![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: Welke taal/talen kent U? | |||
Eentalig Nederlands |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,33% |
Eentalig Frans |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Eentalig Duits |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,33% |
Tweetalig Nederlands-Duits |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Tweetalig Nederlands-Frans |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Tweetalig Duits-Frans |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Drietalig Nederlands-Duits-Frans |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Nederlands + andere ta(a)len |
![]() ![]() ![]() |
12 | 27,91% |
Duits + andere ta(a)len |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Frans + andere ta(a)len |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,65% |
Nederlands-Duits + andere ta(a)len |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Duits-Frans + andere ta(a)len |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Nederlands-Duits-Frans + andere ta(a)len |
![]() ![]() ![]() |
27 | 62,79% |
Aantal stemmers: 43. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Feit is dat als je bijvoorbeeld wiskunde of fysica of informatica... gaat studeren, je misschien maar net door het eerste geraakt als je geen woord Engels praat, en van een thesis komt er zeker niets in huis. Frans en Duits heb ik trouwens ook al nodig gehad, zij het in veel mindere mate.
![]() |
![]() |
#182 | |
|
![]() Citaat:
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Minister-President
|
![]() Wij kregen 2 uren Frans en moesten hierop hetzelfde zien als de moderne op 3 uren. Ik denk dat dit voor Nederlands ook gelijkaardig was. In het 2de kregen ze in de moderne "wetenschappelijk werk" en "socio-economische initiatie", beide 1 uur per week, vakken die hun keuze tussen economie of wetenschappen moesten bepalen, maar van leerstof werd hier bijzonder weinig gezien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Minister-President
|
![]() Wij kregen 2 uren Frans en moesten hierop hetzelfde zien als de moderne op 3 uren. Ik denk dat dit voor Nederlands ook gelijkaardig was. In het 2de kregen ze in de moderne "wetenschappelijk werk" en "socio-economische initiatie", beide 1 uur per week, vakken die hun keuze tussen economie of wetenschappen moesten bepalen, maar van leerstof werd hier bijzonder weinig gezien.
Laatst gewijzigd door Jeronimo : 19 juli 2007 om 17:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
|
![]() Citaat:
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
En eenmaal in het hoger onderwijs besefte ik pas hoe belachelijk het onderscheid wel niet is.
![]() |
![]() |
#187 | |
|
![]() Citaat:
![]() Op die manier kreeg een niettalenrichting eigenlijk veel meer frans dan een talenrichting. Wetenschappenwiskunde 8 werd bij hem "Frans Wiskunde 8". ![]()
![]() |
![]() |
#188 | |
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Minister-President
|
![]() Bij mij ook, ik ga volgend jaar een richting met weinig moderne talen doen, maar ga wel de meest gevreesde leraar Frans hebben...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#191 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Ik ga echt een kutjaar hebben... ![]() ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
|
![]() Mijn "twee centen" over Latijn dan nog eens :
in de eerste twee jaar heerst een beetje het idee dat wie dat niet doet, het doet omdat hij er te dom voor is. Kindjes van dokters en notarissen doen Latijn. ![]() In de tweede graad ook maar in mindere mate. Zeker voor de eerste graad zou ik ook Latijn doen als je het kan, het helpt wel voor wat woordenschat en grammaticaal inzicht, en je miste er bij ons echt niet veel door. In de derde graad zie ik er nog weinig voordelen aan echter, Latijn-Talen wordt ook veel "negatief gekozen"
![]() |
#194 |
Schepen
|
![]() Met die formules en definities?
![]()
Lord Vader op theekransje bij de Queen "To all you Vader-haters out there, we'll blow your planet up!" - Darth Sidious Laatst gewijzigd door Lord Vader : 19 juli 2007 om 17:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Jeronimo : 19 juli 2007 om 17:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
|
![]() Nja, ik ging wel naar een zware dikkenekkenschool
![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
|
![]() Citaat:
alleen.. met dat latijn zijt ge dus geen zak hé. Ik heb er nu drie jaar wetenschappen op zitten, en nog nooit éen woord latijn nodig gehad. ik had even goed tijdens al die uren latijn bijvoorbeeld lichamelijke opvoeding ofzo gevolgd kunnen hebben. Laatst gewijzigd door Ambiorix : 19 juli 2007 om 17:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |