![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Lord Vader op theekransje bij de Queen "To all you Vader-haters out there, we'll blow your planet up!" - Darth Sidious Laatst gewijzigd door Lord Vader : 11 juli 2007 om 11:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() Neen, niet helemaal, maar als u nu stelt dat dit de uitleg is? Het is een interpretatie die natuurlijk goed past in de religieuze beleving van de christen. Gelukkig maar. Maar of dit de ware betekenis is, is weer een ander paar mouwen.
Laatst gewijzigd door system : 11 juli 2007 om 11:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ben er niet helemaal zeker van maar is dit niet een van de drie proeven die Jezus Christus moet doorstaan van Satan..
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Citaat:
Lord Vader op theekransje bij de Queen "To all you Vader-haters out there, we'll blow your planet up!" - Darth Sidious Laatst gewijzigd door Lord Vader : 11 juli 2007 om 11:26. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() Laatst gewijzigd door system : 11 juli 2007 om 11:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ook maakt Jezus zich regelmatig kwaad wanneer iemand hem niet gelooft en dreigt hij met 'wee u!' En daarover maakt Celsus, de heidense neo-platonistische filosoof zich lustig. Want, zo redeneert Celsus ,daarmee geeft Jezus te kennen dat hij niet kan overtuigen, terwijl een god en zelfs een verstandig mens dat wel zou kunnen… (Origines, Contra Celsum 2, 76) En Celsus heeft hier overschot van gelijk. Laatst gewijzigd door system : 11 juli 2007 om 11:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() Satan? U gelooft ook in Sneeuwwitje zeker?
Laatst gewijzigd door system : 11 juli 2007 om 11:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Satan is een naam, daar achter schuilt veel meer.
![]() ![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 11 juli 2007 om 11:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Schepen
|
![]() Gelooft u echt dat Marcus en Matteüs dit zo bedoeld hebben in hun 'goede boodschap'? Moest ik, als christen, het leven van Jezus beschrijven zou ik deze en andere passages weglaten indien ze inderdaad betekenen wat ze volgens u betekenen. Niet?
Lord Vader op theekransje bij de Queen "To all you Vader-haters out there, we'll blow your planet up!" - Darth Sidious Laatst gewijzigd door Lord Vader : 11 juli 2007 om 12:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
'Een slemper' is volgens het verklarend woordenboek: een brasser, een drinker, een smuller, een smulpaap, een verkwister. Hij was dus niet de Jezus die de latere christenen ervan gemaakt hebben. Laatst gewijzigd door system : 11 juli 2007 om 12:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Neen, ik heb God nooit gezien. U wel? Laatst gewijzigd door system : 11 juli 2007 om 12:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |||
Schepen
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#73 | |||
Banneling
|
![]() [
Citaat:
U bent alweer aan het draaien. U houdt rekening met de joodse cultuur wanneer het in uw kraam past. En als het u niet zint, dan laat u de joodse cultuur voor wat ze is en houdt u daar geen rekening meer mee. Typisch. Citaat:
Matt. 11.19 Luc. 7, 34 U hebt ook gezegd: Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 11 juli 2007 om 12:44. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||||
Schepen
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Joseph Klausner van de Hebrew University te Jeruzalem schrijft in zijn boek Jesus of Nazareth: ‘Een rondzwervende Galilese rabbi en prediker was de gewoonste zaak van de wereld. Zij stonden bekend onder de naam ‘rondreizende Galileeërs’. Zoals elke andere rabbijn of prediker had Jezus een aanhang van vaste en min of meer toevallige volgelingen.’ Hij was met name een rondreizende prediker van de eschatologie, de leer van de laatste dingen en ook dat was wellicht vrij gebruikelijk. Als we de getuigenis van Celsus (Origenes, Contra Celsum) mogen geloven was deze categorie van predikers in Syrië te vinden. Syrië grensde aan Palestina en omsloot het. De grenzen waren open en de landen liepen geografisch in elkaar over. Celsus sprak over profeten die optraden met de boodschap: Celsus: "Er zijn veel mensen, die hoewel zij geen bekendheid of naam hebben, zich met het grootste gemak en bij de eerste de beste gelegenheid, zowel binnen als buiten de heiligdommen gedragen alsof ze door een profetische vervoering bezeten zijn. Anderen doen hetzelfde, rondtrekkend als bedelaars door de steden en legerkampen. Zij zijn allen zeer in de war en komen steeds weer aan met de woorden: 'Ik ben God, Gods Zoon, of de Geest Gods. Ik ben gekomen omdat de ondergang van de wereld nabij is en gij mensen zult ten gronde gaan door uw ongerechtigheid. Maar ik wil u redden en gij zult mij weldra zien nederkomen met de hemelse macht! Zalig hen die mij nu eren! Alle anderen zal ik aan het eeuwig vuur prijsgeven. Zij zullen dan vergeefs van gedachte veranderen en jammeren! Zij die mij geloofden, zal ik dan eeuwig bescherming geven.' Met deze bedreigingen vermengen zij dan nog zeldzame, halfwaanzinnige en absoluut onverstaanbare woorden, zo duister en nietszeggend, dat zelfs de verstandigste mens ze niet kan begrijpen. Het eerste en beste warhoofd of bedrieger echter kan ze uitleggen zoals het hem past.(...) Deze zogenaamde profeten, die ik meer dan eens met mijn eigen oren hoorde, hebben mij, nadat ik hen van hun gedrag overtuigde, hun zwakheden bekend en hebben toegegeven dat zij hun onbegrijpelijke woorden zelf hebben uitgedacht." De Joden en de islamieten kennen en erkennen slechts de ene, ongedeelde God. Een orthodoxe Jood gruwt van het feit, dat Jezus, de Zoon Gods, de Godmens, de Messias is, en zij zijn nog steeds in afwachting van die Messias. Zoon van God kan alleen maar metaforisch worden opgevat. Wij zijn allemaal kinderen van God en in die zin zonen (of dochters) van God. Dit, indien we ons tenminste willen terugplaatsen in de geest van de Tora, in het denken van de joden van toen en dus ook in het denken van Jezus. Maar ja, indien we dit doen, dan komen we in aanvaring van de Roomse orthodoxie. De Ebionieten, zeer vroege jodenchristenen, geloofden dat Jezus een gewoon mens was, uit gewone ouders geboren en een menselijke dood is gestorven. Ze beschouwden hem wel als een profeet, maar niet als de zoon Gods noch als de messias. Ik denk er ook zo over. So wie so is het begrip 'messias' een begrip uit het jodendom, dat een hele andere betekenis had en helemaal verdraaid is geworden door latere niet-joodse christenen. Laatst gewijzigd door system : 11 juli 2007 om 15:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |||
Schepen
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#77 | ||
Banneling
|
![]() [
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 11 juli 2007 om 17:48. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zie bijvoorbeeld: http://forum.politics.be/showpost.ph...6&postcount=55
Lord Vader op theekransje bij de Queen "To all you Vader-haters out there, we'll blow your planet up!" - Darth Sidious Laatst gewijzigd door Lord Vader : 11 juli 2007 om 18:03. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 11 juli 2007 om 18:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Lord Vader op theekransje bij de Queen "To all you Vader-haters out there, we'll blow your planet up!" - Darth Sidious Laatst gewijzigd door Lord Vader : 11 juli 2007 om 18:48. |
|
![]() |
![]() |