![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Partijlid
|
![]() Ik heb helemaal niets tegen onze formateur en toekomstig premier Leterme.
Maar van alle 3: Rudy, Guy en Yves, is Yves er toch wel het slechtste uit gekomen. Ze hebben dan ook Guy en Rudy niet gevraagd om het volklied te zingen en ze hebben er dan ook geen Marseillaise van gemaakt. Daarom is er niet echt veel reden om te lachen met Guy en Rudy. En als het op het internet op de sites van de Vlaamse kranten op de 'voorpagina' staat, en niet Rudy of Guy, dan is het ook omdat Yves grappiger is. Het is gewoon om mee te lachen en ik heb niet veel zin om er een politiek spel van te maken. BTW/ Die uitzendingen over de onafhankelijkheid van Vlaanderen waren ook grappig.
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En volgend jaar houden we, naar analogie met de Walen op de Franse feestdag, een groot Vlaams/Nederlands evenement op de nationale feestdag van onze Noorderburen. Het reuze vuurwerk wordt betaald door de Vlaamse regering en door Nederland. Alle Vlaamse politieke kopstukken nemen, weer naar analogie met wat er op 14 juli in Luik plaatsvond, deel aan het feest en zingen uit volle borst, en met duizenden Vlamingen, het Wilhelmus mee. Het mooiste van alles zou zijn dat onze tolerante Waalse broeders even weinig commentaar geven op onze feestvreugde als wij de nationale feestdag met onze noorderburen vieren, als de onverdraagzame Vlamingen op de Walen wanneer die (jaarlijks!) de nationale feestdag met hun Zuiderburen delen.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 22 juli 2007 om 18:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ik zie dat er velen een beetje defensief zijn en zich gekrenkt voelen. Of vergis ik me?
![]() |
![]() |
#145 |
Parlementslid
|
![]() Dat Leterme een intellectueel lichtgewichtje is, wisten we al langer. Er staan ons nog grappige tijden te wachten met deze nitwit als premier!
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En hoe denk je dat de Franstaligen daarop zouden gereageerd hebben? Ze vallen nu al achterover omdat Leterme hen de Marseillaise nazingt.
![]() |
![]() |
#147 |
Banneling
|
![]() leterme zou vast een uitstekend landbouwer geweest zijn, maar politicus...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aan zichzelf denkt men de ander te kennen wist mijn grootvader al.
![]() |
#149 |
Burger
|
![]() Kan je dit ook met argumenten onderbouwen? Iemand gelijk Annemans is iemand waarvoor ik nooit zou stemmen omdat ik niet in zijn partij geloof, laat staan hun standpunten kan volgen. Is hij daarom ook een intellectueel lichtgewichtje? Als je een politieke discussie wilt voeren ga ik er vanuit dat je op zijn minst je keuze kunt beargumenteren ipv nietszeggende one-liners de wereld in te sturen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Aan de stemmen te zien die de VLD-met-het-gat nog haalde moet Verhofstadt nogal een 'nitwit' geweest zijn. Wat zal het dan zijn met kerels waarvan iedereen allang weet dat het intellectuele lichtgewichten zijn? En wat te denken van die duizenden en duizenden oenen die lichtgewicht Leterme verkozen boven nitwit Verhofstadt?
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#153 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de 'Vlaamse media' werd er zelfs geen fractie van de commentaar gegeven die vandaag Leterme te beurt valt in de Waalse media. By the way. Het verwonderde me even dat jij opeens opdaagde, maar ik bedenk dat het zondag is en dus rustdag voor de lagere klasse. ![]()
![]() |
![]() |
#155 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En?
Wie had je deze keer ingehuurd als callgirl?
![]() |
#157 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Knuppel is toch een vrouw? :s
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Franstalig België is groter dan Luik (net als Vlaanderen groter is dan Antwerpen). Het idee dat dé Franstaligen Franse nationale feestdag vieren is volgens mijn dan ook zeer zwaar overdreven. Veel Franstaligen denken ook het hunne van de vermeende banden tussen Luik en Frankrijk. Als ik me niet vergis wordt dit feest ook niet georganiseerd door (boven)lokale overheden maar is het een particulier intitiatief. Ik heb de laatste weken trouwens maar één Belgische politieker de Marseillaise horen zingen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
a) geen groot licht is b) in de weg loopt van de Vlaamse partijen (te populair) Het blijkt zonneklaar over de manier waarop zijn telefoneren in de kerk werd gefilmd en opgeblazen... c) Een gevaarlijk ventje is: "wie mij voor de voeten loopt zal er spijt van krijgen" |
|
![]() |
![]() |