Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 augustus 2007, 20:50   #41
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Alles is er met een reden, de EU is er met een goede reden. Waarom dan fuck de EU?
Wat is dan die goede reden?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2007, 20:52   #42
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Wat is dan die goede reden?
Dat in dit geval gezamelijke regelgeving essentieel is. De EU is gebaseerd op overeengekomen samenwerking.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2007, 21:26   #43
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote Bekijk bericht
't verschil is dat die spoorlijn er al lag van voor dat dat bos een natuurgebied werd... hier gaan ze een compleet onaangeraakt gebied demoleren.
Muggenzifterij.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2007, 21:28   #44
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alles is er met een reden, de EU is er met een goede reden. Waarom dan fuck de EU?
De idee van een economische samenwerking was niet slecht. Wat ervan geworden is daarentegen is niet om aan te zien. Vandaar.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2007, 21:45   #45
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat ik tegen de EU ben misschien?
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2007, 22:27   #46
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Omdat ik tegen de EU ben misschien?
Vlaanderen tegen de wereld.
Oud 1 augustus 2007, 22:27   #47
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
De idee van een economische samenwerking was niet slecht. Wat ervan geworden is daarentegen is niet om aan te zien. Vandaar.
Het is misschien niet erg efficiënt, maar alle pogingen om dat wel te worden, worden de kop ingedrukt.
Oud 2 augustus 2007, 00:01   #48
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wil niet zeuren, maar in Polen daar is het gewoon veel dunbevolkter. Ik ben vorige week nog in het dichtstbeboste, en toch bijna rijkste land van Europa geweest: Finland. Die voeren ook een zeer benijdenswaardig natuurbeleid.

Finland is ook bijzonder dunbevolkt, veel dunbevolkter dan Polen. Trouwens Polen is eigenlijk helemaal niet zo dunbevolkt, zeker niet in vergelijking met landen als Spanje en Frankrijk, om nog te zwijgen van Rusland, Belarus of Kazachstan. Moesten ze een paar decennia geleden geen reusachtige gebieden tot nationaal park uitgeroepen hebben waren er geen oerbossen meer in Polen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2007, 00:13   #49
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

evilbu

Citaat:
Dat zijn ze toch niet echt?
Polen en Tsjechen en Slovaken zijn toch allen West-Slaven, ik kan me voorstellen dat er in de grensstreken wel dialecten gesproken worden die een beetje tussen de verschillende talen zweven? Of is dat door al het getrek en geduw niet meer zo op dit moment?
De taal is erg verwant, maar Tsjechen en Polen zijn toch een heel ander volk, Polen zijn veel Oost-Europeser en Slavischer, zeker in het oosten. Slovaken zijn ook echte West-Slaven, maar Tsjechen hebben talloze eeuwen bij het Duitse rijk gehoord en dat merk je (bvb. hun volksmuziek, klinkt meer Duits dan Oost-Europees).

Citaat:
Hmm, ik vind dat hun delegatie hen vooral belachelijk heeft gemaakt door revanchistische zaken te eisen als de vertegenwoordiging in het Europees Parlement op basis van de bevolking die ze zouden hebben zonder Duitse invasie. Als je dat zegt, moet je ook beseffen dat je zelf grond hebt dankzij die oorlog.(en verloren in het oosten )
inderdaad, dde huidige heersers in Warchau zijn hun troeven aan het overspelen. Ik denk dat Polen best tevreden is met de huidige geografische ligging, dichter bij het Westen, verder weg van het echte Oost-Europa.

.
Citaat:
Tja kan het zijn dat de Polen zichzelf een beetje aan het overschatten zijn? Vroeger was er geen land Polen, en ze zijn altijd geklemd geweest tussen grotere machten.
Polen zien zichzelf nog altijd een beetje als een grootmacht, wat ze ooit geweest zijn in de 16de en 17de eeuw. De Polen hebben ook een eeuwenoude traditie van het onderdrukken van minderheden, zowel Joden, Oekraïeners als andere minderheden.

Citaat:
Ze zijn dus nog altijd even corrupt, wat een referentie.

Natuurlijk niet zo openlijk en brutaal als in Oekraïne of Rusland, waar alles en iedereen omkoopbaar is, maar corruptie bestaat wel degelijk en is niet verminderd. Volgens transparency international zit Polen zo ergens op het niveau van Turkije, ver boven de voormalige Sovjet-Unie maar slechter dan veel Aziatische en Latijns-Amerikaanse landen, alleen Roemenië en Bulgarije doen nog slechter binnen de EU.
Oud 2 augustus 2007, 00:33   #50
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht

De taal is erg verwant, maar Tsjechen en Polen zijn toch een heel ander volk, Polen zijn veel Oost-Europeser en Slavischer, zeker in het oosten. Slovaken zijn ook echte West-Slaven, maar Tsjechen hebben talloze eeuwen bij het Duitse rijk gehoord en dat merk je (bvb. hun volksmuziek, klinkt meer Duits dan Oost-Europees).
Huh, ik kan me vergissen maar ik dacht bij Oostenrijk?

Citaat:
inderdaad, dde huidige heersers in Warchau zijn hun troeven aan het overspelen. Ik denk dat Polen best tevreden is met de huidige geografische ligging, dichter bij het Westen, verder weg van het echte Oost-Europa.
Niemand die heimwee heeft naar Lviv, Vilnius of Brest? (zal wel al oud zijn dan)

Citaat:
Polen zien zichzelf nog altijd een beetje als een grootmacht, wat ze ooit geweest zijn in de 16de en 17de eeuw. De Polen hebben ook een eeuwenoude traditie van het onderdrukken van minderheden, zowel Joden, Oekraïeners als andere minderheden.
Welke taal spraken die Joden eigenlijk (het valt me op als ik tabellen zie van demografische compositie van landen in oost-europa, dat men vaak de taal als criterium hanteert, maar toch joden apart noteert )

Zou je de stelling durven ondersteunen dat ze voor WOII bijna net zo erg waren als de Duitsers als het op de joden aankwam?
Citaat:
Natuurlijk niet zo openlijk en brutaal als in Oekraïne of Rusland, waar alles en iedereen omkoopbaar is, maar corruptie bestaat wel degelijk en is niet verminderd. Volgens transparency international zit Polen zo ergens op het niveau van Turkije, ver boven de voormalige Sovjet-Unie maar slechter dan veel Aziatische en Latijns-Amerikaanse landen, alleen Roemenië en Bulgarije doen nog slechter binnen de EU.
Domme vraag maar...ben je dan ook echt verondersteld van mee te werken aan die spelletjes aan de grens? "Kan" je het niet als je niets betaalt?
Oud 2 augustus 2007, 00:45   #51
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Nu Polen bij Europa is willen ze erkend worden. En erkenning die ze nog nooit gekend hebben. Met vrijheden die ze nog niet in de hand kunnen houden. Na al die jaren dictatuur is de wil er wel, maar de dictatoriaal houding zit diep geworteld . Dat uit zig in hun gedrag. Ze moeten nog zo veel leren, alles is ook zeer vlug gegaan misschien zelfs iets te vlug. En ze zullen wellicht nog veel builen oplopen. De vraag is, kan dit toch nog altijd zwakke Europa dat aan.
Ik denk dat jij nog heel veel van de Polen kan leren.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2007, 00:47   #52
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Welke taal spraken die Joden eigenlijk (het valt me op als ik tabellen zie van demografische compositie van landen in oost-europa, dat men vaak de taal als criterium hanteert, maar toch joden apart noteert )
Jiddisch... En alle andere talen natuurlijk. Je weet toch dat Joden polyglot zijn?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 2 augustus 2007, 01:03   #53
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

evilbu

Citaat:
Huh, ik kan me vergissen maar ik dacht bij Oostenrijk?

Oostenrijk hoorde ook tot het Duitse rijk, zelfs toen Oostenrijk-Hongarije bestond was het Duitstalige gedeelte officieel nog een deel van het Duitse rijk (alleszins tot een stuk in de 19de eeuw).

Citaat:
Niemand die heimwee heeft naar Lviv, Vilnius of Brest? (zal wel al oud zijn dan)
De Polen hebben daar niet al te beste ervaringen, er is weinig heimwee denk ik.

Citaat:
Jiddish natuurlijk, zoals in heel Centraal-Europa en Roemenië. (behalve in Griekenland en Bulgarije waar ze Ladino spreken) In de Sovjet-Unie werden de meeste Joden geassimileerd en spreken nu enkel nog Russisch. De Joden die nu nog in Polen wonen zijn grotendeels geassimileerd, en toch nog altijd het onderwerp van anti-semitisme, dat erg hardnekkig is in Polen. Wist je dat er in Polen nog pogroms plaatsvonden jaren na het einde van wereldoorlog 2?

Citaat:
Zou je de stelling durven ondersteunen dat ze voor WOII bijna net zo erg waren als de Duitsers als het op de joden aankwam?
Veel erger, Joden in Oost-Polen konden lange tijd zelfs niet buiten hun eigen zone komen. (zogenaamde Pale) Maar ze hebben het nooit zo grondig en onmenselijk aangepakt als de nazi's. Het bleef bij occasioneel geweld en dagelijkse discriminatie.

Citaat:
Domme vraag maar...ben je dan ook echt verondersteld van mee te werken aan die spelletjes aan de grens? "Kan" je het niet als je niets betaalt?
Ja, maar dan moet je wel zien dat je geen cigaret of fles vodka teveel mee hebt... en tijd hebben voor een bijzonder grondige controle... Aan de Poolse kant tenminste, aan de Oekraïense kant en overal in de voormalige Sovjet-Unie kun je er erg moeilijk aan ontsnappen, ze laten je gewoon niet door, vinden altijd wel iets uit, in Rusland vragen ze gewoon zonder gene open en bloot geld. Maar dat geldt enkel als je individueel komt, de meeste toeristen in Rusland komen met een reisagentschap, dat alles regelt. (in Rusland moet je ook in elke stad registreren, heb je telkens een invitatie nodig van een lokale organisatie of persoon, en vraagt de politie constant je paspoort en controleert of je toch wel geen stempel tekort komt zeker, opnieuw een groot potentieel voor corruptie, ze maken het individuele toeristen bijzonder moeilijk, als je met de wagen komt ben je helemaal de pineut) In de internationale luchthaven waar veel toeristen en businessmensen komen is het minder erg, daar gaan ze direct voor het grote geld, maar aan de grensovergangen komen vooral vrachtwagens, lokale handelaars en smokkelaars, daar word er je zeker mee geconfronteerd.

Laatst gewijzigd door tomm : 2 augustus 2007 om 01:33.
Oud 2 augustus 2007, 01:11   #54
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Jiddisch... En alle andere talen natuurlijk. Je weet toch dat Joden polyglot zijn?
Wist je dat de uitvinder van esperanto een Poolse Jood was?
Oud 2 augustus 2007, 01:37   #55
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Polen zijn over het algemeen brave en stille mensen, in tegenstelling tot alles wat zich ten oosten van Polen bevindt, maar ze zijn een beetje achterbaks.
Oud 5 augustus 2007, 03:58   #56
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Polen hebben daar niet al te beste ervaringen, er is weinig heimwee denk ik.
In Vilnius wonen nog veel Polen, hoor. Ik kan er in ieder geval in het Pools terecht. (De oudere generatie spreekt niet altijd Engels, en ik spreek Litouws noch Russisch, maar in het Pools lukt het meestal wel.)

Citaat:
De Joden die nu nog in Polen wonen zijn grotendeels geassimileerd, en toch nog altijd het onderwerp van anti-semitisme, dat erg hardnekkig is in Polen. Wist je dat er in Polen nog pogroms plaatsvonden jaren na het einde van wereldoorlog 2?
Ja, maar je vergeet er bij te zeggen dat die door de communisten werden georganiseerd.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 5 augustus 2007, 03:59   #57
born2bewild
Banneling

Standaard

Polen rulezzzz!
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 11:20   #58
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
In Vilnius wonen nog veel Polen, hoor. Ik kan er in ieder geval in het Pools terecht. (De oudere generatie spreekt niet altijd Engels, en ik spreek Litouws noch Russisch, maar in het Pools lukt het meestal wel.)

Ja, maar je vergeet er bij te zeggen dat die door de communisten werden georganiseerd.
Dat is een achterhaalde theorie, de Polen schuiven graag de schuld in de schoenen van anderen, kijk maar eens op wikipedia.

Laatst gewijzigd door tomm : 5 augustus 2007 om 11:21.
Oud 5 augustus 2007, 20:08   #59
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is een achterhaalde theorie, de Polen schuiven graag de schuld in de schoenen van anderen, kijk maar eens op wikipedia.
Op Wikipedia (http://en.wikipedia.org/wiki/March_1968_Events) lees ik het volgende:

<<Dariusz Stola of the Institute of Political Studies, Polish Academy of Sciences, called the events that followed in 1967 and 1968 as an anti-Semitic "massive hate campaign," clearly aimed at Polish Jews, despite the use of the word Zionists:
The term “anti-Zionist campaign” is misleading in two ways, since the campaign began as an anti-Israeli policy but quickly turned into an anti-Jewish campaign, and this evident anti-Jewish character remained its distinctive feature. Firstly, the words Zionism and Zionist, were a substitute and code-name for “Jew” and “Jewish.” Secondly, “Zionist” signified Jew even if the person called Zionist was not Jewish. PDF
More intense official government persecution followed, in the words of The YIVO Encyclopedia of Jews in Eastern Europe (Yale University Press): "The Interior Ministry compiled a card index of all Polish citizens of Jewish origin, even those who had been detached from organized Jewish life for generations. Jews were removed from jobs in public service, including from teaching positions in schools and universities. Pressure was placed upon them to leave the country by bureaucratic actions aimed at undermining their sources of livelihood and sometimes even by physical brutality."(PDF)
The campaign equated Jewish origins with Zionist sympathies and thus disloyalty to Poland. Jewish organizations were shut down, Yiddish was banned and anti-Semitic slogans were used in rallies.
By 1968, most of Poland's 40,000 remaining Jews were assimilated into Polish society, but over the next year, they became the center of an organized campaign to equate Jewish origins with Zionist sympathies and thus disloyalty to Poland. Approximately 20,000 Jews lost their jobs and had to emigrate. The campaign, despite being ostensibly directed at Jews who had held office during the Stalin era and their families, affected most of the remaining Polish Jews, regardless of background.>>
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 5 augustus 2007, 20:20   #60
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Polen zijn over het algemeen brave en stille mensen, in tegenstelling tot alles wat zich ten oosten van Polen bevindt, maar ze zijn een beetje achterbaks.
en nationalistisch tot in het extreme, en enorm katholiek ( geen ramp op zich natuurlijk) hebben nog strenge etiquette. maar idd gekend als brave mensen en harde werkers

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be