Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juli 2007, 15:59   #21
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Wat is dat hier met die zigeuners? Zijn dat de nieuwe joden/moslims ofzo?
We zijn in Belgie, u vergeet een catagorie:

joden/moslims/VB'ers.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2007, 15:59   #22
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat is dat hier met die zigeuners? Zijn dat de nieuwe joden/moslims ofzo?
Sinds wanneer is zigeuner ne godsdienst ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2007, 16:09   #23
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Misschien had ik het iets meer genuanceerd moeten stellen. het misdaadgehalte zal inderdaad schelen van mens tot mens, de ene zal een brieventas die op straat ligt wegsteken en het geld houden en de andere zal in de GB het teveel aan wisselgeld teruggeven dat hij krijgt.

Niettemin ben ik van oordeel dat er in alle mensen een zeker misdaadgehalte aanwezig is, het is gewoon zo dat de gelegeheid zich moet voordoen.

Ik heb de link niet meer maar bij ondervraging van een aantal mensen in amerika bleek dat als de mensen niet zouden gepakt en gestraft worden er een heel deel wel bereid was tot bevoorbeeld verkrachtingen. Als ze niet gepakt zouden worden.

Daaruit blijkt dat het voornamelijk schrik is dat de mensen terughoudt. Maar als de gelegenheid zich voordoet zullen er heel wat mensen misdaad plegen.

En dat moet natuurlijk geen verkrachting zijn, kijk maar in de bouw, hoeveel gereedschap en ladders en dergelijke meer verdwijnt daar niet? Dat wordt niet gestolen door beroepsmisdadigers maar in hoofdzaak door gewone mensen, werknemers die het wel zien zitten om een centje bij te verdienen.
Verkrachtingen is wel een rechtstreekse aanval van het ene individu tegen het andere (en in dit geval dan nog wel van een normaal sterkere tegen een normaal zwakkere).
Maar den bouw is dan weer iets heel anders. Is te vergelijken met diefstal op het werk, of foefelen met zijn belastingsaangifte. Maw een individu is hier niet rechtsstreeks slachtoffer van.
Oud 11 juli 2007, 16:10   #24
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We zijn in Belgie, u vergeet een catagorie:

joden/moslims/VB'ers.
Alhoewel, ik zou zelfs de joden en moslims hier weglaten.
Oud 11 juli 2007, 16:12   #25
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Maw een individu is hier niet rechtsstreeks slachtoffer van.

Iemand heeft toch al dat materiaal dat "verdwijnt" gekocht en betaald nee?

En als het verdwenen is zal toch iemand vervangingsmateriaal moeten kopen.

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 11 juli 2007 om 16:13.
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2007, 16:18   #26
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Iemand heeft toch al dat materiaal dat "verdwijnt" gekocht en betaald nee?

En als het verdwenen is zal toch iemand vervangingsmateriaal moeten kopen.
Natuurlijk. Maar den dief maakt zich wijs dat het van ne rijke baas komt, voor wie het wel niet zo erg zal zijn om nieuw te kopen (denk dat ne mens altijd terughoudender is, om iets te stelen van een individu, dan van de gemeenschap, of van ne baas... - allé, mijn idee).
Oud 11 juli 2007, 19:45   #27
Amaj
Burgemeester

Amaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Kunnen we nog het een en ander van leren, ik zou me al veel veiliger voelen op bepaalde plaatsen mocht ik weten dat wanneer een of ander stuk krapuul het in zijn hoofd haalt mij, om maar een voorbeeld te geven, van mijn handtas te beroven, mijn landgenoten mij ter hulp zouden schieten.
Ze zijn wel zo slim om een geïsoleerd slachtoffer uit te kiezen.
Op evenementen waar een sterke groepsgeest is zul je ze "nooit" in actie zien. (beklimming van de muur, ijzerbedevaart, voetbalmatchen, .....)

Maar ik moet je gelijk geven als je de doorsnee vlaming verdenkt van een tamme apathische houding.... in mijn tijd zouden mijn kameraden en ik allang afgesproken hebben om in die probleemzwembaden eens te gaan plonsen....
Maar ja, toen was er nog geen pc, gsm, gameboy of gayparades.

Als je vaak in Brussel alleen rondloopt of rondrijdt kan ik je enkel aanraden om een burka of hoofddoek te dragen. Hun soort laten ze meestal wel met rust.
Amaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2007, 20:44   #28
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Je hebt 'm niet hé?
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2007, 20:47   #29
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Joden kan ook niet-religieus verstaan worden, dat terzijde.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2007, 22:34   #30
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je hebt 'm niet hé?
Och kom. Als er één groep door de gesubsidieerde media de laatste jaren gedemoniseerd is, dan zijn het wel de katholieken. De zowat achtentachtig radio en tvzenders van de vrt hadden blijkbaar maar één roeping (buiten de republikeinen enhet vb demoniseren), en dat was de katholieken demoniseren.
Dus waarom insinueren dat de Joden/Moslims gedemoniseerd worden ?
Oud 11 juli 2007, 22:39   #31
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Och kom. Als er één groep door de gesubsidieerde media de laatste jaren gedemoniseerd is, dan zijn het wel de katholieken. De zowat achtentachtig radio en tvzenders van de vrt hadden blijkbaar maar één roeping (buiten de republikeinen enhet vb demoniseren), en dat was de katholieken demoniseren.
Dus waarom insinueren dat de Joden/Moslims gedemoniseerd worden ?
Omdat ik mijn ogen opendoe.
Oud 11 juli 2007, 22:46   #32
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat ik mijn ogen opendoe.
...of sluit als ge naar de gesubsidieerde media kijkt/luistert...
Trouwens geloof niet dat er veel zijn die last hebben van de Joden (tenzij de Moslims, en sommige poco's misschien). De meesten zijn wel de Moslims liever kwijt dan rijk. Dus de Joden en Moslims over dezelfde kam scheren houd ook geen steek.
Oud 11 juli 2007, 22:48   #33
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
...of sluit als ge naar de gesubsidieerde media kijkt/luistert...
Trouwens geloof niet dat er veel zijn die last hebben van de Joden (tenzij de Moslims, en sommige poco's misschien). De meesten zijn wel de Moslims liever kwijt dan rijk. Dus de Joden en Moslims over dezelfde kam scheren houd ook geen steek.

Je hebt hem nog altijd niet.
Oud 11 juli 2007, 22:51   #34
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je hebt hem nog altijd niet.
Dan denk, dat ge me wat gaat moeten helpen.
Oud 11 juli 2007, 22:52   #35
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dan denk, dat ge me wat gaat moeten helpen.
Ik beschouwde in mijn stelling de moslims als de Joden van deze tijd

Hoe er nu over Joden gedacht wordt doet er dus niet toe.
Oud 11 juli 2007, 23:01   #36
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik beschouwde in mijn stelling de moslims als de Joden van deze tijd

Hoe er nu over Joden gedacht wordt doet er dus niet toe.
Maar als ne zigeuner een auto steelt, en hij daarna door een hele groep zigeuners wordt beschermd, dan zoekt men de problemen toch zelf.
Oud 11 juli 2007, 23:02   #37
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Maar als ne zigeuner een auto steelt, en hij daarna door een hele groep zigeuners wordt beschermd, dan zoekt men de problemen toch zelf.
Ja
Oud 12 juli 2007, 10:59   #38
frituur oswald
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LeMmOnN
... en de moslimgemeenschap dan?!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Kunnen we nog het een en ander van leren, ik zou me al veel veiliger voelen op bepaalde plaatsen mocht ik weten dat wanneer een of ander stuk krapuul het in zijn hoofd haalt mij, om maar een voorbeeld te geven, van mijn handtas te beroven, mijn landgenoten mij ter hulp zouden schieten.
Ze bestaan heus wel, de mensen die hun burgerplicht niet uit de weg gaan. Alleen, burgerzin wordt niet altijd op prijsgesteld. Als een burger optreedt tegen allochtone jongeren, dan wordt -wat onder andere omstandigheden als burgerplicht zou doorgaan- plots een fascistische pogrom. In dit verband kan het geen kwaad om een zekere De Moor onder de aandacht te brengen. Zijn burgerzin kostte hem niet alleen zijn leven, naderhand werd ook zijn lijk besmeurd; De Moors reputatie werd vergiftigd door drieste zelfverklaarde dienaren van de democratie, hierbij ging bijzondere aandacht naar het aanrichten van schade bij de nazaten van De Moor. Ja, de Morgen schopte ze waar De Morgen ze raken kon. De familie De Moor was dan ook een gemakkelijke prooi, probeer als onopvallend gezin maar eens De Morgen te counteren. En dan was er nog het natrappen door ziekelijke figuren die hun notie van civilisatie geruild hebben voor de adoratie van de doodtrap; Bad Atilla, bijvoorbeeld, maakte zich vrolijk dat De Moor het leven liet bij diens verzet tegen asociaal gedrag:
Citaat:
quote Bad Atilla: het was wel degelijk Redouan die voor de rechtbank verscheen, niet Demoor (helaas zou ik durven zeggen, dit zou betekenen dat hij nog zou leven)...
Qua ziekelijk natrappen is met deze quote wel het allerlaagste bereikt. Even vunzig was de reflex van een zeker Edina: zij (niet alleen zij) speelde het klaar om burgerzin te verguizen tot provocatie:
Citaat:
quote Edina .... is geen reden om het niet als uitlokking voor die stamp te zien. Want die stamp was er waarschijnlijk niet gekomen als Demoor hem niet eerst had vastgegrepen ...

Dus Laia, de “landgenoot” zoals u hem omschrijft, die u ter hulp zou snellen bij handtasroof, zal hoogstens de dader op beminnelijk toon mogen toespreken, sedert De Moor weten we dat aanraken gelijk staat met een provocatie en dit verleent de handtassendief een excuus voor het toedienen van de doodtrap. Daarna kan uw helper zich verwachten aan het verbeten natrappen door al wie zich geschandaliseerd weet door de zoveelste provocatie allochtone jongeren aangedaan.
frituur oswald is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2007, 11:07   #39
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frituur oswald Bekijk bericht
Ze bestaan heus wel, de mensen die hun burgerplicht niet uit de weg gaan. Alleen, burgerzin wordt niet altijd op prijsgesteld. Als een burger optreedt tegen allochtone jongeren, dan wordt -wat onder andere omstandigheden als burgerplicht zou doorgaan- plots een fascistische pogrom. In dit verband kan het geen kwaad om een zekere De Moor onder de aandacht te brengen. Zijn burgerzin kostte hem niet alleen zijn leven, naderhand werd ook zijn lijk besmeurd; De Moors reputatie werd vergiftigd door drieste zelfverklaarde dienaren van de democratie, hierbij ging bijzondere aandacht naar het aanrichten van schade bij de nazaten van De Moor. Ja, de Morgen schopte ze waar De Morgen ze raken kon. De familie De Moor was dan ook een gemakkelijke prooi, probeer als onopvallend gezin maar eens De Morgen te counteren. En dan was er nog het natrappen door ziekelijke figuren die hun notie van civilisatie geruild hebben voor de adoratie van de doodtrap; Bad Atilla, bijvoorbeeld, maakte zich vrolijk dat De Moor het leven liet bij diens verzet tegen asociaal gedrag:

Qua ziekelijk natrappen is met deze quote wel het allerlaagste bereikt. Even vunzig was de reflex van een zeker Edina: zij (niet alleen zij) speelde het klaar om burgerzin te verguizen tot provocatie:

Dus Laia, de “landgenoot” zoals u hem omschrijft, die u ter hulp zou snellen bij handtasroof, zal hoogstens de dader op beminnelijk toon mogen toespreken, sedert De Moor weten we dat aanraken gelijk staat met een provocatie en dit verleent de handtassendief een excuus voor het toedienen van de doodtrap. Daarna kan uw helper zich verwachten aan het verbeten natrappen door al wie zich geschandaliseerd weet door de zoveelste provocatie allochtone jongeren aangedaan.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 00:23   #40
duncan
Banneling

Standaard

en den autochtoon ?
armen ?
gehandicapten?
kans - armen ?
den doorsnee waalse vlamingen ??
of omgedraait ?!
pffff erg complexe wetgevende en uitvoerende machten in dit landje .... .

Pensioenen....( sommigen verdienen moh paar honderd euro gelijk mij !)

pfff stelletje amateurs zen het ja die politiek uitvoerende wet gevende stinkerds pfff da kost ons veels te veel zo'n mensen .

Laatst gewijzigd door duncan : 17 juli 2007 om 00:25.
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be