Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 31 juli 2007, 10:38   #241
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Natuurlijk is dit een symbooldossier! Van een al heel lang aangeklaagde problematiek. Hopelijk worden er dan ook lessen uit getrokken.
Idd.. die worden eruit getrokken
Oud 31 juli 2007, 10:39   #242
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Kunt u dan even alternatieven voor gedwongen repatriëring voorstellen?
Waarom zou ik daar een alternatief voor moeten geven? Ik vind niet dat zo'n mensen moeten worden gerepatriëerd! En ik vind niet dat kinderen mogen opgesloten worden in gesloten centra.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2007, 10:40   #243
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
't Is te hopen dat wij niet dezelfde weg op gaan als de autochtone bevolking waar uw horden zijn toegekomen of 't ziet er voor ONZE volgende generaties niet bijster goed uit.
Het waren niet 'mijn' horden, hoor. Maar ik hoop met u dat 'wij' inderdaad niet dezelfde weg opgaan als de autochtone bevolking van de 'Nieuwe Wereld' destijds. Net daarom moet 'al het mogelijke' gedaan worden om de armoede weg te werken, en dat kan alleen als de op onze planeet geproduceerde rijkdom eerlijker verdeeld wordt.

Dat ik dan géén 4X4 èn een iPhone èn een zeiljacht èn een buitenverblijf in de Provence èn een HD-TV èn een home-cinema èn een PC-met-scanner-en-printer èn een frak van Armani èn 20 paar schoenen èn een wijn-abonnement èn een aquarium vol tropische vissen èn een volautomatische vaatwasmachine èn een leren salon èn een digitale camera èn het verzameld werk van Wies Moens èn een jachtgeweer èn èn èn èn ... kan kopen, neem ik er dan gerust bij.

Ik kan al die dingen toch niet meenemen op mijn reis naar de eeuwige jachtvelden.

Laatst gewijzigd door djimi : 31 juli 2007 om 10:41.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2007, 10:41   #244
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zou ik daar een alternatief voor moeten geven? Ik vind niet dat zo'n mensen moeten worden gerepatriëerd! En ik vind niet dat kinderen mogen opgesloten worden in gesloten centra.
mensen die hier komen op te profiteren en illegaal hier te verblijven, mogen niet worden beloond!

of ga je een bankovervaller ook vrijlaten omdat hij bv arm is?
Oud 31 juli 2007, 10:42   #245
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
onmenselijk ?

zoek het woord eens op misschien ...
Ik denk dat je die woordenboek zelf nodig hebt. Of noem jij kinderen een maand in een gesloten centrum opsluiten normaal?!?
Oud 31 juli 2007, 10:43   #246
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
of ga je een bankovervaller ook vrijlaten omdat hij bv arm is?
Die vergelijking slaat op niets.
Oud 31 juli 2007, 10:44   #247
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die vergelijking slaat op niets.
slaat op alles, ze overtreden beide de wet!
Oud 31 juli 2007, 10:46   #248
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doe eens normaal, kinderen horen idd niet in een gesloten instelling, maar op school en eventueel in een internaat. Maar je vergeet blijkbaar de "verantwoordelijkheid" van de ouders, als die moeder ook maar enige moeite had gedaan was ze nu geregulariseerd, maar nee het sociaal geweten van ons land moet weer de boel sussen, wel fuck it terugdraaien die hap, die rechter kan gaan doppen van mijn part, en zij zit vanavond nog op het vliegtuig
Oud 31 juli 2007, 10:46   #249
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
slaat op alles, ze overtreden beide de wet!
Gelukkig is onze rechtspraak al iets verder geëvolueeerd dan dat. Of vind jij dat elke overtreding van de wet hetzelfde moet worden bestraft? Of dat er niet zoiets bestaat als verzachtende omstandigheden? Of verjaring? Of....
Oud 31 juli 2007, 10:47   #250
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Dat ik dan géén 4X4 èn een iPhone èn een zeiljacht èn een buitenverblijf in de Provence èn een HD-TV èn een home-cinema èn een PC-met-scanner-en-printer èn een frak van Armani èn 20 paar schoenen èn een wijn-abonnement èn een aquarium vol tropische vissen èn een volautomatische vaatwasmachine èn een leren salon èn een digitale camera èn het verzameld werk van Wies Moens èn een jachtgeweer èn èn èn èn ... kan kopen, neem ik er dan gerust bij.
Die verzameling spullen lijken me toch niet tot de standaard uitrusting van de modale Vlaming (degene die vindt dat we niet het OCMW van de wereld kunnen zijn) te behoren hoor.

Wat is dan het nut om zo te overdrijven?
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2007, 10:48   #251
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
... wel fuck it terugdraaien die hap, die rechter kan gaan doppen van mijn part, en zij zit vanavond nog op het vliegtuig
vliegtuig? moet eigenlijk boot zijn, veel goedkoper
Oud 31 juli 2007, 10:49   #252
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gelukkig is onze rechtspraak al iets verder geëvolueeerd dan dat. Of vind jij dat elke overtreding van de wet hetzelfde moet worden bestraft? Of dat er niet zoiets bestaat als verzachtende omstandigheden? Of verjaring? Of....
neen het gaat over het overtreden van de wetten, en het illegaal verblijven dat wordt beloond in dit land
Oud 31 juli 2007, 10:50   #253
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Doe eens normaal, kinderen horen idd niet in een gesloten instelling, maar op school en eventueel in een internaat. Maar je vergeet blijkbaar de "verantwoordelijkheid" van de ouders, als die moeder ook maar enige moeite had gedaan was ze nu geregulariseerd, maar nee het sociaal geweten van ons land moet weer de boel sussen, wel fuck it terugdraaien die hap, die rechter kan gaan doppen van mijn part, en zij zit vanavond nog op het vliegtuig
Gelukkig heb jij het niet voor het zeggen. Waar haal je het idee vandaan dat die moeder zou zijn geregulariseerd als ze enige moeite had gedaan? Ik vrees dat jij onze wet niet echt goed kent... Het komt eigenlijk neer op een soort loterij. Zonder garanties. En zelfs als de ouders in fout zijn, is dat nog geen reden om de kinderen daar dan voor te straffen. En al helemaal niet op zo'n manier. Onmenselijk blijft onmenselijk.
Oud 31 juli 2007, 10:52   #254
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
neen het gaat over het overtreden van de wetten, en het illegaal verblijven dat wordt beloond in dit land
Nee, het gaat erover dat je vergelijking met iemand die een bankoverval pleegt op geen bal slaat.
Oud 31 juli 2007, 10:52   #255
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gelukkig heb jij het niet voor het zeggen. Waar haal je het idee vandaan dat die moeder zou zijn geregulariseerd als ze enige moeite had gedaan? Ik vrees dat jij onze wet niet echt goed kent... Het komt eigenlijk neer op een soort loterij. Zonder garanties. En zelfs als de ouders in fout zijn, is dat nog geen reden om de kinderen daar dan voor te straffen. En al helemaal niet op zo'n manier. Onmenselijk blijft onmenselijk.
Citaat:
er moet een goed werkend, humaan uitwijzingsprogramma zijn met duidelijke regels/richtlijnen
Oud 31 juli 2007, 10:52   #256
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk dat je die woordenboek zelf nodig hebt. Of noem jij kinderen een maand in een gesloten centrum opsluiten normaal?!?
ga jij ze dan bij hun moeder weghalen ?
of mag iedereen die een kind als schild/exuus misbruikt overal binnen ?

is niet elk weeshuis/instelling voor geestelijke gezondheid een gesloten centrum ?!

ik ben nog steeds niks onmenselijks tegengekomen hoor (zelfs die onverantwoordelijke moeder die haar kind in zo'n situatie brengt is nog tamelijk menselijk (ie fout dus)) ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2007, 10:54   #257
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Die verzameling spullen lijken me toch niet tot de standaard uitrusting van de modale Vlaming (degene die vindt dat we niet het OCMW van de wereld kunnen zijn) te behoren hoor.

Wat is dan het nut om zo te overdrijven?
Ik ken wel een aantal 'modale Vlamingen' die vinden dat we niet het OCMW van de wereld kunnen zijn, die nog véél méér spullen aan hun verzameling wisten toe te voegen, hoor, en dat gebeurde bovendien niet altijd op een manier die 'de wet respecteert'.

Ik ken ook andere 'modale Vlamingen', die véél minder spullen bezitten, en die er belange niet zo'n verschrikkelijk probleem van maken dat 'economische vluchtelingen' hierheen proberen te komen.

'Overdrijving' ('hyperbool') is ten andere ook maar een stijlfiguur om een bepaald idee over te brengen. Deze stijlfiguur wordt door zowat iedereen op dit forum gebruikt, dus dacht ik: 'ik zal mij ook eens integreren, zie'.

djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2007, 10:54   #258
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, het gaat erover dat je vergelijking met iemand die een bankoverval pleegt op geen bal slaat.
die vergelijking gaat anders perfect op ... je mag immers werken aan het verbeteren van je positie ... maar wel binnen de bestaande wetten ... diefstal bvb mag dus niet, ook niet als je denkt er reden toe te hebben of je te verbeteren ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2007, 10:56   #259
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vind jij het normaal dat kinderen van gevangenen, bovenop het morele leed dat ze moeten dragen, ook nog eens financieel gestraft mogen worden omdat het loon van papa wegvalt?
Ik stel voor dat we alle gevangen met kinderen hun volle loon gewoonweg verder betalen. Of beter nog: iemand met kinderen mag de doos niet in.
Over normaal gesproken.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2007, 10:57   #260
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
'Overdrijving' ('hyperbool') is ten andere ook maar een stijlfiguur om een bepaald idee over te brengen. Deze stijlfiguur wordt door zowat iedereen op dit forum gebruikt, dus dacht ik: 'ik zal mij ook eens integreren, zie'.

OK, voor een eerste poging moet dat kunnen.

Maar overdrijving bereikt natuurlijk alleen maar het doel (dat de ander je standpunt beter begrijpt) als ze geloofwaardig is.

En als ik de doorsnee Vlaming bekijk, dan lijkt die me helemaal niet zo'n hardvochtig, inhalerig type te zijn dat niemand iets gunt behalve zichzelf. Er moet dus meer aan de hand zijn.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 31 juli 2007 om 10:58.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be