![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zeer goed van minister Bourgeois!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Welke Franstalige zou zich in een overheidsgebouw in Antwerpen moeten begeven? Toch een Franstalige die in Vlaanderen woont en dus toch geacht wordt Nederlands te kennen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]()
Lord Vader op theekransje bij de Queen "To all you Vader-haters out there, we'll blow your planet up!" - Darth Sidious Laatst gewijzigd door Lord Vader : 11 juli 2007 om 12:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heeft die snul nu ècht niks beters te doen dan mensen te ambeteren met zijn onnozeliteiten?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hebben ministers liften die praten? Dat heb ik thuis allemaal niet hoor.
Uitgeven kunnen ze wel, precies.
![]() |
![]() |
#7 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
@Raf: de wet is de wet en de overheid mag in Vlaanderen niet in het Frans werken. Trouwens, jij kan geen belang laten gelden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Tis hier dat de vlaming zich kan profileren he !
(wat een triestige zooi...dat een MINISTER zich daar mee bezig houdt. Wat een achterlijk boerengewest...) |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Misschien wil je liever dat deze mensen van het uitgespaarde geld een cursus 'kijken' volgen? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Heel goed van Geert Bourgeois. Hij is ten minste waakzaam om onze verworvernheden niet te verliezen.
Proficiat! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Was het een onafhankelijk land geweest, dan was men zelfs niet op het idee gekomen om de gesproken mededelingen ook in het Frans te geven. Maar ja, nu is het 'België'...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
![]() Hoe zit dat in Nederland (in de luchthavens bijvoorbeeld?) Zou je daar ook Engels kunnen horen of Duits of zo?
![]() |
![]() |
#15 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En als Franstaligen het normaal vinden voor onze taal weinig of geen aandacht te hebben, dan moeten wij als Vlamingen in gevallen waar het ons economisch niks kan maken ook niet met een soort van angstvalligheid met het Frans rekening houden. In een normale situatie (ander land) zou men daar nooit een andere taal naast het Nederlands hebben laten klinken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik me niet vergis zijn de inlichtingen in Schiphol in het Nederlands en in het Engels. Ik herinner me ook toen ik naar Zwitserland met de trein ging; ik moest in Basel overstappen. Voor de inlichtingen spraken ze de drie landstalen (Frans, Duits, Italiaans) plus het Engels.
Laatst gewijzigd door Everytime : 11 juli 2007 om 15:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dwaze wetten die ons land een slechte reputatie geven, zoals de fascistische taalwetten die hier van kracht zijn, moeten overtreden worden. Dat is de enige manier om die belachelijke toestanden aan de kaak te stellen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() België heeft toch al een slechte reputatie en is al de risee van Europa, als niet van de wereld................................als men natuurlijk weet waar België ligt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bwoah... België heeft toch ook al wat positieve prestaties geleverd. Op het vlak van bescherming van gelijke rechten, heeft België een voortrekkersrol, waar veel andere landen achter kunnen komen. Denk maar aan de antiracisme- en antidiscriminatiewetten, de openstelling van het huwelijk voor partners van hetzelfde geslacht, de mogelijkheid om hier misdadigers tegen de mensheid aan te klagen (ook al werd die mogelijkheid ondertussen spijtig genoeg enigszins beknot)...
![]() |
![]() |