![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#141 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#142 |
|
Banneling
|
Het niet omdat de Minister van Agitatie, die ook het tienpuntenplan van CAP opstelde, de nieuwsbrief van het CTA opstelde... dat het CTA niet partijpolitiek onafhankelijk zou zijn...
nieuwsbrief Comité tegen Armoede |
|
|
|
|
|
#143 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
2) Er is een wereld van verschil tussen het opstellen van een nieuwsbrief en de opmaak ervan verzorgen. Het opstellen bepaalt de inhoud, de opmaak bepaalt de vorm. Inhoudelijk is de nieuwsbrief de uitdrukking van wat de armen op hun forum zelf aan brengen. Onafhankelijk dus van wat CAP daarover te zeggen zou hebben. Vormelijk is de nieuwsbrief het resultaat van stijlelementen die de Minister van Agitatie eigen zijn. En die stijl is coherent en herkenbaar, of hij nu voor CAP werkt of voor CAT of voor andere organisaties. De Minister heeft namelijk stijl! 3) Het is niet omdat de Minister zich engageert binnen CAP en tegelijkertijd diensten levert aan CTA dat er een afhankelijkheid zou bestaan tussen het laatste en het eerste. Ik vind het belangrijk om vandaag waar mogelijk bij te dragen aan de organisatie van mensen die zich verzetten tegen het neo-liberalisme, die er het slachtoffer van zijn. Als ik kan bijdragen, dan doe ik dat met alle plezier. 4) Als Chipie een fractie van de tijd die hij besteedt aan het bestrijden van het Comite tegen Armoede zou besteden aan het bestrijden van de armoede zelf, zou het Comité tegen Armoede waarschijnlijk heel blij zijn. Maar het typeert Chipie: liever dan armoede bestrijden, bestrijdt hij het Comité tegen Armoede ...
|
|
|
|
|
#144 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#145 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Interessant ...
Citaat:
|
|
|
|
|
#146 |
|
Europees Commissaris
|
Ik was eventjes vluchtig op jullie "krakersforum" - wat ik mis is een soort gebruiksaanwijzing voor de arme. Waar kan je terecht voort hulp ? Welke hulp kan je verwachten ? Zijn er grenzen aan die hulp ? Wat kan ik ondernemen om die hulp niet meer nodig te hebben ?
Een interessant initiatief om te nemen lijkt me het opzetten van een "gratis winkel" - in tegenstelling tot een "kringloopwinkel" zou dit een zaak zijn waar men zaken gratis naartoe kan brengen resp. als daar zaken zijn die men kan gebruiken men ze gratis kan afhalen. Bv. tegenwoordig kunnen mensen regelmatig (eens per jaar ?) giften doen in de Delhaize en Colruyt - daar worden dan vboedingspaketten mee gekocht die men dan weer aan zeer lage prijzen doorverkoopt in "Voedselbankwinkels" waar men alleen maar mag kopen als men "arm" is (dat dus moet bewijzen). Mijn idee is : gewoon voedingswaren en of andere zaken naar een plaats brengen, waar de mensen dat gewoon kunnen afhalen zonder te betalen, zonder bewijzen... enfin : anarchie in zijn meest pure vorm.
|
|
|
#147 | |
|
Minister
|
Citaat:
toch bedankt en graag nog meer suggesties ![]()
|
|
|
|
#148 |
|
Banneling
|
Vormelijk is de nieuwsbrief het resultaat van stijlelementen die de Minister van Agitatie eigen zijn. En die stijl is coherent en herkenbaar, of hij nu voor CAP werkt of voor CAT of voor andere organisaties. De Minister heeft namelijk stijl! ![]() |
|
|
|
|
|
#149 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik zat daar ook al een week over te denken,maar nu is dat recht gezet !!! Bedankt in ierder geval 1 hand.
|
|
|
|
#150 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#151 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#152 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#153 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#154 |
|
Europees Commissaris
|
Is een blaadje als dertien in een dozijn .... wordt waarschijnlijk weinig gelezen en nadien (indien toch gelezen) onmiddellijk vergeten.
|
|
|
|
|
|
#155 |
|
Minister
|
Kijk,we kregen hier te horen dat de armen en vooral de daklozen niet op internet kunnen dus maken we een krantje maar dit is ook al niet goed.Ik vraag het je,wat moeten we dan doen?
|
|
|
#156 |
|
Minister
|
Maar met toegelaten inspraak van de leden en geen meritocratie en dat soort bullshit
|
|
|
#157 |
|
Minister
|
En hopelijk met Karma en Mambo!?
De profiteurs,dat zijn deze met zwembaden in hun tuinen,te veel autos op hun opritten enz Laatst gewijzigd door guerin : 24 juli 2007 om 23:17. |
|
|
|
|
|
#158 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik dacht dat daar maar één man sprak,maar ik kan fout zijn hé beste Karma
Je kan mss. een proberen met te komen lezen op onze site en je zal het verschil wel direct merken Ook nog een verschil is dat bij ons iedereen welkom is.
|
|
|
#159 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#160 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
En nogwel nadat ik een goedgemeende (en werkende!) tip gaf om van die stomme reclame af te komen |
|
|
|
|