Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juli 2007, 14:07   #21
napoleondegrote
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Heeft niks te maken met nu gij weer.

Feit is dat jij het nodig vindt om in een topic over mishandeling door soldaten, er de islam bij te sleuren. Je hebt er geen enkele reden voor om aan te nemen dat dit het werk is van religieuze fanatici, maar toch veronderstel je het.

Als je zo graag de religieuze freak uithangt kun je dat beter op andere subforums doen, daar gebeurt al genoeg islambashing. Dat je dit nu al begint te doen in topics die in de verste verte zelfs niets met de islam te maken hebben, is een brug te ver.

Neen, je hebt gelijk, dit is waarschijnlijk niet het werk van 'religieuze fanatici', gewoon van moslims die denken dat zwarten 'Untermenschen' zijn. Bij de moslims is dat veeleer 'mainstream'-denken.
napoleondegrote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2007, 14:26   #22
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door napoleondegrote Bekijk bericht
Neen, je hebt gelijk, dit is waarschijnlijk niet het werk van 'religieuze fanatici', gewoon van moslims die denken dat zwarten 'Untermenschen' zijn. Bij de moslims is dat veeleer 'mainstream'-denken.
die marokkaanse blauwe helmen zijn gewoon géén blauwe helmen, maar gewoon struikrovers in een schoon uniformke.Daar is ook geen ideologisch racisme achter te zoeken, wel het pragmatisme van gewetenloze perverten die hun kans schoon zien om goedkoop, en in hun overtuiging, ongestraft, zeer jonge meisjes te kunnen misbruiken.Ik weet wél dat Magrebijnen over het algemeen eerder op de zwarten neerzien, zoals op vee, dat men zolang geleden nog niet, gewoon verhandelde, kocht en verkocht.Net als ze met Blanken deden trouwens, zogauw ze de kans zagen...Mijn vraag is echter, komt dit soort walgelijk gedrag voor bij �*lle Blauwe Helm kontingenten, of vooral bij de Marokkaanse, of andere moslim-regimenten? En waarom zou dat wel zo zijn?Hun "kulturele" achtergrond? Hun genen? Beide?
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2007, 14:42   #23
napoleondegrote
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
die marokkaanse blauwe helmen zijn gewoon géén blauwe helmen, maar gewoon struikrovers in een schoon uniformke.Daar is ook geen ideologisch racisme achter te zoeken, wel het pragmatisme van gewetenloze perverten die hun kans schoon zien om goedkoop, en in hun overtuiging, ongestraft, zeer jonge meisjes te kunnen misbruiken.Ik weet wél dat Magrebijnen over het algemeen eerder op de zwarten neerzien, zoals op vee, dat men zolang geleden nog niet, gewoon verhandelde, kocht en verkocht.Net als ze met Blanken deden trouwens, zogauw ze de kans zagen...Mijn vraag is echter, komt dit soort walgelijk gedrag voor bij �*lle Blauwe Helm kontingenten, of vooral bij de Marokkaanse, of andere moslim-regimenten? En waarom zou dat wel zo zijn?Hun "kulturele" achtergrond? Hun genen? Beide?

Wel, ik zal zeker niet zeggen dat dit wangedrag totaal niet zou voorkomen bij niet-moslim blauwhelmen, maar daar is het eerder uitzonderlijk.
Het feit dat men hier een HEEL KORPS van 700 man (dacht ik) geschorst heeft en naar huis gestuurd, zegt toch wel iets over de omvang van het probleem. Anders schorst men enkele verdachten en stuurt die naar huis.
Of wat dacht ge?
En ik denk dat het niks met genen, alles met hun kulturele achtergrond te maken heeft; en wat is de hoofdmoot van hun 'kulturele' achtergrond? Juist, ja, de islam, "godsdienst van vrede"...
Oud 25 juli 2007, 14:55   #24
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Terugtrekken die troepen.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2007, 15:05   #25
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, ik zal zeker niet zeggen dat dit wangedrag totaal niet zou voorkomen bij niet-moslim blauwhelmen, maar daar is het eerder uitzonderlijk.
Het feit dat men hier een HEEL KORPS van 700 man (dacht ik) geschorst heeft en naar huis gestuurd, zegt toch wel iets over de omvang van het probleem. Anders schorst men enkele verdachten en stuurt die naar huis.
Of wat dacht ge?
En ik denk dat het niks met genen, alles met hun kulturele achtergrond te maken heeft; en wat is de hoofdmoot van hun 'kulturele' achtergrond? Juist, ja, de islam, "godsdienst van vrede"...
Wat dan gezegd van de systematische verkrachting van bosnische moslimvrouwen door de christelijke serven tijdens de oorlog in Joegoslavie? Dit is waarschijnlijk niet religieus geinspireerd dan? Terwijl het uiteraard overduidelijk is dat deze Marokkanen gehandeld hebben omdat er wat zever in een boekje staat dat JIJ letterlijk interpreteert?
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2007, 15:14   #26
napoleondegrote
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat dan gezegd van de systematische verkrachting van bosnische moslimvrouwen door de christelijke serven tijdens de oorlog in Joegoslavie? Dit is waarschijnlijk niet religieus geinspireerd dan? Terwijl het uiteraard overduidelijk is dat deze Marokkanen gehandeld hebben omdat er wat zever in een boekje staat dat JIJ letterlijk interpreteert?
Kijk, de ene verkrachting brengt natuurlijk de andere met zich mee. In het verleden (oa. tijdens WO II, toen de moslims en masse collaboreerden met de nazi's) hebben de bosnische en kroatische moslims verschrikkelijk huisgehouden in Servië, omdat volgens de nazi- en de islamideologie de Serviërs 'Untermenschen' zijn, voor de Duitsers omdat ze tot de Slavische volkeren behoorden(zoals de Russen), voor de moslims omdat het 'ongelovigen' zijn. Ook voor de ontbinding van Joegoslavië hebben moslims daar het bloed onder de nagels van christelijke Serviërs gehaald. Ik vind het dan ook historisch en psychologisch gezien logisch dat de Serviërs wraak nemen van zodra de situatie dat toelaat.
En over dat 'letterlijk interpreteren' van de koran? Je schijnt te vergeten dat wat de profeet (god zallem naaien) daar allemaal in schrijft, dat hij dat ook allemaal zelf al in de praktijk heeft gebracht... Nietwaar? Dus er lijkt mij weinig ruimte voor 'interpretatie'.

Laatst gewijzigd door napoleondegrote : 25 juli 2007 om 15:22.
Oud 25 juli 2007, 15:20   #27
napoleondegrote
Banneling

Standaard

vergissinkje...

Laatst gewijzigd door napoleondegrote : 25 juli 2007 om 15:21.
Oud 25 juli 2007, 15:36   #28
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk, de ene verkrachting brengt natuurlijk de andere met zich mee. In het verleden (oa. tijdens WO II, toen de moslims en masse collaboreerden met de nazi's) hebben de bosnische en kroatische moslims verschrikkelijk huisgehouden in Servië, omdat volgens de nazi- en de islamideologie de Serviërs 'Untermenschen' zijn, voor de Duitsers omdat ze tot de Slavische volkeren behoorden(zoals de Russen), voor de moslims omdat het 'ongelovigen' zijn. Ook voor de ontbinding van Joegoslavië hebben moslims daar het bloed onder de nagels van christelijke Serviërs gehaald. Ik vind het dan ook historisch en psychologisch gezien logisch dat de Serviërs wraak nemen van zodra de situatie dat toelaat.
En over dat 'letterlijk interpreteren' van de koran? Je schijnt te vergeten dat wat de profeet (god zallem naaien) daar allemaal in schrijft, dat hij dat ook allemaal zelf al in de praktijk heeft gebracht... Nietwaar? Dus er lijkt mij weinig ruimte voor 'interpretatie'.
Die vlieger gaat niet op. Het zijn de kroaten die samen met de Nazis een beetje de serviers aan het uitroeien waren en Kroatie is Christelijk. Bosniers hadden er niks mee te zien. Ander smoesje verzinnen?

En idd, voor narrow minded mensen is er nooit ruimte voor interpretatie.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2007, 16:18   #29
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
niemand kan mij verdenken van Bush te bewonderen, maar wat Guantanamo betreft: mischien houden ze daar wel mensen opgesloten die anders hier in Europa zouden zitten bommen leggen, zoals in Paris, Madrid en London reeds gebeurt is, en op zoveel andere plaatsen.Zeg danku dat Ome Sam het vuile werk opknapt! Schaamte over ons, dat we die Yankees daarvoor nodig hebben...
U zegt wel degelijk 'misschien'. Het uitvissen door de Amerikanen of dit nu niet 'misschien' is maar wel 'echt', duur wel wat lang. Ik voorspel u dat binnen het jaar Guantanamo gesloten wordt. Zonder enig degelijk resultaat, maar wel met de terechte de beschuldiging dat de Amerikanen grovelijk de mensenrechten hebben geschonden. Indien de Amerikanen willen weten of die mensen schuldig zijn of niet, dan kunnen ze dat doen zoals men dat in elk beschaafd land doet. En als ze niets ten laste vinden, moeten ze de mensen vrijlaten.

Eigenlijk zijn de Amerikanen onbekwaam. Overal waar ze komen loopt het uit op een ramp. Dat was zo in Vietnam, in Somalië enz, enz, en dat is zo in Irak.

Laatst gewijzigd door system : 25 juli 2007 om 16:24.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2007, 19:38   #30
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Die pastoors hier bij ons die zich verdiepen in de kinderliefde ...

ach jongens, dat heeft allemaal geen fluit met godsdienst te maken.
Het zit hem in onze hormonen. Die houden geen rekening met het feit dat je enkele weken ver van huis zijt. En als de ene pakkans klein wordt, en de andere pakkans groot ... dan blijft de gemiddelde vent (m/v voor alle duidelijkheid en ook m/k dus moslim/kristelijk idem dito) niet bij de pakken zitten.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2007, 04:28   #31
Samuray
Schepen

Samuray's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of wat dacht ge?
Hoe zit het met die duizenden -christelijke- priesters in VS die tienduizenden kinderen tientallen jaren lang hadden misbruikt?
Samuray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2007, 09:26   #32
napoleondegrote
Banneling

Standaard

Citaat:
Die vlieger gaat niet op. Het zijn de kroaten die samen met de Nazis een beetje de serviers aan het uitroeien waren en Kroatie is Christelijk. Bosniers hadden er niks mee te zien. Ander smoesje verzinnen?

En idd, voor narrow minded mensen is er nooit ruimte voor interpretatie.
U liegt meneer. Er was wel degelijk een bosnische moslimdivisie in de SS, de moslims hebben wel degelijk en masse gecolaboreerd met de nazi's. Zelfs nu nog wordt Hitler verafgood door moslims, omdat hij de joden heeft willen uitroeien. De Groot-Mufti van Jeruzalem ten tijde van Hitler was een persoonlijke vriend van hem. En die Groot-Mufti was de grootvader van Arafat. U maakt zichzelf belachelijk met uw negationisme. De Bosniërs droegen in de Waffen-SS zelfs hun eigen typische hoofddeksel: een islamfez.
Oud 27 juli 2007, 09:29   #33
napoleondegrote
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samuray Bekijk bericht
Hoe zit het met die duizenden -christelijke- priesters in VS die tienduizenden kinderen tientallen jaren lang hadden misbruikt?
Daar is niks van aan: er zijn een aantal dossiers van misbruik, spijtig genoeg. Geen 'duizenden' priesters, en nog minder 'tienduizenden' kinderen. Waarom proberen mensen als u altijd moslimgeweld te negeren of minimaliseren, en ander geweld te overdrijven? Wat belang hebt u erbij? Moslimneukertje ofzo? Of niet?

Laatst gewijzigd door napoleondegrote : 27 juli 2007 om 09:30.
Oud 27 juli 2007, 10:10   #34
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Waarom proberen sommige mensen dit te maken tot een kwestie over afkomst? Overal waar soldaten actief zijn is dit soort misbruik (en erger) schering en inslag.
Ik ben misschien bevooroordeeld door mijn anti-militarisme, maar het is toch een duidelijk patroon.
Oud 27 juli 2007, 12:35   #35
LeMmOnN
Gouverneur

LeMmOnN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht

Worden die smeerlappen dan niet vervolgd? Of heb ik hier iets gemist?

.
En dan zeggen dat ze niet integreren in de wereld, ze volgen zelfs het Belgische voorbeeld van zoveel jaren geleden.
Oud 27 juli 2007, 12:39   #36
LeMmOnN
Gouverneur

LeMmOnN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Eigenlijk zijn de Amerikanen onbekwaam. Overal waar ze komen loopt het uit op een ramp. Dat was zo in Vietnam, in Somalië enz, enz, en dat is zo in Irak.
Je bent WOII vergeten, toch wel spijtig dat ze toen van Europa ook een ramp hebben gemaakt. Hadden ze niet gekomen dan spraken we nu allemaal Duits, dan hadden we nu al over een echt ééngemaakt Europa kunnen spreken.

Dit neemt niet weg dat Vietnam, Irak en Guantanamo de spuigaten uitloopt.
Oud 27 juli 2007, 16:24   #37
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
U liegt meneer. Er was wel degelijk een bosnische moslimdivisie in de SS, de moslims hebben wel degelijk en masse gecolaboreerd met de nazi's. Zelfs nu nog wordt Hitler verafgood door moslims, omdat hij de joden heeft willen uitroeien. De Groot-Mufti van Jeruzalem ten tijde van Hitler was een persoonlijke vriend van hem. En die Groot-Mufti was de grootvader van Arafat. U maakt zichzelf belachelijk met uw negationisme. De Bosniërs droegen in de Waffen-SS zelfs hun eigen typische hoofddeksel: een islamfez.
Ook dit is overbekend vandaag.Enkel hysterische " verdraagzame" moslim-aanbidders ontkennen het hardnekkig...
Oud 27 juli 2007, 16:30   #38
Samuray
Schepen

Samuray's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar is niks van aan: er zijn een aantal dossiers van misbruik, spijtig genoeg. Geen 'duizenden' priesters, en nog minder 'tienduizenden' kinderen. Waarom proberen mensen als u altijd moslimgeweld te negeren of minimaliseren, en ander geweld te overdrijven? Wat belang hebt u erbij? Moslimneukertje ofzo? Of niet?

Tja, enkele dossiers, maak er echt duizenden van:
http://www.blikopdewereld.nl/rechter...seksueel_m.htm
Citaat:
[NRC 22 maart 2002]
"Van aaien tot erger, en als het dreigt uit te komen trekken de kerkelijke autoriteiten een rookgordijn op of wordt de zaak doodgezwegen of afgekocht. In de Amerikaanse stad Boston weten ze er alles van. Daar werd vorige maand een priester veroordeeld die in dertig jaar tijd meer dan 130 jongens misbruikte."
Citaat:
[NRC 31-07-2004 Zaterdags Bijvoegsel pagina Z 10]
Meer dan 4.300 Amerikaanse priesters zijn aangeklaagd wegens seksueel misbruik.
.....
In het hele land heeft de kerk inmiddels 572 miljoen dollar aan schikkingen betaald aan ten minste 10.600 mensen die sinds 1950 waren misbruikt. Zeker 4.392 priesters zijn aangeklaagd.

Als we doorrekenen;
1 christelijke priester uit Boston: 130 kinderen gedurende 30 jaar.
4.392 christelijke priesters zullen dan vanaf 1950 hoeveel hebben misbruikt?
4392x 50* =219.600 kinderen
*conservatieve schatting, die van Boston zal wel een heavy user zijn geweest....

PS:
wat moslims uitvreten wil ik niet goedpraten. Het gaat me om de zaken in juiste perspectief te zien en niet alleen vingertjes wijzen naar 1 bepaald groep.

Laatst gewijzigd door Samuray : 27 juli 2007 om 16:31.
Samuray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2007, 16:34   #39
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Waarom proberen sommige mensen dit te maken tot een kwestie over afkomst? Overal waar soldaten actief zijn is dit soort misbruik (en erger) schering en inslag.
Ik ben misschien bevooroordeeld door mijn anti-militarisme, maar het is toch een duidelijk patroon.
Een hoop mannen in uniform,zonder hun vrouwen erbij, in een vreemd land, met macht op de plaatselijke bevolking, dat vraagt inderdaad om misbruiken...De vraag is, in welke mate welke nationaliteit en/of ras het meest, en op de smerigste manier van de situatie gaat profiteren.
Gezien er blauwe helmen van �*lle nationaliteiten zijn, zou men zulke dingen toch moeten kunnen kontroleren?Wat mijzelf betreft, is het in elk geval de 1ste keer dat ik hoor dat een gans kontingent Blauwe Helmen geschorst, en naar huis gejaagd werd, nadat het uitkwam dat ze allemaal, en grootschalig seksueel minderjarigen en vrouwen misbruikten, profiterend van die hun honger en armoede, ze betalend met een schep rijst, of een paar dozen konserven voor hun seks-prestaties...En de smeerlappen in kwestie zijn dus Marokkanen.En dus moslims...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be