le drame de notre temps, c'est que les gens bêtes pensent. Laatst gewijzigd door Basy Lys : 11 juli 2007 om 10:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Indien je ook de discussie bij het Wikipedia artikel leest is dat wel duidelijk. Hier in de USA en Europa wordt gebruik gemaakt van een antimoslimsentiment bij een deel van de westerse bevolking om, middels het gebruik van niet-terzake doende bijnamen, onze sympathie in één bepaalde richting te duwen en tegelijkertijd de caricatuur "islam= gruwel" steeds opniew dik in de verf te zetten en zo dat antimoslimsentiment te blijven voeden. ![]() Door een moedwillig verkeerd taalgebruik misbruikt men het lijden van honderdduizend of meer slachtoffers om mensen die met de ganse zaak niets te maken hebben te stigmatizeren. Laatst gewijzigd door filosoof : 11 juli 2007 om 11:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus het zijn de zwarte afrikaans sprekende boeren die de agressors zijn en niet de arabisch sprekende afstammelingen van de ooit-arabische veroveraars die de zwarte afrikanen uitmoord en verkrachten?
Is het dat wat je bedoelt Filo?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |