Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juli 2007, 09:57   #241
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Je bekijkt dat uit de verkeerde invalshoek.
Je moet het bekijken van de kant van de arme die op zoek is naar info.
Info die er nu niet staat.

Je wil toch niet lezen dat kraken en tafelschuimen uw oplossing is?

Los daarvan mag je gerust een praathoekje openhouden natuurlijk.
Kijk,op de site staat er al van alles dat te maken heeft met de officieel weg te nemen als je in armoede terecht komt en dat moet nog beter maar we zijn amper 3 weken online maar ook voor die mensen die het beu zijn om de officieel kanalen te volgen is er info!
Oud 26 juli 2007, 10:03   #242
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
VWS is dus een liberale mantelorganisatie?
VWS is sinds nu bijna een jaar inderdaad een organisatie die in tegenstelling tot alle anderen open en bloot kleur bekend en die kleur is inderdaad blauw.

Dit wil echter geenszins zeggen dat we neoliberaal zijn - het neoliberalisme is ons inziens immers een pervertering van het zuivere liberalisme dat wij aanhangen. Het neo liberalisme wijkt daar af van het zuivere liberalisme waar natuurlijke hulpbronnen gemonopoliseerd mogen worden. Ook op www.liberales.be kunnen we lezen dat
Citaat:
Volgens Locke heeft elk individu recht om op een maximale vrijheid invulling te geven aan het eigen leven. Hierbij mag dit individu een gedeelte van de natuur opeisen, mits hij genoeg en van dezelfde kwaliteit overlaat voor anderen. Niemand kan meer aanspraak maken op de natuur dan een ander, want de mogelijkheden die de natuur biedt, zijn niemands persoonlijke verdienste. Wanneer er bijvoorbeeld een beperkte hoeveelheid land beschikbaar is voor twee personen, en een van beide personen eigent zich meer dan de helft toe, dan is dit volgens Locke onrechtvaardig. De tweede persoon wordt hiermee te veel beperkt in het geven van een eigen invulling aan zijn leven.
Het VWS heeft er dus inderdaad voor gekozen om uit te gaan van de realiteit zoals ze is in plaats van er zoals de meeste klein linksen vanuit te gaan hoe die volgens hen zou moeten zijn

En overal waar we kunnen proberen we in deze neoliberale realiteit invloed uit te oefenen als liberale armen.

Volgens mij is er meer moed voor nodig om als arme gans alleen het verkiezingscongres van de grootste liberale partij van het land binnen te stappen en daar de voorzitter publiek te interpelleren over zijn haatretoriek en die van de partij tegen werklozen dan om met honderd antiglobalisten een mac donalds in brand te steken op één of andere G7-top ofzo. Volgens ons is de politieke dialoog inderdaad de enige weg om aan armoede structureel iets te doen.

In plaats van onszelf als armen buiten te (laten ) sluiten uit de maatschappij moeten we integendeel onze plaats erin opeisen !
In een open samenleving kan dat - in een open VLD hebben ook armen een plaats.

Citaat:
Nu weet ik ook dat dat groepke beter te vermijden valt.
nee je verklaard alleen zelf waarom het onderstaande veelal inderdaad waar is

Citaat:
En eigenaardig genoeg kom ik bepaalde mensen en organisaties overal tegen waar het om militante armen en daklozen gaat, maar bepaalde andere organisaties dan weer niet... en raadt eens welke organisatie in die tweede cathegorie hoort?
leer mij als liberale arme in een milieu waar klein links impliciet een monopolie op claimt in alle geval niet wat uitsluiting is. wordt zelfs uitgesloten door diegenen die beweren bij hoog en bij laag om tegen uitsluiting te zijn
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 juli 2007 om 10:05.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2007, 10:14   #243

Standaard

stel je eens voor dat alle armen dat zouden gaan doen

allemaal lid worden van de vld, maar ook van de spa

en op hun congressen mee in de soep gaan roeren

als ik in mijn eentje ervoor kan zorgen dat bart somers zijn kak moet intrekken, dat zijn toespraak de dag na mijn interpellatie erdoor aangepast werd

ik weet het is niet veel maar wat zou het geven als we allemaal deze strategie hanteerden ?

in alle geval is dat waar het vws voor staat

we gaan zeker ook lid worden van het eigenaarssyndicaat

zelfs daar willen we een mannetje die er voor ons, de armen op tafel slaat

trouwens de vredesbeweging hanteert deze strategie ook
ze kopen één aandeel van een wapenproducent
dat geeft hen het recht aanwezig te zijn op de aandeelhoudersvergadering
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Oud 26 juli 2007, 10:18   #244

Standaard

het spreekt vanzelf dat we voor dit alles nog steeds nood hebben aan zeer moedige assertieve kansarmen, armen die de moed hebben om in het hol van de leeuw binnen te stappen om daar dan vervolgens heel assertief te gaan zijn en er niet meer of niet minder dan de waarheid te verkondigen.

bangerikken die liever in holen en loopgravenfantasieen wegkruipen gelieve zich voortaan aub van meet af aan te onthouden

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 juli 2007 om 10:22.
Oud 26 juli 2007, 10:36   #245

Standaard

en ik was me zonet aan t voorstellen zo ( maar jammer genoeg zal het wellicht maar een dagdroom blijven )

stel nu eens dat de limburgse leeuw en de minister van agitatie in plaats van hun tijd en energie te steken in cap; een initiatief waarvan ze beiden op voorhand wisten dat het geen kans op slagen had

stel nu eens dat ze in de plaats daarvan lid waren geworden van de SPA. Ik heb beide heerschappen gekend en ook hun retorische vaardigheden en ben er van overtuigd dat ze samen nog veel meer op de SPA zouden hebben kunnen wegen ( om die tot de roots te doen terugkeren ) dan ik alleen op de VLD

probleem bij de klein linksen is dat ze hun princiepes te belangrijk vinden

die princiepes zouden er voor de armen moeten zijn - en niet omgekeerd

ook niet vergeten dat het erover gaat iets te bereiken voor de armen, niet voor de princiepes

breek toch uit die mentale "marxistische" kooi waarin je jezelf gevangen zet

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 juli 2007 om 10:37.
Oud 26 juli 2007, 10:42   #246
guerin
Minister

Standaard

Partijen zijn kooien,idd maar CAP is ietje opener!Ik ben er geen lid van en CTA ook niet toch worden we ondersteund,ben je ondersteund door de VLD of Vivant of eender welke partij(tje)?
Oud 26 juli 2007, 10:45   #247
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
Partijen zijn kooien,idd maar CAP is ietje opener!Ik ben er geen lid van en CTA ook niet toch worden we ondersteund,ben je ondersteund door de VLD of Vivant of eender welke partij(tje)?
Niet moeilijk dat U door CAP ondersteund bent...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2007, 10:47   #248
guerin
Minister

Standaard

tis nie moeilijk,tis gemakkelijk,he chipie
Oud 26 juli 2007, 10:51   #249

Standaard

Citaat:
het verschil is beste

dat limburgse leeuw en de minister van agitatie iets bereikt zouden hebben indien ze hun tijd in de SPA hadden gestoken in plaats van in de CAP (zal nogal een steun zijn trouwens dat jullie daarvan ontvangen )

en iets bereiken voor de armen, structurele oplossingen daar dacht ik dat het om te doen was

nu hebben jullie jullie princiepes inderdaad
maar iets bereikt dat heb je niet

tja da s natuurlijk een keuze he
Oud 26 juli 2007, 10:53   #250

Standaard

Citaat:
als in een kooi binnen gaan trouwens alles is wat je zou moeten doen om voor de armen iets te bereiken vind ik dat nog best meevallen

had je maar gelijk

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 juli 2007 om 10:54.
Oud 26 juli 2007, 10:56   #251

Standaard

Citaat:
toch worden we ondersteund
diens brood men eet ( hoe weinig ook ) diens woord men spreekt

een wetmatigheid waar ook commies niet onderuit komen
Oud 26 juli 2007, 10:56   #252
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
het verschil is beste

dat limburgse leeuw en de minister van agitatie iets bereikt zouden hebben indien ze hun tijd in de SPA hadden gestoken in plaats van in de CAP (zal nogal een steun zijn trouwens dat jullie daarvan ontvangen )

en iets bereiken voor de armen, structurele oplossingen daar dacht ik dat het om te doen was

nu hebben jullie jullie princiepes inderdaad
maar iets bereikt dat heb je niet

tja da s natuurlijk een keuze he
Bof,de spa heeft zijn spa rood en die bereiken niks,dus is het zeker onwaar dat beide heren die je vermeld er iets zou bereiken!
De steun is er en zal duidelijker worden in de tijd

Structureel oplossing is wat jij en het vws is blijkbaar voor staan,wij willen armoede opheffen,we mikken ietje hoger zoals je ziet
Oud 26 juli 2007, 10:58   #253

Standaard

en weet je er is niks verkeerd aan dat CAP nu een comite tegen armoede opricht en zo aan de basis tracht te werken en mobiliseren

op zich is daar niks verkeerd aan maar geef het dan eerlijkheidshalve ook gewoon toe

het is niet ethisch om mensen voor een communistisch ideaal in te schakelen zonder dat ze dat weten
Oud 26 juli 2007, 10:59   #254
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
diens brood men eet ( hoe weinig ook ) diens woord men spreekt

een wetmatigheid waar ook commies niet onderuit komen
Je hebt duidelijk geen zicht op de linkse gedachtengoed;Cta is geen onderdeel van CAP,het zou eerder omgekeerd zijn.
Echte linksen werken vanuit de basis naar boven,niet zoals rechts dat van boven naar beneden onderdrukt.
Oud 26 juli 2007, 11:01   #255
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
en weet je er is niks verkeerd aan dat CAP nu een comite tegen armoede opricht en zo aan de basis tracht te werken en mobiliseren

op zich is daar niks verkeerd aan maar geef het dan eerlijkheidshalve ook gewoon toe

het is niet ethisch om mensen voor een communistisch ideaal in te schakelen zonder dat ze dat weten
Dat is correct...
Oud 26 juli 2007, 11:02   #256
guerin
Minister

Standaard

Citaat:

maar nee,CAT is een initiatief van duveltje.
En nee,CTA heeft geen politiek kleur op zichzelf
Oud 26 juli 2007, 11:03   #257
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
maar nee,CAT is een initiatief van duveltje.
En nee,CTA heeft geen politiek kleur op zichzelf

Laatst gewijzigd door Chipie : 26 juli 2007 om 11:04.
Oud 26 juli 2007, 11:06   #258

Standaard

Citaat:
Je hebt duidelijk geen zicht op de linkse gedachtengoed;Cta is geen onderdeel van CAP,het zou eerder omgekeerd zijn.
Echte linksen werken vanuit de basis naar boven,niet zoals rechts dat van boven naar beneden onderdrukt.
lol ja vanonderop ja

wat een giller
Oud 26 juli 2007, 11:08   #259
guerin
Minister

Standaard

Ik ben blij je eens aan het lachen te hebben gebracht,nog veel plezier gewenst
Oud 26 juli 2007, 11:12   #260
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
VWS is sinds nu bijna een jaar inderdaad een organisatie die in tegenstelling tot alle anderen open en bloot kleur bekend en die kleur is inderdaad blauw.
Een entristische strategie, waarbij je lid kan worden van een partij of organisatie met als doel die van binnenuit te veranderen, is één zaak. Dat kan zinvol lijken hoewel Coveliers en JMDD hebben aangetoond dat het bij de Open Wonden VLD zo niet werkt.
Maar dat is hoe dan ook iets anders dan jezelf blind tot een ideologie bekennen en de dogma's van die ideologie overnemen en breed als je eigen waarheid gaan verkondigen.
Citaat:
Op www.liberales.be kunnen we lezen dat volgens Locke elk individu recht heeft om op een maximale vrijheid invulling te geven aan het eigen leven.
Je verwijt sommigen dat ze zich inspireren op geschriften van een bebaarde, oude man die twee honderd jaar geleden leefde en jij citeert dan een magerzuchtige ideoloog van nog eens tweehonderd jaar daarvoor om je dogmatische gedachten mee te ondersteunen.
Als John Locke in 1660 gelijk had met zijn analyse, vraag ik me af waarom we dan vandaag in de omgekeerde wereld leven, terwijl liberalen al bijna een halve eeuw aan de macht zijn in de belangrijkste kapitalistische landen.
En uit het feit dat de gewenste realiteit zich niet gemanifesteerd heeft, besluit je daaruit dan niet dat zowel de inzichtn van Locke als de liberale politiek fundamenteel falen?

Liberalen zijn in ons land al decennia aan de macht en het enige dat we vaststellen is een exponentiële stijging van de armoede. Hoeveel tijd, illustraties en bewijzen heb jij nodig om je visie op de realiteit bij te stellen aan die realiteit?

Citaat:
Het VWS heeft er dus inderdaad voor gekozen om uit te gaan van de realiteit zoals ze is in plaats van er zoals de meeste klein linksen vanuit te gaan hoe die volgens hen zou moeten zijn
Ik kan me niet voorstellen dat je je wil neerleggen bij een realiteit waarbij 15% van de Belgen arm is, waar dat bij gepensioneerden oploopt tot 21% en bij migranten tot 40 �* 50%.
Ik veronderstel dat ook jij aan die realiteit iets wil veranderen. Dus ga je (zoals de meeste 'klein linksen') uit van een realiteit zoals die zou moeten zijn? Eén met minder (en bij voorkeur geen) armen? Of wil je de armoede verminderen met één arme per keer, te beginnen met jezelf?

Citaat:
Volgens mij is er meer moed voor nodig om als arme gans alleen het verkiezingscongres van de grootste liberale partij van het land binnen te stappen ... Volgens ons is de politieke dialoog inderdaad de enige weg om aan armoede structureel iets te doen.
Dat daar moed voor nodig is, wil ik best erkennen. Het is best gedurfd en alle respect daarvoor. Maar moed volstaat natuurlijk niet. De essentie is niet de moed maar de efficiëntie. Bijdragen aan een liberale partij om de economische principes en dogma's van die partij te wijzigen, duidt volgens mij echter niet zozeer op moed dan wel op een onvoorstelbare naïviteit, grenzend aan wereldvreemdheid.

Citaat:
In plaats van onszelf als armen buiten te (laten ) sluiten uit de maatschappij moeten we integendeel onze plaats erin opeisen !
In een open samenleving kan dat - in een open VLD hebben ook armen een plaats.
Met de eerste zin kan ik het eens zijn. Maar er is geen verband met de tweede zin. Je klinkt alsof je enerzijds gelooft dat er een fundamenteel verschil bestaat tussen de VLD en de Open Wonden VLD. Ik mag hopen dat je wereldvreemdheid niet zover gaat dat je blindelings trapt in een opsmukoperatie en dat voor jou wat cosmetica en plastische chirurgie volstaan om te geloven dat plots ook iemands karakter en persoonlijkheid verandert.
Verder doe je alsof een open samenleving de uitvinding van de Open Wonden VLD zou zijn en het resultaat van diezelfde VLD. Ik veronderstel dat je de VLD genoeg kent om te weten welke impact marketingjongens en spindoctors als Slangen daar innemen.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be