Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juli 2007, 16:33   #201
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
te oordelen naar de heisa die er rond gemaakt is, dacht ik dat we op de rand van een burgeroorlog stonden. Met aan de ene kant een bende neo nazistische skinheads en aan de andere kant een groep goed uitgeruste sportmensen met hun sjakosjen en sportzakken .....
En niet vergeten, pluimen in hun kont, roos geverfd en op oorlogspad.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2007, 18:25   #202
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra Bekijk bericht
Die Gay Parade zou terecht verboden moeten worden. Wat voor een vunzigheden en vuiligheid je daar ziet. Ontblote geslachtsdelen, mensen die elkaar staan af te likken, het maken van obscene sexuele gebaren. Zulke parades bezorgen de homo-gemeenschap enkel negatieve publiciteit, wat niet wil zeggen dat ik achter die gewelddadige acties sta van die achterlijke derde rijk nostalgici.
Jouw reactie toont aan dat je waarschijnlijk nog nooit een Gay Pride van dichtbij hebt meegemaakt, zoals iemand anders al aangaf. Ik heb onlangs nog die van Parijs bijgewoond, waarop zo'n 800.000 mensen zijn afgekomen. Ik heb daar welgeteld 3 vrouwen met blote borsten gezien, en 1 man met een string aan.

Nogal wat hetero's voelen zich geschoffeerd door zulke manifestaties. Het is duidelijk dat ze de bedoeling ervan helemaal niet of slechts deels begrijpen. Uiteraard is provoceren een onderdeel van een Gay Pride manifestatie. Maar wat is provoceren, en vooral waarom provoceren? Daarvoor moet je een paar decennia teruggaan, toen op homoseksualiteit nog een groot taboe rustte (dat trouwens nog niet helemaal verdwenen is). In die tijd werd van homo's vooral verwacht dat ze hun identiteit verborgen hielden, om de familie niet in verlegenheid te brengen, en dit in een samenleving die voor modern en geëmancipeerd moest doorgaan. Die fundamentele hypocrisie werd, eerst in de VS en later ook bij ons, aangeklaagd door inderdaad te gaan provoceren, door moedwillig en in groep zijn homoseksualiteit te tonen in het openbaar. De bedoeling was om de hypocrisie en het gebrek aan respect voor andersgeaarden, vooral dan door de staat, aan te klagen. Dat provoceren is er steeds blijven inzitten door de jaren heen, want ook nu is er nog veel hypocrisie. Maar er zit meer achter een Gay Pride. Voor vele holebi's is die manifestatie hun eerste publieke uiting als homo of lesbiënne. De grote groep en de festieve sfeer verlagen de drempel enigszins, en voor sommigen is dit dus een zeer belangrijk en kwetsbaar moment in hun leven. Verder is de Gay Pride voor sommige homo's die van nature wat vrouwelijker zijn dan anderen, of wat extravaganter, het enige moment op het jaar dat ze echt zichzelf kunnen zijn. Tenslotte is het een gelegenheid om de zware mistoestanden die in de wereld bestaan aan te klagen, zoals de repressieve regimes in Iran of Egypte. Samengevat is de Gay Pride voor heel wat mensen niet zomaar een lollig feestje, maar een belangrijk en betekenisvol evenement. Je kan daar blind voor blijven en volharden in het botte clichée dat het een decadente stoet is, maar weet dat holebi's overal zullen bijven knokken voor hun rechten tot het laatste onrecht is overwonnen.

De Eurogames in Antwerpen moet je in dezelfde context plaatsen. Ook hier gaat het niet om een stelletje holebi's dat zich als een aparte groep wil opstellen en wat in de kijker wil lopen, al willen sommigen dat graag geloven. Het is een media-evenement dat het bestaans- en uitingsrecht van holebi's affirmeert, en aan de wereld wil duidelijk maken dat hier in Europa homo zijn aanvaard is door de maatschappij. Het is dus eigenlijk een uithangsbord ter promotie van rechten voor holebi's. Zulke aparte evenementen zullen blijven nodig zijn zolang een deel van de bevolking homoseksualiteit blijft bekijken als "abnormaal" of "slecht".
Oud 16 juli 2007, 18:31   #203
@BuRnS
Schepen

Standaard

Daarvoor moet je een paar decennia teruggaan, toen op homoseksualiteit nog een groot taboe rustte (dat trouwens nog niet helemaal verdwenen is). In die tijd werd van homo's vooral verwacht dat ze hun identiteit verborgen hielden, om de familie niet in verlegenheid te brengen, en dit in een samenleving die voor modern en geëmancipeerd moest doorgaan.

't zou beter zijn als vroeger , hou je geaardheid voor jezelf !!! als er trouwens in mijn famillie ne pot of ne flikker zou zitten die er zo voor uitkomt wordt deze puur verstoten , wat niet meer als normaal is
@BuRnS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2007, 18:39   #204
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @BuRnS Bekijk bericht
Daarvoor moet je een paar decennia teruggaan, toen op homoseksualiteit nog een groot taboe rustte (dat trouwens nog niet helemaal verdwenen is). In die tijd werd van homo's vooral verwacht dat ze hun identiteit verborgen hielden, om de familie niet in verlegenheid te brengen, en dit in een samenleving die voor modern en geëmancipeerd moest doorgaan.

't zou beter zijn als vroeger , hou je geaardheid voor jezelf !!! als er trouwens in mijn famillie ne pot of ne flikker zou zitten die er zo voor uitkomt wordt deze puur verstoten , wat niet meer als normaal is
Pas op met scheldwoorden. Ik aanvaard die niet.
Oud 16 juli 2007, 19:08   #205
@BuRnS
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Pas op met scheldwoorden. Ik aanvaard die niet.
oei oei , kwetst de waarheid ????? trouwens ik ben niet zo voor al da openbaar geflikker op zo'n gay pride gedrocht , da belemmert mijn vrijheid van door een fatsoenlijke stad te kunnen lopen
@BuRnS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2007, 19:45   #206
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
En niet vergeten, pluimen in hun kont, roos geverfd en op oorlogspad.

geverfd, pluimen in de kont en op oorlogspad.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2007, 19:47   #207
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
oei oei , kwetst de waarheid ????? trouwens ik ben niet zo voor al da openbaar geflikker op zo'n gay pride gedrocht , da belemmert mijn vrijheid van door een fatsoenlijke stad te kunnen lopen

een belemmering om fatsoelijk door de stad te lopen
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2007, 19:50   #208
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Gezellige boel, overlopend van begrip en naastenliefde, zeg

Laatst gewijzigd door filosoof : 16 juli 2007 om 19:51.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2007, 20:06   #209
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Ik heb inderdaad verkeerd gelezen en geciteerd:

Toch blijft het een kromme redenering. Ik denk dat het komt, omdat 86% van de LSP uit bourgeois-homo's bestaat.
Ben je 't zélf gaan uitproberen? Incognito of open en bloot?

Laatst gewijzigd door filosoof : 16 juli 2007 om 20:06.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2007, 20:25   #210
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat je zegt is niet de waarheid maar hersenloos gescheld. Mij kwetst dat niet nee, maar aanvaarden doe ik het niet. Eigenlijk zou ik je moeten bedanken voor je prachtige illustratie van de reden waarom Gay Prides nodig zijn.
Oud 16 juli 2007, 20:29   #211
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ahahahahahahahaha
jouw fatsoenlijke stad is verschrikkelijk saai, leve het openbaar geflikker!
Oud 16 juli 2007, 20:32   #212
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Gezellige boel, overlopend van begrip en naastenliefde, zeg
Ik bleef even hangen aan deze reactie. Niet in verband met het onderwerp van deze draad, daar wil ik het even van loskoppelen.

Maar jouw opmerking hierboven schijnt te suggereren dat er ergens een soort dwingende plicht tot naastenliefde bestaat. Is dat zo? Zo ja, op basis waarvan? Ik neem aan dat de plicht tot naastenliefde niet ergens in een wet, grondwet of mensenrechtenverklaring staat. Hoe kom je er dan toe dat er zoiets als zo'n plicht zou bestaan?
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2007, 20:35   #213
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Ik bleef even hangen aan deze reactie. Niet in verband met het onderwerp van deze draad, daar wil ik het even van loskoppelen.

Maar jouw opmerking hierboven schijnt te suggereren dat er ergens een soort dwingende plicht tot naastenliefde bestaat. Is dat zo? Zo ja, op basis waarvan? Ik neem aan dat de plicht tot naastenliefde niet ergens in een wet, grondwet of mensenrechtenverklaring staat. Hoe kom je er dan toe dat er zoiets als zo'n plicht zou bestaan?
Bedoel jij nu dat je alleen dingen moet doen die in wetten en/of verdragen staan of lees ik dat verkeerd?
Oud 16 juli 2007, 20:43   #214
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Is het dodental intussen al gekend?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2007, 21:02   #215
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat je zegt is niet de waarheid maar hersenloos gescheld. Mij kwetst dat niet nee, maar aanvaarden doe ik het niet. Eigenlijk zou ik je moeten bedanken voor je prachtige illustratie van de reden waarom Gay Prides nodig zijn.
Dat lijkt mij duidelijk idd.
Oud 16 juli 2007, 21:04   #216
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Kortom; er is eigenlijk helemaal niks gebeurd op de spelen dat blijk zou kunnen geven van georganiseerde homohaat.

Genoteerd.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2007, 21:18   #217
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Kortom; er is eigenlijk helemaal niks gebeurd op de spelen dat blijk zou kunnen geven van georganiseerde homohaat.

Genoteerd.

Paulus.
Blijkbaar niet nee, gelukkig maar, maar dat was ook niet het onderwerp van deze thread. Het onderwerp was een oproep tot georganiseerde homohaat.
Oud 16 juli 2007, 21:20   #218
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Bedoel jij nu dat je alleen dingen moet doen die in wetten en/of verdragen staan of lees ik dat verkeerd?
Ik vroeg me in het algemeen en op het ideële vlak of we kunnen stellen dat er zoiets als een "plicht tot naastenliefde" bestaat.

Afgezien daarvan ben ik er niet helemaal uit of er verplichtingen kunnen bestaan voor alle mensen zonder dat die ergens neergeschreven staan. Enerzijds ben ik geneigd te zeggen: alleen wat neergeschreven is en democratisch goedgekeurd is, kan verplicht zijn. Zo niet kom je in subjectiviteit, moerassigheid, willekeur en zelfs dictatuur terecht.

Anderzijds bestaan er toch dingen zoals minimaal respect, waarvan je zou kunnen stellen dat ze eigenlijk een algemeen-menselijke plicht zijn.

Ik ben er niet echt uit, hoor.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 16 juli 2007 om 21:20.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2007, 21:28   #219
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blijkbaar niet nee, gelukkig maar, maar dat was ook niet het onderwerp van deze thread. Het onderwerp was een oproep tot georganiseerde homohaat.
Mij lijkt het eerder een oproep tot actie tegen homo's ipv een oproep tot georganiseerde homohaat. Ik mis natuurlijk de bron, waaruit zou blijken dat dit werkelijk zo is, maar ik las de thread dan ook niet erg aandachtig maar eerder diagonaal.

Mij lijkt het eerder dat de holebi zich in een slachtofferrol willen profileren tegenover extreem rechts, terwijl daar eigenlijk niks van aan is.

Er is helemaal niks gebeurd.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2007, 21:35   #220
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Al een geluk dat er hier een user rond tippelt met een kristallen bol.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be