Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juli 2007, 08:05   #161
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @lpha Bekijk bericht
Vandaar dat ik vanaf dag 1 reeds met een eeuwigdurende ban werd verwelkomt?!
En nog wel nadat ik een goedgemeende (en werkende!) tip gaf om van die stomme reclame af te komen
Als dit waar is, dan is dat erg...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2007, 08:31   #162
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Vandaar dat ik vanaf dag 1 reeds met een eeuwigdurende ban werd verwelkomt?!
En nogwel nadat ik een goedgemeende (en werkende!) tip gaf om van die stomme reclame af te komen
Jij bent uiteraard niet welkom samen je vws collegas!
Oud 25 juli 2007, 09:43   #163

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
Kijk,we kregen hier te horen dat de armen en vooral de daklozen niet op internet kunnen dus maken we een krantje maar dit is ook al niet goed.Ik vraag het je,wat moeten we dan doen?
Niet gezegd dat het niet goed is maar dat het vermoedelijk weinig zal gelezen worden. Het is alvast een start.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2007, 10:15   #164
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Niet gezegd dat het niet goed is maar dat het vermoedelijk weinig zal gelezen worden. Het is alvast een start.
Dat is juist,dank je.
Oud 25 juli 2007, 10:26   #165
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
lol maw weer een zoveelste comite niet tegen armoede maar tegen vws.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2007, 10:31   #166
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
lol maw weer een zoveelste comite niet tegen armoede maar tegen vws.
Doe jij maar voort met je vws want daar is je www-plaats.
Oud 25 juli 2007, 11:22   #167
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het communisme is mijn ding niet.
Het eindpunt van het communisme( = wanneer de staat zichzelf opheft) spreekt me wel aan maar dat bereik je rechtstreeks via de liberale weg

Als liberaal geloof ik in de weldaden van de competitie en de vrije markt. Dus doe je best om beter te doen dan het het vws hé
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2007, 11:22   #168

Standaard

het vws is inderdaad nog steeds de enige organisatie in vlaanderen die armoede reeds effectief bestreden heeft en die dat vandaag de dag ook nog steeds doet.

Hebben jullie allemaal op de ziekenbond de papieren al opgevraagd en ingevuld om het omnio statuut te kunnen verkrijgen ?

het omnio statuut dat nu het WIGW statuut vervangt en waardoor niet enkel weduwen, invaliden, gepensioeneerden en wezen vermindering krijgen maar nu ook alle leefloners en doppers.

het omniostatuut dat op vraag van vws door vervotte bij demotte onderhandelt werd

Maar verder geloven wij zoals alpha al zei als liberalen inderdaad natuurlijk ook in een gezonde concurrentie

aan jullie nu dus om voor de armen meer gedaan te krijgen dan bvb een omniostatuut en de armen ervan te overtuigen dat CTA een beter concept is dan VWS

moge de beste winnen en moge de armen op die manier een kwalitatiever hoogstaander syndicalisme ontvangen

aah ja en wat die teksten betreft - we zijn zoals jullie weten binnen vws al reeds veel langer tot het inzicht gekomen dat pamfletten met epistels uit das kapitaal het gros van de armen ( terecht ) evenveel interesseert als de wachttoren.

vandaar dat we over dat onderwerp nu niet meer intern moeten lullen ( waardoor we de vergadering kunnen opschorten en ik gezellig een potje kan gaan vliegen bvb )

soit onze eerste filmpjes staan er http://video.google.nl/videosearch?q...reld+syndicaat
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 25 juli 2007 om 11:24.
Oud 25 juli 2007, 11:27   #169
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Het communisme is mijn ding niet.
Het eindpunt van het communisme( = wanneer de staat zichzelf opheft) spreekt me wel aan maar dat bereik je rechtstreeks via de liberale weg

Als liberaal geloof ik in de weldaden van de competitie en de vrije markt. Dus doe je best om beter te doen dan het het vws hé
Er is hier geen spraak van competitie dacht ik,dat zijn je eigen liberaal gedachten.
Oud 25 juli 2007, 11:48   #170

Standaard

Citaat:
Er is hier geen spraak van competitie dacht ik,dat zijn je eigen liberaal gedachten.
haha lol nee dat is alleen maar jouw typisch klein linkse negationisme van de realiteit.

ongelofelijk die commies

ze zouden de vrede staan prediken terwijl ze iemand lynchen

doet me altijd denken aan mijn grootmoeder zaliger in de tijd

toen die hard op tafel sloeg en uitriep tegen ons - nie vloeken godverdomme !!!

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 25 juli 2007 om 11:49.
Oud 25 juli 2007, 12:07   #171
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Idd, het is geen wedstrijdje met winnaars of verliezers. Typisch dat sommige organsaties denken bezig te zijn met een onderlinge wedstrijd. Elk zet zich op zijn manier in om iets te doen tegen armoede.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2007, 12:09   #172
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
haha lol nee dat is alleen maar jouw typisch klein linkse negationisme van de realiteit.

ongelofelijk die commies

ze zouden de vrede staan prediken terwijl ze iemand lynchen

doet me altijd denken aan mijn grootmoeder zaliger in de tijd

toen die hard op tafel sloeg en uitriep tegen ons - nie vloeken godverdomme !!!
Je mag je gerust beschouwen als een concurrent,hoor,mij niet gelaten maar ik stap niet in dat verhaal want ik wil mijn energie voortaan aan positieve zakkens besteden zoals het bestrijden van armoede.
Oud 25 juli 2007, 12:34   #173

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Idd, het is geen wedstrijdje met winnaars of verliezers. Typisch dat sommige organsaties denken bezig te zijn met een onderlinge wedstrijd. Elk zet zich op zijn manier in om iets te doen tegen armoede.
er zijn armen die de dingen vlakaf zeggen zoals ze zijn

en er zijn armen die overal doekjes rond moeten draaien

er zijn armen die openlijk aanvallen
en er zijn armen die alleen maar achterbaks durven aanvallen

er zijn armenorganisaties die vlakaf toegeven dat ze met een leiding werken en er zijn armenorganisaties waar er zogezegd geen leiders zijn

er zijn armenorganisaties die vlakaf toegeven dat ze liberaal zijn en een bepaalde visie aanhangen en er zijn communistische armenorganisaties die zogezegd tegen uitsluiting zijn maar die wel opgericht werden louter om uit te sluiten

haha wat zijn jullie toch ongelofelijk grappig
Oud 25 juli 2007, 12:36   #174

Standaard

Citaat:
Je mag je gerust beschouwen als een concurrent,hoor,mij niet gelaten maar ik stap niet in dat verhaal want ik wil mijn energie voortaan aan positieve zakkens besteden zoals het bestrijden van armoede.
haha dat zal Karma wel heel flink gezegd vinden van jouw

een bank vooruit guerin
Oud 25 juli 2007, 12:38   #175
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
er zijn armen die de dingen vlakaf zeggen zoals ze zijn

en er zijn armen die overal doekjes rond moeten draaien

er zijn armen die openlijk aanvallen
en er zijn armen die alleen maar achterbaks durven aanvallen

er zijn armenorganisaties die vlakaf toegeven dat ze met een leiding werken en er zijn armenorganisaties waar er zogezegd geen leiders zijn

er zijn armenorganisaties die vlakaf toegeven dat ze liberaal zijn en een bepaalde visie aanhangen en er zijn communistische armenorganisaties die zogezegd tegen uitsluiting zijn maar die wel opgericht werden louter om uit te sluiten

haha wat zijn jullie toch ongelofelijk grappig
En er zijn ook armen die zichzelf tot leider uitroepen en vervolgens iedereen tegen de schenen schoppen.
Oud 25 juli 2007, 12:44   #176

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
En er zijn ook armen die zichzelf tot leider uitroepen en vervolgens iedereen tegen de schenen schoppen.
de armen die dat echt doen zonder hun achterban te raadplegen moet je nog leren kennen .

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 25 juli 2007 om 12:45.
Oud 25 juli 2007, 12:48   #177
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
de armen die dat echt doen zonder hun achterban te raadplegen moet je nog leren kennen .
Nee, die ken ik al.
Oud 25 juli 2007, 12:49   #178
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Schijnbaar is liefde toch eindig... Zelfs voor onsterfelijken..
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2007, 12:55   #179
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Terwijl sommige mensen het belangrijk vinden om ideologische discussies te voeren en anderen uit te schelden, kwam het Comité tegen Armoede tijdens de Gentse Feesten samen in de Solidariteitsbus om te overleggen, mekaar te ontmoeten en achteraf samen te genieten van het feest.

Het was een bijwijlen ontroerend gesprek met harde getuigenissen over wat armoede concreet is en hoe armen daar mee omgaan. Maar het was ook een bijzonder constructief gesprek waarbij een aantal afspraken werden gemaakt omtrent de verdere werking, toekomstige acties en samenwerkingsverbanden.

Mensen van het Comité tegen Armoede zullen zelf een uitgebreid verslag verspreiden, hier al enkele snapshots.

Tinny Mast vertelt over haar strijd voor haar kinderen Kim en Ken en hoe die verbonden is aan armoede. Ze zet zich verder in voor kinderrechten en praatte ook over het Chronisch Vermoeidheidssyndroom en fibromyalgie (ontsteking van bindspierweefsel), twee ziektes die vaak tot armoede leiden, ook omdat ze niet voldoende erkend worden.

Stefan Roumen vertelde over het opzet van het Comité tegen Armoede:

"Ons Comité is gericht op het verspreiden van nieuws over zinvolle armoedebestrijding. We zijn activistisch gericht. We zijn het niet eens met de betutteling van armen en vinden dat ze juist zichzélf moeten activeren in een strijd om rechten in plaats van te bedelen om gunsten.
Zo is er bijvoorbeeld het recht op onderdak (art. 23 van de Belgische Grondwet) dat een grondwettelijk gewaarborgd recht zou moeten zijn maar niet nageleefd wordt. Getuige hiervan de meer dan 2.000 daklozen in Brussel alleen al.

Ons forum Vrij Praten is natuurlijk moeilijk te bereiken voor mensen die volledig dakloos zijn en daarom publiceren we ook een gedrukte nieuwsbrief.

De boog moet niet altijd gespannen staan. Achteraf was het tijd voor een hapje, een drankje en een stapje in de wereld. Onderweg hebben we gemerkt dat ook de Gentse Flikken zich graag amuseren ...

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2007, 13:40   #180
debbie
Minister

Standaard

Bedankt voor dit mooie verslag met foto's
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be