![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Nederland en Vlaanderen samen voegen tot één land | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
77 | 34,84% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
106 | 47,96% |
Nu nog niet,maar binnen 30 jaar wel |
![]() ![]() ![]() |
38 | 17,19% |
Aantal stemmers: 221. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#741 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#742 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
bij de politici en bestuurders. De komende jaren zullen we nog een hele slag moeten maken om tot een veel meer effectief bestuur te komen. Dit lijkt me een hogere prioriteit dan uitbereiding van het land met nog meer bestuurslagen. Wat voor de Vlamingen een voorwaarde is zal voor Nederland wel eens het grootste struikelblok kunnen worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#743 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#744 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#745 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#746 | |
Minister
|
![]() Citaat:
- had het in het Nederlands geweest dan hadden de Franstaligen geklaagd en vice versa: nooit niet goed - de Grondwet is een unaniem document: m.a.w. het kleinste gemeen veelvoud, andere landen (bv Frankrijk) waren geen voorstander van het opnemen van regios, noch van - gesplitste stemmen: zie hierboven, daar was gewoonweg geen meerderheid voor te vinden - Frans, Duits en Engels zijn de officiele werkingstalen van de Europese instellingen, het is dus begrijpelijk dat deze taalversies eerst klaar zijn voor de drukker. - referenda zijn in België ongrondwettelijk: voordat deze georganiseerd kunnen worden op federaal of gewestelijk niveau dient de Belgische GW worden aangepast - in het kader van subsidiariteit krijgen ook regionale parlementen hun zeg, uit de voorbereidende werkzaamheden van de EGW blijkt dit duidelijk - wat Vlaamse betrokkenheid betreft: in de Raad neemt wisselend op basis van een toerbeurtenrol de bevoegde gewest- of gemeenschapsminister plaats hetzij als zetelende vertegenwoordiger bij exclusieve bevoegdheden hetzij als, assessor bij bepaalde gemende bevoegdheden. Kan dit systeem verbetered worden? Jazeker, doch stellen dat Vlaandreen niets in de pap te brokken heeft... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#747 |
|
![]() ken ik niet, stelling ontkracht x2
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#748 |
Staatssecretaris
|
![]() Onzin.
De essentie van mijn bericht is dit: het is onlogisch om een bepaalde negatieve eigenschap van de tegenpartij als argument tegen je opponent te gebruiken als diezelfde eigenschap bij jezelf volop aanwezig is. Verder kun je me helemaal niet verwijten dat ik me ooit ergens op dit forum namens welke etnische groep van de Benelux dan ook heb uitgelaten. Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 23 juli 2007 om 22:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#749 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Danku voor uw aandacht.
![]() |
![]() |
![]() |
#750 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat van 'allen Belgen kennen' is dus ook al zever.
![]() |
![]() |
#751 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 24 juli 2007 om 01:09. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#752 |
Staatssecretaris
|
![]() Als iemand regelmatig mijn huis met graffiti besmeurt, behoud ik voor mezelf het recht om zo'n "kunstenaar" zijn werk te verhinderen. Wat iemand van de relevantie van deze maatregelen vindt, zal mij een biet wezen.
Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 24 juli 2007 om 05:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#753 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen.
Het is niet 'onlogisch'. Het is hypocriet. En dat is - natuurlijk - niet hetzelfde. Formele logica houdt zich niet bezig met het hypocriet gehalte van iets. Maar in een rationele discussie mag je natuurlijk hypocriet zijn. De spreker is niet van tel. Enkel de argumenten.
![]() |
![]() |
![]() |
#754 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen flauw idee waar jij ineens over begint?
![]() |
![]() |
![]() |
#755 |
Vreemdeling
|
![]() Ben net nieuw op het forum, maar wat zijn de criteria om te kunnen stemmen? (omdat het namelijk niet gaat bij mij)
Ben onlangs nog naar Nederland geweest en voel mij wel verbonden met die mensen, dus ik zou de laatste optie wel aangeklikt hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#756 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#757 | |
|
![]() Citaat:
Van België zullen we nooit weten wat de bevolking van de Grondwet vond. Dat de politiek net zo enthousiast is als de Nederlandse politiek was, verbaast me niets. Behalve de gebruikelijke argumenten, komt er voor Belgische politici nog een extra argument bij om voor Europa te zijn: het biedt een oplossing voor België. Hoe meer Europa, des te minder België, des te minder interne politieke problemen in België. Volgens mij is d�*t de belangrijkste reden waarom iemand als Verhofstadt zich zo hard maakt voor een Europese eenheidsstaat: om opportunistische redenen, om de eigen binnenlandse problemen op te lossen. Dat zijn Verenigde Staten van Europa ondoorzichtig en ondemocratisch is en veel verder van de bevolking af staat, zal hem worst wezen: hij is in België niet anders gewend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#758 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Wereld is tegen drugs,Nederland is natuurlijk voor,zij hebben de democratie uit gevonden....... ![]()
![]() |
![]() |
#759 | |
|
![]() Citaat:
En het is toch niet verboden om zelf na te denken? Het is nergens voor nodig om dogmatisch beleid te blijven volgen, alleen omdat 'de anderen' dat ook doen. Nederland was het eerste land ter wereld waar huwelijken tussen paren van gelijk geslacht mogelijk werden, ondertussen zijn al heel wat landen dat voorbeeld gevolgd (waaronder België); Nederland was het eerste land ter wereld waar euthanasie onder strenge voorwaarden niet langer strafbaar werd gesteld, ondertussen zijn ook meerdere landen gevolgd (waaronder wederom België). Nederland heeft evenveel recht om van het 'in de wereld gangbare' af te wijken als elk ander land in de wereld. Als over een paar jaar softdrugs gelegaliseerd zouden worden (wat nu nog niet het geval is, voor alle duidelijkheid), is daar niets onwettigs aan. En misschien dat andere landen dan ook wel weer dat voorbeeld zullen volgen. Mij lijkt strenge regulering van drugs door de overheid in ieder geval een beter idee dan alles overlaten aan de georganiseerde criminaliteit. Het aantal drugsverslaafden is in ieder geval lager dan in andere landen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#760 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe kan je twee volkeren die zo verschillend zijn verenigen?
![]() |