![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#641 | ||||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
2) Jij associeert het beeld met idealen, ik met de realiteit. Dat heb je goed gezien. Daar ligt een belangrijk verschil in onze zienswijze. Citaat:
|
|
|
|
|
#642 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ondertussen heeft CTA zijn eerste actie al gepland,later hier meer over...
|
|
|
#643 |
|
Banneling
|
ach de realiteit voorziet een minimum maar die is niet garant of deze WET wordt niet nageleeft .
Eigenlijk zouden we met zen alle die onder het minimum zitten een staat moeten aan klagen ....wegens het niet naleven van of ni luisteren nor andere belgen ofzo is moh een ideetje Als schade vergoeding zou ik dan een paleislijk grond gebied opeisen vermits er meer en meer armen bijkomen en meer en meer rijkere erbij komen. Wa is realiteit eigenlijk ?! |
|
|
|
|
|
#644 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Sommigen doen hier wel zeer lachend over het basisinkomen.
Los vergetend dat het op dit moment gedeeltelijk een waarheid is.
|
|
|
|
|
#645 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Die wordt vandaag disproportioneel gedragen door mensen die van (de opbrengst van de verkoop) van hun arbeid leven. En inderdaad, dat lijdt tot een verschraling van de solidariteit. Temeer daar mensen die van de opbrengst van de rente van hun kapitaal leven, verhoudingsgewijs veel minder belasting betalen en een heleboel onderneming zelfs helemaal geen. Dat lijkt mij een fundamenteel probleem dat je oplost door grote fortuinen en hoge inkomens serieus te belasten. Op internationaal niveau want zoals we weten, kent kapitaal geen grenzen. Wat de verdere financiering van de sociale zekerheid en/of het basisinkomen betreft, lijkt het mij niet onlogisch om een aantal fundamentele zaken onder democratische controle te brengen. De energiesector bijvoorbeeld, de bank- en verzekeringssector. Het zijn fundamentele zaken waarvan het belang en de impact op de samenleving en elk individu veel te groot zijn om dat in privé handen te laten. Als die financiering verzekerd is, kan de verdeling van de arbeid en de inkomsten vrij geregeld worden. 't Is te zeggen: van zodra we niet meer produceren en werken in functie van winst, openen er zich heel nieuwe perspectieven. Ik kan me voorstellen dat de invoering van een universeel basisinkomen, daarvan het resultaat kan zijn, ja. Maar het is dus geen middel dat binnen de huidige context kan ingevoerd worden in functie van wat dan ook. Het kan hooguit een resultaat zijn van de herverdeling van arbeid, de opbrengst van die arbeid en de middelen die nodig zijn om die arbeid te verrichten.
|
|
|
|
|
#646 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Wat moet ik anders doen slecht gehumeurd en zuur rond dolen met veel honger of onder de mensen komen om ze te embeteren en toe te lachen in men armoede ( ni hetzelfde als uit lachen ) Waarheid schrijven vermindert men honger een beetje |
|
|
|
|
|
|
#647 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
doordat een hele hoop controlediensten en dus ambtenarij zouden overbodig worden zou het basisinkomen voor de belastingbetaler goedkoper zijn en voor de arme vooral meer kansen en bestaanszekerheid opbrengen. welke maatschappij denk je trouwens dat het veiligste is en het minste kosten zal hebben aan justitie en politie ? eentje met mensen erin die in bestaansonzekerheid leven of eentje zonder ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 juli 2007 om 18:00. |
|
|
|
|
|
|
#648 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ja maar er zijn er die een OVOORWAARDELIJK basis inkomen eisen,zonder tegen prestatie,lijkt mij wel heel zwaar te zijn hé....
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 29 juli 2007 om 18:01. |
|
|
|
|
|
#649 |
|
|
inderdaad. er zijn armen die voor belasting op arbeid en voorwaardelijke sociale zekerheid zijn en dus voor veekeuringen en vernederingen voor de armen voordat ze een uitkering kunnen krijgen en er zijn ook assertieve armen die zich daartegen verzetten.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
|
|
|
|
#650 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar goed als (jullie) dit denken te kunnen realiseren,goed voor enkele....
|
|
|
|
#651 |
|
Banneling
|
Speciaal omdat ik eerder op 2 topics rel heb mé " 2 " mensen die nen hekel hebben aan men zinsbouw en spelling geef ik deze kleine traktaat
Intraconformistische communnes & non realistische benadering van doelgroepen cumuleert zich cohesief ten nadele van de armsten onder ons. Dit om ( tegen men zin) te bewijzen dat ik inderdaad geen reet nederlands kan ....zo men denkt te weten . Laatst gewijzigd door duncan : 29 juli 2007 om 18:26. |
|
|
|
|
|
#652 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#653 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Wsl moeten we nog wachten tot de minister de inhoud en de layout heeft opgemaakt... We mogen hem alleszins niet afjakkeren... |
|
|
|
|
|
|
#654 | |
|
|
Citaat:
peter heeft trouwens al geantwoord hij blijft jammerlijk aanhanger van de voorwaardelijke op belasting op arbeid gebaseerde sociale zekerheid die jouw zoveel plezier bezorgd wanneer armen zich telkens weer aan allerlei veekeuringen moeten onderwerpen en dit zodanig dat neoliberalen zoals jij de arbeider vanuit hun luie zetel kunnen blijven opzetten tegen de dopper soms begin ik zelfs een alliantie te vermoeden van de neoliberalen met de klein linksen boeeeeeeeeeeeeeee
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 juli 2007 om 18:31. |
|
|
|
|
|
|
#655 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Allez van mij mogen ze hoor
|
|
|
|
#656 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#657 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
#658 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#659 |
|
Banneling
|
Das al oud ...iederéén doet dat ...ge hebt zelfs verslaafde hotel managers die zot rond lopen in het verkeer en arbeid achja ...realiteit of fictie bestaan gewoonweg ni . Om dat te staven is het ni moeilijk ...op papier staat er bij iederéén dat men garantie heeft op basis inkomen maar in de realiteit soms zelfs niets inkomen . Ik vermoed dat wa op papier staat enkel om het volk te verzieren en plezieren is ....geen realiteit en inderdaad veels te veel fantasie . In men fantasie droom ik er van gasten gelijk nen eerste minister of zo'n volledig politieke partij af te slachten gelijk ira vroeger morja de realiteit zegt me dat da ni gaat ....jammer genoeg ...misschien na dat ik en vws enzo in de goot belandt zen misschien lukt het dan Dromen is gezond hé Laatst gewijzigd door duncan : 29 juli 2007 om 20:19. |
|
|
|
|
|
#660 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|