Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 2 augustus 2007, 11:05   #581
Diplomatius
Minister

Diplomatius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Heb je deze post gelezen? Want daar zit al een deel van mijn reactie in...
Ik heb hem gelezen, maar ben het maar deels met je eens

Citaat:
Men moet inderdaad aan de basis werken, dus proberen verhinderen dat mensen naar hier komen. En dat zal alleen kunnen door eens echt werk te maken van de strijd tegen armoede.
We zijn het over iets eens

Citaat:
Maar dat vergt mi een radicale ommezwaai en die zie ik vooralsnog niet gebeuren. Nu is het dweilen met de kraan open... Zoals ik in een andere post al zei: zelfs een fort houdt vluchtelingen niet tegen.
Een zeer strikt toegepast beleid doet anders wonderen... Ik heb er mij destijds over verbaasd hoe snel de regelgeving onder vluchtelingen de ronde doet. Geloof het of niet, maar ik kwam vluchtelingen tegen die amper 10 woorden Nederlands kenden, maar 'article noeuf-trois' (nu art. 9 bis Vw.) kenden ze bijna beter dan de gemiddelde advocaat...

En omgekeerd: een feit als dit gaat nóg sneller rond, en zal bijna zeker leiden tot een kleine nieuwe toestroom van 'illegalen'. Die mensen klampen zich aan alles vast, en dit feit is voor hen méér dan een strohalm... Ik zou bijna durven zeggen dat de media straks verantwoordelijk is voor een lichte verhoging van het aantal illegalen...

Citaat:
En ja, als ze hier al zo lang zijn, dan vind ik inderdaad dat ze moeten kunnen blijven.
Ik vind van niet. En hier zullen we het nooit eens over worden.

In het burgerlijk recht bestaat er een principe dat luidt als volgt: 'fraus omnia corrumpit'. Toegepast op deze situatie zou dat betekenen dat je geen rechten kan putten uit een situatie die door fraude (in dit geval het illegaal verblijf) is ontstaan.

Citaat:
En ik vind het hoe dan ook onaanvaardbaar om een kind een maand op te sluiten in een gesloten centrum.
Daar heb je wel (deels) gelijk in. Opsluiting van een minderjarige is niet alleen onaanvaardbaar het is tevens een schending van het door België geratificeerde kinderrechtenverdrag. Alleen kan je een gesloten centrum niet helemaal vergelijken met een gevangenis... Maar principieel heb je gelijk.

Het ware dan ook beter geweest om enkel de moeder te plaatsen in 127bis en het kind naar de vader over te brengen... Dit alles in afwachting van een gezamenlijke uitwijzing: vader, moeder en kinderen.

Laatst gewijzigd door Diplomatius : 2 augustus 2007 om 11:06.
Diplomatius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2007, 11:06   #582
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja. Ik denk dat niet alleen, dat is gewoon een feit. Informeer je eens.
illegaal zijn = wetten overtreden
zwartwerk = wetten overtreden

gevolg =straf -> uitzetting

niet meer dan normaal of niet?

geef me anders eens een reden waarom wij niet allemaal naar pakweg noorwegen zouden gaan: daar is de levensstandaard toch hoger...laat ons illegaal daar gaan werken...
Oud 2 augustus 2007, 11:06   #583
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Het is enkel een belangrijk onderwerp geworden omdat de vrt zou uitsmeert in de media.
Ja, het was enkel de VRT. Die gemene staatszender. In opdracht van het regime, die graag heeft dat zijn beleid wordt tegengewerkt! Wake up, will you?
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2007, 11:07   #584
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht

1. Zeer juist gedacht djimi.

2. Alleen de volgorde klopt niet.
Eerst herzien/verbeteren/uitbreiden en -o wonder- afschaffen. Dan u ernaar gedragen.

3. Als u de volgorde wenst om te keren zal u sneller pardoes de brokstukken op uw kop krijgen.
1. Weet ik, weet ik

2. Dat is het 'ideaal', alleen is de 'realiteit' vaak genoeg iets helemaal anders.

Er is bovendien zoiets als 'de letter' en 'de geest' van zo'n 'law'.

Er zijn 'verzwarende' en 'verzachtende' omstandigheden, zelfs.

Er zijn daarenboven 'interpretaties', help.

3. Zoals boetes? Of heb ik jou hier verkeerd begrepen?
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2007, 11:08   #585
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is nogal belachelijk om bankovervallers te verwijten dat ze geen geld aanvragen, omwille van het feit dat ze daar waarschijnlijk niet voor in aanmerking komen en laat dit nu net de reden van hun bankoverval zijn.
Elke vergelijking met criminelen is totaal ongepast.
Oud 2 augustus 2007, 11:09   #586
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diplomatius Bekijk bericht
...

Die mensen klampen zich aan alles vast, ...
Voor de grote meerderheid van hen kan ik dat best begrijpen, eigenlijk. Ik zou niet anders reageren.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2007, 11:10   #587
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, het was enkel de VRT. Die gemene staatszender. In opdracht van het regime, die graag heeft dat zijn beleid wordt tegengewerkt! Wake up, will you?
Waar heb ik gezegd dat dit in opdracht van het regime was? Is het niet algemeen geweten dat de eigenlijke macht bij de media ligt en niet bij de politiekers? Is het niet algemeen geweten dat je beter aan politiek kan doen bij de media dan in het parlement?
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2007, 11:11   #588
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
3. Zoals boetes? Of heb ik jou hier verkeerd begrepen?
Nee, ik bedoelde eerder een groter wordende groep van mensen die ten gevolge van zo'n houding foert zeggen tegen een systeem van zakkenwassers

Laatst gewijzigd door born2bewild : 2 augustus 2007 om 11:12.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2007, 11:11   #589
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Elke vergelijking met criminelen is totaal ongepast.

Ze overtreden beiden de wet.

Criminelen vliegen de bak in
Illegalen gaan terug naar land van herkomst.

Voila, vergelijking gemaakt!

Laatst gewijzigd door fox : 2 augustus 2007 om 11:12.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2007, 11:17   #590
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
De rest van je gewauwel laat ik voor wat het is.
Maar dit is een zoveelste hersenspinsel dat wel degelijk "verkocht" wordt door de fasco's om linkse mensen als onozelaars voor te stellen.

Geen zinnig mens wil een ontwrichting van ons systeem. Het vlakaf openstellen van onze grenzen zou enkel chaos veroorzaken, en een globale achteruitgang die ook degenen die naar hier komen, én degenen die thuis bleven naast onze eigen bevolking treft.

Waar links wel de nadruk op legt, en al veertig jaar met grondige analyses, met econometrische modellen, en met een nobelprijswinnaar UIT HET RECHTSE KAMP (vriend van Salazar!) als verdedigers dat een KLEINE inspanning, binnen enkele jaren de blatende armoede van de landen van waaruit migranten komen, vooral illegale migranten, kan wegwerken.
Links voegt daaraan toe dat dit enkel kan gebeuren globaal, met een massale internationale actie vanuit verschillende landen.

Het is niet dat we dat niet kunnen, het kost ons veel minder dan het ons zou opbrengen: er is gewoon geen belangstelling voor en vooral rechts LEEFT van ellende, GROEIT van de tweespalt tussen migranten en autochtonen en HUNKERT naar conflicten. Sedert eeuwen
het is daarmee dat bijvoorbeeld het OCMW van Antwerpen zo goed als failliet is ?
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2007, 11:18   #591
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Niets drogredenering, gewoon in de praktijk brengen wat je wil he Edina, maar neen we schuiven die illegalen en economische vluchtelingen gewoon af op de werkende mens he....

Het komt me voor als iemand die moord en brand schreeuwt om huisdieren die achtergelaten worden bij de vakantie maar ondertussen pertinent weigert om ook maar zelf 1 dier te verzorgen.
Je vergeet dat de meesten ook werkende mensen zijn en er dus ook mee voor betalen hé. En wees gerust, ze mogen bij mij echt komen aankloppen. Het zou verre van de eerste keer zijn.

Laatst gewijzigd door Edina : 2 augustus 2007 om 11:18.
Oud 2 augustus 2007, 11:19   #592
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Je vergeet dat de meesten ook werkende mensen zijn en er dus ook mee voor betalen hé. .
compleet van de pot gerukt weeral
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2007, 11:20   #593
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
ja
ik wist natuurlijk al langer dat jij niet serieus te nemen bent
Oud 2 augustus 2007, 11:22   #594
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je vergeet dat de meesten ook werkende mensen zijn en er dus ook mee voor betalen hé. En wees gerust, ze mogen bij mij echt komen aankloppen. Het zou verre van de eerste keer zijn.
sinds wanneer dragen illegalen bij? betalen zij dan belastingen?
Oud 2 augustus 2007, 11:23   #595
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus in plaats van de kraan dicht te draaien door illigalen terug op het vliegtuig te zetten, gaan we ze nog wat verder openzetten door illigaliteit aan te moedigen?
Nogmaals: je schijnt de oorzaak van de migratieproblematiek niet echt te vatten.
Oud 2 augustus 2007, 11:23   #596
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch voorzichtig zijn met conclusies trekken, Doki. Het arrest is inderdaad niet gebaseerd op slagen en verwondingen die tijdens de poging tot repatriëring werden toegebracht, maar dat betekent niet dat die er niet geweest zijn. Het betekent enkel dat de rechter een andere argumentatie heeft gebruikt. En er is trouwens wel degelijk nog altijd sprake van een ruwe behandeling. Ze hebben daar zelfs klacht voor ingediend.

Wanneer ik de politie eerst in alle toonaarden hoor ontkennen dat er sprake is van een ruwe behandeling én pas nadat de vrouw en haar kind hun verwondingen tonen, afkomen met een verhaaltje dat zij gewelddadig verzet zouden hebben geboden en dat daarop een schermutseling is ontstaan, dan durf ik er alvast niet zomaar van uitgaan dat er van een ruwe behandeling zonder aanleiding geen sprake is geweest...
dat leken vrij oude blauwe vlekken en verwondingen...

Op een wonde zoals op het rechter scheenbeen laat ik minstens drie dagen een pleister !! dat waren wonden van meer dan één dag oud hoor !

Op zijn Italiaans : "comedia del arte" een stukje voorgekauwd theater met voorgekauwde praat van advocaten. Zoals Dewaele zei : " Inspelen op emoties om medelijden en papieren te krijgen."
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 2 augustus 2007, 11:24   #597
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een kind dat ondertussen beter Frans kent dan de taal van haar geboorteland
Met haar moeder die blijkbaar geen Frans sprak, communiceert hetkind dus in gebarentaal?
En uiteraard, éénmaal men Frans spreekt is het onmogelijk om er nog een andere taal bij te leren: dat weten we reeds allen.

Citaat:
wiens familie grotendeels hier woont

je bedoelt haar papa die gescheiden leeft van de mama?

Citaat:
en die ook enkel hier nog vriendjes heeft

wel een schande dat die ouders het kind van haar vriendjes heeft gescheiden toen het 7 jaar was, dat kind het trauma van een lange reis hebben laten ondergaan, en het dan te droppen in een land waar het niémand kende, niet de taal sprak en zelfs geen enkel vriendje had! Schrijnend toch?

Citaat:
gedurende een maand opsluiten in een gevangenis (want dat zijn de gesloten asielcentra) om haar vervolgens te repatriëren

Al die gevangenissen waar ze kinderen opsluiten - zonder dat hun ouders erbij zijn - ineens VERBIETEN: internaten, scholen, kindertehuizen, noem maar op! Zelfs in klinieken mogen de kinderen niet zomaar binnen en buiten lopen! een ware schande!

Citaat:
zodat ze van haar vader wordt gescheiden,

Ahum... de vader is hier toch ook illegaal? Niks van te scheiden van haar vader: papa gaat toch gewoon mee naar Ecuador?

Citaat:
is zonder twijfel een traumatische gebeurtenis en kan niet anders dan een negatieve invloed hebben voor haar ontwikkeling.

Gelukkig dan dat de stiekeme verhuis naar Belgie, het jarenlang ondergedoken leven als illegalen, het gescheiden zijn van de oma's de opa's, tantes en nonkels, nichtjes en neefjes (of zitten die hier ook allemaal al in de illegaliteit?) voor haar TOTAAL GEEN TRAUMA was!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 2 augustus 2007 om 11:25.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2007, 11:24   #598
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nogmaals: je schijnt de oorzaak van de migratieproblematiek niet echt te vatten.
ik ben voorstander om de ontwikkelingshulp voor landen drastisch te verhogen (mits voorwaarden voor die landen uiteraard), in ruil veel strengere asiel/immigratieregels, afschaffing snel belgwet
Oud 2 augustus 2007, 11:25   #599
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
voor een beter leven, de reclame die van hier in dit land gemaakt wordt, de mensenhandel, de mensensmokkel... enz enz,

maar één vraag blijft : wie gaat dat allemaal blijven betalen ?
Oud 2 augustus 2007, 11:26   #600
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
voor een beter leven, de reclame die van hier in dit land gemaakt wordt, de mensenhandel, de mensensmokkel... enz enz,

maar één vraag blijft : wie gaat dat allemaal blijven betalen ?
de sossen
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be