Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juli 2007, 17:26   #641
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
de liberale maatschappij moet nog leren om de armen niet uit te sluiten en zelfs te vervolgen
Wat moet men dan doen? Ze aanvaarden? Ze tolereren? Er eens vriendelijk naar wuiven als men met de Licoln voorbij tuft? Er vanuit de loft vriendelijke kushandjes naar werpen?
Citaat:
er is wellicht op vlak van armoede nog meer werk in de USA dan hier....dus is ook de armoede groter.

Maar de basis van dit alles is gelukkig nog steeds het vrijheidsideaal ( gesymboliseerd door the statue of liberty )
Juist, ja: 'liberty' staat voor iets heel anders dan 'freedom'. Terwijl het laatste geassocieerd wordt met sociale, individuele en politieke vrijheden (die in de VS zwaar geërodeerd zijn), slaat het eerste veeleer op de economische vrijheid. De vrijheid dus om iets te bezitten, uit te baten en anderen uit te buiten. En het is die vrijheid die rechtstreeks verantwoordelijk is voor de armoede, met name de weigering om de economie te reguleren in functie van héél de samenleving en vooral de armen.

Citaat:
ik denk mva dat als jij dat vrijheidsbeeld ziet je het begrijpelijk direct asocieert met de hedendaagse neoliberale bijna-realiteit.

ik associeer het echter met de idealen waarvoor de oorspronkelijke oprichters van de USA dat daar hebben gezet
1)Het beeld werd er niet door de oorspronkelijke oprichters van de VS gezet maar honderd jaar later, ter ere van de verjaardag van de onafhankelijkheidsverklaring.
2) Jij associeert het beeld met idealen, ik met de realiteit. Dat heb je goed gezien. Daar ligt een belangrijk verschil in onze zienswijze.

Citaat:
ik ontken niet dat dat mss dromerig is
Het getuigt van ongeveer evenveel realiteitszin als je pleidooi voor een basisinkomen.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2007, 17:27   #642
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Ondertussen heeft CTA zijn eerste actie al gepland,later hier meer over...
Oud 29 juli 2007, 17:29   #643
duncan
Banneling

Standaard

ach de realiteit voorziet een minimum maar die is niet garant of deze WET wordt niet nageleeft .

Eigenlijk zouden we met zen alle die onder het minimum zitten een staat moeten aan klagen ....wegens het niet naleven van of ni luisteren nor andere belgen ofzo is moh een ideetje

Als schade vergoeding zou ik dan een paleislijk grond gebied opeisen vermits er meer en meer armen bijkomen en meer en meer rijkere erbij komen.

Wa is realiteit eigenlijk ?!

duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2007, 17:43   #644
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Sommigen doen hier wel zeer lachend over het basisinkomen.

Los vergetend dat het op dit moment gedeeltelijk een waarheid is.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2007, 17:45   #645
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
maar ik had graag geweten of cap er voorstander van is dat de arbeiders tegen de doppers worden opgezet door de belasting op arbeid zoals nu en waarmee de werkgevers een handig instrument hiertoe wordt gegeven
Ik spreek niet in naam van CAP, maar de fundamentele vraag (zowel bij het basisinkomen als bij de sociale zekerheid) is de financiering ervan.

Die wordt vandaag disproportioneel gedragen door mensen die van (de opbrengst van de verkoop) van hun arbeid leven. En inderdaad, dat lijdt tot een verschraling van de solidariteit. Temeer daar mensen die van de opbrengst van de rente van hun kapitaal leven, verhoudingsgewijs veel minder belasting betalen en een heleboel onderneming zelfs helemaal geen.

Dat lijkt mij een fundamenteel probleem dat je oplost door grote fortuinen en hoge inkomens serieus te belasten. Op internationaal niveau want zoals we weten, kent kapitaal geen grenzen.
Wat de verdere financiering van de sociale zekerheid en/of het basisinkomen betreft, lijkt het mij niet onlogisch om een aantal fundamentele zaken onder democratische controle te brengen. De energiesector bijvoorbeeld, de bank- en verzekeringssector. Het zijn fundamentele zaken waarvan het belang en de impact op de samenleving en elk individu veel te groot zijn om dat in privé handen te laten.

Als die financiering verzekerd is, kan de verdeling van de arbeid en de inkomsten vrij geregeld worden. 't Is te zeggen: van zodra we niet meer produceren en werken in functie van winst, openen er zich heel nieuwe perspectieven. Ik kan me voorstellen dat de invoering van een universeel basisinkomen, daarvan het resultaat kan zijn, ja.

Maar het is dus geen middel dat binnen de huidige context kan ingevoerd worden in functie van wat dan ook. Het kan hooguit een resultaat zijn van de herverdeling van arbeid, de opbrengst van die arbeid en de middelen die nodig zijn om die arbeid te verrichten.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2007, 17:51   #646
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht

Wat moet ik anders doen slecht gehumeurd en zuur rond dolen met veel honger of onder de mensen komen om ze te embeteren en toe te lachen in men armoede ( ni hetzelfde als uit lachen )

Waarheid schrijven vermindert men honger een beetje
Oud 29 juli 2007, 17:53   #647
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

er wordt inderdaad al een ferm basisinkomen opgebracht per maand per burger als je dat uitrekent vanuit de staatsuitgaven.

doordat een hele hoop controlediensten en dus ambtenarij zouden overbodig worden zou het basisinkomen voor de belastingbetaler goedkoper zijn en voor de arme vooral meer kansen en bestaanszekerheid opbrengen.

welke maatschappij denk je trouwens dat het veiligste is en het minste kosten zal hebben aan justitie en politie ?

eentje met mensen erin die in bestaansonzekerheid leven of eentje zonder ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 juli 2007 om 18:00.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2007, 17:59   #648
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ja maar er zijn er die een OVOORWAARDELIJK basis inkomen eisen,zonder tegen prestatie,lijkt mij wel heel zwaar te zijn hé....

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 29 juli 2007 om 18:01.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2007, 18:05   #649

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ja maar er zijn er die een OVOORWAARDELIJK basis inkomen eisen,zonder tegen prestatie,lijkt mij wel heel zwaar te zijn hé....
inderdaad. er zijn armen die voor belasting op arbeid en voorwaardelijke sociale zekerheid zijn en dus voor veekeuringen en vernederingen voor de armen voordat ze een uitkering kunnen krijgen en er zijn ook assertieve armen die zich daartegen verzetten.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Oud 29 juli 2007, 18:10   #650
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
inderdaad. er zijn armen die voor belasting op arbeid en voorwaardelijke sociale zekerheid zijn en dus voor veekeuringen en vernederingen voor de armen voordat ze een uitkering kunnen krijgen en er zijn ook assertieve armen die zich daartegen verzetten.
Ik doe gewoon niet mee aan dat wishful thinking,ik ben eerder een man van daden en echte uitkomsten
Maar goed als (jullie) dit denken te kunnen realiseren,goed voor enkele....
Oud 29 juli 2007, 18:15   #651
duncan
Banneling

Standaard

Speciaal omdat ik eerder op 2 topics rel heb mé " 2 " mensen die nen hekel hebben aan men zinsbouw en spelling geef ik deze kleine traktaat gewoon omdat ik die mensen zo graag zie

Intraconformistische communnes & non realistische benadering van doelgroepen cumuleert zich cohesief ten nadele van de armsten onder ons.

Dit om ( tegen men zin) te bewijzen dat ik inderdaad geen reet nederlands kan ....zo men denkt te weten .

Laatst gewijzigd door duncan : 29 juli 2007 om 18:26.
Oud 29 juli 2007, 18:24   #652
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hoe zit het trouwens met de inhoudelijke discussie rond basisinkomen

wil je nu niet opjagen he peter

maar ik had graag geweten of cap er voorstander van is dat de arbeiders tegen de doppers worden opgezet door de belasting op arbeid zoals nu en waarmee de werkgevers een handig instrument hiertoe wordt gegeven - ( dat de arbeiders onze dop moeten betalen maakt hen bovendien ook zuurder en dus rechtser )

of dat cap naar jouw inzichten eventueel ooit voorstander zou kunnen zijn van een gezamelijk belang van alle lagere klassen in de vorm van een onvoorwaardelijk basisinkomen waarrond dan achteraf door de vakbonden eindelijk eens onverdeeld en eendrachtig en door alle sectoren tegelijk als één blok kan gemiliteerd worden ?
Mag duveltje, als stichter van de armenafdeling van de CAP, daar geen antwoord opgeven... Of wil U dat per se van Peter de Betweter?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2007, 18:28   #653
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Ondertussen heeft CTA zijn eerste actie al gepland,later hier meer over...
Bent U zeker dat U nu op voorhand alles mag weten?

Wsl moeten we nog wachten tot de minister de inhoud en de layout heeft opgemaakt...

We mogen hem alleszins niet afjakkeren...
Oud 29 juli 2007, 18:30   #654

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Mag duveltje, als stichter van de armenafdeling van de CAP, daar geen antwoord opgeven... Of wil U dat per se van Peter de Betweter?
gij moogt daar zelfs antwoord op geven beste chipieken - wat dachte nu

peter heeft trouwens al geantwoord

hij blijft jammerlijk aanhanger van de voorwaardelijke op belasting op arbeid gebaseerde sociale zekerheid die jouw zoveel plezier bezorgd wanneer armen zich telkens weer aan allerlei veekeuringen moeten onderwerpen

en dit zodanig dat neoliberalen zoals jij de arbeider vanuit hun luie zetel kunnen blijven opzetten tegen de dopper

soms begin ik zelfs een alliantie te vermoeden van de neoliberalen met de klein linksen

boeeeeeeeeeeeeeee

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 juli 2007 om 18:31.
Oud 29 juli 2007, 18:31   #655
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bent U zeker dat U nu op voorhand alles mag weten?

Wsl moeten we nog wachten tot de minister de inhoud en de layout heeft opgemaakt...

We mogen hem alleszins niet afjakkeren...
Zeker als ik het zelf geplant heb,en nee CAP doet hier NIET aan mee
Allez van mij mogen ze hoor
Oud 29 juli 2007, 18:32   #656
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik doe gewoon niet mee aan dat wishful thinking,ik ben eerder een man van daden en echte uitkomsten
Maar goed als (jullie) dit denken te kunnen realiseren,goed voor enkele....
Allee..

Vertel!
Oud 29 juli 2007, 18:33   #657
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Allee..

Vertel!
Lees bovenstaande post
Oud 29 juli 2007, 20:11   #658
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duncan Bekijk bericht
ach de realiteit voorziet een minimum maar die is niet garant of deze WET wordt niet nageleeft .

Eigenlijk zouden we met zen alle die onder het minimum zitten een staat moeten aan klagen ....wegens het niet naleven van of ni luisteren nor andere belgen ofzo is moh een ideetje

Als schade vergoeding zou ik dan een paleislijk grond gebied opeisen vermits er meer en meer armen bijkomen en meer en meer rijkere erbij komen.

Wa is realiteit eigenlijk ?!

De fantasie die sommigen voor werkelijkheid houden...
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2007, 20:16   #659
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
De fantasie die sommigen voor werkelijkheid houden...

Das al oud ...iederéén doet dat ...ge hebt zelfs verslaafde hotel managers die zot rond lopen in het verkeer en arbeid achja ...realiteit of fictie bestaan gewoonweg ni .

Om dat te staven is het ni moeilijk ...op papier staat er bij iederéén dat men garantie heeft op basis inkomen maar in de realiteit soms zelfs niets inkomen .

Ik vermoed dat wa op papier staat enkel om het volk te verzieren en plezieren is ....geen realiteit en inderdaad veels te veel fantasie .

In men fantasie droom ik er van gasten gelijk nen eerste minister of zo'n volledig politieke partij af te slachten gelijk ira vroeger morja de realiteit zegt me dat da ni gaat ....jammer genoeg ...misschien na dat ik en vws enzo in de goot belandt zen misschien lukt het dan

Dromen is gezond hé

Laatst gewijzigd door duncan : 29 juli 2007 om 20:19.
Oud 30 juli 2007, 16:28   #660
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kom eens onder de mensen...
ik ben er vrij zeker van dat ik meer onder "de mensen" kom dan gij. Graag cijfers, of druip af vol schaamte omdat u het debat niet aankan.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be