![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat de SP.a doet, is eerst een extreem-extreem-extreem-liberaal standpunt naar voor schuiven, om het daarna af te zwakken naar een gewoon extreem-liberaal standpunt. Dat is geen compromis, maar kiezersbedrog.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Indien je iemand wilt de blaam geven voor het bestaan van de dienstenrichtlijn: zoek bij de liberalen en christen-democraten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 18 juli 2007 om 14:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De liberalen valt hier niets te verwijten. Hun ideologie is fundamenteel anti-sociaal. Dan is het ook maar evident dat zij asociale maatregelen steunen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De onderhandelingen zijn nog maar pas begonnen. Citaat:
Laatst gewijzigd door lomeanor : 18 juli 2007 om 15:50. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wanneer de voorzitter van SP-A rood het haalt bij de voorzittersverkiezingen van SP-A, vrees ik het ergste. Die man staat voor belgicisme en is tegen staatshervorming. Het zou een slechte zaak zijn voor Vlaanderen, maar ook voor de SP-A. Je zou gaan denken dat ze het nu wel geleerd zouden hebben dat anti-Vlaamse partijen geen stemmen meer halen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() De partijen met Vlaamse eisen hebben de verkiezingen gewonnen. Degenen met anti-Vlaamse eisen hebben de verkiezingen verloren. Ons verhaal zal dus langer uitgezongen kunnen worden. Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Mocht je in de rand wonen, zou je wel een ander liedje zingen. Het is egoïstische en asociaal om de verfransing van de rand "geen probleem" te vinden alleen maar omdat je er zelf niet mee te maken hebt. Het zou eens in jouw streek moeten gebeuren. Jij zou eens in je eigen geboortestreek geconfronteerd moeten worden met arrogante franstaligen die op je neerkijken en van je eisen dat jij je aan hen aanpast omdat hun taal "superieur" is, hoewel je je in Vlaanderen bevindt! Laatst gewijzigd door lomeanor : 18 juli 2007 om 16:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En de rand ligt niet in het tweetalige Brussel, maar in Vlaanderen. Het is ook niet de "stad" die uitbreid, wel de verfransing, gevoed door de imperialistische politiek van de franstalige partijen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De wet is er om eerbiedigd te worden. De taalwetten zijn een belangrijke verworvenheid. De franstaligen zijn daar in het verleden genoeg voor betaald geweest, ze hebben meer dan genoeg voorrechten die de Vlamingen niet hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ontwikkeling van achtergestelde gebieden. Kan het eigenlijk verder? En ik heb het dan in eerste instantie niét over Wallonië. Citaat:
Citaat:
Ten tweede mag je dat gerust een probleem vinden. Maar ik zie niet de noodzaak om dat politiek op te lossen. Het zijn mensen die verhuizen en jij vindt ze niet tof. De volgende keer dat ik niet zo toffe buren heb, ga ik Janssens bellen. Citaat:
Dat is zelfs een taal die je niet krijgt op school. Ik durf - zonder overdrijven - zeggen dat ik vaker een taal niét dan wél versta op de tram. (Oké, toegegeven. Oude mensen die plat Antwerps praten horen daar ook bij.) Citaat:
Iedereen mag gaan wonen waar hij of zij wilt en zichzelf beter voelen. Dat is toch écht geen zaak dat de politiek moet 'oplossen'? Het enige dat echt noodzakelijk is, is dat de wet gerespecteerd wordt. En voor al de rest mag jij - net zoals de Franstaligen - stemmen op partijen die de wet respecteren maar hem wel willen veranderen. En ik wéét dat de wet niet wordt gerespecteerd. BHV is een voorbeeld. Hoe het nu concreet zit met die taalfaciliteiten is ook een juridische grap. Dus daar valt idd nog verbetering te noteren. Maar niet elk sociala probleem moet politiek opgelost worden. Want als je zó iemand bent, ben je imo niet meer dan een janker. Los uw problemen - al dan niet collectief - zélf op.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 18 juli 2007 om 16:49. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Volgens mij begrijp je niet hoe arrogant die franstaligen zijn, AdrianHealy.
Laat me je één voorbeeld geven waarmee ik nu dagelijks geconfronteerd wordt in mijn vakantiejob. Ik werk in Vlaanderen (dus niet in Brussel) en het volledige personeel op mijn dienst is Nederlandstalig. Komt er echter één Franstalige bij dan beginnen alle Vlamingen automatisch Frans te spreken. Die Franstalige verwacht dat immers omdat het "not done" is dat van een Franstalige verwacht wordt dat hij moet proberen over te schakelen naar het Nederlands. In de hoofden van de mensen (zowel van de meeste Nederlandstaligen als van vrijwel alle Franstaligen) zit nog steeds het idee dat Frans een superieure taal is en dat Vlamingen in contacten met Franstaligen dus Frans horen te praten. Nog een voorbeeld: een werknemer van de kinepolis moest iets zeggen aan de zaal. Hij deed dit uitsluitend in het Frans. Toen de Nederlandstaligen vroegen het ook in het Nederlands te zeggen, riep hij kwaad uit in het Frans: "Dit is België, Leer dus Frans!" |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | ||||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar ik niets anders dan op kan neerkijken als zijnde 'luxeproblemen'.
![]() |
![]() |