Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Bekijk resultaten enquête: Hoeveeel punten geven julllie Garfield
1 0 0%
2 0 0%
3 0 0%
4 0 0%
5 1 9,09%
6 0 0%
7 0 0%
7.5 0 0%
8 5 45,45%
8.5 1 9,09%
9 1 9,09%
9.5 1 9,09%
10 2 18,18%
Aantal stemmers: 11. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juli 2007, 20:29   #41
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pluche Bekijk bericht
Ik ben nuzelf met een groep mensen waar ook Pelgrim, Jaani_Dushman en Ambiorix behoren een linkse Vlaams Nationale partij aan het oprichten, hoe sta jij als VB-er tegen het gegeven dat er nu ook een consequent Vlaams Nationale partij bijkomt, maar dan aan de linkerzijde van het politieke spectrum.
Zelf zie ik géén probleem in een vlaams-sociaal alternatief voor de linkse pro-belgische partijen. Ik denk zelfs dat er een zeker vraag is naar zulk project en partij. Ik wens jullie daarmee het allerbeste en juich dit ten volle toe, indien jullie ooit kiezers zoeken voor peterlijsten indien het zover is laat maar iets weten.
Oud 19 juli 2007, 20:30   #42
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
Ik zou niet noodzakkelijk één punt kiezen, wel een zekere sfeer wijzigen.
Voor mij persoonlijk maakt het niet uit of de vlaming nu blank of bruin of zwart is, indien deze persoon zich de waarden en levenswijzen van de meerderheid aanhaalt is deze vlaming.
Ik heb soms de indruk dat het belang van de ethiciteit overheerst.
bv een vlaming van Turkse origine die nederlands spreekt, een voor zichzelf deugzaam leven leeft en Vlaanderen of België als zijn vaderland aanziet is deze voor mij Belg en Vlaming.
De multiculturaliteit is een feit maar we moeten een leidcultuur aanvaarden en naleven.
het VB verwerpt nochtans de multiculturaliteit, hoe ga jij er mee om?

vind jij dat racisme strafbaar is?
Oud 19 juli 2007, 20:30   #43
garfield
Europees Commissaris

Standaard

Ik ga jullie nu laten, ik ben morgen tegen 18:00 terug present.
Oud 19 juli 2007, 20:34   #44
garfield
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
het VB verwerpt nochtans de multiculturaliteit, hoe ga jij er mee om?

vind jij dat racisme strafbaar is?
Persoonlijk vind ik racisme verkeerd, maar het strafbaar maken ?? Ik weet het niet, het is niet aan de overheid om gedachten hoe verkeerd ook te bestraffen.
Pas op als een groep skin een Roma in elkaar slaat is dit zeker strafbaar (het afslaan van een mens is strafbaar, de reden maakt de slagen niet erger of minder erg).

Het VB is tegen multiculturaliteit, hun recht. Ik geloof het begrip leidcultuur.

Verdere vragen ? Stel maar, morgen ben ik er weer.
Oud 20 juli 2007, 15:45   #45
Pluche
Staatssecretaris

Pluche's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard

Stel je mag een week minister van begroting spelen, op welke posten zal je meer uitgeven en op welke minder?

Pluche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2007, 17:11   #46
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Garfield, ik ben zelf ook Vlaamsgezind maar heb meer dan één probleem met het Vlaams Belang, waardoor ik er nog nooit heb voor gestemd en waarschijnlijk ook niet snel zal doen:

- ik vind Vlaams Belang populistisch, welk zinnig mens voelt zich nu aangesproken door uitspraken over de klimaatproblemen als "Gore Al"

- ik vind dat de rangen van Vlaams Belang helemaal niet zuiver zijn, er zitten criminelen bij, er zitten neonazi's bij, ....

- ik vind slogans als "Eigen volk eerst" en dergelijke getuigen van weinig tolerantie

Wat zijn jouw meningen daarover?
Oud 20 juli 2007, 17:23   #47
garfield
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Stel je mag een week minister van begroting spelen, op welke posten zal je meer uitgeven en op welke minder?
Ik zou bv snoeien in het grote Corps diplomatique van dit land, we kunnen gerust zoals nu reeds het geval is in enkele landen samen werken met andere EU-landen en samen één diplomatieke post bemannen,
Het geld dat hiermee wordt uitgespaard kan dienen voor jobcreatie voor laaggeschoolden maar niet onder het dienstencheque verband maar echte banen.

Laatst gewijzigd door garfield : 20 juli 2007 om 17:24.
garfield is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2007, 18:08   #48
garfield
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Garfield, ik ben zelf ook Vlaamsgezind maar heb meer dan één probleem met het Vlaams Belang, waardoor ik er nog nooit heb voor gestemd en waarschijnlijk ook niet snel zal doen:

- ik vind Vlaams Belang populistisch, welk zinnig mens voelt zich nu aangesproken door uitspraken over de klimaatproblemen als "Gore Al"

- ik vind dat de rangen van Vlaams Belang helemaal niet zuiver zijn, er zitten criminelen bij, er zitten neonazi's bij, ....

- ik vind slogans als "Eigen volk eerst" en dergelijke getuigen van weinig tolerantie

Wat zijn jouw meningen daarover?
de populistische graad van het VB is idd. groter dan die van de andere partijen, doch merk ik bij deze partijen (open-vld) ook een dosis populisme, zelf heb ik er in die mate géén probleem mee omdat dit een deel is van het politieke spel en het VB als oppositie partij weinig keuze heeft.
Jammer maar het zei zo
In het VB zitten net zoals in sommige andere partijen (PS) duistere elementen, het heeft inderdaad mensen van bedenkelijk allooi in de rangen lopen maar als het om mandaten gaat tracht de partij toch met degelijk politiek materiaal over de brug te komen wat niet altijd eenvoudig is.
Op zich is "Eigen volk eerst" als uitspraak niet verkeerd, de keuze maken voor de eigen cultuur als primair te aanzien en daarvoor beleidsideeën voorstellen is niet enkel een VB-monopoly, vele partij zelfs gerespecteerde beleidspartijen in het buitenland kiezen voor het beschermen van volk en cultuur, jammer genoeg heeft het radicale verleden van het VB deze op zich onschuldige slogan een verkeerd en negatief beeld gegeven.
bv heb ik er iets op tegen dat de arabier van op de hoek het offerfeest viert ? Neen maar ik heb wel een probleem met de mogelijk erkenning van dit feest als officiele feestdag.
Oud 20 juli 2007, 19:19   #49
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Garfield, Filip Dewinter heeft al uitspraken als "islam hoort in Europa niet thuis" en "blank Europa" geroepen. Wat vind je daarvan?

Garfield,linksnationalisten beweren op dit forum soms dat de houding van het VB helemaal verkeerd is als het op allochtonen aankomt. De Franstalige autochtone Belgen zijn in de negentien Brusselse gemeenten niet meer in de meerderheid, en de allochtonen wel. Op dit moment vormen die eigenlijk met de Franstaligen een front. Vind jij niet dat zij gelijk hebben, en dat wij zonder die allochtonen Brussel nooit meer Vlaams kunnen maken?
Oud 20 juli 2007, 22:20   #50
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik ben een tijdje nog lid geweest van de nva maar verliet deze partij in jan2004
Beste Garfield,

Wat was de uiteindelijke reden die je de N-VA deed verlaten?

Lomeanor.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2007, 22:20   #51
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik woon nu in de brede rand rond Brussel (Vlaams-Brabant) en werk voor een FOD in het centrum van Brussel
Toevallig in het pajottenland?
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2007, 12:33   #52
Linkse Vogel
Parlementslid

Linkse Vogel's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Linkse Vogel
Standaard

Als VSB ooit tot een echte partij uitgroeid, zou je dan op hun stemmen? Of zou je nog steeds voor het harde blok dat vol zit van nazis en fascisten stemmen?
Oud 21 juli 2007, 13:01   #53
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linkse Vogel Bekijk bericht
A Of zou je nog steeds voor het harde blok dat vol zit van nazis en fascisten stemmen?
Jongens, toch...
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2007, 14:08   #54
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linkse Vogel Bekijk bericht
Als VSB ooit tot een echte partij uitgroeid, zou je dan op hun stemmen? Of zou je nog steeds voor het harde blok dat vol zit van nazis en fascisten stemmen?
Als er nog eens zo'n partij-familiedag komt zoals in Bobbejaanland moet ik echt eens wat sfeerfoto's nemen, zie...
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2007, 14:12   #55
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik ben nuzelf met een groep mensen waar ook Pelgrim, Jaani_Dushman en Ambiorix behoren een linkse Vlaams Nationale partij aan het oprichten, hoe sta jij als VB-er tegen het gegeven dat er nu ook een consequent Vlaams Nationale partij bijkomt, maar dan aan de linkerzijde van het politieke spectrum.
Een links-nationale partij is nuttig en nodig. Maar ik zie één levensgroot probleem. Jullie zullen hoedanook met de andere Vlaams-nationale partijen moeten samenwerken, als je tenminste resultaat wil boeken. Maar als ik Pelgrim zijn posts bekijk, zinkt de moed echt in mijn schoenen. Hoe zie jij dit?
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2007, 14:15   #56
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Beste Garfield,

Wat was de uiteindelijke reden die je de N-VA deed verlaten?

Lomeanor.
Het "verraad" van de postjespakkers, uiteraard. Allé Lomeanor, je weet dat toch?
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2007, 14:30   #57
Pluche
Staatssecretaris

Pluche's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Een links-nationale partij is nuttig en nodig. Maar ik zie één levensgroot probleem. Jullie zullen hoedanook met de andere Vlaams-nationale partijen moeten samenwerken, als je tenminste resultaat wil boeken. Maar als ik Pelgrim zijn posts bekijk, zinkt de moed echt in mijn schoenen. Hoe zie jij dit?
Over welke posts van Pelgrim heb je het?

Pluche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2007, 15:54   #58
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

@ Garfield: Hoe zou jij jezelf omschrijven in 5 kernwoorden?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2007, 15:56   #59
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Zulke gevallen vind je bij elke partij.

Citaat:
Wat is daar nu intolerant aan?
Oud 21 juli 2007, 16:11   #60
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

@ Garfield: Wie is jouw favoriete auteur?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be