![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Pas op, ik bedoel dit niet als slecht vanwege het Blok: hun agendapunt is, wat het kommunautaire betreft: "de stekker eruit trekken", en het is de djoetie van de oppositie "to oppose". Wat ik wel bedoel: je moet een oppostie-truukje niet verheffen tot een beleidsoptie.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je tweede zin is eveneens zeer juist, maar kan nog raker geformuleerd worden als volgt: de meerderheid in dit onlandje wil "richting regionale autonomie" (nl. Vlaanderen), de minderheid wil net het omgekeerde. Als een verzoening van die twee echt onmogelijk is, (en gezien ze 180° verschillen, is dat wel zo) dan blijft er één basisvraag over: demokratie of niet (meerderheid of niet). Als de tang-Milket dat niet tijdig ingezien heeft, dan is ze politiek zo dom als het achterste van een varken. Nu denk ik niet dat ze zo dom is als dat, maar wel dat ze een tang van een wijf is: ze zal wel uitleggen aan haar achterban dat ze alles gedaan heeft wat ze kon, en het argument "de meerderheid" zullen de Walen wel slikken. Zelfs al hebben de Walen nog nooit leren slikken, zelfs al zal hun keel pijn doen, ze zullen wel moeten. (iemand moet hen ook eens uitleggen dat "de stekker uittrekken" nog veel meer pijn zal doen - helaas ook voor Vlaanderen, maar dat laatste beseffen de blokkertjes niet).
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is de dikste zever die ik deze week al gehoord of gelezen heb. Partijen zijn redelijk onafhankelijk, ik zie niet in wie of wat aan vb. de tsjeven of aan de nva zou opleggen dat ze niet zouden mogen samenwerken met het blok. Het zijn de leden van de partij die de grote lijn bepalen, en niet vb. de bande van Laeken, ook niet de ouderlingen van een partij. Stel dat op een kongres van de vld iemand zou voorstellen om samen te werken met het blok, en stel dat Verafstoot zou zeggen "als dat gebeurt, dan zal het zonder mij zijn", en stel dan dat een meerderheid zou stemmen om toch samen te werken ... dan is het eksit Verafstoot ... Bovendien zie ik bij de huidige tsjeven nog weinig rwoialistische hardliners. Ze zijn allemaal de pensioengerechtigde leeftijd ver voorbij. Leeft gij nog in de vorige eeuw misschien?
|
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 27 juli 2007 om 10:15. |
|
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog dit schoofzak.
Op een congres van de N-VA WERD beslist samen te werken met het VB en het cordon sanitaire naar de prullenmand te verwijzen. Bart De Wever heeft zijn mond gehouden omdat hij niet de indruk wilde geven dat de leden niets in de pap te brokkelen hebben. De eerste de beste die echter DEED wat de leden beslisten werd geschorst door...Bart de Wever.
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mocht de nva beslissen om samen te werken met het blok, op het kommunautaire vlak, ik zou ermee akkoord gaan. Al wat verder zou gaan: ze zouden mij als kiezer verliezen. Het Weverke heeft zich geplooid naar zijn leden, toen die brulkikker Dedekker defenestreerden; ik heb nog nooit gehoord van het omgekeerde, namelijk dat een partijleiding zo vierkant als jij durft te beweren, ingaat tegen zijn algemene vergadering.
|
![]() |
![]() |
#107 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb nogal wat partijcongressen meegemaakt, en volg nog steeds alle congressen van Vlaamse partijen zo goed mogelijk. En ik heb het nog nooit meegemaakt dat fundamentele beslissingen van de partijtop uiteindelijk niet werden goedgekeurd, ook al is een meerderheid van de leden er tegen. |
|
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zal nooit het gros van de kiezers van het blok ekstremistisch noemen: die mensen klagen het wanbeleid van de grote politieke families aan, en daarvoor hebben ze gelijk. Je hebt wel gelijk in je voorspellingen: het is de laatste kans voor iedereen, vooral voor de Walen. Als "ze" (alle partijen) nu niet afkomen met een deftige staatshervorming, dan is het inderdaad gedaan met het nva en dan zullen de tsjeven ook een dreun van jewelste krijgen. Dan zouden de blokkers-belangers wel eens een sprong voorwaarts kunnen maken in de richting van "de stekker uit het machientje dat dit onlandje is". We zullen daarna op een of andere manier toch moeten afrekenen met die één of twee persent vuil-ekstremistische leden van het blok: hen steken waar ze thuishoren, namelijk in een hoek waar er niemand van last heeft, waar niemand ze hoort of ruikt.
|
![]() |
![]() |
#109 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allez, ik herhaal nu één voorbeeldje, dat in deze draad reeds een aantal keer is aangehaald: de leiding van de nva nam de beslissing om brulkikker Dedekker aan boord te hijsen. De leiding van de partij heeft een flinke pandoering gekregen. En jij zegt hierbovoen dat je dat nog nooit hebt meegemaakt. Leef jij in Noord-Korea heden ten dage?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 27 juli 2007 om 11:24. Reden: ambetante tokfout |
|
![]() |
![]() |
#111 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Jij meent dus in alle oprechtheid dat het de NVA-basis en -leden waren die De Decker uit de NVA verjaagd hebben? Het ACV heeft daar niets mee te zien? Het kan ook altijd helpen als je een begin van aanduiding zou geven waar en hoe de NVA-leden zich tegen opname van De Decker hebben uitgesproken. |
|
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben nogal leergierig. Deel mij mede: wie heeft de tsjeven verplicht om mee te stappen in het kordon, wie heeft de leden van de tsjevenpartij belet om tegen te stemmen? wie heeft de sossen verplicht om mee te stappen in het kordon enz. wie heeft de diep-rijk-blauwen verplicht om mee te stappen in het kordon? en wie heeft de vu later de nva hiertoe verplicht? Naar mijn bescheiden mening heeft een meerderheid in al die partijen daar positief over gestemd. Wie een ander gedacht had, was zodanig in de minderheid, dat het wel duidelijk was dat hij/zij niet meer thuishoort in die partij. (idem, mocht een lid van het blok vinden dat het onafhankelijk Vlaanderen geen rechtse koers zou moeten varen, 't zou niet geappresieerd worden ....) Als ge niet snapt wat ik bedoel, dan is 't al goed, dan wilt ge het niet snappen.
|
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat de 'democratische' partijen niet gedwongen werden om een partij uit te sluiten omdat ze ...ahum...'een zware sprong naar rechts vaststelden' zal wellicht kloppen.
Intussen heeft die partij haar sprong naar rechts allang bijgesteld maar durft niemand nog een vin te verroeren uit schrik voor de reactie van de andere. Zoals je zelf al toegaf: de eerst die zelfs maar een voorstel durft doen terzake mag zijn Belgische ambities opbergen. Er zei hier eens N-VA-er: Citaat:
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 27 juli 2007 om 11:55. |
|
![]() |
![]() |
#114 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Anders zou VB ondertussen al een ruim leeuwenaandeel gehad hebben in het regeerbeleid. Citaat:
Citaat:
Wat is 't nu, vis of vlees? Of geen van beide ? ![]() Citaat:
![]() |
||||
![]() |
![]() |
#115 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat staat er bij 'Vrije en verantwoordelijke Vlamingen' en helemaal onderaan het item 'Sterke DEMOCRATIE'? Citaat:
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 27 juli 2007 om 12:14. |
||
![]() |
![]() |
#116 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#117 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Europees Commissaris
|
![]() Graag een aanduiding van wanneer, waar en hoe de NVA-basis aangegeven heeft dat ze De Decker niet bij de partij wilde.
|
![]() |
![]() |
#119 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat dat betekent, staat er ook bij, en ik siteer, en kleur bij wat ik wil benadrukken: " [FONT=Arial]Ook Vlaanderen kent zo’n partijen, waarvan één met electoraal succes. De andere partijen reageerden hierop met het cordon sanitaire: het principe van niet-samenwerking. Gaandeweg werd het cordon echter veel meer dan dat. Er werd een bijna totalitaire sfeer rond geweven, af en toe op en over de rand van de morele hysterie. Bovendien werden de thema’s die de betrokken partij bespeelt vaak automatisch tot taboe verklaard. Het resultaat is dat het cordon tot heden alleen gewerkt heeft als electorale richtingwijzer voor iedereen met een reden om ontevreden te zijn over het establishment." Voorlopig beschouw ik dit nog niet als een uitnodiging om, mocht het ooit mogelijk zijn, toe te treden tot een koalitie. [/FONT]
|
![]() |