Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juli 2007, 15:45   #401
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @lpha Bekijk bericht
Liberalen zijn dus welkom zolang ze hun bek houden?
Gelukkig maar dat de cappers hun ideologie niet opdringen.

Laat me raden in welke hoek we deze 'ideologisch invalshoek' mogen gaan zoeken ....
Bravo voor deze briljante tussenkomst!
Oud 27 juli 2007, 15:53   #402
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Met deze uitspraak verlaat je de pluralistische gedachte.
Als pluralistische betekend dat Liberalen de armen mogen bestelen,wel dan heb je gelijk,die gedachtegang wil ik verlaten
Ik wil niet aan armoede bestrijding doen,om een Citibank te promoten bij de armen bijvoorbeeld,nee deze soort vrijheid heeft al tot tot te veel drama's geleid bij de armen
Oud 27 juli 2007, 15:54   #403
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
Bravo voor deze briljante tussenkomst!
Een brilliante tussenkomst na een brilliante posting
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2007, 15:59   #404
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Een brilliante tussenkomst na een brilliante posting
Zodanig briljant dat ik het nog eens post:

Wat Duveltje vertelt heeft betrekking tot onze liberaal vriend dat zijn gedachten goed als enig valabel uitgangspunt voorstelt waardoor hij en het vws zich van een samenwerkingsverband uitsluiten!

Bij CTA hebben we verschillende mensen met verschillende achtergrond maar geen enkel dringt zijn politiek keuze op!Liberalen zijn dus welkom voor zover ze willen samenwerken en hun ideologie nooit opdringen!Wat wel kan is een ideologisch invalshoek uitleggen in verband met onze concreet werking rond armoede en de oplossing(en)dat dit invalshoek uitdraagt uitklaren wat ook het vws nooit deed trouwens.

en;briljant is met 1 L en zonder E kwestie van dat "brillante" van u op te poetsen
Oud 27 juli 2007, 16:04   #405
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als pluralistische betekend dat Liberalen de armen mogen bestelen,wel dan heb je gelijk,die gedachtegang wil ik verlaten
Ik wil niet aan armoede bestrijding doen,om een Citibank te promoten bij de armen bijvoorbeeld,nee deze soort vrijheid heeft al tot tot te veel drama's geleid bij de armen
Waar haal je het in godsnaam vandaan dat liberalen de armen mogen bestelen?
Deze retoriek lees ik de laatste tijd ook bij Duveltje, en dan maar blijven beweren dat hier geen bepaalde 'ideologische invalshoek' achter steekt zeker?

Het liberalisme is tégen diefstal en voor eigendomsrecht ( de vrucht van de eigen arbeid). Zaken waar sommige ideologieen een ander 'ideologisch invalshoek' over hanteren...
Oud 27 juli 2007, 16:11   #406
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Deze retoriek lees ik de laatste tijd ook bij Duveltje, en dan maar blijven beweren dat hier geen bepaalde 'ideologische invalshoek' achter steekt zeker?

Het liberalisme is tégen diefstal en voor eigendomsrecht ( de vrucht van de eigen arbeid). Zaken waar sommige ideologieen een ander 'ideologisch invalshoek' over hanteren...
Tja jongen,de grote inkomens kregen onder VLD de meeste belastingsvoordelen,de kleinste inkomens werden kapot belast,hoe noem je dat beste @lpha?(Open graai VLD)
Nee daar kan ik echt niet achter staan!!!
Oud 27 juli 2007, 16:12   #407
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zodanig briljant dat ik het nog eens post:

Wat Duveltje vertelt heeft betrekking tot onze liberaal vriend dat zijn gedachten goed als enig valabel uitgangspunt voorstelt waardoor hij en het vws zich van een samenwerkingsverband uitsluiten!

Bij CTA hebben we verschillende mensen met verschillende achtergrond maar geen enkel dringt zijn politiek keuze op!Liberalen zijn dus welkom voor zover ze willen samenwerken en hun ideologie nooit opdringen!Wat wel kan is een ideologisch invalshoek uitleggen in verband met onze concreet werking rond armoede en de oplossing(en)dat dit invalshoek uitdraagt uitklaren wat ook het vws nooit deed trouwens.

en;briljant is met 1 L en zonder E kwestie van dat "brillante" van u op te poetsen
Gaan we kommaneuken over de spellingsregels ipv van over 'ideologisch invalshoeken'?
Oud 27 juli 2007, 16:17   #408
guerin
Minister

Standaard

Citaat:

Wat denk je over,en dit is al een tijd lang bezig,beroepsontwaarding?Hiermee wil ik zeggen dat het iberalisme tot "de vrucht van het eigen arbeid"bestelen!Waar zijn anders de ambachten heen?
Oud 27 juli 2007, 16:18   #409
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Gaan we kommaneuken over de spellingsregels ipv van over 'ideologisch invalshoeken'?
Gelijk je goesting,he.
Oud 27 juli 2007, 16:25   #410
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja jongen,de grote inkomens kregen onder VLD de meeste belastingsvoordelen,de kleinste inkomens werden kapot belast,hoe noem je dat beste @lpha?(Open graai VLD)
Nee daar kan ik echt niet achter staan!!!
Ik sta daar ook niet achter. Ik ben trouwens tegen elke vorm van belasting op welvaartcreatie.
En zolang belastingen op welvaartcreatie noodzakelijk blijven ben ik voorstander van drastisch verhogen van de belastingsvrije sommen, waar de laagste inkomens eerst van genieten.
Tis niet omdat een donkerblauwe liberaal in maatpak iets zegt dat ik als helderblauwe liberaal in werkmansplunje daarmee akkoord hoef te gaan he!
Oud 27 juli 2007, 16:29   #411
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik sta daar ook niet achter. Ik ben trouwens tegen elke vorm van belasting op welvaartcreatie.
En zolang belastingen op welvaartcreatie noodzakelijk blijven ben ik voorstander van drastisch verhogen van de belastingsvrije sommen, waar de laagste inkomens eerst van genieten.
Tis niet omdat een donkerblauwe liberaal in maatpak iets zegt dat ik als helderblauwe liberaal in werkmansplunje daarmee akkoord hoef te gaan he!
Dan zit jij duidelijk niet op Uw plaats bij "Open VLD"
Oud 27 juli 2007, 16:33   #412
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat denk je over,en dit is al een tijd lang bezig,beroepsontwaarding?Hiermee wil ik zeggen dat het iberalisme tot "de vrucht van het eigen arbeid"bestelen!Waar zijn anders de ambachten heen?
De kapitalistische productiewijze is nu eenmaal veel efficienter dan de middeleeuwse. Dat hebben ook de marxisten begrepen toen ze het staatskapitalisme installeerden.
Maar het kapitalisme heeft opzich niks met het liberalisme te maken. Dat gedijdt prima in zowel linkse als rechtse dictaturen zolang maar een stensel van priveleges gehanteerd blijft.
En laat priveleges nu net tegen de natuur van het liberalisme indruisen...
Oud 27 juli 2007, 16:37   #413
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De kapitalistische productiewijze is nu eenmaal veel efficienter dan de middeleeuwse. Dat hebben ook de marxisten begrepen toen ze het staatskapitalisme installeerden.
Maar het kapitalisme heeft opzich niks met het liberalisme te maken. Dat gedijdt prima in zowel linkse als rechtse dictaturen zolang maar een stensel van priveleges gehanteerd blijft.
Zij verhofstadt tegen de bazen
Oud 27 juli 2007, 16:42   #414
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan zit jij duidelijk niet op Uw plaats bij "Open VLD"
Open VLD moet veel Vivanter worden, maar dat bereik je best door deel te nemen, en niet door aan de kantlijn te staan blijven blijten en zagen
Oud 27 juli 2007, 16:43   #415
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Of misschien willen sommigen een CTCTA?

Comité tegen Comité tegen Armoede?

Men wilt gewoonweg armoede ontkoppelen van de realiteit ....men wil eigenlijk schrijven en zeggen der is geen armoede waar ik al niet mee akkoord ga ....zo komt mij de cta over vindt ik ....sowwy
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2007, 16:45   #416
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
Open VLD moet veel Vivanter worden, maar dat bereik je best door deel te nemen, en niet door aan de kantlijn te staan blijven blijten en zagen
wheeeeeeeeeeeeee

ik durf ni
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2007, 16:45   #417
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Maar het kan best zijn dat jij een waardevolle job hebt,beste @lpha maar dat is niet het geval voor iedereen incluis ikke. Zo mag ik je vragen :dat zou de schuld zijn van het kapitalisme dat een systeem is gebaseerd op de liberaal ideologie,niet?
Aja,je hebt het puur liberalisme en het vld liberalisme,maar ja,ik ben daar samen met andere beroepsonwaardigen vet mee!
Oud 27 juli 2007, 16:47   #418
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Door veraad te plegen naar de armen toe,nee dan blijf ik wel aan het zijlijntje zitten bleiten
Oud 27 juli 2007, 16:58   #419
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Door veraad te plegen naar de armen toe,nee dan blijf ik wel aan het zijlijntje zitten bleiten
Weeral de typische retoriek die uit een bepaalde 'ideologisch invalshoek' lijkt te komen
Leg me eens uit op welke manier ik de armen verraad door te ijveren voor gelijke vrijheid voor iedereen en het onvoorwaardelijk basisinkomen dat daar het fundament van is?
Oud 27 juli 2007, 17:04   #420
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Heeft er al iemand ondertussen aan gedacht om werk te gaan zoeken?

Of is dat te liberaal?

Het voordeel, Kameraden, is dat men dan geen vrees moet hebben voor beperking van de werkloosheidsuitkeringen...

Laatst gewijzigd door Chipie : 27 juli 2007 om 17:07.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be