![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#201 |
|
Banneling
|
Er wordt tegenwoordig wel minder over werkezels gesproken...
Een positieve kentering, me dunkt... |
|
|
|
|
|
#202 | |||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
|
#203 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Diezelfde man zong trouwens in een ander liedje ook:
Citaat:
|
|
|
|
|
#204 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#205 | ||||||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
de allerlaagste klasse van de proletariers moet bovendien ook worden afgeschaft door de invoering van een onvoorwaardelijk basisinkomen dat voldoende is om iedereen te garanderen zich in zijn of haar basisbehoeften te voorzien. Citaat:
vorige keer heb ik bart somers er in volle zaal ook op gewezen dat haatretoriek tegenover werklozen ook een vorm van eng tribaal collectief groepsdenken is in alle geval ze hebben me niet buiten gesmeten Citaat:
de natuurlijke rijkdom is van nature van iedereen de natuurlijke rijkdom zie ik ook als de kansen die eerlijk verdeeld moeten worden de rijkdom dat is echter het product van arbeid en kan dus bezeten worden door de leverancier van die arbeid - en niemand heeft het recht dit te ontnemen dus kansen ( = toegang tot natuurlijke hulpbronnen ) moeten herverdeeld worden en niet het product van mensen die kansen genomen hebben Citaat:
Citaat:
Citaat:
we zullen ook maar zwijgen denk ik verder over wat ik jouw in het verleden allemaal over Vb ers heb horen zeggen terwijl je ze nu voor je communistische kar tracht te spannen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
||||||
|
|
|
|
|
#206 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#207 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#208 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
#209 | ||||||||||||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
- Dat de gepriviligeerde klasse vrijwillig afstand doet van haar privileges? Wanneer, tegen Sint-Juttemis? - Of stel je voor de de niet-gepriviligeerden zich verzetten en dus klassenstrijd voeren? - Of wil je dat de staat tussenkomt en de liberale vrijheid aan banden legt die de privileges in stand houdt? Citaat:
Citaat:
- hoe hoog moet of mag dat basisinkomen zijn? - hoe ga je dat financieren? - hoe ga je ervoor zorgen dat je binnen de samenleving een voldoende draagvlak krijgt om dat geld vrij te maken (en dus ergens anders weg te halen)? Citaat:
- Als hij ervoor kiest om zijn loonarbeid niet te verkopen, van wat moet die arbeider dan leven? - Als hij geen alternatief heeft, is er dan sprake van vrije keuze? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
- Beschouw je een werkgever dan als iemand die de opbrengst van die arbeid ontneemt? Want dat is de manier waarop werkgevers winst boeken: door de opbrengst van de arbeid voor zich te houden. - Als men het product van arbeid niet mag ontnemen, hoe koppel je dat dan aan loonarbeid waarbij niets anders gebeurt dan het ontnemen van het product van die arbeid? Citaat:
Citaat:
Citaat:
- Ik fulmineer nog altijd op het VB al beschouw ik die partij en hun succes als een gevolg van het neo-liberale beleid en dus niet als de oorzaak van de meeste problemen. Ik maak wat dat betreft een onderscheid tussen de vetgemeste mandatarissen, papzakken en kaders van die partij die zonder meer neo-fascisten zijn en de vele kiezers die voor het VB stemmen omdat ze de neo-liberale puinzooi en gerommel beu zijn. Met die kiezers wil ik ten allen tijde en met plezier een boompje opzetten over hun partij en ondertussen een stevige pot pakken. Verder: - ik heb geen kar waar ik mensen voor zou willen spannen, wel in tegendeel: ik ben altijd bereid een duwtje aan een kar te geven als me dat gevraagd wordt en als ik denk dat die kar de goeie richting uitgaat. - de organisaties waarvoor ik me engageer zijn niet communistisch. Het zijn organisaties die niet vertrekken vanuit een dogma (communistisch noch liberaal) maar omgekeerd juist geïnteresseerd zijn in de problemen, analyses en oplossingen die mensen zelf aanbrengen. Wij gaan niet aan fabriekspoorten, GB's of stations staan met pamfletten waarin onze uitleg van de realiteit staat maar we staan er wél om naar de mensen te luisteren en te horen wat hun uitleg, problemen en bekommernissen zijn. En we nodigen die mensen uit om concreet samen te werken, zodat we sterker staan en voor die problemen een oplossing kunnen afdwingen.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 25 juli 2007 om 19:23. |
||||||||||||
|
|
|
|
|
#210 |
|
Banneling
|
Men gaat toch weer niet Coveliers als de lul van het jaar proberen verkozen te krijgen?
|
|
|
|
|
|
#211 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#212 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik weet het beste Chipie,het is een beetje ontwennen hé
|
|
|
#213 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Hij steekt in ieder geval met kop en schouders boven de concurrenten uit...
|
|
|
|
#214 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Beetje meer naar armoede werken en wat minder naar politiek uithalen zou alvast een start zijn.
Tegen dat jullie uit de discussie zijn tussen elkander...zullen de huizen weer 11% duurder zijn. Zo gaat dat niet! ![]()
|
|
|
#215 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Begin mss eens om weer een vaste broodprijs af te dwingen...ze gaan weeral opslaan binnenkort.
T' is niet veel....maar t' is eten.
|
|
|
#216 | |
|
|
Citaat:
er wordt teveel geleuterd en geemmerd in die klein linkse kringen intussen is het omniostatuut er mede dankzij vws wel door dat is dus geen geleuter maar het is er nogmaals vraag ik daarom - hebben jullie het omniostatuut al aangevraagd ? eindeloos klagen en jammeren helpt ons immers niet vooruit he aanvragen die handel dus ! moeilijk doen desnoods op de ziekenkas erover !!!
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 25 juli 2007 om 19:47. |
|
|
|
|
|
|
#217 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Spijtig van het vws want het was al bij al een leuke boel....en het had impact!
|
|
|
|
#218 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#219 | |
|
|
Citaat:
we zijn nog niet uitgepraat
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
|
|
|
|
|
#220 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Okay ...beetje werken waar te werken valt en zwijgen waar gezwegen moet worden. Zo moet dat.
|