![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Langer doppen tegen meer dop is de juiste oplossing | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
7 | 20,59% |
nee |
![]() ![]() ![]() |
18 | 52,94% |
ik begrijp er geen smeet van |
![]() ![]() ![]() |
6 | 17,65% |
het interesseert me geen smeet |
![]() ![]() ![]() |
3 | 8,82% |
Aantal stemmers: 34. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb een fantastisch idee. Als we nu iedereen aan de dop steken, hoeft niemand nog te werken!
Ongelofelijk toch dat niemand daar al eens aan gedacht heeft?
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Minister
|
![]() Die baas dat het werkt gestolen heeft moest maar eens ga doppen
![]() |
#25 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar nooit het verband zien tussen het één en het ander.
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Misschien wel niet, tenslotte, als we geen recht meer hebben op dop zullen we dus ook minder belasting moeten betalen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vrijwillige doppers hun eigen boontjes laten doppen... Maar ja, volgens luilinks... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() Ik ben al blij dat er al twee gestemd hebben voor ik begrijp er geen smeet van, want ik begrijp er eigenlijk ook geen smeet van.
De bazen laten kiezen tussen langer werken voor minder loon en langer doppen voor meer dop. Wat zijn dit? Stand-up comedians? Bovendien krijgen ze enthousiaste samenwerking van vakbonden en regering... Ik dank dat het me straks allemaal geen smeet meer interesseert als langere dopper voor minder dop. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Veel beter dan toen ik nog al mijn spaargeld van beter tijden aan de belastingen moest afgeven, als laagstverdiener, toen ik nog 'mocht' werken. Trouwens, je plan trekken met niets, onder de armoedegrens, dat is een veel sterker staaltje 'plantrekken' dan met tien keer méér middelen... Laatst gewijzigd door eno2 : 20 juli 2007 om 09:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel, langer doppen met een hogere uitkering is idd de oplossing.
Want dan kunnen de werklozen meer uitgeven en verhogen zij dus de economische groei. Hierdoor is er dus meer werk en zijn er meer jobs. Lijkt mss dwaas maar is wel juist. En zeggen dat de doppers niet willen werken en men dus de oost-europeanen naar hier moet halen is ook niet juist. Ben gisteren nog naar een transportbedrijf geweest. De baas zat met zijn hoofd in zijn handen te wenen. Hij had 10 mensen aangeworven als chauffeurs/stouwers. Maar toen deze op medisch onderzoek waren geweest, waren er 4 die niet meer met de vrachtwagens mogen rijden en 2 die zelfs niet meer mogen werken van de arbeidsgeneesheren. Van de 10 had hij er dus nog 4 over. En dan terwijl hij als werkgever reeds jaren met een te kort aan personeel kamt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar men zit steeds te zeggen dat de doppers niet willen werken, maar zij die dan wel willen werken word het onmogelijk gemaakt om nog te werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() Jij als ultra-libertariër, had daar allang moeten aan denken, want moeten werken is je reinste primairste en voornaamste inbreuk op de persoonlijke vrijheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is niet "onmogelijk maken om nog te werken", dat is gewoonweg een noodzaak om veilig verkeer. Ge weet toch dat die gasten met een zoveel-tonner een file kunnen inbeuken en jou tot spijs kunnen wringen in je sardienendoosje van een gewone auto .... dus dat hun ogen nog goed in orde zijn, dat ze geen suikerziekte mogen hebben .... dat is toch maar zeer normaal zeker.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Probeer maar es... Als je geen eigen middelen hebt... Laatst gewijzigd door eno2 : 20 juli 2007 om 17:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is wat ik zeg, je zult de gevolgen moeten afwegen.
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() Aan de andere kant, in de juiste sectoriële branche, waar vakbonden sterk staan, en de bazen en managers er vanonder willen muizen, wil de regering wel eens voldoende ophoesten om langer doppen aan hogere dop mogelijk te maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Toch niet omdat dat te weinig zekerheid biedt zeker? Het biedt wél de hooste zekerheid: de zekerheid van het langdurigste verblijf onder de armoedegrens. Laatst gewijzigd door eno2 : 29 januari 2010 om 11:21. |
|
![]() |
![]() |