![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#541 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Solide redenering! A+ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#542 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het komt me voor als iemand die moord en brand schreeuwt om huisdieren die achtergelaten worden bij de vakantie maar ondertussen pertinent weigert om ook maar zelf 1 dier te verzorgen.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#543 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik ken het dossier niet maar ik kan me voorstellen dat een meisje van 11 dat hier al 4 jaar naar school gaat en geïntegreerd is, daar aanspraak op kan maken. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#544 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#545 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ter overweging: voor zover wij weten smokkelde mevrouw Cajamarca geen cocaïne het land binnen, enkel zichzelf en haar dochter; het is weinig waarschijnlijk dat zij een gewapende overval zou hebben gepleegd; ik denk ook niet dat wij haar een aanrijding gecombineerd met vluchtmisdrijf kunnen aanwrijven; het zou mij ten zeerste verwonderen dat ze schuldig zou blijken aan grootschalige fraude of een BTW-carrousel.
We zouden mevrouw Cajamarca alsnog kunnen 'regulariseren', en dan een boete geven die in verhouding staat tot haar 'misdaad'. Gelijkaardige boetes kunnen ook opgelegd worden aan andere 'illegalen' die zich niet op een 'correcte' en aan de wet conforme manier in onze gemeenschap hebben geïntegreerd. Het moet perfect mogelijk zijn een rechtvaardige 'tarievenschaal' voor dit soort 'criminaliteit' uit te werken. Asielzoekers die geen inbreuk plegen op de bestaande (en voor verbetering vatbare) wetgeving, krijgen in geval van regularisatie/naturalisatie dergelijke boete helemaal niet opgelegd. Opdat mevrouw Cajamarca die boete ook werkelijk zou kunnen betalen, krijgt ze een job waarvoor ze op grond van haar competentie(s) in aanmerking komt. Desnoods wordt de boete geïnd via een maandelijkse afhouding op haar loon, zonder dat haar daarbij een financiële strop om de hals wordt gelegd. Ondertussen kan ze scheiden van haar huidige echtgenoot, trouwen met haar nieuwe vriend, haar dochter naar school laten gaan, ... kortom zich verder en dit keer vollédig integreren in onze maatschappij. Eenmaal die boete betaald is (desnoods in termijnen), is er geen enkele reden om mevrouw Cajamarca haar misstap (die deels het gevolg blijkt te zijn van onwetendheid) nog langer aan te wrijven. PS: die boete dient echt niet extreem-draconisch hoog te zijn, hé. Het volstaat dat ze 'indrukwekkend' genoeg is om anderen die haar voorbeeld zouden willen volgen, twee keer te doen nadenken. Wat met de opbrengst van de boetes moet gebeuren, is een punt waarover best gediscussieerd kan worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#546 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Bob : 2 augustus 2007 om 10:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#547 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#548 | |
|
![]() Citaat:
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#549 | |
|
![]() Citaat:
Men moet inderdaad aan de basis werken, dus proberen verhinderen dat mensen naar hier komen. En dat zal alleen kunnen door eens echt werk te maken van de strijd tegen armoede. Maar dat vergt mi een radicale ommezwaai en die zie ik vooralsnog niet gebeuren. Nu is het dweilen met de kraan open... Zoals ik in een andere post al zei: zelfs een fort houdt vluchtelingen niet tegen. En ja, als ze hier al zo lang zijn, dan vind ik inderdaad dat ze moeten kunnen blijven. En ik vind het hoe dan ook onaanvaardbaar om een kind een maand op te sluiten in een gesloten centrum. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#550 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je bent voor de rule of law of je bent het niet. Indien het laatste, waarom dat dan niet gewoon op tafel leggen. Dat zou m.i. nog meer respectabel zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#551 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu bende toch wat aan het zwansen. Belgie loopt vol met gelegaliseerden die niet werken (of ze vroeger in het zwart gewerkt hebben, laat ik in het midden, maar daar begin ik wel sterk aan te twijfelen).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#552 |
|
![]() al goed dat Edina dat allemaal weet voor al die mensen...
![]() |
![]() |
![]() |
#553 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#554 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Solide redenering, A+ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#555 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor zover ik weet komt ze nog steeds voor herziening/verbetering/uitbreiding en zelfs - o wonder - afschaffing in aanmerking. Waarom zou het in dit geval anders moeten zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#556 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daarin heb je groot gelijk. Ze moesten al na 1 dag terug op het vliegtuig gezeten hebben. Misschien zit hun eigen advokaat er wel voor iets tussen dat dit zo lang geduurd heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#557 | ||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#558 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Verder is ook heel de thematiek van uitwijzingen al lang een hot issue waar diverse meningen over betsaan, waar actie rond gevoerd wordt en wat zelfs tot de dood van verschillende asielzoekers en het ontslag van topministers heeft geleid. Het is dus een belangrijk, maatschappelijk verschijnsel en een belangrijk thema in de politiek en dus in het nieuws. Het is dus logisch dat dat nieuws is, dus, al vind jij blijkbaar dat daarover maar best niet teveel bericht wordt. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#559 |
|
![]() Ik zeg niet dat je dat zomaar klakkeloos moet geloven. Maar als je het verhaal uit Le Soir aanhaalt, moet je wel het volledige verhaal geven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#560 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Eerst herzien/verbeteren/uitbreiden en -o wonder- afschaffen. Dan u ernaar gedragen. Als u de volgorde wenst om te keren zal u sneller pardoes de brokstukken op uw kop krijgen. |
|
![]() |
![]() |