Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juli 2007, 13:10   #401
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote Bekijk bericht
tsja, nooit niet goed blijkbaar. Enerzijds zitten jullie te bleiten indien ze niet gerespecteerd wordt doch als het in jullie kraam past dan klagen jullie ook wanneer ze wel gerespecteerd wordt...
Vanzelfsprekend. Het doel staat voorop, de gebruikte middelen kunnen verschillen naar gelang het geval.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2007, 13:13   #402
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Who cares wat hij zingt, al zingt hij een lied van K3...wat maakt dat nu uit?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2007, 13:14   #403
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Oplossingen die de Franstalige belangen dienen, bedoel je.

En kijk waar je staat na acht jaar van dat soort 'oplossingen'.
Neen, oplossingen die de Belgen dienen zoals werk voor iedereen, meer samenwerking tussen de mensen, een beter milieubeleid.
Bref, goed sociaal economisch ecologisch bestuur voor allen en niet enkel voor één welbepaalde regio.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2007, 13:14   #404
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Who cares wat hij zingt, al zingt hij een lied van K3...wat maakt dat nu uit?
Dat had idd nog grappiger geweest
Oud 23 juli 2007, 13:16   #405
hurycane
Provinciaal Gedeputeerde

hurycane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Als je de democratie wil gaan vervalsen door het referendum aan te passen aan de uitslag die je wil bereiken, ben ik alvast tegenstander.
Geen idee of je het weet maar zo wordt er veelal gestemd en ook dat is een onderdeel van democratie, nl. dat "een minderheid" vertrekt van eenzelfde grootte dan een meerderheid en dat de stemming zo verloopt.

Als dit niet zo zou gebeuren dan zijn we in Vlaanderen al zelf "de democratie" aan het vervalsen om we meer dan 50% van het bevolkingsaandeel bezitten. Als je dan nog doelt op de helft plus één is het niet meer dan normaal dat er pro rata wordt gestemd. Anders twee derde meerdeheid zou ik zeggen, maar dat bemeoilijkt heel de zaak nog meer vrees ik.
hurycane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2007, 13:18   #406
Wiley E Coyote
Minister

Wiley E Coyote's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vanzelfsprekend. Het doel staat voorop, de gebruikte middelen kunnen verschillen naar gelang het geval.
Dat noem ik HYPOCHRISIE.

En je geeft tegenstrevers van wat jij wil m.b.t. het respecteren van de grondwet wapens. Want als jij de GW niet belangrijk vindt om na te leven, waarom zouden zij dan?
Wiley E Coyote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2007, 13:18   #407
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Neen, oplossingen die de Belgen dienen zoals werk voor iedereen, meer samenwerking tussen de mensen, een beter milieubeleid.
Je hebt het hier over een soort virtuele realiteit die enkel gekoesterd wordt door emotionele nostalgici en mensen wier eigenbelang vereist dat hun landgenoten in hun sprookje geloven.

De wensdromen die je hierboven out, hebben nog nooit in 177 jaar geschiedenis een begin van uitvoering gekend.

Het is niet in 2007, nu het kalf al een tijdje verdronken is, dat dat plots wel gaat gebeuren.

Bereidt u toch voor op de toekomst, in plaats van altijd nostalgisch naar het verleden te kijken.
Oud 23 juli 2007, 13:21   #408
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat noem ik HYPOCHRISIE.
Neen, het is doelgerichtheid. En het doel is door iedereen gekend.

Citaat:
En je geeft tegenstrevers van wat jij wil m.b.t. het respecteren van de grondwet wapens.
Ik verwacht van de Belgische politici niet dat ze de GW respecteren. Dat zou teveel gevraagd zijn.

Citaat:
Want als jij de GW niet belangrijk vindt om na te leven, waarom zouden zij dan?
Ach, Wiley, wil je nu echt zeggen dat het Belgisch establishment zijn GW zal gaan respecteren als de Vlaamsgezinden dat ook maar doen?

Laatst gewijzigd door Kortaf : 23 juli 2007 om 13:24.
Oud 23 juli 2007, 13:22   #409
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurycane Bekijk bericht
Geen idee of je het weet maar zo wordt er veelal gestemd en ook dat is een onderdeel van democratie, nl. dat "een minderheid" vertrekt van eenzelfde grootte dan een meerderheid en dat de stemming zo verloopt.

Als dit niet zo zou gebeuren dan zijn we in Vlaanderen al zelf "de democratie" aan het vervalsen om we meer dan 50% van het bevolkingsaandeel bezitten. Als je dan nog doelt op de helft plus één is het niet meer dan normaal dat er pro rata wordt gestemd. Anders twee derde meerdeheid zou ik zeggen, maar dat bemeoilijkt heel de zaak nog meer vrees ik.
Kan je a.u.b. proberen om deze post eens wat rationeler in elkaar te steken? Ik vind het allerminst duidelijk wat je nu eigenlijk wil zeggen. Toch niet dat de Vlamingen ondemocratisch zijn omdat ze met meer zijn dan de Franstaligen? Want in dat geval kunnen condomen natuurlijk een uitweg bieden.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 23 juli 2007 om 13:23.
Oud 23 juli 2007, 13:23   #410
Wiley E Coyote
Minister

Standaard

Neen, maar als je zelf oproept tot het niet respecteren van de GW ondergaaf je je eigen argumenten én je eigen democratische legitimiteit.

En ik blijf er bij dat dat geen doelgerichtheid is doch gewoon hypochrisie. Ofwel respecteer je de GW, ofwel niet (en draag de eventuele gevolgen) doch de GW is geen instrument waaruit men kan kiezen wat al dan niet te respecteren. En ja, mijns inziens gekldt dit zowel voor Vlamingen als Franstaligen.
Oud 23 juli 2007, 13:25   #411
djaap
Burger

djaap's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onzin. Een kandidaat-premier kan niet geweigerd worden omwille van zijn ideeën. Een separatist kan perfect premier van België zijn. In een democratie is de enige norm of hij een politieke meerderheid heeft.
nee, als hij het land wil regeren moet hij zijn best doen om België te vereningen, en niet te scheiden. Nu zegd hij dat hij tegen het separatism is, maar dat is niet waar.. Leterme is a leugenaar, en dag na dag toont z'n slechste kant...
Oud 23 juli 2007, 13:26   #412
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Neen, maar als je zelf oproept tot het niet respecteren van de GW ondergaaf je je eigen argumenten
Ik verwacht van de Belgische politici niet dat ze de GW respecteren. Het zijn ook maar mensen.

Citaat:
én je eigen democratische legitimiteit.
Mijn democratische legitimiteit heeft niets met de Belgische grondwet te maken.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 23 juli 2007 om 13:26.
Oud 23 juli 2007, 13:27   #413
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LLB Bekijk bericht
Ik wil het nogal lompe optreden van Yves Leterme niet belangrijker maken dan het is. Zijn blunder versterkt alleen maar het beeld van een niet al te schrandere man, dat me ook via de getuigenis van anderen had bereikt (zie hieronder).

Als hij een beetje zou nadenken (quod non) dan had hij kunnen/moeten weten dat hij niet zo goed ligt bij de publieke opinie in het Franstalige landsgedeelte, én dat hij kwetsbaar is op zijn zwak ‘Belgisch’ profiel. Het is niet moeilijk om vervolgens tot de conclusie te komen dat die zwakke punten mogelijkerwijze tegen je gebruikt zou kunnen worden en dat zulks je imago en je geloofwaardigheid kan schaden. Wat doet een schrander politicus dan? Juist: hij wapent zich van tevoren tegen uitschuivers door zich te informeren, zich in te leven in zijn rol van regeringsleider van België, zich een beetje meer als staatsman te profileren. Misschien niet uit overtuiging, maar uit politieke berekening. Als hij zo doorgaat wordt hij zelf één der grootste obstakels van zijn eigen politieke ambitie.

Intussen haalt zijn blunder ook met gemak de internationale pers. Dat moet geen verwondering wekken. Dat hij de tekst van het volkslied van zijn land niet kent, tot daaraan toe. Maar men zal begrijpen dat men in het buitenland de wenkbrauwen fronst bij een kandidaat-premier die het volklied van een ANDER land begint te zingen. Kan men zich voorstellen dat Blair destijds het ‘Star-Spangeled Banner’ zou hebben ingezet, of de kandidaat-premier van Oostenrijk het ‘Deutschland über alles’?
Hieronder een link naar het Italiaanse dagblad La Repubblica, waar men zich behoorlijk in het vuistje lacht: http://tv.repubblica.it/home_page.ph...&cont_id=11906

‘Gaffe’ betekent zoiets als lompe blunder, iets waarop je afgaat als een gieter.

Dan nu mijn getuigenis uit eerste hand. Begin juli was ik in Italië te gast bij de uitreiking van de Premio Galileo 2000 (een soort Nobelprijs van Italiaanse makelij) aan Daniel Baremboim, Lech Walesa, Claudia Cardinale en nog enkele andere verdienstelijke mensen. Tijdens het diner zat ik aan tafel met een zekere meneer Dastoli, de directeur van de Vertegenwoordiging van de Europese Commissie in Italië. Toen hij hoorde dat ik Belg was, ging het gesprek al gauw over de Belgische verkiezingen en de moeilijke regeringsformatie die zich aandiende. Hij vertelde me dat hij als Hoofdadministrateur van het Europese Parlement nog met Yves Leterme had gewerkt. Een brave, wat stille, onopvallende en mediocre figuur noemde hij hem. Dastoli had hem in de jaren dat ze samenwerkten nooit op een idee kunnen betrappen. Ik wil ook deze getuigenis niet belangrijker maken dan ze is, maar ik moet wel toegeven dat ik het geestig vond. En misschien verraadt ze wel de geheime charme van Leterme, de sleutel van zijn populariteit in Vlaanderen. Dat hij een grijze muis is onder de grijze muizen. Dat hij zich werkelijk in niets onderscheidt van de gemiddelde brave, stille, wat introverte Vlaming. Een archetype als het ware, een jongen die hier uit de lokale klei is gestampt.

Ik stel vast dat men op dit zwaar door nationalisten gedomineerde forum van de nood een deugd probeert te maken. Alweer een complot van de pers. Alsof die hem de Marseillaise heeft laten zingen. Of een bewuste provocatie met een geplande politieke boodschap. Waarom liep hij dan na het Te Deum van de camera weg? Het prestige van deze mogelijke premier bij zijn toekomstige collega's in de Europese Unie zal er in elk geval niet groter op worden!

Als waar is dat elk volk de leiders krijgt, die het verdient, dan is er geen reden om trots te zijn. Welintegendeel!
Inderdaad.

In het buitenland kan men Yves Leterme alleen op zijn daden beoordelen.
Die daad kan men interpreteren als zijnde de daad van een separatist die als toekomstige premier weigert het volkslied van zijn land te zingen ( ook in de Nederlandse versie ) of van een minder begaafde politicus. Beiden zijn niet gunstig voor onze buitenlandse contacten. Als Yves Leterme zich hiervan niet bewust is dan is het erg. Per slot zal hij de Belgische staat in het buitenland vertegenwoordigen en dikwijls met anderen op reis moeten gaan ook met mensen waar hij niet van houdt. Hij kan dan niet ganse dagen verkeerd zingen, of de andere kant opkijken of gewoon eventjes telefoneren........

Laatst gewijzigd door labyrinth : 23 juli 2007 om 13:29.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2007, 13:28   #414
Wiley E Coyote
Minister

Standaard

Citaat:
Ik verwacht van de Belgische politici niet dat ze de GW respecteren. Het zijn ook maar mensen.
Ik wel.

Citaat:
Mijn democratische legitimiteit heeft niets met de Belgische grondwet te maken.
Wel als je enerzijds als partij naar de kiezer gaat moord en brand schreeuwend omdat een bepaald "iets" strijdig met de GW is, terwijl je op een ander punt zelf pleit om de GW te schenden.
Oud 23 juli 2007, 13:28   #415
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djaap Bekijk bericht
nee, als hij het land wil regeren moet hij zijn best doen om België te vereningen, en niet te scheiden.
Waarom zou hij dat moeten?

Welk artikel van de grondwet zegt dat een premier geen separatist zou mogen zijn?

Citaat:
Nu zegd hij dat hij tegen het separatism is, maar dat is niet waar.. Leterme is a leugenaar, en dag na dag toont z'n slechste kant...
Ik vrees dat hij het echt meent...
Oud 23 juli 2007, 13:29   #416
LLB
Vreemdeling

LLB's schermafbeelding

Standaard

Bierke ondertekent o.a. met:
Citaat:
Als je je niet kan aanpassen mag je ver(t)rekken, of je nu autochtoon, allochtoon bent!
Knap staaltje van omgaan met andersdenkenden. Wie het niet eens is met ons kan vertrekken/verrekken of doodvallen. Is dat de wijze waarop een maatschappij met haar eigen burgers omgaat?

Wat is dan de zin van een discussie(forum), als er slechts één absolute waarheid is, een leefmodel, waaraan iedereen zich moet aanpassen, op straffe van verkettering.

Le dégouté a décidé de s'en aller. Saluut en de kost!
LLB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2007, 13:29   #417
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Als Yves Leterme zich hiervan niet bewust is dan is het erg. Per slot zal hij de Belgische staat in het buitenland vertegenwoordigen en dikwijls met anderen op reis gaan.
Waarom ijver je dan niet mee om Leterme te verhinderen premier te worden?
Oud 23 juli 2007, 13:30   #418
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wel als je enerzijds als partij naar de kiezer gaat moord en brand schreeuwend omdat een bepaald "iets" strijdig met de GW is, terwijl je op een ander punt zelf pleit om de GW te schenden.
Ik ben geen partij en ga al helemaal niet naar de kiezer, Wiley.
Oud 23 juli 2007, 13:32   #419
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LLB Bekijk bericht
Le dégouté a décidé de s'en aller. Saluut en de kost!
Vergeet je Belgische vlag niet mee te nemen.
Oud 23 juli 2007, 13:32   #420
Wiley E Coyote
Minister

Standaard

Neen, maar er zullenw el partijen zijn die dat wel doen.

Trouwens, dat doet geen afbreuk aan het feit dat men door "pick and choose" uit de GW de eigen argumenten ondergraaft over naleving van de GW op andere punten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be