![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Nederland en Vlaanderen samen voegen tot één land | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
77 | 34,84% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
106 | 47,96% |
Nu nog niet,maar binnen 30 jaar wel |
![]() ![]() ![]() |
38 | 17,19% |
Aantal stemmers: 221. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#541 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#542 | |
|
![]() Citaat:
Europa heeft ook een Germaanse, een Keltische, een Gallische traditie en nog veel meer. Dat moet ook gewoon gezegd worden. Al dat gepush van bovenaf om toch maar een dominant discours of een reeks invloeden dominant te maken hangt velen serieus de keel uit. Maar goed, er is wel degelijk een rampzalige invloed van primitieve, harde, intolerante monotheïstische woestijngodsdiensten op onze voorouders geweest. We kunnen dat niet ontkennen. Maar we kunnen die ramp wel overstijgen en ongedaan maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#543 |
Staatssecretaris
|
![]() Dat is wat jij ervan maakt. Het gaat om het principiele mogelijkheid voor mensen met een katholieke en een protestantse achtergrond om binnen dezelfde staatsgrenzen samen te leven. Jij ontkent deze mogelijkheid, maar je vergeet even voor het gemak je stelling te onderbouwen. De praktijk wijst uit dat je ernaast zit. De logische conclusie: de waarde van je stelling is niet groter dan die van het gemiauw van een krolse kat.
Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 22 juli 2007 om 16:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#544 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#545 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Een goede reden om als Vlamingen niet met Nederland te willen samengaan ![]()
![]() |
![]() |
#546 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
2) Er zitten genoeg Vlamingen met een grote bek op dit forum. Zegt dat iets over hun als geheel? Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 22 juli 2007 om 17:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#547 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat er hier één Nederlander op het forum een anti-Vlaamse houding aaneemt, ga je maar meteen weer veralgemenen? Stel jij dan iemand als Raf ook representatief voor de ganse homobeweging?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#548 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het kan enkel maar met nen dikke nek bij jullie Nederlanders hé,en dat stoort mij mateloos .........
![]() |
#549 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar heb je wel een punt,natuurlijk zijn niet alle Nederlanders slecht,maar ze zijn algemeen genomen toch arrogant
![]() |
#550 |
Minister-President
|
![]() Mensen zoals jij schijnen zich niet te realiseren dat de shit die wij vanuit Vlaanderen over ons heen krijgen vele malen groter is. Ik zal het de Vlamingen niet snel vergeven dat ze zich zo hebben laten opzetten tegen hun taalbroeders.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#551 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Hoe kan ik nu op zo een onzin reageren ben je aan het ![]()
![]() |
![]() |
#552 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#553 |
Minister
|
![]() Spinoza is de enige Nederlander hier die niet moet hebben van Vlamingen, al de rest duidelijk wel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#554 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Terwijl hier ook hele toffe Nederlanders op het forum zitten ....
![]() |
![]() |
#555 |
Minister-President
|
![]() Onzin? Vlamingen zoals C2C, die hun verbondenheid met de Walen uitspreken zijn naar mijn idee psychisch niet helemaal in orde. Kennelijk zijn de jaren van onderdrukking door de Walen al vergeten. Deze sympathie voor de Waalse onderdrukkers lijkt een beetje op het Stockholmsyndroom. Analyseer de geschiedenis maar eens goed Duveltje, dan zul je zien dat de Nederlanders vaak beter geweest zijn voor de Vlamingen dan andersom. Niets dan vuiligheid komt vanuit daar onze kant op.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#556 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#557 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan niet naar Duitsland Kan niet naar Duitsland daar zijn ze zo streng Waar kan ik heen Ik kan niet naar Chili Kan niet naar Chili daar doen ze zo eng 'K wil niet wonen in Koeweit Want Koeweit dat is me te heet En wat Amerika betreft Dat land bestaat niet echt Waar kan ik heen Ik wil niet naar Noord-Ierland Niet Noord-Ierland daar gaat alles stuk Waar kan ik heen Ik kan niet naar China 'K wil niet naar China dat is met te druk 'K wil niet wonen in schotland Want schotland dat is me te nat En de USSSR dat gaat me net te ver Is er leven op pluto Kun je dansen op de maan Is er een plaats tussen de sterren waar ik heen kan gaan Is er leven op Pluto Kun je dansen op de maan Is er een plaats tussen de sterren waar ik heen kan gaan Waar kan ik heen Ik kan niet naar Cuba 'K wil niet naar Cuba dat is me te zoet Waar kan ik heen Ik kan niet naar Polen 'K wil niet naar Polen daar gaat het te goed Ik wil niet wonen in Lapland Want Lapland dat is me te koud En ik wil weg uit Nederland Want hier krijg ik het benauwd Is er leven op pluto Kun je dansen op de maan Is er een plaats tussen de sterren waar ik heen kan gaan Is er leven op Pluto Kun je dansen op de maan Is er een plaats tussen de sterren waar ik heen kan gaan 'K heb getwijfeld over België Omdat iedereen daar lacht 'K heb getwijfeld over belgië Want dat landje is zo zacht 'T stond zelfs in Ubido Maar ik nam geen enkel risico 'K heb getwijfeld over België 'T stond zelfs in Ubido Maar ik nam geen enkel risico 'K heb getwijfeld over België België België België België Is er leven op pluto Kun je dansen op de maan Is er een plaats tussen de sterren waar ik heen kan gaan Is er leven op Pluto Kun je dansen op de maan Is er een plaats tussen de sterren waar ik heen kan gaan Nederlandse groep trouwens ![]()
![]() |
![]() |
#558 | |
|
![]() Citaat:
En ik zeg ook waarom: omdat de Vlaamse en de Nederlandse cultuur gewoon te veel van elkaar verschillen. Wij trekken geen kroket uit de muur. Ge moet dat leren aanvaarden. Ik ontken dus niks, ik zeg gewoon waar de roots liggen voor de afwijzing van dat absurde idee van een Groot-Nederland. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#559 | |
|
![]() Citaat:
Beter kan mijn punt toch niet geïllustreerd worden? De clichés zeggen genoeg, omdat ze zo waar zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#560 | |
|
![]() Citaat:
Als ik ga eten boven de Moerdijk, kom ik ziek terug. Dat is gewoon de maag die spreekt - het belangrijkste cultuur-orgaan eigen aan de mens. |
|
![]() |
![]() |