![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#242 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat ik dan géén 4X4 èn een iPhone èn een zeiljacht èn een buitenverblijf in de Provence èn een HD-TV èn een home-cinema èn een PC-met-scanner-en-printer èn een frak van Armani èn 20 paar schoenen èn een wijn-abonnement èn een aquarium vol tropische vissen èn een volautomatische vaatwasmachine èn een leren salon èn een digitale camera èn het verzameld werk van Wies Moens èn een jachtgeweer èn èn èn èn ... kan kopen, neem ik er dan gerust bij. Ik kan al die dingen toch niet meenemen op mijn reis naar de eeuwige jachtvelden. Laatst gewijzigd door djimi : 31 juli 2007 om 10:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
of ga je een bankovervaller ook vrijlaten omdat hij bv arm is? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#246 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#247 |
Staatssecretaris
|
![]() slaat op alles, ze overtreden beide de wet!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#249 |
|
![]() Gelukkig is onze rechtspraak al iets verder geëvolueeerd dan dat. Of vind jij dat elke overtreding van de wet hetzelfde moet worden bestraft? Of dat er niet zoiets bestaat als verzachtende omstandigheden? Of verjaring? Of....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat is dan het nut om zo te overdrijven? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 |
Staatssecretaris
|
![]() neen het gaat over het overtreden van de wetten, en het illegaal verblijven dat wordt beloond in dit land
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
of mag iedereen die een kind als schild/exuus misbruikt overal binnen ? is niet elk weeshuis/instelling voor geestelijke gezondheid een gesloten centrum ?! ik ben nog steeds niks onmenselijks tegengekomen hoor (zelfs die onverantwoordelijke moeder die haar kind in zo'n situatie brengt is nog tamelijk menselijk (ie fout dus)) ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ken ook andere 'modale Vlamingen', die véél minder spullen bezitten, en die er belange niet zo'n verschrikkelijk probleem van maken dat 'economische vluchtelingen' hierheen proberen te komen. 'Overdrijving' ('hyperbool') is ten andere ook maar een stijlfiguur om een bepaald idee over te brengen. Deze stijlfiguur wordt door zowat iedereen op dit forum gebruikt, dus dacht ik: 'ik zal mij ook eens integreren, zie'. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 |
Banneling
|
![]() die vergelijking gaat anders perfect op ... je mag immers werken aan het verbeteren van je positie ... maar wel binnen de bestaande wetten ... diefstal bvb mag dus niet, ook niet als je denkt er reden toe te hebben of je te verbeteren ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik stel voor dat we alle gevangen met kinderen hun volle loon gewoonweg verder betalen. Of beter nog: iemand met kinderen mag de doos niet in. Over normaal gesproken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Maar overdrijving bereikt natuurlijk alleen maar het doel (dat de ander je standpunt beter begrijpt) als ze geloofwaardig is. En als ik de doorsnee Vlaming bekijk, dan lijkt die me helemaal niet zo'n hardvochtig, inhalerig type te zijn dat niemand iets gunt behalve zichzelf. Er moet dus meer aan de hand zijn. Laatst gewijzigd door Kortaf : 31 juli 2007 om 10:58. |
|
![]() |
![]() |