![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#981 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() En de gecoopteerden, worden die ook gekozen door de kiezer?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#982 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#983 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Hoe blind kan men zijn? Paulus. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#984 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1. De partijen, niet de kiezers, stellen de lijsten samen. 2. De partijen, niet de kiezers, beslissen om opvolgers naar het parlement te sturen ipv effectieven. 3. De partijen, niet de kiezers, stemmen bij de cooptatie. Citaat:
Nog niemand viel dood neer bij het aanhoren van negationistische onzin. Citaat:
Citaat:
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#985 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#986 |
Partijlid
|
![]() Nee, dat is eigenlijk niet wat ik zeg... Ik zeg dat de opheffing van het cordon niet voldoende doorweegt om een wijziging van het stemgedrag teweeg te brengen. Ook niet bij mij trouwens. Ik vind het cordon zelf ook geen goede zaak, maar dat weegt niet voldoende door om mijn stem aan het VB te geven. Ik ben me er nochtans van bewust dat ik het cordon daardoor mee help in stand houden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#987 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je geeft het zelf toe. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#988 |
Partijlid
|
![]() Ik heb toch niet gezegd dat het cordon de wens van het volk is? Ik heb gezegd dat het volk daar voor kiest, door een stem te geven aan traditionele partijen, waarvan men maar al te goed weet dat die stem het cordon mee in stand helpt houden. Dat is niet hetzelfde als zeggen dat het cordon de wens van het volk is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#989 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#990 |
Partijlid
|
![]() Wel, daar ben ik het dus niet mee eens. Volgens mij kan de kiezer ervoor zorgen dat hij wel gehoord wordt, namelijk door zijn stem te geven aan een partij die voor de opheffing van het cordon is. In dat geval moet dat punt natuurlijk zwaar genoeg doorwegen om daar het stemgedrag van af te laten hangen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#991 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() als de meerderheid beslist met die of die partij niet samen te werken dan is dat een democratische beslissing. Kan toch zo moeilijk niet zijn om het ondecmocratische aspect in te zien bij een minderheidspartij die denkt een beetje uit te maken heeft wie met wie mag samenwerken.
![]() |
#992 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In jouw redenering kiest het volk voor iets dat ze niet wensen... Hoe democratisch zijn we dan nog bezig? Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#993 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#994 |
Parlementslid
|
![]() Als u dat met zoveel zekerheid kan zeggen, dan hebt u ook meteen de punten waarop menig burger blijkbaar een probleem heeft met het vb. Wil dus zeggen dat u ook weet wat te veranderen om 'meer aanvaardbaar' te zijn en dusdoende het CS te laten verdwijnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#995 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat moet het Vlaams Belang dan doen? Zeggen dat het wel goed werkt om te mogen meedoen? Of moeten de traditionele partijen maar eens zeggen aan het Vlaams Belang: "OK dan, als jullie beweren het zoveel beter te kunnen en de kiezer jullie daarin blijkbaar vertrouwt, laat dan maar eens zien..." Feit is dat de traditionele partijen van het vreemdelingenbeleid niks kunnen bakken hebben tot nog toe. De TV-journaals als ongewenste getuige. In plaats van te wijzen naar een ander is het van tijd eens goed om de hand op eigen boezem te leggen bij het zoeken naar een verantwoordelijke voor het falen van het vreemdelingenbeleid. Maar nee. men probeert ons wijs te maken dat het vreemdelingenbeleid van het Vlaams Belang erg lijkt op de deportaties van de joden ten tijde van WO II. Een belediging voor het gemiddeld intellect van Jan Vlaming en een leugen van je jewelste. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 17 juli 2007 om 14:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#996 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#997 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het zijn eerder situaties, toestanden, zaken zoals bvb het constant ronddraaien van organisaties als BBET rond het vb dat voor veel mensen een probleem blijkt te zijn. Daarmee krijgt vb echt de schijn, naam en faam zwaar racistisch te zijn. Ook vallen de oude slogans als 'hand in hand terug naar eigen land', niet echt in de smaak bij velen. Vanuit het vb zegt men vaak dat er een 'oude ' vlaams blok was en 'nieuwe' vlaams belang is en dat de oude (voor velen) meer racistischere vb niet meer bestaat. Maar toch hoor je zelf nog wel veel van zulke slogans rondgaan in de eigen vb rangen... Maar kom, das mijn gedacht, en wie ben ik... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#998 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#999 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Als die genocide plaats heeftgevonden is het een feit... Hoe jij over die genocide denkt dat is een opvatting.. De turken ontkennen die genocide dan spreekt men over een ontkenning... Dit zijn wel 3 verschillende woorden he.... Feit <> opvatting <> ontkenning Als het gebeurd is spreekt men over een feit , hoe men denkt over dat feit is een mening maar hoe men er over denkt doet niets terzake over het bestaan ervan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1000 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Onrechtsstreeks, uiteraard. Wist je dat dan niet?
|
![]() |
![]() |