![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Voor welke staatsvorm kiest u? | |||
huidige situatie handhaven |
![]() ![]() ![]() |
6 | 18,75% |
conferatie Vl/Ne/Wa/Lux |
![]() ![]() ![]() |
2 | 6,25% |
confederatie Vl/Ne |
![]() ![]() ![]() |
8 | 25,00% |
federatie Vl/Ne |
![]() ![]() ![]() |
3 | 9,38% |
eenheidsstaat VL/NE |
![]() ![]() ![]() |
4 | 12,50% |
andere mogelijkheid |
![]() ![]() ![]() |
9 | 28,13% |
Aantal stemmers: 32. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Europees Commissaris
|
![]() Doe zoals ik : als je een franstalige imperialist ontmoet leg het hem gerust uit, het is niet moeilijk te begrijpen.
![]() |
#42 |
Minister-President
|
![]() Daar begin ik niet mee want dan bent ik een nazi, facist, dronkaard,.... in de ogen van die Fransman oei oei... "belg".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En mag ik je vragen wat IK te maken heb met Franstalig imperialisme, meneer de BUB'er?
![]() |
#44 |
Minister-President
|
![]() Ikke niet weten!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#46 |
Minister-President
|
![]() Vers la troisième flamandisation de Comines!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Minister
|
![]() leuke grap Essevee_VL
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, daar heb ik allemaal persoonlijk aan meegewerkt...
![]()
![]() |
#50 |
Europees Commissaris
|
![]() Alle grote steden breiden uit & dat geeft aanleidng tot spanningen in de voorheen landelijke gemeenten, die nu een "voorstad" worden. Bij Brussel is het bijkomende probleem dat de "uitwijkelingen" (die in alle grote steden in de eerste plaats de beter bedeelde middenklasse zijn) gewoonlijk franstaligen zijn. Demografisch volgen er gewoonlijk de wat minder begoeden & eveneens de sociale woningen, zodat het probleem van de francophone exodus van Brusselaars zo nu ongeveer moet omslaan in een
meer nederlandstalige uitwijking. Ik doe een voorspelling : binnen enkele jaren kjlaagt men in het rijke Waals-Brabant over de toevloed van Nederlandstaligen en is men benauwd van een nederlandstalig "imperialisme" (als dat tegen die tijd niet omgeslagen is in een engelstalig imperialisme..). Als U een prachtige job aangeboden zou krijgen bij U in de buurt, maar door omstandigheden gedwongen zou zijn net over de taalgrens te gaan wonen, blijft U ongetwijfeld Nederlandstalig.. indien de kinderen gemakkelijk naar het Nederlandstalig onderwijs kunnen enz.. Indien U echter verder weg zou moeten emigreren, naar Marseilles of Barcelona - zult U vlotjes de vreemde taal aanleren.. Het is dikwijls een kwestie van omstandigheden.. Het is inderdaad wel zo dat er vele mensen zijn in dit land die van de gebruikte taal een halszaak maken - die werkelijk een vies gezicht trekken en een oordeel koppelen aan het feit of iemand nu frans dan wel nederlands spreekt - in dat geval schakel ik met plezier op engels, duits of Esperanto over.. De wereld is vol van mensen die dezelfde cultuur delen, dezelfde etnische afkomst hebben, maar toevallig niet dezelfde taal spreken.. dat is slechts één klein verschilletje tussen mensen, waar men niet al te zwaar aan mag tillen. De Belgen Walen, Vlamingen, Duitstaligen, Letzemburgischtaligen hebben zeer veel gemeenschappelijk (levensgenieters, goede muzikanten, striptekenaars, zet 3 man bij elkaar en ze stichten een vereniging of fanfare enz...) Laat ons de rest van de wereld overtuigen van onze voorliefde voor vooral surrealistische verschillen en geschillen, misschien zal er dan in de wereld wat minder gemoord en verkracht worden om dergelijke verschillen weg te werken.
![]() |
#51 |
Minister
|
![]() Monsieur Essevee_VL
Pour un Wallon vous avez obtenu un bon apprentisage du néérlandais. ![]()
Atmosphere quote .... zichzelf en valt door de mand als dubbelaccount: Laatst gewijzigd door DebianFox : 22 juli 2007 om 13:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Minister-President
|
![]() Ziet U wel ik hebbe reden!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Minister-President
|
![]() Merci beaucoup Monsieur Renard!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ge zij gij ne slechte belg : nen echte wil altijd wel eens een goei pint drinken en uuuuurenlang diskuteren over zijn groot ongelijk....
![]() |
![]() |
#55 |
Minister-President
|
![]() Ik drink niet en ben Fransman.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Minister
|
![]() Er komen leuke reacties op http://www.7sur7.be/hlns/cache/det/art_530955.html
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Fijn. Ik ben ook tegen milieuvervuiling. Gaat dat iets concreets veranderen aan de geïndustrialiseerde wereld?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je meer en meer mensen van jouw idee kunt overtuigen en ze kunt aanzetten hun gedrag daadwerkelijk te veranderen, dan kan dat iets concreet veranderen.
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of hoe Essevee in babygebrabbel vervalt...
![]() |
#60 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik geloof nooit dat de Franstaligen zullen wijken van hun principes. Ze hanteren in Wallonië het territorialiteitsprincipe en in de rand het personaliteitsprincipe. Die zie dat (jammer genoeg) niet veranderen in de toekomst. |
|
![]() |
![]() |