![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Geen erg, uiteraard, zolang de n-va top en/of haar leden dit (blijven) beseffen. Dan komt er mss straks toch iets positief uit het regeerakkoord. Zoniet kunnen jullie straks de boeken neerleggen, want een derde kans zit er niet in, of het zou moeten wezen dat de hondstrouwheid vd n-va kiezer ongeneeslijk is. De bal ligt in het kamp van jouw partij.
![]() |
#162 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat de kans grrot is dat Bartje zijn memoires zal mogen schrijven kan best, maar ik vrees voor jou dat de resten van NVA en zelfs brokjes van VB in 2009 zullen opgesnoven worden door onze man aan de noordzee,...
|
![]() |
![]() |
#163 |
Europees Commissaris
|
![]() De partijraad bestaat uit kaderleden, mensen uit de lokale structuren en van het nationale apparaat. Daaronder zitten nogal wat lui die met handen en voeten gebonden zijn aan de partijtop, ondermeer om professionele of electorale redenen. Onder basis versta ik toch iets anders.
|
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
[FONT=Arial, helvetica][SIZE=4]Partijorganisatie[/SIZE][/FONT][FONT=Arial, helvetica][SIZE=2]De N-VA-organisatie vertoont enkele bijzondere kenmerken. Zo is het partijcongres zonder meer het hoogste orgaan van de partij. Het spreekt zich uit over alle fundamentele zaken en over de oriëntering van de N-VA. Alle leden hebben er spreek- en stemrecht. Tussen partijcongressen door is de partijraad het hoogste orgaan. De partijraad stelt de partijleiding aan en controleert ze. Meteen hebben leden én militanten zeer veel en goede kansen om ingrijpend te participeren aan het partijleven. [/SIZE][/FONT][FONT=Arial, helvetica][SIZE=2]Organigram van de N-VA ![]()
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#165 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is totaal onduidelijk wat je hiermee wil bewijzen. In hoeverre ken jij de NVA, Schoofzak? |
|
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In alle geval wordt er dit niet mee ontkracht:
Citaat:
[/quote]In hoeverre ken jij de NVA, Schoofzak?[/quote] In hoeverre wil Schoofzak zijn partij kennen....
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is zo ongeveer zeggen als 'de kiezer heeft ongelijk'.
Daar was ook zo'n draad "Vlaanderen stemt rechts, arm Vlaanderen". Die was van dezelfde strekking: wie niet van mijn gedacht is, die vergist zich. En nu terug naar den topik. Of hoe lang gaat dat gezever nog duren?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#168 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Toch niet over mijn visie over de partijraad van de NVA die ik hier uiteenzette? Voor de volledigheid, herhaal ik die visie nog eens: "De partijraad bestaat uit kaderleden, mensen uit de lokale structuren en van het nationale apparaat. Daaronder zitten nogal wat lui die met handen en voeten gebonden zijn aan de partijtop, ondermeer om professionele of electorale redenen. Onder basis versta ik toch iets anders." Hoe dacht je dat te weerleggen aan de hand van het schema op de NVA-site? Laatst gewijzigd door Kortaf : 30 juli 2007 om 17:55. |
|
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
On topik, ik ben het gezever beu.
|
![]() |
![]() |
#170 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En wat is er gratuïet (of onjuist) aan: "De partijraad bestaat uit kaderleden, mensen uit de lokale structuren en van het nationale apparaat. Daaronder zitten nogal wat lui die met handen en voeten gebonden zijn aan de partijtop, ondermeer om professionele of electorale redenen. Onder basis versta ik toch iets anders." On-topic: als je het bovenstaande niet moet (of kan?) weerleggen, dan blijft er idd niets over van je stelling dat de NVA-basis De Decker buitengegooid heeft tegen de wil van de NVA-top. QED. Laatst gewijzigd door Kortaf : 30 juli 2007 om 18:16. |
|
![]() |
![]() |
#171 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zal wel, ja.....
#172 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan iemand me De Schoofzak voor beginners uitleggen. Ik dacht dat die vroeger wel Vlaams was. Maar ik kan me vergissen.
|
![]() |
![]() |
#173 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het ligt eraan wat je bedoelt met 'Vlaams'.
Vlaamsgezind? Vlaams-nationalistisch? Flamingantisch? Het VB is namelijk ook alle drie....
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 31 juli 2007 om 07:29. |
![]() |
![]() |
#174 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zijn alle Vlaamsgezinden ook Vlaams-nationalistisch? Of heb je ook Vlaamsgezinden die Belgicist zijn? Vlaamsgezind en federalist lijkt me nog een mogelijke combinatie, maar Vlaamsgezind en Unitarist lijkt me uitgesloten. Laatst gewijzigd door I amsterdam : 31 juli 2007 om 09:36. |
|
![]() |
![]() |
#175 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
unitair, centraal, weg grendels, weg speciale meerderheden, macht vh getal zo zot nog niet hoor ... al was het maar als strategie tegenover Waalse eisen ... |
|
![]() |
![]() |
#176 |
Europees Commissaris
|
![]() Je hoeft geen "unitarist" te zijn om het meerderheidsdenken gunstig gezind te zijn. Het lijkt me eerder de normale manier van denken overal ter wereld, op Vlaanderen na. Daar vindt men dat een meerderheid zich enkel tegen een minderheid kan beschermen door zich af te scheuren. Wat een misvatting is, natuurlijk.
|
![]() |
![]() |
#177 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#178 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar van langsom meer ben ik het afscheidingsdenken als vernederend beginnen aanvoelen. Het is niet normaal dat de meerderheid moet wegvluchten. Het is wel normaal dat de meerderheid de macht neemt, op een rustige, assertieve manier. Pas op, ik ga me niet verzetten tegen een Vlaamse staat, behalve als daarvoor het echtelijke huis en een groot stuk van de inboedel moet achtergelaten worden. Wij hebben de macht om België nu zo in te richten dat het aan onze belangrijkste wensen beantwoordt, en zelfs het gereed te maken om ons eventueel vanuit een sterke positie te laten afscheiden. Maar we verzaken daaraan. Het probleem is dat de minderheid nationalisten niet aanvaardt dat de meerderheid niet echt mee wil. In plaats van daaruit te concluderen dat we dus maar beter meteen kunnen afscheiden ("sauve qui peut!"), zou men beter aan een dominerende positie kunnen bouwen. Maak bijvoorbeeld eens een catalogus van dringende maatregelen die nodig zijn om de staat zo in te richten dat hij aanvaardbaar is vanuit Vlaams & democratisch oogpunt. Afschaffing derde gewest, afschaffing paritaire regering, afschaffing alarmbellen en bijzondere meerderheden etc. |
|
![]() |
![]() |
#179 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
de Vlaamse regeringsleider die met dat pakket naar de onderhandelingstafel stapt ... haalt waarschijnlijk totaal onverwacht Vlaamse onafhankelijkheid met behoud van Brussel binnen ... maar ik hoor zulks machtsdenken nooit in Vlaamse hogere (ik schreef bijna horige) kringen ... |
|
![]() |
![]() |
#180 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Tussen haakjes, de Belgische kolonisatie en het Vlaamse horigheidsdenken doen me vaak denken aan de situatie in Rwanda. Een meerderheid met complexen die er maar niet in slaagt de macht te veroveren, een minderheid die van oudsher vindt dat ze superieur is en de machtstructuren gebruikt om de meerderheid klein te houden. Interessant is de evolutie. Binnen de meerderheidsgroep groeit een radikale fractie, die de defintieve slag wil slaan, een racistische ideologie ontwikkelt en een massamoord begint te plannen tegen de minderheid én tegen de niet-radikalen uit de eigen groep. De massamoord gaat door maar de slag mislukt, het doel wordt niet bereikt, en de radikalen vluchten massaal naar het buitenland. Noemde men destijds Rika De Backer en de CVp geen "Hutu's" en de Waalse liberalen geen "Tutsi's"? Een psycho-politieke studie over de Rwanda-case zou ons Vlamingen heel wat kunnen leren. |
|
![]() |